Nem lesz Steam Linuxra

Hozzászólások

Egyelőre ott tartunk, hogy a Valve tagadja, hogy jelenleg dolgozna a Steam linuxos verzióján. Ez több mint fura - a Phoronix által korábban megtalált kódok fényében -, de hát erre az általad linkelt cikk is kitér. Az lehet, hogy leállították a fejlesztést, de az is lehet, hogy egyszerűen még nem akarnak beszélni róla.

--
trey @ gépház

Az altalanos tevhitekkel ellentetben peldaul a DirectX nem csak egy 3D accelerator api. A 3D mellett ott van a 2D, input periferia (eger, bill, joy, etc), hang rendszer (zene es effekt), halozat, video accelerator API-t is ad, a dx11 ota piszok egyszeruen. Ez linuxon - es igazabol osx-en sincs - jelen, ott ezeket kulon le kell kodolni, raadasul platform specifikusan. Marpedig egy jatek keszites durvan megfeszitett hataridokkel mukodik, nincs ido sajat absztrakcios layerekre. Ezert nyert a jatek fejlesztesben a DirectX, az XNA, a Nintento es a Sony SDK-ja es ezert nem fog nagyon labdaba rugni szeles korben a linux (es az osx sem). Bar ez utobbinal mar kezd az a kritikus tomeg osszegyulni ami mar tejel annyit, hogy megerje a befektetes. Es akkor meg szo sem esett az n+1 linux dist problemajarol.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Egyedul az OpenAL az ami nagyjabol minden mainstream platformon (Windows, Linux, MacOSX, iOS, XBox) megtalalhato. Minden mas esetben minden platform sajat API-val rendelkezik, amit egyenkent le kell kodolni megfelelo absztrakcios layer-rel, ha multiplatform cuccot ir az ember. Nem, az SDL nem az, az egy vicc. Azt leszamitva nincs mas a piacon. Vagy elfelejti ezt az egesz marhasagot es hasznal DirectX-et (mint a jatek gyarak 95%-a) es mellette begyujt embert a konzolokra valo portolashoz, esetleg ciderrel valo bohockodashoz. Mint a Steam eseteben.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Amugy én nem mondanám ilyen bátran hogy az SDL egy vicc.
Ha jol tudom, akkor például a Quake 4 és Doom 3 Linuxos portja is SDL-t használt.
Jah és a glut/freeglut is van szinte minden platformra;
És még van 1000 krilliárd multiplatform keretrendszer.

Amugy jól látom, hogy most csak az egér/billentyű kezelés problémájába kötsz bele? :D
Mert az szerintem nem lehet olyan hatalmas melo, hogy ez legyen a kizáró oka a
linuxos portnak; külsős keretrendszerrel meg pláne.

De, en viccnek mondom, ahogy a GLUT-ot is, ezek egyszeruen nem erre valok. Barkacsolni jo veluk, de tobbre nem. Es a 2000+ "komolyabb" jatekbol 10 SDL-t hasznal.. hat ez bizony komoly lista. :)

De orulok, h sikerult kiragadni a legjelentektelenebb problemat a listabol. Es ennek koltseg vonzataibol. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz