Autóvezetés, kerékpározás közben ... a mobiltelefonozásra érvényes szabályokat.

Autóvezetésnek minősül minden olyan helyzet, amit a KRESZ és a rendőrség annak tekint.

“A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben – ideértve a forgalmi okból történő megállást is – kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat”

Részletek itt.

mindig szigorúan betartom
36% (278 szavazat)
néhány ritka kivételtől eltekintve betartom
52% (397 szavazat)
inkább nem tartom be
3% (23 szavazat)
eszemben sincs betartani!
1% (7 szavazat)
milyen szabályokat?!?!
2% (18 szavazat)
nem közlekedem oly módon, hogy érintetének ezek a szabályok
5% (41 szavazat)
Összes szavazat: 764

Hozzászólások

Nekem aztán csöröghet a telefon vezetés közben. Úgysem hallom (bent van a hátizsákban), meg különben sem venném föl. Minden ismerősöm tudja, ha nem veszem föl, akkor valószínűleg vezetek és vissza fogom hívni.

> Sol omnibus lucet.

Illetve a másik dolog, hogy egy csomó minden megy hangfelismeréssel. Érdemes kipróbálni, és ha sikerül, akkor nem kell a képernyőt nézve nyomogatni se menet közben se félreállva.

Pl. ha azt mondom, hogy hey Google, call my wife, akkor nem kell semmit se nyomogatnom, nem kell se számot begépelnem se keresnem számok között.

Ugyanígy Waze is tudja azt, hogy ha vezetek, akkor rábökve a mikrofon ikonra, lehet neki diktálni. Azt nem tudom, hogy egy kacifántos címmel mit tud kezdeni, eddig főleg olyasmire használtam, hogy megmondtam neki a vasútállomásunk nevét, a gyerek iskolájának a nevét vagy ilyesmit, és ezek mentek. Most gyorsan kipróbáltam, ha pl. azt mondom, hogy Tesco, akkor a közelben lévő összeset kilistázza, szóval nem kell gépelnem, de rá kell néznem és rá kell böknöm arra, ahova tényleg mennék.

Úgy emlékszem (de sosem próbáltam), hogy a Google Assistant a hey Google, navigate to 42 Kossuth street formában megadott parancsra megnyitja a Google Maps-t és elindítja a navigációt.

Kipróbáltam címekkel is, Waze egyet felismert, de a nagyját nem, Google szinte mindet, amit próbáltam, kivéve a magyar címeket (magukat a szavakat nem sikerült jól betűkre fordítania).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Mondjuk ha a hangfelismerés nyelve nem angolra lenne állítva nálam, hanem magyarra*, akkor lehet, hogy nem probálna hasonlóan hangzó angol szavakat tenni a magyar utcanevek helyére.

* nem tudom, hogy van-e már ilyen lehetőség, pár éve még nem volt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

És ha magyarul beszélő felolvasó van beállítva, akkor a magyarul mondott utcanevet is felismeri, szóval gépelés nélkül meg tudsz adni neki célpontot?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Igen. Sőt, még a waze se kell hogy menjen, "hey siri, vezess haza"-ra automatikusan indul a wazeval a navi. De ugyanígy működik a "hey siri irány a meló" is, de ha felveszel kedvencekbe címet akkor bármit mondhatsz neki, tetszőleges hangparancsra indul.

Vagy van a konzervatívabb módszer, ha már megy a waze (vagy hey siri, open waze) és utána kis piros mikrofonra ráböksz és lehet diktálni, akkor bármilyen címet bevesz. Meglepően ügyes és gyors amúgy, amióta használom talán 2x ha hibázott.

Azt, hogy home, meg work, azt tudom, meg mondom, (angolul) POI is ment, de angol hangalámondással nem sikerült olyan bonyolult dolgot, mint mondjuk Kossuth street értelmeznie.

Szóval az érdekel, hogy ha annyit változtatok, hogy versmondó lánynak Dórit választom Kate helyett, onnantól értelmezni is magyarul fogja?

Na jó, inkább tesztelek! :-)

OK, szóval nem. Semmi hatása.

Kb. ez volt a párbeszéd a Waze where to text mező jobb oldalán lévő mikrofon gombot nyomogatva:
- Deák tér, Budapest
- Sorry, I don't understand
- Kossuth utca, Budapest
- OK, calling Sudi BT (vagy valami hasonló, elkezdett egy budapesti vezetékes számot hívni, ami nincs a kontaktjaim között).
- Déli pályaudvar, Budapest
- Savoy hotel, got it.
- Budapest
- Sorry, I don't understand
- Victoria railway station
- OK, London Victoria station. Let's go
- Budapest, Hungary
- Sorry, I don't understand
- Hungary
- Sure, Hungary, let's go

Szóval továbbra is úgy tűnik, hogy a Waze csak továbbadja az értelmezés feladatát a rendszernek, ami meg a saját angol beállítása alapján angolul próbálja értelmezni, amit mondok.

Mindenesetre vicces volt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Hááát... Én most végigpróbáltam ezt a sort amit írtál és frankón értelmezte is. Sőt, hab a tortán, nekem angolra van állítva a hang, igaz csak az értesítéseket mondja így (police reported ahead, stb).

Van egy ilyen beállítás a beszéd és hang alatt hogy beszédfelismerés nyelve. Nem lehet hogy ott van valami elnyomkodva?

Na, gondoltam, bizonyára itt a megoldás. Átállítottam a Waze beállítások között az input language-nél angolról magyarra...

de ugyanúgy nem megy :-(

- Budapest
- Sorry, I don't understand
- Nagy Lajos király útja
- Sorry, I don't understand
- Istenhegyi út
- Sorry, I don't understand
- Déli pályaudvar
- Sorry, I don't understand

Na, végül is mindegy. Azt próbáltam csak mondani, hogy nyomkodás nélkül, hanggal is meg lehet adni célt a navinak. Többeteknek működik magyarul, szóval látszik, hogy lehetséges. Valamiért az enyém angol, gondolom valami mást is át kellene állítanom magyarra, pl. a telefon nyelvét, vagy a Google-ben a saját preferált nyelvet, vagy mittudomén. De igazából ez csak érdekesség volt, a mondandóm ettől még igaz, nekem meg itt, Angliában, az angol nyelvfelismerés hasznosabb, mint a magyar.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Bedobnék egy klasszikus hupák #works4me-t. Nálam a telefon nyelve magyar, waze magyar, jelzések angol. Még talán arra tudnék tippelni hogy valami külön letöltős language pack kellhet neki, de innentől sajnos passzolom.

Viszont a technológia működik (vagy én hallucináltam végig az elmúlt jó pár évet), a hiba valahol az ön készülékében van :)

a Waze anyanyelvi szinten tud magyarul, utcanev-felolvasassal

Mit kell kiválasztanom, hogy amúgy angolul beszéljen, de a magyarországi utcaneveket magyarul olvassa fel, az osztrákokat németül, a prágaiakat csehül, stb.?

Az semmivel nem jobb opció, hogy mindent magyarul akar felolvasni a "mindent angolul" helyett.

Én egyszer kipróbáltam a magyar hangú csajt, de olyan irritáló a hanghordozása, hogy visszatettem szinte azonnal az angol lányt. Aki persze jutíszíéj-nek olvassa az utcát, de még ez is kevésbé idegesítő.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Legutoljára egy Dóri nevű lányt meg valami Péter nevű fiút láttam. Most, hogy erről beszélgettünk, megnéztem tegnap előtt, és van egy második lány, talán Lilla. Nem próbáltam még ki. Fiút nem választok, mert a mélyebb hangokat nehezebben hallom. Majd ha legközelebb Magyarországon járok, kipróbálom Lillát.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Pontosan. A kihangosítóra kapcsolt (de telefonálásra amúgy baromi ritkán használt) telefonnal a szabály be van tartva, de a tartóban levő telefon nyomkodása navigáció, zenekeresés, facebook olvasás, netán üzenetírás céljából sokkal inkább elvonja a figyelmet, mintha épp a fülemen tartva beszélnék és épp csak egy kézzel vezetném az amúgy is félig "önálló" autómat.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Így van. A kihangosítók megoldották a hívás részét, de az üzenetküldés, meg a közösségi médianyomkodás megy ezerrel, ami sokkal veszélyesebb, mert nem csak az ember keze foglalt, hanem a vizuális figyelme is. Már pedig sokan nem bírják ki a nyomkodást, mert ugye eleve Faszbuknak kell mennie a nap 24 órájából 36 órában, és nem lehet lemaradni egy megosztásról se, naná, hogy vezetés közben sem lehet kivennie az ember fejét a képernyőből. Mert az ne gondoljuk, hogy a vezetés fontosabb lehet akármilyen szinten is. Aki mást állít, az nerd, okoskodó KRESZ buzi, kekeckedő nyápic, stb., de azokra nem kell hallgatni, lúzer mind. Különben is a tempomat meg a sávtartás azért van benne a modern kocsikban, hogy a sofőr nyomkodhasson, a jármű úgyis elvezeti magát, csak a pszichotikusan aggódnának emiatt.

Ráadásul nem csak a telefon gond, hanem a kocsik konzolképernyője is, írja a sok színes f4sságot, és ugye arra figyelnek, nem az útra. Szinte csábítva van az ember, hogy valami kijelzőbe temetkezzen.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

Lazán kapcsolódik, de létezik amúgy ebből "jó"? Eddig csak olyat hallottam, még az újabbak között is, ami:

  • szakadozik,
  • 10/1 eleve nem csatlakozik,
  • a "pincéből" szól, öblösen szól,
  • fel kell hangosítani úgy, hogy már erre rezonál az egész kasztni, de még mindig nem érted, ellenben a melletted álló kocsiban tökéletesen tisztán hallható, miről van szó.

Emiatt leginkább simán kihangosítom a telefont, és leteszem valahova.

gyári beépített vw composition media vagy micsoda.

A mikrofonja a visszapillantó tülök környékén lehet, hangszórója meg a kocsi hsngszórója. 2 telefonnal tud kommunikálni a fejgeység, de persze egy időben csak 1 beszélhet.

 

Nem szakad.

Nem megy félre.

10/10 csatlakozik.

Open Ampera gyári fej, szintén azonnal csatlakozik a kékfog, nem akad, nem szakad, gyönyörűen működik, kormányról vezérelhető. Hey sirivel hanggal lehet irányítani. Telefon/facetime/messenger/viber meg kb minden sima hívásként csörög ki.

Amúgy ontopic: Én iszonyat brutál módon büntetném az autóban telefonozást. Ha SOS nyomkodnod kell akkor állj félre és intézd el, semmi nem lehet annyira kritikus hogy ezzel mások életét kockáztasd.

Én egy JVC-t vettem hasonló árkategóriában. Sokkal tisztább, érthetőbb mint a telefon maga.

Egy bajom van a setuppal: a telefonom KÉPTELEN automatikusan kapcsolódni a kihangosítóra (nokia 8110 4G). Ezt mindig kézzel kell megcsinálnom, és azért nem minden út előtt teszem meg. Valamint ha esetleg lefulladok, és újra kell indítózni, akkor a fejegység kikapcsol, és lehet újra nyomkodni a telefont, hogy visszataláljon. Na ezt sem szoktam akkor már megtenni.

Sosem értettem azokat, akik nem képesek a kihangosítót használni.

Régi autónál is tróger dolog, de amikor a gyárilag kihangosítóval szerelt kocsikban is azt látod, hogy nem használja a nyomorult....Bőven emelném a bírságösszegét ennek, mert ha (ha egyáltalán elkapnak) 10 rongy egy 20 millás autóban ülve valószínűleg nem tétel.

Én sem, mert 99%-ban egyedül utazok (vagy 1-1 közeli ismerőssel). De mikor egy telefonbeszélgetés nem feltétlenül tartozik a többi utasra... OK, akkor nem kell(ene) felvenni. DE sajnos a mai rohanó, idegbeteg világban vannak, akik nem fogják megvárni, hogy majd 15 perc múlva megérkezel és tudsz beszélni :(

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

(x) néhány ritka kivételtől eltekintve betartom

Ezt leginkább úgy kell érteni, hogy mondjuk a pirosnál még nem állt meg tejesen a kocsi, de már a kezembe vettem a telefont, hogy majd rá tudjak nézni pl. a navigációra. Aki viszont tartósan kézben fogja a telefont mondjuk 5 km/h felett, attól helyben elvenném a jogsit.

Az en "toleranciaszintjeim":

  • Ket karakteres valasz (ok, y, i, n)
  • GPS kifagyott (akkor is probaljunk meg megallni, ha nem lehet, nagyobb kovetesi tavolsag, kulso sav, lassabb tempo, stb.)
  • GPS "gyors zoom out es re-centre"
  • Notif eltuntetese privacy okokbol gyors swipe-pal
  • Csorog, zold gomb, hangszoro ikon, autos hangosito kivalaszt (kocsog egy UX iOS-en)

Minden mas esetben annyi fekete pontot adnek, aminek a duplajaert mar eltiltas jar.

Ket karakteres valasz (ok, y, i, n)

Siri nálam ezekre alkalmas

GPS kifagyot

Nem tapasztaltam még, persze ettől még lehet

Notif eltuntetese privacy okokbol gyors swipe-pal

Do not distrube tökéleten alkalmas arra, hogy csak és kizárólag a hanyagolhatatlan értesítéseket engedje át

Csorog, zold gomb, hangszoro ikon, autos hangosito kivalaszt (kocsog egy UX iOS-en)

Apple CarPlay megoldja.

Szerintem ebbol a ket karakteres uzenet nagyon nem kellene, ahhoz is > 1mp-re elnezel az utrol.

A masik, amit nem ertek, az az alapfunkciokra is raeroltetett erintokijelzos kezeles az autokban. Az enyemben pl. a futesnel a klasszikus tekerogomb hianyaban csak ott lehet beallitani, hogy hova fujja a levegot. Regen odanezes nelkul, tapintassal meg lehetett talalni majdnem mindent.

Én maximum két dolgot szoktam (de azt sem kézben tartott telefonnal):

  • ha a navi talált gyorsabb utat, akkor azt le szoktam okézni (fekvő nézetben a telefon bal alja)
  • ha csörög, akkor elutasítás (fekvő nézetben jobbra swipe), mert a telefonos naviban sajnos nem működik rendesen az always-on-top

Kifagyott navinál mindig félre szoktam állni az első szabályos helyen.

A telefontartómat meg szokták mosolyogni: az autórádió CD slotjába feszül bele, így a látómezőbe nem lóg bele. Korábban volt ugyan egy szélvédőre tapadós, de az nem volt vicces, amikor az egyik kanyarnál az ölemben landolt a telefonnal együtt.

A szelvedore ontapados balesetveszelyes, betiltanam.

Amik sokkal jobban mukodnek: szellozore csiptethetok.

Amugy nekem a GPS amolyan "negyedik tukor". Mint a tukrokre, erre is csak "rapillantani kell", hogy a negyes elagazasbol melyiket valasszuk. (Akik hanggal hasznaljak, azokat folyton csak elrontani latom)

A szelvedore ontapados balesetveszelyes, betiltanam.

 

Nyilván ez is tipusfüggő. Ami nekem van (most tisztáztuk a családdal: 2004-ben vettem egy Nordkappra és vissza autós túrához), azt kb évente egyszer le kell szedni, benedvesíteni a tappancsát, visszarakni, és akkor megint egy évig nincs vele gond.

Háát. 

Nekem kétszer volt olyan, hogy tuti nem fog pont a pedál alá esni...

Egyszer egy kis gumilabda volt..... szerencsére azt össze tudtam nyomni a pedállal. 

Második alkalommal pedig egy kölyökmacska (hoztam haza, de ki tudott mászni a dobozból). Azt nem akartam összenyomni és szerencsére azon az autómon még fizikai kézifék volt, azzal lassítottam.

Nem csak azert.

Egy "negyes elagazasnal" vitathato tud lenni, hogy melyik az "enyhen balra".

Bonusz, hogy a leguptodate-ebb waze/gmaps-nal is elofordul, hogy sima keresztezodesnek ismer egy friss korforgalmat.

Nagy varosban meggyozodesem, hogy a GPS-re pillantgatni erdemes, mint a tukrokre (pont annyi idokre, mert a tukroknel is megtanultad, hogy mennyi ideig rapillantva nincs rossz hatassal a reakcioidodre).

Kisvarosban, falun mukodhet a GPS hanggal (kep nelkul) koncepcio.

wazénál bárki szerkesztheti a térképet. Ha találsz egy körforgót, ami nincs ott, rakd oda, vagy minimum jelentsd be.

Ki kell ismerni a waze-t, hogy melyikre mit mond, aztán már megy siman a hangutasítás alapon is. Meg ugye meg lehet előre nézni az útvonalat is a google maps streetviewon.

Én használtam pár dedikált GPS-t (Magellan és Garmin), és jó pár PDA-s / okostelefonos navigációs alkalmazást. Eddig még mindegyikben volt hiba, kedvencem amikor azt mondja, hogy menjek ki a körforgalom 2. kijáratánál és igazából a 3. (Vagy amikor kanyarodjon balra, de közben jobbra mutat.) Véleményem szerint ezek valahol térkép hibák, de nincs nagy kedvem utánajárni.

Én fentiek miatt szoktam rápillantani.

Szerkesztve: 2021. 10. 05., k – 10:44

Ez egy ilyen gumiszabály, amivel bármikor megbüntethetnek. Engem kétszer is megbüntettek, úgy, hogy soha nem szegtem szabályt. Ezt amellett írom, hogy az egyik családtagom rendőr alezredesként ment nyugdíjba, szóval egyébként minden tiszteletem a rendőröké.

Egyszer kórházból vittem haza ismerősömet nagy műtét után. Frankó minőségű úton próbáltam minél lassabban kerülgetni a gödröket, mert minden döccenés fájt neki. Közben befutott egy ügyfél hívás, amit ő felvett és kirakta elém kihangosítva a műszerfalra. Persze, abban a pillanatban leintett egy rendőr, hogy miért megyek lassan és megbüntettet telefonálásért. Hiába mondtam neki, hogy nem fogtam kézben, de nem nagyon érdekelte, ahogy, a mellettem lévő láthatóan rosszul lévő utasom sem. Aláírtam a hazugságot, hogy haladjunk; befizettem a 10 ezer forintot és vettem egy nagyon jó bluetooth-os kihangosítót.

Egy évre rá megint megállítottak, hogy telefonálok. Mondtam, hogy biztos nem. Mire mondták, hogy akkor biztos a GPS-t néztem. Mondtam, hogy erre járok rendszeresen és jelentsenek fel, ha pénzt szeretnének. A feljelentést nem mutatták meg, sem a jelvényszámukat nem voltak hajlandók elárulni az intézkedés után, hogy majd úgyis megkapom postán. Gondoltam, majd tudom tisztázni a telefon forgalommal, hogy semmi nem történt a telefonokon (reméltem, hogy az Android nem akkor áll neki updatet letölteni). Írtam még az ügyvédemnek, aki azt mondta, hogy úgyis megbüntetnek nem számít mi történt és nem igazán látja, hogy tudnánk bizonyítani, hogy mit nem csináltam. Persze a feljelentésből kiderült, hogy már azt sem sikerült pontosan megírni: a nem tartalmaz telefonálásra alkalmas SIM kártyából, nincs a telefonban SIM kártya lett, meg hasonlók. Ennek ellenére bementem a meghallgatásra, bevittem a forgalmi listákat az összes telefonomról; a szerződéseket, amiből látszott, hogy nem először jártam a-három-sávos-úton-egyenesen-majd-a-hirdető-táblánál-jobbra bonyolultságú útvonalon; meg a kihangosító számláját. Jól elbeszélgettem az ügyet intéző - egyébként kedves - rendőr hölggyel. Majd kb. egy fél év múlva, amikor meghallgatták az intézkedő rendőröket is - akik előadták, hogy milyen párbeszédet folytattak velem és hogy a telefonon valami alkalmazást használtam -, nem túl nagy meglepetésre megbüntettek. Az egész egy vicc volt: pontosan, film forgatókönyv szerűen emlékeztek a fél évvel korábbi eseményekre, ami eleve képtelenség. Mivel én se emlékeztem, akkor már pontosan, hogy mi történt, összenéztem a közvetlenül az esemény után az ügyvédemnek írt levéllel: hát a kettő tartalma úgy nagyon nem hasonlított. Szóval csak azt tudom mondani, hogy mindenkinek javaslom az utastért is rögzítő menetkamerát.

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet  3. § (2) :"A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat".

fontos szo a mondatban a "kezben tartott".

ugyanitt: "Mobil rádiótelefon: a közcélú mobil rádiótelefon szolgáltatás igénybevételére alkalmas készülék (végberendezés).", oket nem erdekli hogy nincs sim. mobiltelo -> nemhasznalhatod. tablet -> hasznalhatod :)

https://www.vezess.hu/vezetunk/2020/07/10/igen-reszletesen-megvizsgalju…

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Nem volt kézben tartva/érintve egyik esetben sem. Egyébként tökéletesen igazad van és nagyon jól rávilágítasz a problémára: senkit nem érdekel az hogy az állítás, ami alapján megbüntetnek mennyire életszerű.

Ha megbüntetnek, azzal az állítással, hogy füled mellett tartottad és beszéltél egy telefonba, akkor senkit nem fog érdekelni, hogy a telefonon nem lehetett beszélni, mert le volt merülve, vagy nem volt arra alkalmas SIM kártya benne. Ha megbüntetnek kézben tartott GPS használatért, nem számít, hogy teljesen életszérűtlen, hogy arra lett volna szükséged, mert bizonyíthatóan az adott útszakaszon jársz 10 éve és egyébként is olyan kőbalta egyszerű, hogy soha nem is volt szükséged GPS-re.

Az egész nagyon érdekes: amit az intézkedők elmondtak az kb. ténynek számít. Elmondják sokszor, hogy a helyszíni bírság olcsóbb mint a feljelentés. A feljelentéskor megkérdezik a foglalkozásodat/hol dolgozol. A meghallgatásnál is megkérdezik, hogy mi a foglalkozásod és mennyi a havi kereseted. Ez mit számít egy tudomásom szerint fix összegű szabálysértésnél? Ha keveset keresel, akkor nem büntetnek vagy ha nagyon sokat?

A mai napig nem tudom, hogy az illető tudta, hogy nincs igaza és csak azért is meg akarta mutatni; valóban azt hitte, hogy neki van igaza, mert mondjuk épp megvakartam a fülem vagy lenéztem a sebváltóra; vagy igazából nem érdekelte csak meg volt mondva, hogy aznap mobil ellenőrzési kampány van (mert az volt) és kell 100 darab bírság...

Nekem egyszer egy bicajos menet közben kiverte a hátsó szélvédőmet. Ő magát védve tanúzott, mi ketten elöl pedig azt mondtuk nem láttuk konkrétan hogy ő volt, mivel előre néztünk. (Hazudni ugye nem ér tanúskodásnál).

Úgyhogy ügy ejtve, nem tudjuk ki zúzott. Igy megy ez sajnos. De érthető is, hiszen se bizonyiték, se olyan tanú aki mellettem szólt volna.

Lehet, hogy ha sokat keresel, akkor több bírságot szabnak ki...

Még hobbiból szoktam járkálni egy kocka ladával. Ha valahol közúti ellenőrzéssel találkozok, biztos, hogy kivesznek. Sőt, olyan is volt, hogy vigyorogtam, ahogy elgurultam egy épp papírokat nézegető, vágyakozva rám tekintő páros mellett, majd 5 perc múlva levillogtak. Többször is előfordult, hogy tényleg sáros voltam: egyszer lakott területen kívül elfelejtettem felkapcsolni a világítást (ellustít, hogy a többin, amit vezetek automata), egyszer nappal nem ment a jobb első fényszóróm (jót nevettek ők is rajta, ahogy a helyszínen egy erősebb ütéssel "javítottam"), egyszer pedig nem volt nálam forgalmi. Pontosabban volt, csak másik. Mindig megkérdezték, hogy mivel foglalkozom, de egyik esetben sem büntettek meg. Eddig jó tapasztalataim vannak.

Szerintem ennek is, mint sok egyéb dolognak az titka, hogy nem kell okosnak lenni: odajön a rendőr, ablak le, jó napot kívánok, mosoly, együttműködés. Ha valami gond van, elnézést kérek, nem tudtam, mikor elindultam, még jó volt, stb... Ha épp valami idiótát fogsz ki, és elkezdesz kötözködni, meg jogszabályokat emlegetni, csakazértis alapon úgyis fog találni valamit, amiért megbüntethet.

Elvben egyetértek, de én pl. kedvesen mosolyogva mondtam, hogy azért mentem úgy ahogy, mert az előttem menő rendőrautót követtem, aki nyilván tudja. Mivel nem szirénázott + villogott, ezért úgy gondolom, hogy egy kategóriát képviselünk. (Ő állított meg közvetlenül a kereszteződés után, mert akkor már neki sem nem volt sietős.) Abban maradtunk, hogy a KRESZ-ben nincs olyan, hogy "sietek", és legközelebb figyeljek jobban. Voltam olyan bunkó, és nem mondtam, hogy ő is.

Ez igen tanulságos. Még kezdő vezetőként engem egy záróvonalon előzésért állítottak meg. Volt záróvonal, de még azelőtt befejeztem a traktor előzését, így nem értettem miért állítanak meg. A záróvonal kezdete és a rendőrök között legalább 300 méter volt, így jeleztem nekik, hogy nem igazán láthatták, hogy pontosan hol tértem vissza a sávomba. A válasz annyi volt, hogy mi ketten vagyunk, maga meg egyedül. Vagy helyszíni akkor 20 ezer, vagy feljelentés, de akkor legalább 40 a büntetés.

Kértem csekket, akkor még nem lehetett kártyával fizetni...

Nem tudom, a magyarországi gyakorlat szerint mit jelent a "menet közben" kifejezés, itt, Angliában kicsit túlzásba viszik szerintem. Azt mondják, ha jár a motor, akkor menet közben van az autó. Akkor is, ha a kerekek egyébként nem forognak.

Azt, hogy a piros lámpánál álló autóban mobilt nyomkodó embert megbüntetik, azt még valahol értem. Mi van, ha nem veszi észre, hogy zöld lett a lámpa - kapkodás, mások megpróbálják esetleg kikerülni, stb. okozhat esetleg gondot (bár valószínű az esetek nagy részében semmit nem okoz egy rövid dudáláson és pár másodperc késlekedésen kívül).

De azt, hogy a McDonald's-ban a Drive Thru ablakánál álló autóból telefonnal fizető embert megbüntetik, azt sosem értettem.

Valamikor tavaly év végén vagy idén megváltoztatták a gyakorlatot, és a rendőrség azt ígérte, hogy az mobil fizetés miatt nem fognak büntetni.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Piros lámpánál állva telefonáltam vezetői forgalmi vizsgán, szóval ott és úgy lehet. :)

"Azt, hogy a piros lámpánál álló autóban mobilt nyomkodó embert megbüntetik, azt még valahol értem. Mi van, ha nem veszi észre, hogy zöld lett a lámpa"

De miért? Akkor pont nem történik semmi. Az meg hogy zöldre vált a lámpa, egy rakás más okból sem szokták észrevenni.

Mivel sosem volt autóba beépített kihangosítóm, így bluetooth fülessel oldottam meg a problémát már akkor, amikor még a többség a mobiltelefont bunkofonnak titulálta. A beépített kihangosítót akkor se használnám, ha lenne, mert nem akarom, hogy a fél utca a beszélgetésemet hallja.

Megprobalom betartani, de van, hogy irok egy rovid uzenetet pl. idopont, abbol erti a cimzett, hogy kb. akkorra leszek ott. Kerekparon tobbszor nem tartom be, ott €90 birsagot kockaztatok. Kisse zavar amikor a gyalogos elottem megy at az uton (nem zebran), mobilon beszelgetve es nem szetnezve. Kivancsi vagyok, hogy akinek fulhallgato van a fulen (kerekparos/gyalogos) mennyivel kevesebb veszelynek van kiteve amikor nem nyomkodja a telefont.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Szerkesztve: 2021. 10. 05., k – 13:11

Angliában tudtommal nincs is a törvényben a "menet közben" kitétel, úgyhogy drága dolog a dugóban mobilt nyomkodni. 

Autom nincs, bringan meg van tartom, navigaciora. Ha menet kozben hivnak, felreallok, kibanyaszom belole a telefont, es ott allok, amig be nem fejezem (max. a jardan tolom addig, ha olyan a helyzet, es sokaig tart).

When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Van, de mikrofon nelkul (bringasszemuvegbe epitve). Ha sokszor telefonalnek, akkor valoban az lenne a megoldas, de igy, hogy menet kozben max. zenet/hireket hallgatok, nincs ra szuksegem. (a muslicak miatt meg valami szemuvegfele mindenkepp kell)

Ha menet kozben hivnak, akkor jon a fenti procedura, de szerencsere ez ritka.

Ezekrol van szo amugy:

szemuveg, taska

When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Engem bicajon pl. baromira zavar a fülesen ébredő szélzaj, amikor a zsebben vagy hátizsákban lévő telefonon futó navigáció utasításai miatt fülessel megyek.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Értem. Nem hallgatok zenét. Kerékpáron szerintem fontos, hogy halljuk a környezet zaját. (Nekem rossz a szemem, így még fontosabb) Nincs a fülemben állandóan a fülhallgató dugója, a nyakamban van a BT füles, ha hívnak, bedugom (sokszor csak az egyiket). Fülbedugós gumiharangos fülesem van, nincs benne szélzaj.

Volt már, hogy hosszabb útra bekészítettem a BT fülhallgatót. Elég ritkán kellett használni, de előfordult. Ha az nincs, megállok, ha csörög a telefon, vagy fel se veszem. Meg van egy hangszóróm, amit pl. kulacstartóba lehet bepattintnani, zenét játszik memóriakártyáról vagy BT-n át, esetleg rádión, és van hozzá egy kormányra csíptethető vezérlő meg mikrofon rész, kihangosítóként használható. Ezt is ritkán használom, de volt már, hogy jól jött.

Itt az ideje egyekerekű kerékpárt venni. :D