- vinnui blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 980 megtekintés
Hozzászólások
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyelőre ott tartunk, hogy a Valve tagadja, hogy jelenleg dolgozna a Steam linuxos verzióján. Ez több mint fura - a Phoronix által korábban megtalált kódok fényében -, de hát erre az általad linkelt cikk is kitér. Az lehet, hogy leállították a fejlesztést, de az is lehet, hogy egyszerűen még nem akarnak beszélni róla.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Doug Lombardi: There’s no Linux version that we’re working on right now."
de kiadhatják egy külsős fejlesztő cégnek, és akkor érthető, hogy miért van valami, de mégis azt mondják, hogy "mi" nem dolgozunk ilyesmin jelenleg. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet álmodozni, de valószínűleg az történt, hogy mivel Linuxra készült játék kevés van, a Steambe beleölt fejlesztői erőforrást máshová csoportosították.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó de én akkor sem értem, hogy mért lenne olyan hihetetlen nagy melo portolni a source-os játékokat linuxra.
OpenGl-re átírák, mikor megcsinálták a Mac-es portokat.
Steam meg amugy sem lehet olyan nagy progi portolni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az OpenGL csak egy problema a sok kozul.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen problema van meg? (kerdem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az altalanos tevhitekkel ellentetben peldaul a DirectX nem csak egy 3D accelerator api. A 3D mellett ott van a 2D, input periferia (eger, bill, joy, etc), hang rendszer (zene es effekt), halozat, video accelerator API-t is ad, a dx11 ota piszok egyszeruen. Ez linuxon - es igazabol osx-en sincs - jelen, ott ezeket kulon le kell kodolni, raadasul platform specifikusan. Marpedig egy jatek keszites durvan megfeszitett hataridokkel mukodik, nincs ido sajat absztrakcios layerekre. Ezert nyert a jatek fejlesztesben a DirectX, az XNA, a Nintento es a Sony SDK-ja es ezert nem fog nagyon labdaba rugni szeles korben a linux (es az osx sem). Bar ez utobbinal mar kezd az a kritikus tomeg osszegyulni ami mar tejel annyit, hogy megerje a befektetes. Es akkor meg szo sem esett az n+1 linux dist problemajarol.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
esetleg utanna neztel hogy osx en hogy vannak megoldva ezek a non-opengl dolgok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindennek nem, de jo reszenek igen. Pl. a joy kezeles nem igazan erdekelt. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
..es... ? megosztod velunk a tapasztalataidat ?:P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha van kerdes.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
irtam?
az altalad emlitett dolgokat amiket a directx tud de az opengl nem hogy oldottak meg? irtam ok mindent vagy esetleg hasznaltak valami mas apit? mitom en pl: openal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyedul az OpenAL az ami nagyjabol minden mainstream platformon (Windows, Linux, MacOSX, iOS, XBox) megtalalhato. Minden mas esetben minden platform sajat API-val rendelkezik, amit egyenkent le kell kodolni megfelelo absztrakcios layer-rel, ha multiplatform cuccot ir az ember. Nem, az SDL nem az, az egy vicc. Azt leszamitva nincs mas a piacon. Vagy elfelejti ezt az egesz marhasagot es hasznal DirectX-et (mint a jatek gyarak 95%-a) es mellette begyujt embert a konzolokra valo portolashoz, esetleg ciderrel valo bohockodashoz. Mint a Steam eseteben.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy én nem mondanám ilyen bátran hogy az SDL egy vicc.
Ha jol tudom, akkor például a Quake 4 és Doom 3 Linuxos portja is SDL-t használt.
Jah és a glut/freeglut is van szinte minden platformra;
És még van 1000 krilliárd multiplatform keretrendszer.
Amugy jól látom, hogy most csak az egér/billentyű kezelés problémájába kötsz bele? :D
Mert az szerintem nem lehet olyan hatalmas melo, hogy ez legyen a kizáró oka a
linuxos portnak; külsős keretrendszerrel meg pláne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, en viccnek mondom, ahogy a GLUT-ot is, ezek egyszeruen nem erre valok. Barkacsolni jo veluk, de tobbre nem. Es a 2000+ "komolyabb" jatekbol 10 SDL-t hasznal.. hat ez bizony komoly lista. :)
De orulok, h sikerult kiragadni a legjelentektelenebb problemat a listabol. Es ennek koltseg vonzataibol. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok most álj neki sorolni a "komolyabb" linuxos játékokat...
Nem sok lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
openttd 4ever
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondj SDL nekuli Linuxos kereskedelmi 3D-s jatekokat.
FYI: libSDL -t nemi penzmagert lehet statikusan is linkelni.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondod. Micsoda meglepo es uj informaciokat tudok meg toled minden alkalommal. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne tereld a témát,
inkább válaszoljál :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sorolok fel egyet sem, majd utana nezel ha ennyire erdekel. Abban a 2000+-ban nem csak az elhanyagolhato meretu linuxos szegmens kerult egy kalap ala.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UT 1-2003-2004, doom 3, quake 4. Másról nemigazán tudok, de ezek pont SDL-t használnak.
Hiába guglizok :(
Plz, felsorolnál legalább párat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor huzz bele meg a nezelodesbe, mert meg linux alatt is tobb mainstream jatek jelent meg mint amit felsoroltal.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah jó, én vagyok az értelmi szegény, nem találok semmit! :S
Szabad a gazda, mondjál párat, plz (nem 20 éveset, nem sdl-eset, és tényleg rendes projekt legyen)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy csak az egyik devel tett bele olyan kodokat, hogy menjen linuxon is, de hivatalosan nem akkarjak egyebkent meg nam zavarja oket.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számomra furcsán hangzik az, hogy egy fejlesztő csak úgy beletesz linuxos kódokat, és a cég meg hivatalosan kiadja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A" kernellel még lefordult a kód, egy hét múlva a "B" kernellel már nem.
--
2e845cb4c3a5b5bd6508455b1739a8a2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni