Autó: milyen olajat?

Fórumok

Kocsi: Peugeot 306 Phase 1 (1993) 1.6L 8V 90 PS (66 kW; 89 hp) I4

Most éppen Mol Botond 20W-50 van benne. (ez epic fail gyanús, állítólag a 25 éves zsigulikba rakják).
Kérdés hogy szerintetek MOBIL SUPER S 10W-40 jó választás lenne-e a nemsokára esedékes olajcserekor? Köszi!

Hozzászólások

igen jó.

ui ha fiatalabb lenne a gép vagy 10 évvel, akkor érdemes lehetne mondjuk mobil1 5/50-est, mivel a motor jól le van tömítve hozzá sztem. meg ugye a motor lelke az olaj, keményen meghálálja, ha figyelsz rá. így viszont hogy öreg gép, felesleges lenne, a lényeg hogy ne gagyi legyen.

--
pata pata pata pon ‪‪‪‪‪!!!

"remélem nem gagyi"

autószerelőt kérdezd meg, de utalj arra hogy tőle semmiképp sem veszel olajat, szóval őneki mi a véleménye róla.

"mobil / mobil 1"

nem tudom :S majd ha mutternél járok megnézem, "otthon" van valamelyik szekrényben 2 liter gyári dobozban.

én a 6-7 éves asztámba tetettem ilyet anno amikor még ezzel nyomtam. autószerelő nagyonjóhaver ajánlotta. ~10 km után olyan csendes lett a motor, hogy _esküszöm anyámra_ lámpánál lehúzott ablaknál ráindítottam a járó motorra annyira nem hallottam (legalábbis szokatlan volt a kicsi hang a régi "érces" szarhoz képest). 2 percre sokkot kapott a gép. ellenben ha tehetem azt használom, de aranyárban van, szóval kerülőúton érdemes keresni. ez egy nagyteljesítményű 5/50 olaj, hivatalból pl 6 hengeres pl sport pl micsukba szokták belenyomni.

--
pata pata pata pon ‪‪‪‪‪!!!

Já, szóval a Mobil-1 ilyen profi cucc? A kérdés inkább arra irányult hogy ha ez így van, akkor a "sima" Mobil vajon bevállalható-e vagy valami közesincs távolkeleti hamisítvány?

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

igen profi, de régi gépbe nem való, mert pl "kiszáll" a kipufogón vagy a rosszabb esetben ?tömítéseken?. ellenben a vonal másik végén viszont gagyi olaj sem játszik. részemről mióta nem ronccsal járok én nem gagyizok, bő 100e km-re veszek autót az meg nem mindegy mivel futja le.

szóval középút: a shell olajak öreg autókba megfelelnek szerintem és annyira nem rosszak ?talán?.

--
pata pata pata pon ‪‪‪‪‪!!!

szigorúan amit a gyár előírt.
látatlanban azt mondanám, hogy a 20W50-es olaj nem jó bele, még nem láttam autót, amibe ilyen kellett volna. de azt nem ártana megtudni márkaszervizben, hogy 5w30-as szintetikus vagy 10w40-es részszintetikus olaj való bele, mert erre rámehet a motor.

Amikor ez eldőlt, akkor már van választék, a mol olajai nem rosszak, csak nem a 20w50 kategóriában. Sok európai autógyártó molos motorolajjal engedi ki a gyárból a kocsikat, nincs azzal semmi baj.
de vehetsz shell helixet is, azért akár 7000 ft-ot is legombolnak rólad a kúton:)

meg azt sem ártana tudni, mennyire kopott az a motor, mert ha kopott, olyankor is szokás sűrűbb olajat önteni bele.

"szigorúan amit a gyár előírt."

ez egy kapitálisan melléfogott dolog, ha már a gar lejárt, főleg egy kb 20 éves kocsinál.

"meg azt sem ártana tudni, mennyire kopott az a motor, mert ha kopott, olyankor is szokás sűrűbb olajat önteni bele."

ezzel viszont nem nagyon lehet vitatkozni

--
pata pata pata pon ‪‪‪‪‪!!!

Kopás: nem tudom. Miből lehetne megállapítani? A hengerfej tömítés "friss" (tavaly csináltattuk).
A mostani olajat nem eszi, illetve, mivel olajteknő tömítés csere érett, alul szivárog igen lassan.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

ha 1L/1000km -nél nem eszik több olajat akkor a 10w40-et szereti.
5W-set semmi esetre se vegyél bele. Az 50-es szám is túlzás, hacsak nem használod sokat a magas fordulatszám tartományban, bár ezt kétlem egy olyan motor esetében ami 1.6-os létére 8 szeleppel 90Ló alatt van. Szerintem az az autó 3ezret pörög 130Km/h körül... vagy valami ilyesmi

Én nem mondanék ilyen számot...
ha 7-8 ezer kilométert legalább elmegy úgy, hogy nem kell olajat utánaönteni, akkor 5w30, ha kell, akkor 10w40, ha meg ezer kilométeren több, mint egy liter az olajfogyás, akkor semmilyet ne öntsön bele, mert azt a motort meg kell bontani és javítani.

"nem használod sokat a magas fordulatszám tartományban, bár ezt kétlem egy olyan motor esetében ami 1.6-os létére 8 szeleppel 90Ló alatt van. Szerintem az az autó 3ezret pörög 130Km/h körül... vagy valami ilyesmi"

Hetente 2x megy ~70 km-t, nagynéha városon belül. 90 és 2500 fölé szinte sosem megy.

Jelenleg az olajfogyásról nem tudok nyilatkozni korrektül mert ahogy említettem, szivárog alul a teknőből a régi tömítés miatt.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

Ki volt az az állat aki 20w50-et rakott bele? Traktorba való.
Összes szimmeringet szétküldhette ez az olaj.
Mondjuk nem csodálkoznék ha a normális olajat ezután enné meg füstölne
(->motorgenerál)

Én a 200ezret futott autómba Valvoline MaxLife 5W30-at raktam, szerintem ez egy jó fajta cucc. A tiedbe kb. 10W40 való ugyanebből.

--
Gábriel Ákos

Köszi..a 10W40 már tutinak tűnik, csak nem tudom hogy félszintetikus vagy szintetikus kéne.
Van a Unix Trade -nek ilyen szofisztikált webáruháza ami a kocsidhoz kellő alkatrészeket mutassa, ott kb. fele-fele arányban ajánl felest meg egészet.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

biztosan jobban értenek hozzá mint én, ellenben én mindig szintetikusat vettem akármit is vettem akármilyen gépbe. pedig volt néhány autóm, vezettem is párat enyémen felül, meg pár jó sok százezer km van alattam, sztem már bőven elhagytam a 400-at. ellenben mégegyszer: szakember (pl a linkelt honlap) jobb forrás mint én 100szor, szóval ha feles ásványit mondanak akkor az...

--
pata pata pata pon ‪‪‪‪‪!!!

Ráböktem és ezt olvastam (előtte is) nem a rekmlám helye ,csak idézet:
"AGIP SINT 2000 10W-40
Észterolaj bázisú, szintetikus, magas teljesítményszintű, könnyűfutású motorolaj. Használható modern benzin- és dízelmotoros személygépjárművekhez, turbófeltöltővel vagy anélkül. Nagy teljesítménytartalékkal rendelkezik meghosszabbított olajcsere-periódusa mellett. Jóváhagyások és minősítések: ACEA A3,B3,B4-98, API SJ/CF, VW500.00, VW505.00, MB 229.1,BMW"
Bocs, de ebben nem találtam azt a szót hogy "részsszintetikus", de még azt sem hogy semi---, csak nnyit hogy ", szionteikus, "
Akkor nem tettem volna be a linketz
cryp

Szemészeti problémákat a szakrendelőben gyógyítanak.
Ott van a kép alatt a specifikáció rész:

Specifikáció
Viszkozitás:
10W-40
Gyártási technológia
RÉSZSZINTETIKUS
Felhasználási terület
SZEMÉLY-, TEHERGÉPKOCSI, KISHASZONGÉPJÁRMŰ
Benzin
IGEN
Diesel
IGEN
Kétütemű
Négyütemű
IGEN
Hosszított csereperiódus
Ajánlott kisk. ár
2.617 Ft

"Ki volt az az állat aki 20w50-et rakott bele? Traktorba való."

Őhm, előző tulaj (családon belül), a karbantartással kapcsolatban tanusított magatartását inkább ne firtassuk (augusztus óta van nálam a szekér, majdnem minden hónapban vittem szervízbe ezt-azt kicserélni, javítani..) ha a Botond nem tette tönkre a cuccot (remélem), akkor egy ideig rendben leszünk az olaj+szűrő+teknőtömítés csere után.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

akkor cseréltesd le azokat a folyadékokat, amiket eddig nem tettél meg:
- motorolaj
- váltóolaj (ezt nem minden típuson lehet cserélni)
- hűtővíz
- fékolaj

meg:
- olajszűrő
- benzinszűrő
- légszűrő

és hacsak nem abszolút tutti biztos helyről vetted és nem láncos, akkor vezérlés, szíjak. hidd el, vezérműszíj szakadás után összerakni a motort, az nem leányálom. a számláját kifizetni meg pláne:)

- motorolaj (2 hét és done)
- váltóolaj (done, szervizben grátiszban csinálták)
- hűtővíz (done, tél elején csináltam egy fagyállós keveréket, azt most cseréltem tiszta deszt vízre)
- fékolaj (scheduled, féktárcsák+betétek cseréjekor ez is meg lesz csinálva)

- olajszűrő (a fentivel összhangban 2 hét és done, mivel egyszerre lesz cseréltetve az olajjal)
- benzinszűrő (már done, az előző gyak. eldugult)
- légszűrő (csekkolva, kirázva+porszívó, szerintem nem szükséges egyelőre cserélni)

Azért köszi a listát, nem árt, hátha elfelejtek valamit.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

én nem tennék tiszta desztvizet a hűtőbe, a fagyállónak vannak egyéb jó tulajdonságai is, nem csak az, hogy fagyot áll. Csinálsz egy jó löttyöt, ami -35 fokig jó, és az marad benne télen-nyáron.

szerintem párszáz forintos légszűrőn nem jó biznisz takarékoskodni.

"- hűtővíz (done, tél elején csináltam egy fagyállós keveréket, azt most cseréltem tiszta deszt vízre)" ki adta ezt a "jótanácsot"... ? a vízpumpa imádni fogja, hogy totálisan eltűnik az a kenés amit a hűtőfolyadék adott eddig.:D

"- légszűrő (csekkolva, kirázva+porszívó, szerintem nem szükséges egyelőre cserélni)" szigorúan tilos kifújni, mert a kialakult "porcsatornákat" felszabadítod és így az adagolóba (legyen az injektor, vagy karbi) szépen beleengeded a fííínom porocskát.

Gyanús hogy a 20W-50es azért volt benne, mert ereszti amúgy hideg állapotban az olajat. Ennek a viszkója meg ugye hidegen nem az igazi. Láttam már ilyen "márkaszerviz" megoldást... :S

Az én meglátásom az, hogy öreg autóba gyári adattól eggyel finomabb:)
Nekem alapból 15w-40 az ajánlott (26 éves 190D merci), de én frankón beleöntöttem a 10w-40. Meghálálta :)
Ha nincsenek nagyon székopva az illetszések mehet bele a finom olaj, sőt szvsz javallott.
Az a 20w-50 az szerintem traktorba való, én bele nem önteném másba :)))))))))
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Vagyon az autónak gépkönyve. Abban írják többek között az indexkapcsoló helyét és a belevaló motorolajok típusát illetve azt is, hogy ásványi-é, szintetikus-é netán ilyesmi. Olvasnám és hinnék benne, mint ratzinger a bibliában...talán akkor a kisautó nem halálozik el pár év leforgása alatt.

20w-50 halálos vétek.
10w-40, vagy 5w-40. teljesítményszint az még fontos, de amit manapság árulnak, az megüti a szintet.
A márka meg legyen az, ami szimpatikus. Mobil1-et próbáltam egyszer, nem tetszett.
Márkás olaj legyen. Castrol sztem a legjobb.

------------------------

+1 a castrolnak. 0W40, 5W40, 10W40. És nem benzinkúton meg márkaszervizben venni, ott lehúznak. Olajshop.hu, automax.hu.

Ha 10W40 az előírás, akkor annál jobbat is tehetsz bele. 5W40, 0W40. A hideg oldali viszkozitás (0W) elvileg minél "hígabb" annál jobb, üzemi hőmérsékleten meg egyformán felhígulnak(40).

Én már elég rég óta használok 20w-50-es olajat, és köszöni szépen, jól van a gép. Igaz ez egy léghűtéses motor, és a kenése együtt van a váltóéval. A beöntőnyílás mellé 10w-40 van írva, amiből viszont - sajnos a kora okán - mocsok mód sokat elfogyaszt, ezért kap az előző tulajdonos-szerelő ajánlása alapján sűrűbb anyagot.

Viszont én eddig abban a képzetben éltem, hogy ezek a számok a hideg/meleg viszkozitást jelölik, és így nem igazán értem, miért örül annak a motor, ha egy sokkal hígabb kenőanyagot öntök bele. Valaki unalmában felhomályosíthatna a témáról, mert nekem ez egy sötét folt...

Szerintem a MOL Botond az egyik legjobb motorolaj, csak hogy vedjem a hazait :-)
Regen azert burogattak zsigulikba mert
-nem volt peugeut
-ez volt az egyelen elerheto jo minoseg.
Amugy tenyleg. Olajat ugy valaszd meg, hogy ha sok kilometer van az autodban, akkor higabb olajbol sokat fog fogyasztani es fustolni fog az auto. Szerintem ebbe a motorba nem valo hig olaj. Vagy olyant tegyel amit a gyar eloir, vagy erzesed szerint kopott motor eseten lehet kicsit surubbet. Motorolaj markaja majdnem mindegy, amit semmi esetre sem szabad beletenni semmibe az a Shell. Ami biztos hogy jo: MOL, Castrol, OMV, Agip. Mobil1-et nem ismerem. Arra figyelj, hogy a regi API osztalyozas most mar nem eleg. Tesco-s olajon is rajta van az SJ/SG minosites. Kulfoldi olaj eseten a gyari minositeseket is lehet/kell nezni, tehat ha egy olajnak van valamilyen beszallitoi minositese, akkor ez rendszerint fel is van tuntetve a flakonon (BMW, Merci, VW stb). Ezzel nagyot mar nem hibazhatsz.
Udv:
Peter