Sport-túra kategóriában nemrég jött ki a Michelin Pilot Road 4, ami a szezonkezdetre való tekintettel most akciósan hozzáférhető egy-két helyen. Az akciósan azt jelenti, hogy 90K a 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 szett :( Viszont jól hangzanak az ígéretek és a plusz dolgok a Pilot Road 3-hoz képest...
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1534 megtekintés
Hozzászólások
Az tényleg nem olcsó 90-ért :|
http://www.r17.hu/product-search/?diameter=0&manuf_id=0&width=120%2F70%…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tavaly Pilot Road 3-as papucsokat raktam a gépre. A Pirelli Diablo után fura volt kicsit, hogy hangos - gondolom a keresztcsatornák miatt. Kíváncsi leszek, hogy sikerül-e kihajtanom belőle 15000 km-t :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Diablo-t egy kicsit keménynek tartják. Ez igaz? Esőben hogy viselkedik? A Pilot Road 3 milyen a Diablo után?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy én megyek, úgy kb. mindegy :)
A váltás nagyon érezhető volt. Sokkal jobban kanyarodik a gép (persze a Diablo kockásra kopott), és lényegesen jobban is tapad, esőben végképp. A diabloval simán volt, hogy kereszteződésben eltolta a seggét, ezzel meg semmi.
De én a nyugdíjas tempómmal tényleg nem vagyok jó tesztalany gumi terén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óvatos duhaj vagyok én is. Mindenesetre a Pilot Road-ot sokan dicsérik, hogy milyen jó a tapadása. Nekem most Dunlop SportMax-ok vannak. Kíváncsi leszek, hogy a váltás után mit tapasztalok.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem is most aktualis a gumicsere meg a muszaki, nekem vegul BT023 lett a kivalasztott, kivancsi vagyok milyen lesz a Metzeler Z6 utan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Metzeler nem vált be? Vagy miért akarsz Bridgestone-ra váltani?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mer' a Metzeler elkopott igy kb. 25000 km utan (tavaly a 2x1200 km nemet autopalya folyamatos 200 koruli tempoval betett neki rendesen) :D
egyebkent nagyon bevalt, szerettem, az egyetlen baja az volt hogy hidegen NAGYON csuszott, de bemelegedes utan mar fasza
az utod Z8-at akartam a regi Z6 helyett, de a szerelom nem talalt 170-es hatsot, igy a PR3 es a BT023 kozott gondolkodtam, erre mondta a szaki hogy mindketto jo, de a PR3 hajlamos az elso kereken erdekes kopasmintat produkalni egy ido utan, szoval viszonylag konnyen tudtam valasztani :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az szép! Az a 25 ezer azért nem gyenge, hogy annyit kibírt. Jó ha 10 ezret kibírnak, hacsak nem több komponensű gumikról van szó.
A Pilot Road-on nem gondolkodtál?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert is valasztottam anno a Z6-ost, mert nagyon sokaig birja, nem ritka a 20ezres futas vele, en meg (foleg az elejen) nagyon nyugistan jartam vele :)
a Pilot Road-rol meg pont itt irtam kicsit feljebb; roviden: de igen, gondolkodtam rajta, aztan a BT023 gyozott
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy a fenébe? Azért a 10e km elég kevésnek tűnik. Persze én autóhoz viszonyítom, de akkoris.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, hogy ugyanaz a gumi egy 600-on vagy egy 1000-es motoron van. Nem mindegy, hogy öregurasan vagy egykerekezve jársz vele. Vannak értékelések, amik arról szólnak, hogy sport-túra gumikkal 4000 km-t, meg olyan is hogy 20+ ezer km-t mentek. Mindegyik szélsőséges. Egyik kevésnek számít, másik soknak.
A 10 ezer az egy jó átlag.
Értékelések itt.
Ja, ezek az utcai gumik értékei. A verseny, időmérő, pályagumik ennek a futásteljesítménynek a töredékét tudják.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne viszonyitsd autohoz :)
Egyreszt motoron sokkal nagyobb eroknek van kiteve a gumi. Nekem az autom es a motorom is 100 loeros, csak mig motornal ket, kicsi tenyernyi reszen erintkezik a gumi az uttal, az autonal legalabb 5-6-szor akkora ez a terulet.
Masreszt autonal normalis minoseget feltetelezve nincsenek kulonosebb 'igenyek', mukodjon normalisan, aztan kesz.
Motornal nagyon nem mindegy hogy milyen celra keszult gumit veszel. A sportgumik 5-6000 km-nel nem birjak tovabb, mert az a celjuk hogy rendkivul jo tapadast adjanak az orszaguton is, emiatt viszonylag puhak, tehat gyorsan kopnak.
A turagumi mas tema, azokat ugy csinaljak hogy akkor is 10ezer km-en felul menjenek ha rendesen nyuzzak oket, persze ehhez kemenyebb keverek kell emiatt nem tapadnak annyira mint egy sportgumi (de az autogumikhoz kepest meg igy is nagyon).
Nezd meg pl. a forma-1-es autokat: a 300 km-es versenyen teljesen szetszaggatnak tobb gumigarniturat, mert ott az elsodleges szempont a jo tapadas, illetve ott is hatalmas eroknek van kiteve a gumi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem motoroztam, nem értek a témához. Miért ilyen drágák a motorgumik? Kb 2x annyiba kerül, mint egy átlagos méretű (205/55 R16), de mondjuk márkás autógumi, amibe -megintcsak laikusként és szerintem- több anyag van (szélesebb és mélyebb futófelület), merev oldalfal, nagyobb terhelést kell bírnia, stb.. Pár éve alig pár ezerrel többért vettem a teljes szettet autóra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A motoroknál a drága alkatrészek azok, amiken az életed múlik, és ami először törik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a motorok akár 100-160 lóerősek és ezt a teljesítményt egy darab gumin keresztül kell átvinni az útra. Mindezt úgy, hogy akár 200-300 kilométeres óránkénti sebességet is elérsz és 4 másodperc alatt gyorsulsz 0-ról 100-ra. Visszafelé, erről a sebességről 2 gumival meg is kell tudni állni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni