YAST

Yet Another Starcraft Topic :)

Tudom volt már jó pár topic ezzel kapcsolatban,viszont normális összefoglalót még nem láttam, így gondoltam leírom a saját tapasztalataimat is, most hogy sikerült végigvinnem.

A játék alapvetően azt kell mondjam, hogy tényleg megéri az árát.. Mind a játékélmény, mind a sztori és a játékon belül felépített fejlődési rendszer nagyon sokat dob a játékon, és nagyon durván sok lehetőséget ad a játékosok számára. DE... Grafikailag nekem valahogy még is a Warcraft 3 ugrott be.. Ami viszont nagyon nem pozitív részemről, tekintve, hogy ezt a fajta grafikát már 2002-ben is láthattuk, azóta meg eltelt pár év. Az átvezető animációkra mondjuk panaszunk nem lehet semmi ( az is hozza kb a War3-as színvonalat :)) - főleg, ha tekintetbe veszem, hogy a játék engine-jével készült kis szösszenetek is egész jóra sikerültek ( bár ez kissé HL2es beütésnek tűnt számomra (grafikailag) ) - de az engem kifejezetten irritált, hogy mondjuk egy Battlecruiser max 3x akkora mint egy Marine, ami meg eléggé nevetséges..
Amúgy aki anno játszott az Imperium Galactica-val, annak ismerős lehet a játékban található "barangolunk a hajón" stílus, ami számomra ismét csak nagy piros pont volt ( hiába, nagy IG rajongó vagyok :)).

Ami mondjuk részemről még negatívumok között szerepelt:
- A játék meglátásom szerint túl nagy.. Az rendben van, hogy sok a videó, és mind HQ-ban készült, ami sok helyet foglalt, de még így is sokallom, hogy a telepítéskor közel 12 GB-ot kér a telepítő magának..
- A játék MI-je Normál fokozaton nevetséges.. Nem egyszer volt olyan, hogy én láttam a saját hibáimat, amit nevetségesen egyszerűen ki lehetett volna használni, de a gép csak a "Támadó egység, támadjuk meg!" taktikát követte - az SCV-kkel pl simán végig lehet gyalogolni a pályán úgy, hogy mondjuk az Odin-t folyamatosan javítgatják, mert a gép összes egysége az Odin-t támadja. Ugyan ez a tapasztalat a Medic-kel is..
- A játék nehézsége valahogy véleményem szerint az SC1-et meg se közelíti.. Jó, hogy régen volt, de anno az SC, illetve a Broodwar már normál fokozaton is tartogatott 1-2 olyan pályát aminél nem 1x kellett visszatöltsek 1-1 mentést ( itt ezt 1x kellett csak ). A Huncraft-ról ne is beszéljek, mert az meg kifejezetten a szopatásra ment rá :) Egyedül talán az utolsó pálya tekinthető kihívásnak, de az is csak azért, mert 3 különböző oldalról jönnek folyamatosan a támadások => amint kicsit egységesítjük a védelmünk nyomban kezelhető lesz az a pálya is..
- A játék kb 13-15 óra alatt végigjátszható (tiszta játékidő).. Ez nem tudom ki hogy van vele, de szerintem iszonyat kevés.. Kicsit valahogy több játékidőt várnék egy ilyen kaliberű game-től ( tudom - menjek Battle.NET-re )
- Rendben van, hogy raktak Protoss küldetéseket is a game-be ( ha már zerget nem :)), de azért ezt kicsit túlzásnak éreztem ahhoz képest, hogy az eredeti SC game 1 CD-n elfért, és mind a 3 fajnak az összes cucca rajta volt..

A felsorolt "negatívumok" ellenére viszont tényleg azt mondom, hogy a játék jó.. nagyon is.. Csupán mint fan kicsit többet vártam volna a Blizzard-tól ennyi idő után.. Ettől függetlenül aki szereti a Starcraft univerzumot annak kötelező darab meglátásom szerint :)

*Note: Fut linux alatt is a drágája (wine), csak rohadt sok függősége van, amit hogy őszínte legyek én nem óhajtottam kivárni, így személy szerint inkább bootoltam egy XP-t :)

Hozzászólások

Az a 12G engem is szivenvagott, nagyon huztam a szamat, amikor telepitesre kerult a sor, mert nem fert ra a rendszerparticiora.
Meg sajnos nem sikerult annyira belemelyedni, hetkoznap nincs erom jatszani, most hetvegen meg elore hoztam a teli almot... ugyhogy a jatek nehezsegerol nem tudok nyilatkozni. SC1-ben bosszanto volt, amikor a gep rajott, hogy a SCV-k javitgatjak Duke-ot, aztan lottek a SCV-ket... :-)
Nekem ezek az atvezeto cuccok furak, amikor kattintgatni kell a fohos cuccait. valahogy egy kicsit idegen...
--


Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Rendes SC rajongó nem anyázik a grafikán ;)
Amúgy nekem is marhán tetszik, még nem vettem meg, de meg fogom.

--
"ktorrent utan az utorrent volt [...] beallithatatlan"
...

Az még ok, hogy szinte teljesen Terran szemszögből megy az egyszemélyes játék, de hogy multiplayerben a Terran (főleg a Zerg ellen) OP, az nem teljesen korrekt. Az első kiegészítőnél a Zerg lesz OP, a másodiknál a Protoss, vagy mi van?

- 12Gb teljesen atlagos ma.
- Jatsz nehez fokon, oda is volt irva, hogy azoknak valo, akik ismerik az SC1-t. :)
- Azert egy 12 eves jatekot egy maihoz hasonlitani meretileg eleg fail.
- Egysegek teren kicsit sajnalom, hogy multiban nem lehet jatszani a "regi" SC1-s egysegekkel is.
- Mivel 3x akarjak lehuzni a nepet, ezert csak terran kuldik vannak. Igyjaras, Blizzard is egy penzgyar.
- Az ugye stimmel, hogy alapvetoen Battle.net-re terveztek ezt a jatekot, single player csak egy mellekes dolog? :)

----------------
Lvl86 Troll

Nem tudom, hol atlagos dolog 12G egy jatekhoz, meg a sims3 se foglal ennyit, pedig az ugyancsak meretes darab. Egyebkent meg tudom, hogy most jon az a szoveg, hogy mit rinyalok, ma a merevlemez occso - igen, csak a laptopwinyo egyreszt annyira nem az, masreszt meg egy jatek miatt nem fogok winyot cserelni, csak mert a T fejlesztok ugy gondoltak, hogy mindenki teras diszkekkel indul neki a harcnak. Raadasul itt nem is elsosorban a penzrol van szo, hanem arrol, amivel egy laptopban valo winyocsere jar, ha nincs 2.5-os USB hazad hozza (ami ugye szinten nem vagattatik utanad ingyen).
--


Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Csak a kedvedért:

- Dragon Age: Origins                 15,3
- Mass Effect                         10,2
- Mass Effect 2                       12,6
- Mirror's Edge                        6,9
- Modern Warfare 2                    11,8
- Neverwinter Nights 2 + MotB + SoZ   10,2
- Starcraft 2                          8,0
- Warhammer Online (trial)            11,1
-----------------------------------------------
  Átlag:                              10,76

Gyakorlatilag még így is az átlag alatt van.

----------------
Lvl86 Troll

- 12Gb teljesen atlagos ma.
- Azert egy 12 eves jatekot egy maihoz hasonlitani meretileg eleg fail.
- Mivel 3x akarjak lehuzni a nepet, ezert csak terran kuldik vannak. Igyjaras, Blizzard is egy penzgyar.

Átlagos, nem átlagos attól még sokallom.. Anno ezek a game-ek olyan szépen elmentek DVD-ről, nem kellett felpakolni a teljes image-et a disk-re.. De ahogy kolléga is említette: Attól még sok. A méretet meg pont azért hasonlítottam össze a régebbivel, mert akkoriban furcsa mód elfértek ezek 1 CD-n ( és igen, a kemény 120 MB-os telepítés után a CD-ről olvasta be a videókat is ) mindezt úgy, hogy benne volt minden küldetés, videó, whateva' az összes fajhoz..Oks, hogy pénzgyár, meg ők is csak ebből élnek, de attól még ezt személy szerint nem tartom elfogadható magatartásnak.

- Jatsz nehez fokon, oda is volt irva, hogy azoknak valo, akik ismerik az SC1-t. :)
Jó, ez mondjuk valid..

- Egysegek teren kicsit sajnalom, hogy multiban nem lehet jatszani a "regi" SC1-s egysegekkel is.
Előveszed a régi SC-t és a mai napig feltudsz vele menni battle.net-re :)

- Az ugye stimmel, hogy alapvetoen Battle.net-re terveztek ezt a jatekot, single player csak egy mellekes dolog? :)

Ugye az stimmel, hogy a játékot alapvetően az SC1 utódjának szánták, ahol a battle.net volt annó még a mellékszál? Főként, hogy ha csak a battle.net-re menne ki az egész, akkor pláne nem lenne értelme kiadni a további 2 faj történeteit. Csak hát van egy-két olyan marha ( mint én is ), hogy nem a click/sec rátámat akarom csiszolgatni, hanem inkább a sztorit élvezni, és ahhoz mérten megfelelő pályákon végigmenni.. Koreaiaknak meg amúgy se vagyunk szerintem ellenfél, szóval ilyen hiú ábrándokba nem kergetem magam :)

____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

1998-ban mikor megjelent a Starcraft legalább 80 Mb szabad helyre volt szükség hozzá, akkor amikor a merevlemezek 600 Mb és 3 Gb közötti kapacitásúak voltak.

Ehhez képest a 12 Gb nem sok, amikor a merevlemezek jellemzően 320 Gb és 3 Tb közötti kapacitásúak, de néhány ezer Ft-ért tudsz 16 Gb-os pendriveot venni és az optikai lemezek tárkapacitása 25 Gb, a kétrétegűeké 50 Gb.

Csak tudod, ha minden szoftver így gondolkodik, hogy "hú, nem baj ha nagy, a vinyók olcsók" akkor könnyen oda lyukadsz ki, hogy nem tudsz sok mident párhuzamosan telepíteni. Nem nagyon láttam még olyan laptopot, amiben 500 Gbytenál több tár lett volna. Viszont a laptopok adják a számítógépeladások többségét.

A játékszoftvereket ára mellett a merevlemezeké már bagatel.

Meg nyilván meg kell dobni valamivel az merevlemez eladásokat, a gépigény is ezért kúszik egyre feljebb (a technikai lehetőségek kihasználásán túl), a Metro 2033-hoz hasonló játékok is azért vannak, hogy a Radeon HD 5970-hez hasonló szörnyetegekkel már ne érezd jól magad mikor megjelennek a 6000-es széria csúcsmodelljei.

Utóbbi miatt nem csak te, de veled együtt az Nvidia is szorong, akik ugye most sprinteltek egy nagyot a GTX 460-ig, csak, hogy kifulladva tanúi legyenek amikor ősszel, vagy év végén az AMD rájuk szabadítja a poklot, ami ellen egy szál GTX 475-el szándékoznak szembeszállni.

"A játékszoftvereket ára mellett a merevlemezeké már bagatel."
Engedtessek meg a ketkedes joga.
A StarCraft Battle.net-en veve ~$60, a legolcsobb 500G-s laptop winyo, amit igy hirtelen talaltam, ~$70 korul kezdi az arat. Biztos van olcsobb is, de kb-ra lehet azt mondani, hogy a jatekkal van egy arban. Lehet, hogy kulhonban ezek az arak bagatellek, de itthon nem mindenki tud kiadni nagy hirtelen $120-$130 -at csak azert, mert jatszani szeretne. Olyan laptopot talan nem is arulnak, vagy legalabbis nagyon keveset, amiben helybol 500-as winyo van.
Persze, most par ember azzal fog jonni, hogy hat akinek nincs penze, ne jatsszon. Csakhogy a dolog egyaltalan nem errol szol. Hanem arrol, hogy a jelenlegi helyzet nem picit irrealis.
--


Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

"A játékszoftvereket ára mellett a merevlemezeké már bagatel.+

Mond ezt azoknak, akik évente ha 1-2 game-et feltesznek a gépükre, azt is azért, mert attól igazi minőséget várnak el. Én kb így vagyok/voltam az SC2-vel..

Amúgy direkt csak a ti kedvetekért megnéztem a Games mappámat, hogy mely játékokkal játszottam az utóbbi 4 évben ( időrendi sorrend visszafelé )
2010 - Starcraft 2
2010 - The Secret of Monkey Island ( Special Edition )
2009 - Nexus: The Jupiter Incident
2009 - Final Fantasy VII
2008 - Warcraft III ( + The Frozen Throne )
2007 - The Longest Journey
2007 - Stupid Invaders
2006 - Heroes III Complete
2006 - Grim Fandango
2006 - Monkey Island 3 - The curse of the Monkey Island

És ennyi.. 2005ről és az az előtti időkről már nincsenek pontos infóim, de kb oda tehető a Starcraft (+ BW + Huncraft ), Imperium Galactica 2, Pandoras Box, Swine team, meg max még 1-2 game amit már azt se tudom mikor játszottam pontosan ( Heroes 2, IG1, Conflict in the FreeSpace, Worms 2, Constructor ami most hirtelen még eszembe jut eddigi "játékos" pályafutásomból ). Szóval azt hiszem nem egy szinten vagyunk ezen a téren :)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Rám ne nézz, én sem játszom, alkalomszerűen előveszem az SNES emulátort és legfeljebb azzal (Final Fantasy: Mystic Quest, Final Fantasy VI, Chrono Trigger).

2007 előtt a Baldur's Gate, Knights of the Old Republic, The Longest Journey, Broken Sword, Freelancer, Warcraft III kötöttek le.

2008 után a Portal és végigjátszottam a Prey-t, számítógépes játékok helyett inkább mangát olvasok, animét nézek, így egyáltalán nem marad időm rájuk.

Nem arról van szó, hogy bagatell az ára, hanem arról, hogy egyszerűen vannak olyan hardverek, amelyekbe korlátos kapacitással vehetsz csak merevlemezt, és ezek a hardverek teszik ki a számítógép eladások többségét. Igaz, van 1000GB-os 2.5"-os merevlemez (40k HUF), viszont általában 500, 640 GB a maximum, amit lehet vásárolni. Alapesetben meg 320GB, amit egy új laptophoz adnak. Mivel MINDEN szoftver úgy gondolkodik, hogy a merevlemez az olcsó, ezért ő megengedheti magának, hogy nagy lemezigénye legyen, ezért egyszerűen kevés lesz a lemezterület, mert nem tudsz nagyobb merevlemezt venni fizikailag, mint amekkorát az általad használt szoftverek (+ adatfilejaik) igényelnek. Főleg, ha 64 bites rendszert használsz, 32 bites libekkel teletömve, mert muszáj (mármint 64 bitet is használni, meg 32 bitet is használni).
Nem azzal van gond, hogy mennyibe kerül a merevlemez, hanem abba, hogy fizikai korlátokba ütközöl.

zomg?

te milyen jatekot jatszottal aminek 15 ora+ a jatekideje?

ez a "sokat foglal" meg a wine-nak sok a dependenciaja -- ez ORIASI NOCOMMENT

es a "tortenet" is eleg gaz -havernel beleneztem-, pontosabban a szohasznalat olyan mint egy rossz szappanopera vagy nem tudom, ovodasoknak valo

Grim Fandango, Heroes of Might and Magic sorozat ( főleg a 2. ), sima Starcraft (!), vagy Huncraft, ha már említettem ( azok direkt szopatós pályák is :)), esetleg The Longest Journey.. Nem tudom ezek a játékok mondanak e neked valamit.. Mindenesetre lehet bennem van a hiba, hogy a minőségi játékokkal játszok főként ( az SC2 is kb 1,5 évnyi játékmentes időszak után került a képbe )

szerk: Final Fantasy sorozatot ki ne hagyjam :)))
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

"ez a "sokat foglal" meg a wine-nak sok a dependenciaja -- ez ORIASI NOCOMMENT"

Megsúgok egy titkot: Az egész linuxom hóbelebancostul elfér 15 GB-on.. Az adat partíció meg véletlenül se a /home alatt van. Innentől meg igen is qrvára számít az a qrva sok dependency ( meg a 1,5 GB-nyi Visual Basic-es szutyi amit magával akar rántani ). Persze lehetne soft-linkelgetni az adat partícióról a /home alá, de nekem ennyit nem ért meg hogy őszinte legyek..
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Aki vegigjatszotta mar a Story mode-ot, az le tudna nekem spoilerezni a tortenetet (vagy linkelni valami hasonlot, mert mikor kerestem még nem volt)? Nekem nem igazan lesz idom az elkovetkezendo honapokban ilyesmire, 2 honap utan sikerult megneznem egy filmet is, amit csak fel kellett masolnom a kulso vinyomrol a gepre, es most még ennel is kevesebb szabadidom lesz, ugyanakkor erdekel, hogy a foszereplok kozul ki el meg, es mi lesz a sorsa

------------
Az az igazi troll, akinek a jelenlete a varhato kommentek szamat elosztja nullaval

Szerintem direkt jó, hogy a grafika "Warcraft 3 szintű". Engem a grafika egyáltalán nem hat meg, és így legalább ha minimumon is, de eldöcögött a szaros integrált intel 4500mhd-men. Nagyobb seregeknél meg néhány zúzósabb effektnél így is be-beszaggatott.
Engem egy dolog zavart, hogy kevés zene van Raynor zenegépében :D
-------------------------------------------
Dell Vostro 1015 // Ubuntu 10.04 //