20 másodperces büntetés Schumacher-nek

Michael Schumacher a Monaco Grand Prix-n a safety car kimenetele után megelőzte az utolsó 100 méteren Fernando Alonso-t. Az előzést szabálytalannak minősítette a vizsgálóbizottság, Schumacher 20 másodperces büntetést kapott, így a Alonso a 6., Schumacher a 12. helyen végzett.

A részletek itt.

Hozzászólások

Miert ment ki a safety car?
Miert volt mindenhol zold zaszlo?

"I think I'm sixth, I got the message 'Track Clear'," Schumacher explained to Germany's RTL. "That means the Safety Car is gone, the accident zone was clear, so I thought I could go.

szal a csapatot kellet volna megbuntetni.. vagy nem tudom..

btw.. alonso nagyott ment most is

De hat elvileg szabad volt akkor mar elozni! O.o

Én konkrétan a McLarenes Hamilton-Alonso eset óta nem bírom a lófejűt. Nem mintha Hamilton azóta nem bizonyította volna be (főleg mostanság a – büntetlen – szabálytalanságaival), hogy ő sem egy kifejezetten sportszerű versenyző. No meg nagyon sok világbajnok ennek is köszönheti a világbajnoki címét. Mármint ennek a mentalitásnak.

Hello!

Szerintem ha szabályos volt,ha nem akkor is nagyon szép volt.Tepsiarcú Alonso biztos meglepődött. Ez a bünti azért egy kicsit erős szerintem. Vegyék el a helyezését és legyen újból hetedik azt csókolom. Szerintem erre a momentumra fognak emlékezni majd megint és nem pedig a Webber győzelmére.

Üdv.

+1 Jacky Stewart is megmondta: az ő idejeben a F1 autoversenyzesrol szolt, es mind a szabalyok, mind azok betartasi modja nagyban tesz a szo szoros ertelmeben vett verseny ellen. (masfel eve mondta ezt, mikor Hamiltont megbuntettek, mert kiment a fure es 2 kanyarra rá elozott, pedig elotte vissza is engedte Raikonnent)

Es tenyleg az a baj, hogy ez mar nem autoverseny. Ez mar autodiplomacia. Az 1900-as evekben ez igenis versenyzesrol szolt, ma mar szabalyok betartasarol, meg "kitudjobbanvigyazniagumijara" szintu ovodas dolgokrol. Egy autoversenyben az nyerjen, aki a leggyorsabban megy, es a legjobban tud elozni.

Meg még ami komoly baj ezzel a sporttal:
-Ha nem esik az eso, akkor az idealis iv kivetelevel minden olyan poros, hogy biztos, hogy lecsuszol rola. Igazabol egyedul esoben lehet rendesen elozni, ezert is van, hogy majdnem mindenki "esomeno" a mezonyben.
-A szabalyok elozes ellen: olyan gumi van, ami 2 kor alatt elkopik a szelarnyekban, holott engedelyezett olyan aerodinamikai elem (diffuzor), ami miatt a szelarnyek alig jelent 2-3 km/h-t (utcai autoknal sokkal tobbet jelent, de aki biciklizett mar szelarnyekban, az is tudja)
-Ha valaki lehajtja a gumijait (Hamilton azert hajtja pl le mindig jobban, mert jobban nyomja a gazt, es rovidebb (igy erosebb) fektavot vesz), akkor megsziovja, mert tankolas mar nincs, igy rajta kivul senkinek nem kell(ene) 2x kiallnia.

Schumachert meg lehet szidni, hogy kar volt visszajonnie, meg kioregedett, de nem sokkal rosszab, mint amikor elment. Csak halistennek kevesebb lett azota a befizetett sofor (Baumgartner-like pilotak), es tenyleg jo soforok kerultek be (Webber elete elso versenyen behozta 5.-nek a Minardit, Vettel meg 5 koron at meg tudta vedeni magat Hamilton elozesetol ESOBEN). Csak nezzetek meg Hamiltont: midnenkit otthagy, aki Schumacher idejen ott volt, mint sz*rt a palankon, meg annyi jo pilota van, tobb jo autora, valakinek kozuluk (pl. Kubica, iden kivetelevel Roseberg) mar nem is jut jo auto, mig annak idejen a Ferrari sokkal jobb volt a tobbinel, es komoly gond volt, hogy kit ultessenek be Sumi MÖGÉ, mert midnenki mas annyival rosszabb volt, meg mikor a McLaren még ment valahogy, Hakkinen moge is befert egy Coulthard, aki a mai csucsredbullban 14. helyen verekedett Vettelék atigazolasa elott.
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

A vizsgálóbizottság elmehet a búbánatos francba. Jönnek itt utólag szabályokkal, amikor a verseny alatt nem volt egyértelmű a helyzet (minek lengettek akkor zöld zászlókkal?), egy pillanat alatt kellett döntést hozni.

Mindegy, akkor is a futam előzése volt. :)

Ilyen unalmas futamot... De legalább nem volt ma a Palik
---------------------------------------
Vostro 1015 // Lucid Lynx // Windows 7

Nem ertem, mit fikazza midnenki Palikot. Szerintem tokre feldobja a futamot. Kellenek a beszolasai, meg az, hogy mekkora idiota, az is kell oda, az egy masik dolog, hogy te jobban tudod, nem hallgatni kell ra, hanem elvezni a kozvetiteset. kedvencem tole
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

-1

Én a Forma-1-et akarom élvezni, nem egy mikrofonba belemakogó majom önfeledt parádéját. Sajnos a rengeteg tévécsatorna közül, amink van, a Forma-1-et csak a retekklub közvetíti. Sajnos Czollner is szokott marhaságokat beszélni és ha újabban valami esemény van, egyre fokozódó hangon ordibálni, mint egy orángután. Ha valami szabállyal vagy technikai dologgal kapcsolatban közölnek valami hírt, információt, akkor hasznosak a kommentátorok (bár ezt meg lehet találni a weben is a szakoldalakon, de kényelmesebb, ha műsor közben rögtön elmondják), viszont a képernyőről egyértelműen azonosítható, leolvasható információt fölösleges szóban is a tudtunkra adni, előbb-utóbb (de inkább előbb) úgyis belebakiznak. A motorzúgást meg végképp ne akarják elnyomni a „Gyulám!” kezdetű szövegekkel, se az egyéb felettébb tahó megnyilvánulásokkal.

a Gyulam akkora hulyesegeket mond, hogy tenyleg le kell loni valahogy, bar teny, hogy Palik ennek eleg bunko modjat hasznalja ennek. De Palik viszont igenis csinalja a hangulatot, neha azzal, hogy megmutatja, hogy mekkorra idiota. Egyszeruen nekem kell oda, nelkule csak egy unalmas sorverseny lenne

Nekem rovidebb lenne az eletem eddig eltelt resze a "száféti kár a pályán", a "hova tunt démon hill" es a tarsai nelkul.
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

"mikor volt palik taho?"
Minden közvetítésénél újabban. Szerencsére az utóbbi pár futamot nem ő közvetítette.

"tudod a helyzet az hogy palik probal vicces lenni"
Tudom, hogy van, aki a tahóságot viccesnek találja, de az, aki a Forma-1-et akarja nézni és hallgatni, nem a majomparádét, az szerintem nem röhög az ócska humornak sem nevezhető Palik-műsoron.

"gyuszi meg alapbol idiota"
Épp annyira, mint a társközvetítője, Palik László.

"webber+szabo lenne a legjobb"
Egyetértek. :)

"neha beszallhat palik is"
Kivéve ezzel.

Hello!

Én azt nem értem hogy akkor mi a túrónak kellett kihivni a safety cart egy kanyarral a vége elött. Ha kint marad akkor mindenki mögötte befut és akkor nincs ez a szájtépés. Ha meg kihivták akkor meg ne csodálkozzanak hogy aki tud az előz egyet.Amúgy a büntetésről szóló linkelt cikkben mintha azt írták volna hogy nem idő büntetést kapott hanem boxutca áthajtásos büntetést csak azért konvertálták idő büntetéssé mert már nem tudta letölteni mivel az utolsó körben történt a szabájtalankodás.A boxutca áthajtásos büntit meg nem lehet megfellebezni. Akkor most mi van? Akkor miért fellebezte meg a döntést a Mercedes meg miért kerül a FIA testület elé? Kicsit félreérthető ez az egész dolog.

Üdv.

+1

bocs, azoktól, akiket (nem) érint, de a következő duma:

"40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

kb. azt jelenti, hogy: ha a safety car mögött fejeződNE be a verseny, akkor az az utolsó kör végén KIJÖN a boxba, a mezőny meg megkapja a kockás zászlót úgy, hogy a pozíciójuk már nem változik.

egyébként az, hogy Gyula elég sokszor elmondta (mivel 4 SC volt a futam során), hogy idén már az a szabály, hogy nem a rajt/cél vonaltól, hanem az első nemtommilyen (boxutca bejárata) vonaltól lehet előzni, miután a safety car kijött, engem is meggyőzött arról, hogy MSC szabályosan jött egyet feljebb. Más kérdés, hogy utólag (elolvasni a szabályokat és nem a kommentátorra hallgatni!) ez tök más :D

jAzz

Hello!

Csak az volt a gond hogy zöld jelzést kaptak a versenyzők. Ha meghagyták volna a sárga jelzést akkor senkinek nem jutott volna eszébe előzni. Szerintem láttunk már olyan befutót amikor a safety car mögött futottak be és még sem a Mayländer kapta a serleget. A másik nagy kérdőjel az volt hogy az Alonso is nyomta az utolsó kanyarba mint az állat és ezért állt többek között keresztbe aminek hatására a Schumi elment mellette. Ha úgy sem szabadott előzni akkor miért ment mindenki padlógázon?
Bár sajnos valószinüleg nem fognak helyt adni a fellebezésnek ,mert elméletileg a box utca áthajtásos büntit nem lehet megfellebezni és tulajdonképpen azt kaptak csak miután az utolsó körben történt ezért lett belőle +20 sec büntetés.

Üdv.