Mobiltelefonomon a Medical Info / Medical ID adatokat ...

  • Név
  • Nem
  • Vércsoport
  • Magasság
  • Testtömeg
  • Egészségi állapot
  • Allergiák
  • stb.

Kitöltöttem
18% (155 szavazat)
Részben kitöltöttem
13% (115 szavazat)
Nem töltöttem ki, de ki fogom!
3% (24 szavazat)
Nem töltöttem ki és nem is fogom!
18% (155 szavazat)
Azt sem tudom mi az ...
48% (417 szavazat)
Egyéb, leírom ....
0% (2 szavazat)
Összes szavazat: 868

Hozzászólások

Lehet, hogy ma nem nezik meg, de holnap mar igen. Ha nincs kitoltve akkor sokat nem ernek vele, jelenleg sokaknak nincs kitoltve valoszinuleg. Azzal is egyetertek, hogy elobb meggyozodnek az informacio helyessegerol (pl. vercsoport), mert lehet a user rosszul irta be, de ha pl. be van irva, hogy allergias X gyogyszerre az hasznos lehet vagy ha beirja, hogy pacemakere van, stb.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Mondjuk, sokat segítene, ha a média ilyesmikkel foglalkozna: a figyelemfelkeltés, a mentők, tűzoltók szóvivőjének megkérdezése stb. ahelyett, hogy olyanokkal, hogy "Fluor Tomi pöcsén tegnap kijött egy pörsenés, mert spárgát evett" ...

Csak egy tipp, hátha dolgozik valakinek rokona a médiában :D

trey @ gépház

Amúgy ez valami gyártóspecifikus bohóckodás lehet vagy valamilyen nagyon új Android feature, mert nekem ilyenem nincs.

Amíg nem lesz univerzális, addig a mentősök sem fognak bohóckodni vele, just my 2 cents.

Szerintem továbbra is a legmegbízhatóbb, ha hordasz magadnál egy saját névjegykártyát, aminek a hátoldalára felírod ezeket (annak az akkuja sem fog a balesetben tönkremenni/lemerülni).

ld.:

https://motorinfo.hu/ice-vagy-nem-ice-avagy-hova-irjuk-a-veszhelyzet-es…

Hihetetlen vagy nem, hiába járunk jócskán a XXI. században, a legpraktikusabb megoldás még mindig az, ha fogunk egy papírdarabot, és ráírjuk az adatainkat, a vércsoportunkat, hogy szedünk-e valamilyen gyógyszert, ha allergiásak vagyunk bármire, azt is, és az értesítend? családtagjaink nevét és a telefonszámukat. Ezt a papírt érdemes beletenni a pénztárcába, a TAJ kártya, a jogosítvány vagy a személyi közelébe, mivel aki intézkedik, ott találja meg a legnagyobb eséllyel.

Ezt a papírt érdemes beletenni a pénztárcába, a TAJ kártya, a jogosítvány vagy a személyi közelébe, mivel aki intézkedik, ott találja meg a legnagyobb eséllyel.

Szerintem ugyanakkora eselye van, hogy a mentos a penztarcadban fog turkalni mint annak, hogy a mobilodat nyomkodja. A jovoben, mikor altalanossa valik az, hogy az emberek kitoltik ezt az infot akkor lehet ez valtozni fog.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Hat amugy ha nekem valami kritikus gyogyszerallergiam lenne, vagy eppen szedek valami, ami interferalhat massal, akkor egyaltalan nem derogalna egyet a nyakamba akasztani. Vagy eppen egy ilyet felrakni az Apple Watch-om szijara. Aztan utana lehet jatszani a telefonos ID-val, ha mar a fem-biszbasz a helyen van.

Nálam pl. (TisztességesFon 4, Android 12) az eü. adatok részleges kitöltése után is csak a 112 hívását kezdeményezi, "medical info" vagy egyéb hasonló gomb sehol. (Ráadásul nem kér megerősítést a híváshoz, hanem 5 másodpercet ad a megszakításra...)

*2 perc múlva* Ja, közben kiderült, a vészhelyzeti infót úgy lehet idegennek megnéznie, hogy a lezárt képernyőn rányom az "emergency call"-ra, ott van egy olyan gomb is, hogy "view emergency info", és azt kell kétszer megnyomni. Elég hülye tervezés, na.

Hülyeség. A telefon mint szolgáltatás az értem van, nem én a telefonért. Elég baj, hogy a telefonkészülék mint tárgy ennyire előtérbe helyeződik.

Ahogy az is, hogy a segélyhívó központ véges emberi erőforrását automata hívásokkal terhelhetünk túl.
Apropó japán havaria protokoll: ne hívd a központot, hanem küldj a fontos adatokkal (ezt is részletesen oktatják) szöveges üzenetet és várj türelemmel. Ezzel kevésbé terheled túl a véges létszámú segélyhívós személyzetet, amikor tömeges bejelentést csinálnának az emberek, hiszen nem foglalod le vele félpercekre-percekre az operátor személyét.
Vajon a hazai 112 fel van készítve havaria esetére szöveges üzenet fogadásra? Ha igen, akkor miért nincs erről semmiféle edukáció?

🥱

Mit terhelsz túl a Medical Info megadásával, amit egy baleset helyszínén tud az elsősegélyt nyújtó a telefonod használatával felhasználni? 🤔 Például - várjá' ezt most tanultam - kibaszott nagy a bucid, nem tudsz nyelni, mert megcsípett egy darázs (nyilván ez nem biztos, hogy látszik), melletted a telefonod, odamegyek, megnyomom rajta 5-ször a bekapcsolót, majd leolvasom, hogy "ja ennek allergiája van" és úgy hívom a mentőt ...

Ezzel mit terhelsz túl?

trey @ gépház

ROTFL

Az sem tűnt életszerűnek 2000 előtt, hogy egyszer majd mobiltelefonnak nevezett izével fogunk mindent IS intézni. A Star Trek-ben láttunk ilyen eszközt és sci-finek hittük.

Próbálj meg kicsit előre gondolkodni. Hogy edukálják a népet és a first response szolgálatokat is és egyszer ez olyan egyértelmű lesz mindenkinek, mint az, hogy telefonálás, akkor nem egy kurblis telefon, hanem mobil.

Az a baj, hogy az emberek mindent kényelmes irodából próbálnak elképzelni.

Hát, bocs báttya, de ha én látni fogok egy összeesett embert, aki mellett ott lesz a telefonja, lehet, hogy az elsők közt lesz, hogy megnézem ezt az infót  🤷‍♂️ Még ha te nem is tudod elképzelni.

Azt meg csak remélem - remélem a HUP drámaszekció most figyel -, hogy neked sosem lesz szükséged arra, hogy az ilyen, általad hülyeségnek tartott infót fel kelljen veled kapcsoltban valakinek használnia, mert eszméletlenül fetrengsz valahol :D

trey @ gépház

Annyi különbséggel, hogy én pl. véradó vagyok, nem feltétlen baj, hogy tudják, hogy olyan a vércsoportom, hogy adott esetben, hogy szinte mindenkinek adhatok vért ... :D :D :D

(most jön az, hogy jaj, te irodapatkány, hát ezt meg honnan tudnád, bla. bla. bla ...) 😆

trey @ gépház

És a vércsoportodat a mentőssel kívánod közölni a balesetnél, vagy a honpolgárral? Nem fognak a helyszínen vért venni, az a vérellátóhoz tartozik akik engem is telefonon szoktak felhívni.
A rendszeres véradás és az országos vérellátó készletének feltöltése fontos. A többi pedig a vérlovagok dolga. Egyúttal itt is köszönetet mondok a munkájukért.

Tényleg ellentétes oldalon gondolkozunk ebben. Én tök feleslegesnek tartom az ilyen jellegű, valójában haszontalan adatkészletezést.
Marketing értéke persze van, mert sokan elhiszik, hogy húdejó és ilyen telefont célszerű venni. Aztán a többi gyártó meg nem akar lemaradni.

A mentésirányító amit nem kér amikor távsegítségért felhívom, arra szerintem nekem sincs civilként szükségem.

Kétlem, hogy a mentős a segítségnyújtás helyett azt fogja guglizni, hogy az adott telefonon vajon miként lehet elővívni az egészségügyi adatokat, ami vagy arra a személyre szólnak, akinek a zsebében volt, vagy épp vki odaadta neki, hogy vigyázzon rá.

Ezt megerősíteni nem tudom, nem találtam rá forrást, de mintha a szóvivő nyilatkozta volna, hogy ezzel az infóval nem igazán foglalkoznak /vércsoportról volt szó/.

Mi van, ha tévesen írod be, és emiatt lesz nagyobb gondod? Kié a felelősség?

Mondjuk én olyasmiről beszéltem, hogy mondjuk valakinek halálos gyógyszer vagy bármi allergiája van, erre te eljutottál egy másik témához és próbálsz azon rugózni ...

Szerinted egy orvosi rendelőben - pl. fogorvosi kis műtét - miért kérdezik meg, hogy van-e ismert allergiája, mielőtt kapsz egy injekciót? :D Önbevallással kell arról is nyilatkozni. Írásban. Szerinted hobbiból kérdeznek rá? :D

Ne állítsd be, ha nem tudod. Elemi 4. osztály. Ha meg beállítod mert nem kér enni, aztán nem kezdenek vele semmit, akkor mi van? Mi történt?

trey @ gépház

Nem értetted miről beszéltem. Mire kiderült, hogy nincs különbség, hogy papíron kitöltök egy nyilatkozatot, vagy rögzítem egy olyan eszközbe, amit ujjlenyomattal hitelesítek (és még az online bankban is elfogadják), erre elkezdesz maszatolni.

Oké. Engedd el. Ez nem neked való.

trey @ gépház

A hamis biztonságérzet a gond. A felvázolt problémára már van megoldás, a karperec amit epilepsziások és allergiás betegséggel élők hordhatnak. Mentős megnézi van e ilyen karperec vagy nyaklánc mikor kiérkeznek és felmérik az állapotot.
Balesetkor vagy megvan a telefonod, vagy nincs, vagy bekapcsol vagy nem, képernyőről már ne is beszéljünk.
Ismerőst pár hete elcsapta egy autó, telefonból semmi nem maradt.
A lehető legfapadosabb dologgal kell számolni, az működik.
 

minél több lehetőséget adunk

Van karszalagod? Van nyakadba akasztott bilétád? Ezek a triviális megoldások miért kerülnek a sor végére vagy még oda sem? Miért előzi be a valójában a hozzád sem kötözött telefonkészülék szoftverbugyrából külön néptudást feltételezhető módon kimaszírozandó információ?
Tényleg ne legyünk elvakultak. Ha fontos a alergiád, epilepsziád vagy egyéb veszélyes dolgod van, azt jelezd karszalagra írva vagy nyakláncon lógó bilétára írva.

Karszalag esetén szintén diszkéten tudod védeni a személyes adataidat. Lásd: https://theidbandco.com/deluxe-engraveable-silicone-bracelet-broad-band/
A nyakba akasztott bilétád is a póló alatt van alapból, mentéskor pedig egy mozdulattal látod bármiféle zsebben vagy táskában való kutakodás és telefonmaszírozás nélkül. Úgyis fellazítod az ájult ember nyaka környékét, mellkasán levő öltözetét.

Tudom, aki éjjel-nappal informatikában él, az a józan ész helyett is mindent szoftverben akar megoldani.
Bevallom, én is gyakran beleesek ebbe a csapdába és én is erősen küzdök, hogy ne vakítson el engem a szoftvermámor a józan ész helyett.

Kétlem, hogy a mentős a segítségnyújtás helyett azt fogja guglizni, hogy az adott telefonon vajon miként lehet elővívni az egészségügyi adatokat

En is ketlem, ezert kene a gyartoknak szepen implementalni egysegesen, ha mar a telefonok nagy reszen 5 gombnyomas a medical info, akkor lehetne a tobbin is 5 gombnyomas. Intezhetne pl. ezt is az EU, nem csak azt, hogy milyen formaju legyen a toltokabel.

Mi van, ha tévesen írod be, és emiatt lesz nagyobb gondod? Kié a felelősség?

Tied.

Egyébként a vércsoport megadásának mi értelme van? Úgy tudtam, hogy Magyarországon (sürgősség ide vagy oda) közvetlenül a vérkészítmény beadása előtt ellenőrzik a te véred vércsoportját és a beadandó cuccét is, elkerülendő a tévedéseket. Vagy nem így megy?

Nyilván nem laboros tesztre gondotam, hanem "betegágy mellettire", ami percek alatt megvan.(Ami adott esetben sok idő lehet, de nem okozhatsz vele nagyobb bajt, mint egy rossz vérkészítmény beadásával.) Hogy még mindig így megy-e, azt nem tudom, kb. 10 éve ezt mesélte egy orvos.

Van véradó kártyám a pénztárcámban, a nevemre nincs szüksége senkinek, hogy segítsen, a nemem csak félkegyelműeknek nem egyértelmű, a magasságomat és a súlyomat meg lehet becsülni, amúgy ez utóbbit én sem tudom, mert nem méregetem magam, mint egy nő. Az egészségi állapotom is látszik majd a helyszínen, allergiáról meg ugyanúgy nem tudok, mint az, aki megtalál.

Nekik nincs külön karperecük rajta egy mogyoróval és alatta két keresztbe tett lábszárcsonttal?

Nekem tök mindegy hogy valaki kitölti a telefonjában ezeket az infókat, de én vészhelyzetben inkább valami olyan megoldásban bíznék ami nem merül le, nem törik be a képernyője ütközéskor, nem repül el mellőlem a túloldali árokba stb. Egy darab acél karperec talán jobban bírja a strapát mint egy telefon.

Miért? Egy karperecet a gyerekre is rá lehet adni, míg egy tetoválás azért macerásabb, azt sem tudom hogy törvényes-e X év alatt. A karperec meg olyan érzés lehet mint egy órát viselni, gondolom. Nekem nincs, nincs is rá szükségem, csak megjegyeztem hogy egy éles helyzetben egy analóg megoldás biztosabb lehet. Kevesebb a hibalehetőség.

Ettől még megadhatod a telefonban, én annyit mondtam hogy ilyen súlyos allergia/egyéb gond esetén a telefonom működőképessége egy esetleges baleset során nekem nem lenne elég biztosíték.

Gondolom olyan ember is van aki tényleg magára is tetováltatja mert olyan súlyos az allergiája.

Pontosan és te is.

Mondjuk nem értem hogy miért kommenteltél ide, főleg úgy hogy nem lettél megszólítva és nem azt írtam hogy baromság a medical info amire valami miatt most rápörögtél, nem minősítettem a hozzáférés módját, nem akartam megmondani hogy mit és hogyan csinálj és még az Apple vagy iPhone string sem szerepelt hozzászólásomban... Nekem ennél van jobb dolgom, neked nincs?

Mondjuk ezt az egész mizériát én nem is így oldanám meg.
Orvoshoz/esetkocsihoz kapcsolnék biztonságos hálózatot (~VPN).
Ezen keresztül el lehessen érni az országos EÜ nyilvántartást.
A medical info helyén egy QR kód szerepelne, ami pl egy UUID-t kódol, ami engem azonosít. Azt 'lecsippantja' egy móricka appal és megnézi, mi van a nyilvántartásban.
Hiteles, gyors. Tisztább, szárazabb érzést ad.

Gyerek születésekor azt a tippet kaptuk, h. TAJ kártyája, lakcímkártyája, személyije (ezt csak miután 1-2 éves kora körül kiváltja az ember) legyen lefénymásolva, lelaminálva, és mehet 1-1 kopi a 2 szülőnek, meg mehet belőle nagyszülőknek is. Sürgős esetben megvan az adat a másolatról. Az eredeti meg otthon szépen elrakva biztonságos helyre, ha tényleg kell akkor elő lehet szedni és bemutatni.

Baszkódtunk a fehér lepedővel, elhiheted! Nem tudtuk megugrani.

Amúgy nem igaz, megkaptuk személyi nélkül is a 42 ropit. Aztán hogy ebben is volt-e havonta jogszabálymódosítás, azt nyilván nem követem. Következő instance-nál kiderül.

Sajnos eddig 3/3 kellett az igazolvany a mák-nál nekünk.

nem vagyok benne biztos, de mintha a babavarohoz is le kellett volna adni.

 

amugy a baszkodas egy dolog, az elsonel osszeszedett valami szart, masodiknal szerencsere csak nathar, na a harmadiknal mar nem volt betegseg halisten.

Pár éve volt valami ehhez hasonló bohóckodás a mobilon emergency infó/kontakt megadásáról. Akkor megkérdeztem egy magyar mentős ismerőst, aki azt mondta, hogy esetnél BTK hatálya alá esik a páciens mobiltelefonjának piszkálása, ezért semmilyen ürüggyel nem nyúlnak hozzá, nem próbálnak infót szerezni belőle, stb.

Csaba

Szerintem ezek az infók elsősorban még azelőtt relevánsak _mielőtt_ felhívod a mentőket ... ezeket kéne nekik bediktálni. Annak, aki a helyszínen megkezdi az elsősegélyt ... Aztán a rendőrségnek, hogy fel tudja hívni a beállított értesítendő személyt, hogy ki is valójában a sérült... mert nem minden esetben van meg az ember mellett az okmány stb.

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 06. 30., p – 12:13

Részben kitöltöttem, de csak tegnap, miután felmerült ez a téma a segélyhívásos topicban.

Emergency contact az viszont be volt állítva már régen.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

"Azt sem tudom[vessző], mi az"

"Nem töltöttem ki[vessző] és nem is fogom!"

tudjunk már magyarul!

Én beállítottam a saját adataimat iPhone-on. Ott halálegyszerű előkeresni egy sürgős helyzetben is a mentőtisztnek. Ami gond számomra inkább az, hogy ahány készülék, annyiféle előhívási mód. iPhone-on: oldalsó gomb, hangerő-fel egyszerre nyomva tartása, mintha kikapcsolnám, majd Orvosi azonosító elhúzása... Androidon passz. Na, ez itt a bökkenő. Egységesíteni kéne minden készüléken és a 112/911 emberei is hamar rá tudnának szokni bizonyos helyzetekben... Szerintem.

De hát van ilyen ami tényleg hasznos és a hazai mentőszolgálat mentésirányító rendszerébe be van kötve: https://www.mentok.hu/ha-baj-van/eletmento-app/
Fent van a Google Play-ben meg az App Store-ban is.

A lényeges információkat átküldi a mentésirányító képernyőjére (koordináta, bejelentő alkalmazásban kitöltött adatai, telefontöltöttség is).
Aztán nem lesz így több Vaja - Baja félreértés sem. Se az autópályán keresgélés, hogy hányas kilométerszelvényben?
Egyelőre Magyarországon, Ausztriában, Csehországban és úgy hallottam, hogy a szlovák Tátrában is működik.

Irtam mar, hogy -igaz egyszer, de akkor a puszta kozepen - mikor hasznaltam az eletmento appot, ugyanugy kereezvettek hol vagyok, utca hazszam stb., mondom semmi ilyesmi nincs, mert ket falu kozott az uton, akkor meg keressek km kveket volt a kovetkezo kerdes. Ha megvan neki a koordinata minek rugozik azon hanyas kilometer? Amig a zsandaroknal is a helyit lehetett elerni, sokkal rugalmasabban ment ez, mert mondtad, hogy a kispityoka mogott baj van, tudta hol van, mert helyi volt az ero, mostmeg megy a hazszam, km, stb-n a dolog.
 

Ez a rugozas a sima 112n is megvan, akkor meg nem vagyok ezzel elorebb. Raadasul a 112-t akarki zarolt keszulekerol fel tudom hivni.

 

pluszban amit en irok, az egysegesen, -legalabb eu szinten - szabvanyos lenne, nem egyedi appod baszakodas. Par eve meg volt hir, hogy elkezdik ah aml-t implementalni, akkor eleve nem ertem minek az appod dolog.

dehát van erre szabvány. 5-ször a bekapcsológombot kell megnyomni. nekem csak iphone-om van, ott működik. dee fent írta trey, hogy androidon is így kell. nem értem, hol a probléma

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

iphone-on így működik (ott ha egy helyen így működik, akkor minden telefonon). ahogy olvasom, androidon is (12-estől ott is ez alap. nem érdekel, ki milyen verziót használ. én csak a telekom miatt használok a set-top-box miatt andrioidot). aki a maradék telefongyártónál marad, azt nem tudom hova tenni.

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

iPhone-on a lock screenről is elérhető: Emergency -> MediacalID 

Ha a mentős odamegy nem kell bill. kombót nyomnia, elég bekapcsolni a telefont és  észrevenni a lockolt képernyőn az Emergency feliratot. Utána a medical ID felirat már pirossal van írva ráadásul. 
 

Ha a mentős életmentéskor megkérdezi tőlem, akkor elhiszem hogy érdekli. Addig pedig mi elhisszük hogy milyen jópofa dolog mindenféle szoftverbe beírni személyes adatokat, amit egyébként a TAJ szám ismeretében a központi mentésirányitás sokkal részletesebben lát rólunk, ha az adott mentésnél fontos számára.

TAJ kártya + fényképes igazolvány legyen nálad. Ebből tényleg mindent látnak ma már rólad az EESZT "felhőből". Beleértve azt is hogy milyen gyógyszereket váltottál ki.

Én csak leírtam hogy lehet elérni :)

Hogy a mentős használja vagy nem, az egy más kérdés. Egyébként szerintem ez a funkció nem is (vagy nem feltétlenül csak) a mentősöknek készült. Ha pl előtted lesz valaki rosszul, akkor 2 gombnyomásra látod az adatait és esetleg már a segélyhívónak be tudod mondani, tudsz értesíteni hozzátartozót.  

Ha én egy nem boomer mentős lennék és nem használnám ezeket a funkciókat, ha lehetőségem lenne rá, akkor szégyelleném magam. Vagyis megtanulnám azt a 2-3 módszert, amivel el tudnám érni ezeket az infókat. Ez különbözteti meg a jó szakembert az szartól és átlagostól.

trey @ gépház