Skoda Felicia szerviz epic fail

Rendhagyó blogpost következik. Mondhatni kis Magán Tékozló Homár. A gőz kieresztése. De rám fér.

Vér szerint közeli, helyileg távoli vidéki rokonaim kb. másfél hete Budapesten jártak. A gyereket hozták fel, az egyetemet kezdte meg éppen most. A "Pestre feljövés" eszköze a család hűséges igáslova, egy 13 éves, fehér Skoda Felicia 1.3LXi volt. Azonban a rövidebb távokhoz, békés poroszkáláshoz szokott pacit kissé megviselte a dulván 250km-es vágta, és idefent a Nagy Pesti Dugóban izzadni kezdett. A békésen rotyogó hűtővíz, és az ehhez társuló szagok viszont egy idő után gyanús lett a benne ülőknek, ezért megálltak jól, és kétségbeesett telefonálásba kezdtek, hogy most mi legyen.

EPIC FAIL #1: Nem jutottam eszükbe

..., mint lehetséges segítségforrás, pedig azért nem vagyunk távoli rokonok, és hellyel-közzel még a kapcsolatot is tartjuk, ráadásul azt is tudták, hogy Akut Idült Skoda Buzériában szenvedek. Ment a telefonálgatás meg a tanácstalanság jó másfél órán keresztül. Végül valaki a sok ismerős közül előállt a Nagy Ötlettel: "Hát miért nem viszitek be egy márkaszervízbe?"

EPIC FAIL #2: Bevitték.

Az autó lábán tette meg a Porsche Pest XIII. Röppentyű utcai telephelyéig tartó távot, ahol átvették javításra. A szülők vonattal haza. Eltelt egy hét, a nevezett cég kicserélte a termosztátot, termosztátházat és összesen kb. 36.000 Forintot számlázott le, mint alkatrész- és munkaköltség. (És most ne is torzsalkodjuk azon, hogy a komplett gyári termosztát kb. 12e Ft, kisker bruttó, házzal együtt, a számlán csak a házra ennél magasabb összeg szerepel.) Az autót a gyerek átvette, és elindult volna haza (250km), azonban kb. másfél kilométerre a telephelytől az autó gőzfelhőbe és víztócsába burkolózva végleg megadta magát. Ezúttal tréler vitte vissza a fent nevezett cég telephelyére. Gyerek vonattal haza. Ne gondoljunk bele, hogy mivan, ha az autó mondjuk kibírja a Dunántúl közepéig a pénteki éjszakában, és csak ott száll szanaszét...

A történetbe én úgy kerülök, hogy a Jóanyámmal történő szokásos heti beszélgetés során, mintegy mellékesen megemlíti, hogy:

"- Képzeld az Aniék (néhány nevet megváltoztattunk. vagy nem. - szerk) meg hogy jártak Pesten a kocsival!
- Itt jártak?
- Igen, és felforrt alattuk a Skoda!
- Uh... És miért nem hívtak fel?
- .... Ööööö... tényleg... Végülis felhívhattak volna.
- És most mi lett a kocsival?
- Bevitték egy márkaszervízbe...
- ... *JAJ, NE!* ...
- ... de ott nem tudták megcsinálni, és megint lerobbant! Szóval Bence vonattal jött haza.
- Hát gratulálok. Utánanézzek mi van vele?
- Jaj de aranyos vagy, jó lenne, beszélj az Anival, hogy mi legyen."

Szóval így kerültem ma reggel fél nyolcra, egy kiváló autószerelővel - mellékesen Skoda Klubtárssal - Bacsival, a Fáy és a Röppentyű utca sarkára. Megnéztük a Feliciát. Az autó nyitott motorháztetővel állt az ügyfélparkolóban. A gyárinak számlázott termoszttát helyett benne vigyorgott a lengyel utángyártott, aminek ráadásul kissé szét is nyomta a házát az újra felforrástól. Csodás. De amúgy nagy baja nem látszott a gépnek. Megbeszéltük Bacsi mesterrel, hogy amit lehet a saját elkúrásukból garanciában átverek rajtuk, aztán az autó átkerül az ő műhelyébe, és teljes felülvizsgálatot, meg sok egyéb apró javítást kap. Zsír. Bacsi jobbra el.

A munkafelvevő faszi azzal kezdte a sódert, mikor rákérdeztem, hogy ugyan már, árulja el, egy ilyen Nagyszerű, Remek és Tekintélyes Márkaszervízből mint az övék, hogy kerülhet ki olyan munka, ami másfél kilométert bír ki, hogy elismerte, hogy a leszámlázott próbaút (2400 Ft, ÁFÁ-val) nem történt meg és ezt ő majd jól ki fogja vizsgálni. (EPIC FAIL #3) Ezenkívül a "szervizes kollégák" feladata lesz a károk felmérése, és a diagnosztika, hogy akkor mi is volt az autó TÉNYLEGES baja. Ezen kívül még eltorzsalkodtunk a gyári és az utángyártott alkatrész értelmezéséről, valamint a dolgok mikéntjéről. Szóval lényeg, estére kapok árajánlatot, ha egyéb javítanivaló van. Oké.

Fél öt magasságában csörgött a telefon. Megvan A Hiba (Ismét? Remek.), tönkrement a hűtőventillátor. Gratulálok. Akkor tessék nekem elárulni, egy HŰTÉSPROBLÉMÁKKAL küzdő autón, a kollégák hogyhogy nem vettek észre egy HIBÁS ventillátort, kb. első próbálkozásra? (EPIC FAIL #4) Biztos azóta ment tönkre. Óó, hát persze, nyilvánvaló. Azért melegedett már először is, mert másodszor ment tönkre benne a ventillátor. Bizony. Csak így lehet. Világos mint a nap... Szóval oké, megvan a hiba, mennyibe kerülne, ha ki is javítanák? Csak nekünk csak most, kedvezményesen 41e HUF (bruttó) javítási költségért már ki is cserénék a ventillátort, amit egyébként 4 csavar tart, és kb. 20 perc kicserélni. Mármint nekem 20 perc, a lakótelepen, parkolóban. Ja és nincs raktáron, de megrendelik! Az alkatrészár új gyári alkatrész esetén a 12e Ft környéke (kisker bruttó), használt, jó állapotú ventillátor esetén kb. a 4e Ft-os nagyságrendet közelíti. Mi kerül ezen a fotelen 7200 Forintba? Vagyis mi az istent tud 29e Ft-ért csinálni még a Porsche Pest egy rohadt ventillátorcserén? Húszan cserélik egyszerre? Kiautóznak belőle 3 tank benzint próbaút címén? Egy olyan autónál, aminek kizárólag a saját tehetségtelenségüknek, dilettantizmusuknak és általános marhaságuknak köszönhetően kellett nekiugraniuk másodszor is. Ráadásul nem is valami egyedi darabról van szó, mivel ez a ventillátor a 120-asban, a Favoritban és a Feliciában is gyakorlatilag ugyanaz. Hogy pofátlan lehúzás és az ügyfél totális madárnak nézése-e amit művelnek, azt kinek-kinek belátására bízom.

Mondanom sem kell, ezekután ezt az árajánlatot kb. sértésként értékeltem, és nem kértem a kiváló szolgáltatást. Az autó holnap átkerül Bacsi műhelyébe és immár tényleg a megjavulás útjára lép. A Porsche Pest pedig minimum kap egy bejegyzést a panaszkönyvébe. Mondjuk az a minimum, hogy kiprintelem ezt a blogbejegyzést, és beragasztom. Haszna nem lesz, de legalább úgy érezhetem, mintha jól megmondtam volna nekik. Egyelőre ennyi, de még nincs vége.

"Megfolytása következik..." /Fülig Jimmy naplója/

(Szerk: 2010.09.07 Utózönge.)

Hozzászólások

Ú, rendesen lehúzták őket, még szerencse hogy kéznél voltál..

--
"ktorrent utan az utorrent volt [...] beallithatatlan"
...

Uhh... Azt gondoltam, hogy penzel jol lehuznak egy ilyen helyen, de hogy igy atvagtak oket es meg ezutan lett volna kepuk elkerni 41K-t... :\

Az ismerős fejébe meg bele kell verni, hogy autót nem viszünk márkaszervizbe. Maximum garanciálisat, de még azt is jól meggondolva, hogy vajon ha megcsinálja egy valódi szakember, ezt a márkaszerviz az olajcserekor észreveszi-e.

Apropó olajcsere: figyelni, hogy valóban a bele való olaj kerüljön az autóba, mert az ügyfélváróban kiállított díszes flakonú olaj köszönőviszonyban sincs a hátul elhelyezett hordókkal. (mellesleg jegyzem meg, a kb fele annyiba kerülő teherautókba való olaj is nagyon jó minőségű, de nem azt számlázzák le)

--
http://sandor.czettner.hu

Agipnak pl van ilyen olaja. Ugyanolyan jó minőségű egyébként, ugyanúgy 10w40, csak benne vannak azok az adalékanyagok, amik a nagy, nehéz alkatrészek lassú mozgásához kellenek és nincsenek benne azok, amik az ezres swiftet hosszú életűvé teszik. Viszont kb fele annyiba kerül :)

Nagyon sok helyen, sőt szerintem a szervizek 90%-ában ilyet használnak.

A márkaszervízről is egyébként sok embernek van nagyon jó tapasztalata. Általában akkor jó, amikor 3 évente megveszi valaki az új autót, a régit meg beszámíttatja. Vagy van a pénzes tudatlan, aki odaviszi egy valós problémával az autót (mondjuk ereszt egy vízcső) majd kicserélik a fél motorteret egy vagyonért 40 nap alatt és elégedetten fizet, távozik. Más lehetőséget nem tudok elképzelni.

--
http://sandor.czettner.hu

Ha már olaj, múltkor boltban:

"- Jó napot kívánok, Castrol Magnatec 15W40-es olajat szeretnék!
- Azonnal... van raktáron, 4L-es 10 forint. Megkérdezhetem azért a biztonság kedvéért, milyen autóba lesz?
- Persze, egy Skoda 105S-be.
- Hö....????"

Skoda 105S, 60 Ft. Castrol olaj, 10 Ft. A boltos arckifejezése: megfizethetetlen. :) De mellékesen többek között ezért merek elindulni bárhova a vén tragaccsal...

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Ritka a jó szerviz. Hozzánk jöttek már olyanok is, akiknek a számla szerint a szervizben kicserélték a fékbetéteket, aztán pár napra rá derült ki, hogy egyetlen fékbetét nem lett kicserélve (jobb első kerék már a vasat fogta). Azóta nem visznek ők sem szervizbe autót...

--
http://modellers.hu

nagy segítség ebben a nem gyári immobilizer... amikor átadom az autót, mindig okoskodnak, hogy értenek ők mindenhez, majd 5 perc múlva vörös fejjel jön a szerelő az ügyfélváróba, hogy menjek már, mert megállt az autó... megyek, megmutatom, hogy indul és utána már nem mernek kizavarni a szervizből.

ha meg bent vagyok, akkor látom, mi lesz az olajjal meg a többivel.

Porsche Hungária szervízbe autót vinni: muhaha.

Egyébként az utángyártott lengyel termosztát bizonyos típusoknál jobb, mint a gyári.

Skodások között a "lengyel utángyártott" az kb. ilyen szitokszó... :) Egyébként ironikus módon, ennek a termosznak is van előnye a gyárihoz képest, mert a gyári az 1db-ból készült ilyen egybeöntött izé, aranyáron cserélhető csak, és persze egyben. Míg az utángyártott szétszedhető és a belseje külön is cserélhető. Ehhez az autóhoz egyébként bőven sok lenne az utángyártott is, csak akkor meg ne számlázzák ki rá a bolti ár kétésfélszeresét. Szerintem.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Nem gondoltam, hogy népszerű leszek vele, ettől én még nem veszek olyan autót, amit nincs hol szervizeltetni. Jártam sokat fóccvágen borával, motorikusan egy ipari hulladék volt. A szervizei meg a rémálom kategória. Nem csak egy szervizéről van tapasztalatom, soha többet nem lesz olyan autóm.

Vajon a Porsche Hungaria a Porscheket is igy szervizeli? :)

Egyszer velem is kitoltak márkaszervizben, írtam logbejegyzést róla a logout.hu-n. Utána beküldtem a márka emea marketingesének. pár hétre rá bezárták a kereskedést.

nem hiszem, hogy miattam, de szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy én is egy csepp voltam a pohárban, meglehet, az utolsó.

Miért gondolom, hogy kurvára nem fogja meghatni a balladád a szervízt? Majd azt mondják: Hej, ez nem jött be. És?
Le kéne dózerolni az egészet.

A skodás posztjaidat többre értékelik az emberek, mint az amigásokat. Szomorúság.

Hogy a poszthoz is írjak, ezért kell régivágású szerelő arcokhoz hordani a kocsit.
--
2e845cb4c3a5b5bd6508455b1739a8a2

Nekem az Óbudai Autójavító számlázott ki bármilyen hibához izzócserét (leszerelés 2500, izzócsere 2500)/oldal és legalább egy komplett flakon WD-40-et. Igaz, ez egy céges Touran volt, céget meg még jobban meghúznak mint egy magánszemélyt, mert egy cégnél - gondlom - ritkábban néznek utána hogy volt-e valós szolgáltatás a számla mögött.

Ave, Saabi.

Orom hallani, hogy az elmult ~10 evben nem valtozott a hozzaallasuk a Porsche Hungaria markaszervizeinek. Nalunk pl olyat adtak elo, hogy fektarcsat csereltek egy 80%-ban orszaguton kozlekedo auton (~50.000 km utan), mert allitolag 'elkopott'. Az onindito kabelt csak siman a csavarral rogzitettek, nem a saruhoz, igy mivel az erintkezes a korrozio miatt megszunt, egy nemetorszagi ut elotti esten az auto nem indult, szerencsere a sarki szervizben egy srac egy ezresert megcsinalta.

Aztan a ceg szepen attert Fordra...

nekem meg 6600 forint/liter áron öntötték az olajat a kocsiba... és amitől falra másztam, hogy bármit csinálni kellett az autón (volt bőven), az mindig két nap állással történt... egyik nap ződhajnalban bevittem a kocsit, megtekintették, hogy tényleg az a baja, amit mondok, de megrendelték az alkatrészt, majd 3 hét alatt megjön. este mehettem az autóért. Amikor megjött az alkatrész, megint egy napig ott nyaralt a szekér.

Szerintem egy teljes taxitársaságot ki lehet állítani annyi autóból, mint amennyi a pohu pesti szervizében álldogált. csak senki ne csodálkozzon, hogy azóta opellel járok.

Ugyanez Debrecenben: beesek a vectrával a szervizbe, elmondom, mi van, nekifognak, megcsinálják. Beestem anno a borával *előre egyeztetett időpontban és problémával* a vw márkaszervizbe, úgy elzavartak két másodperc alatt a halál ... ...-ra, hogy füstölt...

A jó autószerelő, nőgyógyász ritka kincs:)

Pohu tényleg horror olaj és egyéb anyagárral dolgozik. De a többi márkaszervizt sem kell félteni, szvsz ez amolyan hungarikum, hogy ahol lehet átbasznak. Ha csak beesel egy akármilyen márkaszervizbe és látják, hogy nem értesz hozzá és/vagy nem is érdekel, akkor esélyes, hogy lesznek feleslegesen cserélt izzók, kiszámlázott, de el nem végzett javítások/cserék, meg jó vastagon fogó ceruzával írják a számlára az anyag és munkadíjakat. Ha előre tisztázod a dolgokat, akkor kisebb a szopófaktor. Pohu szervizekbe is lehet pl olajat vinni, nem kell tőlük megvenni, ezek sem egyformák, van ahol csúnyán néznek érte, van ahol megértik, hogy nem akar az ember 7e+áfa/liter árat fizetni egy bruttó kisker 2000Ft/literes olajért (+munkadíj persze).

Egyébként ha már opel, sógoromat meg ott verték át párszor. Egyszer egy motorvezérlőt akartak rásózni dupla áron, pedig elvben még garis volt, egyszer elhagyták neki valahogy az ablakmosó tartály sapkáját, aztán sunyi módon kiszámlázták az újat (piszlicsáré tétel, de a sunyiság bosszantó), egyszer meg az olajcserét sikerült kiszámlázniuk úgy, hogy egy csepp olaj nem került a kocsiba. Azóta nem márkaszervizel ő sem, de azért nem vonnám le a fene nagy következtetés, hogy minden opel szerviz ilyen.

Szvsz bármilyen márkánál lehet találni ilyen történeteket.

Hi!

Nem akarok fikázni, illetve megsérteni bárkit, de jobb ha ezt sokan tudják. Végre egy dolog, amihez kicsit értek, és hát dolgoztam is az említett telephelyen...

Röviden:

Az autó és a szervíz is messze szinvonal alatti szégyen... :(

(Egyetlen nem kifejezetten átvágós konszern szervízt ismerek: Gödöllő Patócs Skoda autóház)

Az itt leírt hibák (sárga kérdőjel) mind igazak az autóra, de még tudnék sorolni...

http://www.autonavigator.hu/skoda_felicia-136

- Hibás tervezésű kábelkorbács (Pl.: Zárlatos féklámpa esetén se megy ki a biztosíték, helyette zárlat, égő kábelek)
- Nagyon gyakori genetor hibák (szétesik, túltőlt)
- Beázások

Jót is írjak:
Baromi jó a fűtése :)

Sokat jartam Feliciaval (is), szerintem fapad kivitele ellenere alapvetoen nagyon jo otletekkel volt tele az auto, keves minosegi kifogasunk volt ellene. A futomu gyenge, meg az egesz kaszni se tul massziv, de VW-ken sokkal rosszabb tervezessel talalkoztunk.

A Skodakban azt nem szerettem, hogy a legkisebb motorokkal szerelt modellek szanalmasan gyengek voltak bennuk (Felicia 1.3 55 LE, Octavia 1.6). Erdekes modon mig a Feliciabol a gyengebbet kihuzatni szinte lelkiismeret-furdalast okozott, az azonos hengerurtartalmu, de 10 LE-vel erosebb* verzio szinte imadta meg a 6000 rpm feletti fordulatszamot is. Orszaguti autonal nem hatrany...

Utobbibol egyszer 5.5l/tank atlagfogyasztast is sikerult kieroltetni.

* szerk. autonavigator.hu szerint 54 es 68 LE

Igen, mondjuk abban egyetértek, hogy használati értéke nem, olyan rossz az autónak..
De nálam a megbízhatóság messze a legnagyobb pioritású, ezért rándul görcsbe a gyomrom pl a skoda felicia szó hallatán...

Mondjuk a fabia is... Na mindegy...

Vannak sokkal rosszabb autók is...

A motorja jól bírja...