Tudnál a Waze-nál gyorsabb útvonalat 2018-ban?

 ( m.informatikus | 2018. szeptember 18., kedd - 6:38 )
Igen, ~mindig
8% (16 szavazat)
Igen, néha
68% (142 szavazat)
Soha! Mindig a leggyorsabb útvonalon visz
9% (18 szavazat)
Majd jól leírom
16% (34 szavazat)
Összes szavazat: 210

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

https://www.oszkar.com/ -t használva egy utasom (jópár éve Bp.-i) bizonytalankodott h. "már pedig lenne gyorsabb útvonal ha xy felé mennénk". Szerintem nem, de végül nem volt alkalmunk kipróbálni.. soha nem tudjuk meg.

Csak jó lenne egy független szavazáson megtudni, mi az emberek tényleges tapasztalata! :)

A Waze a https://www.waze.com/hu lenne, ingyenes, közösségi alapú navi, 1000km-enként 2-300 MByte mobilnetet eszik, mindig az elvileg időben leggyorsabb útvonalat mutatja, mivel valós időben ismeri a dugókat, lezárásokat.

Elméletileg sem valós időben, de gyakorlatilag néha eléggé le tud maradni.

Persze, amikor épp csúcsforgalom van és egy csomó autó adja az adatokat, elég jól tudja.

De éjszaka simán belefutottam már abba, hogy útlezárásról nem tudott, és ezért vissza kellett menni jó hosszan. Vagy amikor egy út kezd bedugulni, akkor abba még simán belevisz, mert még nem jelentették neki, hogy itt dugó van. Ugyanígy amikor vége a dugónak, akkor is van olyan, hogy beküld valahova, piros, közben meg lehet haladni.

Ezektől függetlenül még mindig ezt gondolom a legjobbnak. Ismeretlen helyen mindig Waze-t használok, az egyetlen nagy gondom vele, hogy nem írja a besorolást, mint mondjuk a Google maps.

És hogy miért írom, hogy néha tudok jobbat: mert néha hülyeséget akar. Pl. van egy kereszteződés, ahol szerinte egyenesen piros, jobbra menve meg szabad az út. Igen ám, de ha jobbra akarok kanyarodni, akkor meg kell állnom a piros lámpánál, és várni 1 percet. Ha egyenesen megyek, akkor meg lendületből mehetek tovább. Waze újratervez, és kiderül, hogy szerinte erre 1 perccel hosszabb az út. De valójában nincs különbség, a becsléséhez képest 1-2 perccel hamarabb érek oda.
Lehet, hogy papíron az a jobb útvonal, de a valóságban nem.

Nem titok, hogy a Waze gyakran csak a második legjobb útvonalat ajánlja. Az ok, hogy ne okozzon a waze maga dugókat korábban csendes nyugalmas utcákban.
A waze pontrendszere valószínűleg döntő tényező abban, hogy kik kapják a legjobb és kik a második legjobb útvonalakat.


Normális HUP-ot használok!

Ezt el is fogadnám, főleg, ha mindenkit az A útra küld mert B út telített, akkor senki nem fogja tudni jelenteni, hogy a B út már szabad.

De az útlezárásba beleküldésre nincs mentség, az csak akkor megy, ha még nem tud róla, vagy kidobta az adatot.

És nekem ez a második a nagyobb bajom. Tudom, hogy akkor értékes egy adat, ha megerősítették.

De akkor ha nálunk van egy útfelbontás, és lejelentem, és megadom, hogy több napig itt lesz, akkor miért felejti el minden egyes nap? Vagy minek lehet megadni az időtartamot, ha magasról tesz rá?

Én nem mondanám, hogy mindig a leggyorsabbat tervezi, inkább mindig úgy tervez, hogy haladj, ne a dugóba ülj.

Pedig a választható beállítás az a legrövidebb menetidő.

Néha engem beküld a közeli nagy utcán álló dugóba, mert úgy kalkulál, hogy 5-6 perc dugóban araszolás után mehetek majd rendesen, és így hamarabb érek oda, mintha inkább kerülnék keletre.

+1

amúgy nincs extra trükk, egyszerűen ha lehet, nem csúcsforgalomban kell elindulni. másik alap dolog az autó megosztása, pl.: oszkárral

más: ma reggel a budafoki úton fehér CIVIL autóból mértek a sünök.. waze-ban vagy 20 jelölés volt h. "vigyázzatok" :D

short link: https://tinyurl.com/waze2018

"nem csúcsforgalomban kell elindulni": ezzel csak az a baj hogy ha nem sikerül elindulni 6 előtt akkor kb fél 10-ig esélyem sincs...

Az utobbi idokben olyan "vad" utvonalakat talalt ki nekem, hogy inkabb le is toroltem...

Neha tud furcsa utakon vinni, illetve beallitani a dugoba, 500 meter nyeresegert, de en a rutin utvonalakon is szoktam ra tamaszkodni.

Altalaban bevalik, amit mond.

--
üdv,
Gergő

A megfelelő beállítások mellett és köztes célok kijelölésével meglepően jól működik. Persze, ehhez nem csak be kell böködni a célt, hanem adott esetben a felkínált alternatív útvonalakat is át kell tekinteni.

Én 600-700 kilométeres utakon szoktam használni (szinte kizárólag ezt), worksforme.

Rövid távokon (pl. szülővárosom napi közlekedés) nem nagyon használom.

--
trey @ gépház

Nekem pont, hogy a helyi közlekedésben jön elő a haszna. Bedugult utak helyett elvisz a kertek alatt.
Sokszor ismerem az utakat, de nem tudom, hogy melyiken mennyi idő végigmenni. Waze elméletileg tudja, szóval meg tudja mondani, hogy a lakóparkból jobbra vagy balra kanyarodjak ki. Esetleg ha mindkét irány rossz, menjek egyenesen a kis utcákon át.

Waze nélkül is tudok a környéken közlekedni, de előfordul, hogy belefutok egy dugóba aztán várhatok.

+1 bár sokszor "merni" kell felülbírálni :)

Utóbbi 3-4 hónappal bezárólag én is elégedett voltam vele, néha csinált nagy hülyeséget, ezt vagy lefüleltem, és nem hallgattam rá, vagy nem. De annyira nem volt zavaró, ritkán történt meg, és úgy voltam vele hogy belefér, pl. az 1 hétre vetített szumma azért így is pozitív értéket mutatott.

Viszont mostanában rendszeresen be akar vinni a rettenetbe, akár 1 perc előnyért (vagy a nagy semmiért) cserébe.

+1
"rendszeresen be akar vinni a rettenetbe, akár 1 perc előnyért (vagy a nagy semmiért) cserébe."

Nálam mindig ezt csinálta.

---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.

Mindig benne van a pakliban. A helyi közlekedés esetén nincsenek nagy eltérések, de ha a város másik szélére kell menni, akkor van úgy, hogy azt mondja, menjek a körgyűrűn, mert úgy csak 56 perc (100km), bezzeg ha a városon át megyek, akkor 60 perc (48km).
Ilyenkor az ember eldöntheti, hogy baromira siet és megy az autópályára, vagy belefér plusz négy perc.

Az a baj, hogy a beállításoknál az van, hogy leggyorsabb vagy legrövidebb utat lehet preferálni, nincs olyan, hogy adj egy jó kompromisszumot

ÉN úgy vettem észre, hogy tanul, ha két pont között mindig egy útvonalon megyek, utóbb már akörülit ajánl fel alapból.

Igen, elméletileg meg tudja tanulni a kedvenc útvonalaidat. Gyakorlatilag nem tudom, hogy tényleg működik-e, nekem nem tűnt fel, hogy megtanulta volna, hogy ott én balra szoktam menni.

Lehet állítani, hogy hova optimalizáljon, időre vagy távolságra, meg a "kevesebb bonyolult kereszteződést" és a földutak tiltása is erősen megváltoztatja a kisutcázást.

Hmm ezzel a beállítással még nem találkoztam gondolom a sok éve volt difolton van.. Az a tapasztalat hogy kb 5-6 perc nyereségért már elmegy bokrok alá, addíg nem.

Nem vezetek, de van olyan ismerosom, aki hasznalja a Waze-t, es ra hagyatkozik, es van, aki nem. Elobbi volt mar, hogy megszivta, utobbi meg volt, amikor tudott jobbat. A Waze nem veszi elegge figyelembe, hogy ha dugo van, nehezen tudsz balra kikanyarodni a kocsik koze stop tabla mogul. Illetve nem vett figyelembe ritkan hasznalt utat, gondolom mert nem ment arra senki (arra kerultunk ki egy dugot).
Aztan par helyen az is lutri, hogy lesz-e neted az ut teljes szakaszan. Volt mar, hogy waze-s ismerosom telefonalt, hogy nezzem meg neki, hogy hol hajtson fel az autopalyara, mert a waze nem megy neki. De ez - szerencsere - az itthoni lefedettseg mellett ritka. Nalam mindig van offline navi is (eleinte iGO, most Here).

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

"A Waze nem veszi elegge figyelembe, hogy ha dugo van, nehezen tudsz balra kikanyarodni a kocsik koze stop tabla mogul."

Kapcsold be: http://oi68.tinypic.com/21e3y36.jpg

Az ilyen nagyon ritkán, lakóövezetben használt utakat általában célforgalmasnak jelölik meg a térképszerkesztőbe ezért nem tervez arra utat.

Azért ez pöttyet szembe megy azzal, hogy az legyen a térképen, ami a terepen van... lakott területen pont ezért nem egyszer orrdít a térképről, hogy van gyorsabb útvonal: M3-ról levitt a 3-as útra, egyik faluban hosszú sor. Eszembe jutott, hogy itt van egy lámpás kereszteződés, tippeltem, hogy az fogja fel a forgalmat. Térkére ránéz, első kis utcán jobbra be, pici kanyargás a falusi utakon, lámpa utáni kereszteződésnél jobbra kisívben vissza a főútra, bőven hamarabb, mintha végigvártam volna a falu széléig érő araszoló kocsisort.

Google Mapsot senki sem használ már?

Gyalogos navigációhoz.

--
trey @ gépház

Én még szoktam. A tömegközlekedős cucca a BKKinfo-ról szedi az anyagot, így kb azért arra is jó. Kocsival is ezt szoktam előhúzni. Waze-t letöröltem, amikor eladtam a saját verdám.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Legutóbb azzal mentem át Szlovákián Lengyelországba. Minden OK volt vele.

Mindenhez, ami nem közvetlen autózás (gyalog, tömeggel, előzetes tervezéshez). Kocsiban marad a Waze - bár legtöbbször fejből vezetek, de az útállapotok meg az idők miatt szeretem látni.

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

a Waze azt használja

Mihez?

Fordítva, a maps veszi át a wazés forgalmi adatokat.

Amikor külföldön járok, rendszeresen használom.

Idén nyáron gyanússá vált, hogy valamit változtattak, és sikerült elbökni a korábban tűrhetően működő navigációt.
Lengyelországban eszméletlen helyeken vitt, földutakra irányított, miközben száz méterrel odébb ott volt a főút. Varsó és Bialystok között nemrég fejezték be az autópályát, vígan mentünk rajta élvezvén a sok sávot. A két város között kb fél úton a Google elkezd magyarázni, hogy hajtsak le az autópályáról. Gondoltam biztos baleset van elöl (aznap korábban volt már ilyenünk). Hát látom, a kihajtósávban vagy két kilométeres kocsisor _áll_, a többi sáv meg üres. Mondtam, lesz ami lesz, én be nem állok a sor végére (volt még vagy 500 kilométer a szállásig aznap). Utána még vagy két órát mentünk a teljesen üres autópályán, forgalom sehol, baleset se. Úgy látszik, a G. úgy döntött, az alternatív útvonalon 5 perccel rövidebb az út. Igaz, hogy harmadrendű utakon vitt volna, még tán világháborúban aszfaltozták őket, plusz az egész Baltikum kamionforgalma arra ment.

Na, azóta nagyon kritikusan szemlélem a G. útvonaltervezését, simán felülbírálom, amikor nyilvánvaló hülyeségeket tanácsol. Pl Sandomierznél a 79-es és 77-es utak kereszteződésénél rá akart vinni egy földútra, mert az neki rövidebbnek tűnt. Hát, én inkább a sima csomópontot választottam a dedikált sávokkal. Valahogy nem is értem, hogy lehet ennyire elbaltázni egy útvonaltervező programot...

--
Csaba

Csak azt használom. De lehet újra meg kéne nézni a wazet, mert régen néztem és ahogy olvasom sokat változott, az évek alatt.

Fedora 27, Thinkpad x220

Nem használok Waze-t.
Ha nagyon néha kell, akkor Google maps/navi.

--
zrubi.hu

+1, sose használtam a Waze-t, csak hallomásból tudom hogy micsoda.

még csak nem is láttam sose

google maps-en kinézem a célt, megjegyzek pár navigációs pontot aztán megyek. kritikus esetekben a telefon a sebváltó mellett némán mutatja a térképen ahol vagyok, nem navigál, ha kell rá lehet pillantani hogy mi van.

azt vettem én is észre, hogy ha csak a navi alapján megyek fogalmam sincs hol vagyok, merre kell visszamenni és ezt nem szeretem.

Kár, hogy megszűnik a Navigon. 10+ éve megvettem, sosem hagyott cserben. A Waze-t néha használtam, de nem győzött meg. Menet közben sok az interakció.

Jobb is hogy megszunt. Terkeppel lemaradtak, online frissitesekkel is. Egyszeruen elarvult.

Keveset használtam, de eddig nem volt gondom vele.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Ahol nagyon jól ismerem a helyet, és a forgalmi viszonyokat adott időben, valamint "rugalmasan kezelek" bizonyos KRESZ szabályokat, akkor van, hogy gyorsabb vagyok a saját útvonalamon mint a Waze a szerinte leggyorsabbon.
Bár ő szigorúbban értelmezi a KRESZ-t. :)

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Így én is gyorsabb vagyok a Waze útvonalán is, mint ahogy a Waze gondolja :) (2-2,5 órás úton 10-20 percet simán lehet fogni)

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Ja, mert a helyi max sebességgle számol, nem veszi bele hogy száguldozol xd csak néha újraszámolja

Szerintem amúgy nem a szabályos sebességgel számol, hanem a többiek alapján mért valós átlaggal (akár több, akár kevesebb).

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Ez tuti így van, egy időbe rendszeresen mentem éjjel Bp-re, 2 óra alatt le volt tudva az út, aztán egy idő után mindig azt írta, hogy két óra a célig (amúgy inkább 3 körül van).

Az a bajom a Waze-val, hogy tul erosen torekszik a legrovidebb utra. Sokszor bekuld kis utcakba, amikor a korut is jol jarhato.
Nekem ugy tunik, hogy ezen preferenciaja nem konfiguralhato. Valahogy nagyobb prioritast kellene adni a magasabb rendu utaknak.

Helikopter...

„...de van egy rövidebb út az erdőn át.”
Moldova; Tökös-mákos rétes

En nem szeretem a gps hangjat, zavar a beszelgetesben;)

Szeretem megnezni terkepen, hogy merre megyek majd, es utana mar csak arra van a gps (hang nelkul) ha valamit nagyon elrontottam volna. (kb. terkep egy ponttal ami en vagyok, es nem forgatja)

Egy idoben gps-t hasznaltam, es azt vettem eszre, hogy magamtol nem talalok ugyanoda el, pedig mar egyszer jartam arra.
Raadasul a tablak figyeleserol is leszoktatott.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mert jó helyen laksz. :)
Egyszer GPS nélkül átmentem Budára, és eltévedtem. :(
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Én Budán GPS-szel is el tudok tévedni (mondjuk Pesten is). :D (Szegeden élek)

én meg pesten keveredek el, budán a tereptárgyakkal kiválóan tájékozódom.

Nálam is szigorúan le van némítva - majd nézem, ha akarom. De ami még egy hasznos infó tud lenni: Mutatja az aktuális helyen éppen érvényes sebességhatárt - ha lecsúsztál volna róla, hogy épp milyen tábla is volt legutóbb.

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

"Mutatja az aktuális helyen éppen érvényes sebességhatárt" - ha valaki jelezte, hogy ott van a tábla, és fel is lett rögzítve a térképre.

Az esetek 99,9%-ban meg is történik.

Vagy sem. Meg az sem mindegy, hogy mikor... Egy számjegyű főút, végigrakva 70-es táblával, minden kereszteződésnél ott figyelt a normálisan kirakott oszlop meg rajta a tábla. Látszott, hogy a táblák már egy jó ideje a helyükön vannak. Waze 90-re jelezte végig az adott nem is túl rövid szakaszt.

Gondolom te se vetted a fáradságot, hogy bejelentsd.

Debrecen is ilyen, kevés a wazés, ezért késve jelenik meg minden dugó, útlezárás.

Út közben nem, mert nem nyomkodok kütyüt vezetés közben, utána meg a fene sem emlékezett már arra, hogy melyik elágazástól meddig voltak kint a táblák - OSM-re se pakoltam fel, pont ezért. Nem térképezni, hanem dugót elkerülni jártam arra :-P

Na ja, nehezebb ezt bejelenteni, mint a dugót

Kütyüt nyomkodni csak akkor, ha megálltam. Például dugóban. Egyébként ez pár éve volt, aztán telefoncsere során nem került vissza az app az új készülékre; kb. fél éve raktam fel ismét, de egy kezemen meg tudom számolni, hányszor indítottam el, menet közben meg egészen pontosan nullaszor használtam - amerre rendszeresen járok, elég jól ismerem a trükkös kerülőket, úgyhogy waze nélkül is megy az optimalizálás :-)

Budapesten mindig használom, nem tudom, mikor álltam utoljára dugóban. De az tény, hogy néha a google maps 1-2 perccel rövidebb utat is tud ajánlani.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Alapvetően megfelelően gyors útvonalakat talál, bár néha jó lenne, ha menet közben is átkalibrálná az útvonalat a forgalomváltozás miatt. Pl.: vinne át egy olyan helyen, ahol már 10 perce jelentett baleset van és terelik a forgalmat. Ilyenkor hülyén veszi ki magát, hogy 15 perce dugóban állunk, de még mindig csak 7 perc a 20 km-re lévő cél.

--
http://twitter.com/alimarton

Nekem szokta irni menet közbe, hogy újratervezett mert talált jobb útvonalat.

Évi ~50 ezer km-t vezetve elég sokat használom és igazából egyre jobb. 10-ből 6-szor biztosan jobb úton visz, 3-szor ugyanarra, 1-szer meg szarabbat tervez, mint amit én választanék. Az a jó benne, hogy mintha megtanulná a menekülőutakat, amiket mások használnak és ezért tudja hogy kerüld el a nagy dugókat. A kedvencem, amikor felvisz a Gellért hegyre, hogy a beállt BAH csomópontot meg a Hegyalját kikerüld. Sőt most már tényleg azon a szinten van, ha az ország egyik feléből megyek a másikba, és nem számolom bele a pisiszünetet, akkor nagyjából 5 percen belül tippeli az érkezésem idejét.

Engem először akkor győrzött meg még évekkel ezelőtt, amikor 6-os úton mentem volna be Budapestre de felvitt Budafokra kis utcácskákba. Anyáztam is, hogy mi a fenét keresek én ott, amior bemondták a hírekben, hogy négysávos útlezárás van a 6-os bevezetőjén, mert öten csúsztak egymásba.

A másik véglet, amikor télen M1/M7 bezevető beáll, és felvisz Gazdagrétre. Ez mind szép és mind jó, de az M1/M7 azért áll be, mert sik a hó, és akkor próbálj meg Budaörsről Gazdagréten keresztül eljutni Óbudára a kis utcákban közlekedve. :)

Nekem egy funkció hiányzik belőle, hogy sokkal gyakrabban automatikusan újratevezze... Rendszeresen van az, hogy Budapesten közlekedve folyamatosan újraterveztetem vele, és általában jobban járok, mintha nem tenném. Mintha picit spórolósan tervezné az alternatívákat.

Az a jó benne, hogy mintha megtanulná a menekülőutakat, amiket mások használnak és ezért tudja hogy kerüld el a nagy dugókat. – Nem csak mintha, hanem egészen biztosan. :) Némi fejtegetés az ezzel kapcsolatos aggályokról: https://444.hu/2017/12/26/lehet-e-magantulajdonban-egy-kozlekedesi-dugo

Nekem bejon, amit eszrevettem, hogy nem mindig tudja jol vagy nem irja ki az aktualis uton a sebessegkorlatot. Az alternativ utvonalakat erdemes nezegetni benne menet kozben, reggeli csucsforgalomban jol jon.
A google maps vitt mar be a varosba gyorsabb utat ajalnva, aztan olyan dugoba kerultem, hogy a max. fel ora helyett 1 orat ultem a kocsiban. A waze meg nem probalkozott ilyesmivel :)

"Tudnál a Waze-nál gyorsabb útvonalat 2018-ban?"
Nem, mivel sosincs naprakesz informaciom az utak aktualis helyzeterol es a rajtuk atmeno forgalomrol.

-----
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nem az a kérés, hogy tudok-e jobbat, hanem hogy amit ad, azért milyen árat fizetek. A folyamatos mobilnet-fogyasztás (vs. letöltött offline térkép), a privacy csorbulása (küldi vissza folyamatosan, hogy hol vagyok), illetve a térkép módosíthatatlansága (vs openstreetmap, ahol magadnak ki tudod javítani ha valami elavult) összesen nekem túl magas ár ahhoz, hogy használjam a waze-t.

Persze megértem ha másoknak más szempontjai vannak.

Wazeban is tudod jelezni a térképhibát vagy új utat.

Sőt, szerkeszteni is tudod: https://www.waze.com/editor

mobilnet manapság gyakorlatilag ingyen van... (Romániában 7 euróért korlátlan mobilnetet ad a Telekom).
privacy? nem kell bejelentkezni... vagy nem kell használni smartphone-t :)

én főleg a radarok miatt használom.

Mi az az ingyen? :) Mondjal mar szolgaltatot, ahol "gyakorlatilag ingyen"

publikusba ott a telenor hello data, ami 5 520 Ft/hó és van benne 50 perc beszéd is, vagy félig publikusba egy rakat flotta, iqpro korlátlan 3 882 Ft, 7 euroért ilyen 10-15 gigás futja ki.

Telenor.

A korlátlan mobilnet hűség nélkül olcsóbb listaáron, mint otthon a kábel két év hűséggel. És ezzel nem vagyok helyhez kötve, olyannyira nem, hogy még roaming keret is van hozzá.

Hát volt már párszor olyan érzésem, hogy most azt teszteli a Waze, hogy mekkora marhaságot lehet megetetni velem. Ha jóindulatú vagyok, akkor csak próbálta a térkép-adatait validálni, illetve adatot gyűjteni az én költségemen.
Mivel sajnos egyszerre több úvonalon nem tudok egyidejűleg menni, ezért persze még sosem tudtam egyértelműen rajtakapni.
Ezen kívül vannak még azok a helyek, amiket ismerek már, s pl. nem fogok hat fekvőrendőrön és nyolc jobbkezes kereszteződésen, szűk utcákon végigváltogatni a kedvéért, hanem inkább széles, jól megvilágított utakon megyek úgy, hogy végig elsőbbségem van, s kivárom azt az egy esetleges lámpaváltást közben, amit a Waze annyira próbál elkerülni. Vagy balra rákanyarodni egy kellően forgalmas főútra inkább lámpával védetten fogok, hiába gyorsabb szerinte elkerülni.

_______Peter
I am a stone. I do not move.

Van legrövidebb és leggyorsabb út beállítás szerintem. Kollégát legutóbb olyan kertek alatt vitte, hogy majdnem könyvet írt belőle és valszin az 300m-rel rövidebb volt, mint a többi. :)

Bár Windows Phone-on használom, amin kissé lebutított verzió van, de ilyen beállítás valóban még azon is van. Természetesen leggyorsabbra van állítva, a földutak is ki vannak kapcsolva.

_______Peter
I am a stone. I do not move.

M1(Magyarország)-A4-A1(Ausztria) útvonalon használom a legtöbbet, általában mindig akkor utazom, amikor a legnagyobb dugók vannak (péntek délután-este Magyarország felé, vasárnap délután-este Ausztria felé), egyrészt mindig nagyon pontosan megmondja, hányra érek haza, másrészt jól reagál a dugókra és ha van gyorsabb útvonal szépen felajánlja. (Az utóbbi időben szinte mindig kikerüli az A4 autópályát Bécs után, a pozsonyi elágazásig illetve Bicskénél mindig levisz az M1-ről, nyilván nem véletlenül).

Hátránya, hogy sokszor force close-ol, de szerencsére ilyenkor újraindítás után nem felejti el a beállíott útvonalat és további nyomkodás nélkül folytatja a navigációt.

Waze-vel a legnagyobb gondom, hogy a sárga beszédbuborék gomb beleégett a telefonom kijelzőjébe. Gondolom az éjszakai vezetések során, amikor minden más szürke, ez a fehér és sárga karika túl erős kontraszt volt túl sokáig egy helyen.

Egy év után garanciában cserélték a képernyőt. Kíváncsi vagyok, hogy a második képernyőbe is beleég-e egy év alatt.

Én úgy iktattam ki ezt a problémát, hogy az amoledes főteló mellé vettem egy 35 ezres "gagyit" csak navigációra, ips panellel, amit ki se veszek az autóból. Amúgy elég elképesztő, ennyi pénzért milyen szintű telefont lehet már venni (Meizu M6 Note).

Hát ja, lehetne benne olyan funkció, hogy ha egyenesen mász 150km-át az autopályán kikapcsolja ak ijelzőt.

Lol, van...

"Akkumulátorkímélő mód" a neve és pont ezt csinálja.

Nice. Látod, nem tudtam, mire jó az a funkció. Legközelebb kipróbálom.

Valamelyik másik programban az akkumulátor kímélő a GPS-t kapcsolgatta ki-be, és rögtön pontatlanabb lett minden (cserébe bizonyára valamivel kevesebbet fogyasztott).

Ja, nyomi a eve.

Na várj, ez nem jó. Azt mondja, leveszi a fényerőt, ha az akksi töltöttsége alacsony.

De nekem nem alacsony a töltöttség, szóval így nem veszi le sosem magától.

Nem lehet állandóra bekapcsolni, csak azt lehet mondani, hogy a mostani útra kapcsold be, vagy automatikusan kapcsold be, ha merülőben az akksi.

Azt hiszem, előbányászom valamelyik iphone-t, végülis navigálásra csak jók lesznek.

Csak meg kell osztani a telefonom adatkapcsolatát velük.

Akkor ez csak nem az...

Nekem ez annyit csinál, hogy leveszi a fényerőt, de csak akkor, ha már alacsonyabb az akksi töltöttsége. De mivel autóban mindig töltőn van, ezért gyakorlatilag semmire nem való. És a fényerő levétel amúgy sem egyenlő a kikapcsolással. De lehet, hogy ez telefon függő.

Akkor hova kíméled az akksit?

Én kurvára leszarom az akksit, nem is én írtam az akksi kímélést. Csak annyit szeretnék, hogy ha X km-en át nem kell se lefordulni semmit, akkor automatán kapcsolja ki a kijelzőt (ne a fényerőt vegye le, hanem teljesen ki) aztn ha kell kapcsolja vissza.

De pont az a lényeg, hogy látod mi van előtted (== balesetek, dugók, egyéb hsiztik)

Az ok, ha van valami kapcsolja be. De mikor hajnalba megyek az autopályán száz kilóméterig nincs semmise.

Ilyenkor nekem el is engedi. (Bár az M3-ason mindig van valami :-( )

Vagy éjszaka használjon más színeket... vagy én választhassam, milyen legyen, pl. sötét szürke és fekete, mint a sebesség kijelző. Vagy akármi

OFF

A szürkítésre megoldás lehet: Developer options - Simulate color space - Monochromacy. Taskerrel automatizálni is tudod a dolgot.

Beállítások / Térkép megjelenése / Éjszakai mód...

Neked éjszakai módban nem sárga a szövegbuborék?

Mert pont az a bajom, hogy az éjszakai sötétszürkére ráteszi a fehér körvonalú sárgát, az meg beleég a képernyőbe.

Inkább az lenne a megoldás, hogy éjjel is használjam a nappali módot, akkor, gondolom, nem égne bele a képernyőbe, csak kifolyna a szemem :-D

Nekem a telefon éjszakai kékfény módja is rámegy, akkor lesz olyan randa.
Majd megnézem pénteken.

Egyre többet használom városon belül is, akár mindennapi utakhoz is, mert kutyaszar Debrecen közlekedése... Volt már olyan, hogy általa fedeztem fel, hogy "jé, itt is van egy utca", pedig itt születtem és itt élek azóta is.
--
"Sose a gép a hülye."