Motorgumit kéne venni

Itt a szezon, egyre többet motorozok. Sajnos a motoron a gumik messze vannak már a tökéletestől. Elöl talán 500km, hátul - ha óvatosan megyek - 1000-1500 km van még benne. Az persze más kérdés, hogy egy 100LE-s motorral lehet-e óvatosan menni... A nagyobbik baj, hogy a gumikban az évek száma sem kevés, ezért itt-ott már kezdődő, apró repedések vannak. A műszaki is aktuális lassan, így tényleg itt az ideje ledobatni a régi szettet.

Sport-túra kategóriában nemrég jött ki a Michelin Pilot Road 4, ami a szezonkezdetre való tekintettel most akciósan hozzáférhető egy-két helyen. Az akciósan azt jelenti, hogy 90K a 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 szett :( Viszont jól hangzanak az ígéretek és a plusz dolgok a Pilot Road 3-hoz képest...

Hozzászólások

Én tavaly Pilot Road 3-as papucsokat raktam a gépre. A Pirelli Diablo után fura volt kicsit, hogy hangos - gondolom a keresztcsatornák miatt. Kíváncsi leszek, hogy sikerül-e kihajtanom belőle 15000 km-t :)

Ahogy én megyek, úgy kb. mindegy :)
A váltás nagyon érezhető volt. Sokkal jobban kanyarodik a gép (persze a Diablo kockásra kopott), és lényegesen jobban is tapad, esőben végképp. A diabloval simán volt, hogy kereszteződésben eltolta a seggét, ezzel meg semmi.
De én a nyugdíjas tempómmal tényleg nem vagyok jó tesztalany gumi terén.

nekem is most aktualis a gumicsere meg a muszaki, nekem vegul BT023 lett a kivalasztott, kivancsi vagyok milyen lesz a Metzeler Z6 utan

mer' a Metzeler elkopott igy kb. 25000 km utan (tavaly a 2x1200 km nemet autopalya folyamatos 200 koruli tempoval betett neki rendesen) :D
egyebkent nagyon bevalt, szerettem, az egyetlen baja az volt hogy hidegen NAGYON csuszott, de bemelegedes utan mar fasza
az utod Z8-at akartam a regi Z6 helyett, de a szerelom nem talalt 170-es hatsot, igy a PR3 es a BT023 kozott gondolkodtam, erre mondta a szaki hogy mindketto jo, de a PR3 hajlamos az elso kereken erdekes kopasmintat produkalni egy ido utan, szoval viszonylag konnyen tudtam valasztani :)

Nem mindegy, hogy ugyanaz a gumi egy 600-on vagy egy 1000-es motoron van. Nem mindegy, hogy öregurasan vagy egykerekezve jársz vele. Vannak értékelések, amik arról szólnak, hogy sport-túra gumikkal 4000 km-t, meg olyan is hogy 20+ ezer km-t mentek. Mindegyik szélsőséges. Egyik kevésnek számít, másik soknak.

A 10 ezer az egy jó átlag.

Értékelések itt.

Ja, ezek az utcai gumik értékei. A verseny, időmérő, pályagumik ennek a futásteljesítménynek a töredékét tudják.

--
trey @ gépház

Ne viszonyitsd autohoz :)
Egyreszt motoron sokkal nagyobb eroknek van kiteve a gumi. Nekem az autom es a motorom is 100 loeros, csak mig motornal ket, kicsi tenyernyi reszen erintkezik a gumi az uttal, az autonal legalabb 5-6-szor akkora ez a terulet.
Masreszt autonal normalis minoseget feltetelezve nincsenek kulonosebb 'igenyek', mukodjon normalisan, aztan kesz.
Motornal nagyon nem mindegy hogy milyen celra keszult gumit veszel. A sportgumik 5-6000 km-nel nem birjak tovabb, mert az a celjuk hogy rendkivul jo tapadast adjanak az orszaguton is, emiatt viszonylag puhak, tehat gyorsan kopnak.
A turagumi mas tema, azokat ugy csinaljak hogy akkor is 10ezer km-en felul menjenek ha rendesen nyuzzak oket, persze ehhez kemenyebb keverek kell emiatt nem tapadnak annyira mint egy sportgumi (de az autogumikhoz kepest meg igy is nagyon).

Nezd meg pl. a forma-1-es autokat: a 300 km-es versenyen teljesen szetszaggatnak tobb gumigarniturat, mert ott az elsodleges szempont a jo tapadas, illetve ott is hatalmas eroknek van kiteve a gumi.

Sosem motoroztam, nem értek a témához. Miért ilyen drágák a motorgumik? Kb 2x annyiba kerül, mint egy átlagos méretű (205/55 R16), de mondjuk márkás autógumi, amibe -megintcsak laikusként és szerintem- több anyag van (szélesebb és mélyebb futófelület), merev oldalfal, nagyobb terhelést kell bírnia, stb.. Pár éve alig pár ezerrel többért vettem a teljes szettet autóra.

Ezek a motorok akár 100-160 lóerősek és ezt a teljesítményt egy darab gumin keresztül kell átvinni az útra. Mindezt úgy, hogy akár 200-300 kilométeres óránkénti sebességet is elérsz és 4 másodperc alatt gyorsulsz 0-ról 100-ra. Visszafelé, erről a sebességről 2 gumival meg is kell tudni állni.

--
trey @ gépház