Az autógyártás és a szoftverszabadalmak

"A legtöbb országban eleinte hiányoztak az autózást szabályozó rendelkezések, vagy épp ellenkezőleg, túl szigorúak voltak. Ez utóbbira példa Anglia, ahol 1896-ig 6 km/h-s sebességkorlátozás volt érvényben, és egy embernek kellett jeleznie a gépkocsi közeledését, napszaktól függően vörös zászlóval, vagy lámpás segítségével. Észak-Amerikában egész más típusú probléma állta az autó elterjedésének útját. Egy helyi feltaláló, George B. Selden még 1879-ben szabadalmat jegyeztetett be saját négykerekű, motoros kocsijára, amelyet azonban csak jóval később, az 1900-as évek elején készített el, egyetlen példányban. Ugyanakkor sikerrel akadályozta a korai amerikai autógyártó vállalkozások kifejlődését: jogdíjat követelt minden egyes legyártott jármű után, és amelyik cég nem fizetett, attól peres úton szerzett kártérítést. Selden szabadalmát végül Henry Ford érvényteleníttette 1911-ben, egy nyolc évig húzódó per végén."

Hozzászólások

Nagy hülyék ezek az amerikaiak.

Esküszöm, amikor a cikket olvastam, nekem is egyből beugrottak a szoftverszabadalmas, rosszazamerikairendszer, stb. HUP-topikok. :)

azert halistennek ma mar tart ott a precedensrendszeruk, hogy nem 8 evekig fog perlodni mindenki ezekert.

Amugy USA-ban nem mukodnek a "nyitok egy alvallalkozast meg egy arnyekceget csoves nevere, amit ugy perelnek ahogy akarnak, de a nagy cegnek es a vezetonek semmi koze hozza" dolgok?

http://en.wikipedia.org/wiki/Indiana_Pi_Bill Ezt javaslom elolvasni :D

(nem elég, hogy egy hibás "matematikai igazságot" akart törvénybe foglaltatni, jogdíjat is akart érte szedni)

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش