Kocsi: Peugeot 306 Phase 1 (1993) 1.6L 8V 90 PS (66 kW; 89 hp) I4
Most éppen Mol Botond 20W-50 van benne. (ez epic fail gyanús, állítólag a 25 éves zsigulikba rakják).
Kérdés hogy szerintetek MOBIL SUPER S 10W-40 jó választás lenne-e a nemsokára esedékes olajcserekor? Köszi!
- 4572 megtekintés
Hozzászólások
vegyel bele gyarit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen jó.
ui ha fiatalabb lenne a gép vagy 10 évvel, akkor érdemes lehetne mondjuk mobil1 5/50-est, mivel a motor jól le van tömítve hozzá sztem. meg ugye a motor lelke az olaj, keményen meghálálja, ha figyelsz rá. így viszont hogy öreg gép, felesleges lenne, a lényeg hogy ne gagyi legyen.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem nem gagyi. A Mobil meg a Mobil1 az ugyanaz lesz? :)
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"remélem nem gagyi"
autószerelőt kérdezd meg, de utalj arra hogy tőle semmiképp sem veszel olajat, szóval őneki mi a véleménye róla.
"mobil / mobil 1"
nem tudom :S majd ha mutternél járok megnézem, "otthon" van valamelyik szekrényben 2 liter gyári dobozban.
én a 6-7 éves asztámba tetettem ilyet anno amikor még ezzel nyomtam. autószerelő nagyonjóhaver ajánlotta. ~10 km után olyan csendes lett a motor, hogy _esküszöm anyámra_ lámpánál lehúzott ablaknál ráindítottam a járó motorra annyira nem hallottam (legalábbis szokatlan volt a kicsi hang a régi "érces" szarhoz képest). 2 percre sokkot kapott a gép. ellenben ha tehetem azt használom, de aranyárban van, szóval kerülőúton érdemes keresni. ez egy nagyteljesítményű 5/50 olaj, hivatalból pl 6 hengeres pl sport pl micsukba szokták belenyomni.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Já, szóval a Mobil-1 ilyen profi cucc? A kérdés inkább arra irányult hogy ha ez így van, akkor a "sima" Mobil vajon bevállalható-e vagy valami közesincs távolkeleti hamisítvány?
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen profi, de régi gépbe nem való, mert pl "kiszáll" a kipufogón vagy a rosszabb esetben ?tömítéseken?. ellenben a vonal másik végén viszont gagyi olaj sem játszik. részemről mióta nem ronccsal járok én nem gagyizok, bő 100e km-re veszek autót az meg nem mindegy mivel futja le.
szóval középút: a shell olajak öreg autókba megfelelnek szerintem és annyira nem rosszak ?talán?.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja vegyel Mobil1-et, legalabb tamogatod a szegeny 90milliardos arbevetelu vallakozast :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez komoly érv volt, szóval ha valami jó akkor azért mégse vegyél olyat, már úgyis elég burzsoa a cég nélküled is.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Epp ellenkezoleg, miattam (is) gazdag :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szigorúan amit a gyár előírt.
látatlanban azt mondanám, hogy a 20W50-es olaj nem jó bele, még nem láttam autót, amibe ilyen kellett volna. de azt nem ártana megtudni márkaszervizben, hogy 5w30-as szintetikus vagy 10w40-es részszintetikus olaj való bele, mert erre rámehet a motor.
Amikor ez eldőlt, akkor már van választék, a mol olajai nem rosszak, csak nem a 20w50 kategóriában. Sok európai autógyártó molos motorolajjal engedi ki a gyárból a kocsikat, nincs azzal semmi baj.
de vehetsz shell helixet is, azért akár 7000 ft-ot is legombolnak rólad a kúton:)
meg azt sem ártana tudni, mennyire kopott az a motor, mert ha kopott, olyankor is szokás sűrűbb olajat önteni bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szigorúan amit a gyár előírt."
ez egy kapitálisan melléfogott dolog, ha már a gar lejárt, főleg egy kb 20 éves kocsinál.
"meg azt sem ártana tudni, mennyire kopott az a motor, mert ha kopott, olyankor is szokás sűrűbb olajat önteni bele."
ezzel viszont nem nagyon lehet vitatkozni
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kopás: nem tudom. Miből lehetne megállapítani? A hengerfej tömítés "friss" (tavaly csináltattuk).
A mostani olajat nem eszi, illetve, mivel olajteknő tömítés csere érett, alul szivárog igen lassan.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kopás megállapitásásnak sacolása = km óra + szervizbenérdeklődni többi ilyen motort mit tud...
Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090
http://elütöttek.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
90 km/h 2200-2300 -as fordulat mellett ötösben? Bocs, outsider vagyok... :)
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, hanem hány kilométert futott már valósan az autó:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jahm, értem.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha 1L/1000km -nél nem eszik több olajat akkor a 10w40-et szereti.
5W-set semmi esetre se vegyél bele. Az 50-es szám is túlzás, hacsak nem használod sokat a magas fordulatszám tartományban, bár ezt kétlem egy olyan motor esetében ami 1.6-os létére 8 szeleppel 90Ló alatt van. Szerintem az az autó 3ezret pörög 130Km/h körül... vagy valami ilyesmi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem mondanék ilyen számot...
ha 7-8 ezer kilométert legalább elmegy úgy, hogy nem kell olajat utánaönteni, akkor 5w30, ha kell, akkor 10w40, ha meg ezer kilométeren több, mint egy liter az olajfogyás, akkor semmilyet ne öntsön bele, mert azt a motort meg kell bontani és javítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5W30 nem jaccik, gyar 10w40 felszintetikusat ir elo, itt is ezt ajanljak egy tulajnak: http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070926/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A link 404.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy g lemaradt az uccso per elol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi..mostmár megvan a jelölt. Végülis eredetileg is ezt néztem.
http://www.mindentkapni.hu/ProductDetails?pid=1945
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nem használod sokat a magas fordulatszám tartományban, bár ezt kétlem egy olyan motor esetében ami 1.6-os létére 8 szeleppel 90Ló alatt van. Szerintem az az autó 3ezret pörög 130Km/h körül... vagy valami ilyesmi"
Hetente 2x megy ~70 km-t, nagynéha városon belül. 90 és 2500 fölé szinte sosem megy.
Jelenleg az olajfogyásról nem tudok nyilatkozni korrektül mert ahogy említettem, szivárog alul a teknőből a régi tömítés miatt.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hengerfej tömítés nem annyira focizik itt, amíg nincs hűtővíz a motorolajban.
a dugattyúgyűrűk és a hengerfal kopottsága az egyik nagy kérdés, a másik meg a szimmeringek (szelepszár,főtengely, stb. stb.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki volt az az állat aki 20w50-et rakott bele? Traktorba való.
Összes szimmeringet szétküldhette ez az olaj.
Mondjuk nem csodálkoznék ha a normális olajat ezután enné meg füstölne
(->motorgenerál)
Én a 200ezret futott autómba Valvoline MaxLife 5W30-at raktam, szerintem ez egy jó fajta cucc. A tiedbe kb. 10W40 való ugyanebből.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi..a 10W40 már tutinak tűnik, csak nem tudom hogy félszintetikus vagy szintetikus kéne.
Van a Unix Trade -nek ilyen szofisztikált webáruháza ami a kocsidhoz kellő alkatrészeket mutassa, ott kb. fele-fele arányban ajánl felest meg egészet.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szintetikus
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070926g/
"Használd továbbra is a félszintetikus SAE 10W-40 motorolajat"
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztosan jobban értenek hozzá mint én, ellenben én mindig szintetikusat vettem akármit is vettem akármilyen gépbe. pedig volt néhány autóm, vezettem is párat enyémen felül, meg pár jó sok százezer km van alattam, sztem már bőven elhagytam a 400-at. ellenben mégegyszer: szakember (pl a linkelt honlap) jobb forrás mint én 100szor, szóval ha feles ásványit mondanak akkor az...
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért firtatjuk itt ezt a kérdést, mert az általam ismert motorolaj márkák közül csak 5w30-ban van fullsynth, a 10w40 mint semisynt és onnan felfelé meg ásványi.
én még nem láttam 10w40-es fullsynt motorolajat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
íme egy: http://www.gunk.hu/motorolajok/agip-sint-2000-10w-40.html
a 300e km-es opel astramban ilyen volt/van/lesz. csöndes a motor és megy.
cryp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ráböksz a linkre: az van ott, hogy részszintetikus.
az astrád meg simán elmegy csörgés nélkül a gyári gm olajjal is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráböktem és ezt olvastam (előtte is) nem a rekmlám helye ,csak idézet:
"AGIP SINT 2000 10W-40
Észterolaj bázisú, szintetikus, magas teljesítményszintű, könnyűfutású motorolaj. Használható modern benzin- és dízelmotoros személygépjárművekhez, turbófeltöltővel vagy anélkül. Nagy teljesítménytartalékkal rendelkezik meghosszabbított olajcsere-periódusa mellett. Jóváhagyások és minősítések: ACEA A3,B3,B4-98, API SJ/CF, VW500.00, VW505.00, MB 229.1,BMW"
Bocs, de ebben nem találtam azt a szót hogy "részsszintetikus", de még azt sem hogy semi---, csak nnyit hogy ", szionteikus, "
Akkor nem tettem volna be a linketz
cryp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szemészeti problémákat a szakrendelőben gyógyítanak.
Ott van a kép alatt a specifikáció rész:
Specifikáció
Viszkozitás:
10W-40
Gyártási technológia
RÉSZSZINTETIKUS
Felhasználási terület
SZEMÉLY-, TEHERGÉPKOCSI, KISHASZONGÉPJÁRMŰ
Benzin
IGEN
Diesel
IGEN
Kétütemű
Négyütemű
IGEN
Hosszított csereperiódus
Ajánlott kisk. ár
2.617 Ft
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Agip Sint 2000 is a synthetic-blend motor oil...
Bal oldali menüben is külön vannak a syntetic-blend és a syntetic olajok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ki volt az az állat aki 20w50-et rakott bele? Traktorba való."
Őhm, előző tulaj (családon belül), a karbantartással kapcsolatban tanusított magatartását inkább ne firtassuk (augusztus óta van nálam a szekér, majdnem minden hónapban vittem szervízbe ezt-azt kicserélni, javítani..) ha a Botond nem tette tönkre a cuccot (remélem), akkor egy ideig rendben leszünk az olaj+szűrő+teknőtömítés csere után.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor cseréltesd le azokat a folyadékokat, amiket eddig nem tettél meg:
- motorolaj
- váltóolaj (ezt nem minden típuson lehet cserélni)
- hűtővíz
- fékolaj
meg:
- olajszűrő
- benzinszűrő
- légszűrő
és hacsak nem abszolút tutti biztos helyről vetted és nem láncos, akkor vezérlés, szíjak. hidd el, vezérműszíj szakadás után összerakni a motort, az nem leányálom. a számláját kifizetni meg pláne:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy mondja a tanult kolléga, ebben a sorrendben mindent! A vezérműszíjat pedig különösen nagyon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- motorolaj (2 hét és done)
- váltóolaj (done, szervizben grátiszban csinálták)
- hűtővíz (done, tél elején csináltam egy fagyállós keveréket, azt most cseréltem tiszta deszt vízre)
- fékolaj (scheduled, féktárcsák+betétek cseréjekor ez is meg lesz csinálva)
- olajszűrő (a fentivel összhangban 2 hét és done, mivel egyszerre lesz cseréltetve az olajjal)
- benzinszűrő (már done, az előző gyak. eldugult)
- légszűrő (csekkolva, kirázva+porszívó, szerintem nem szükséges egyelőre cserélni)
Azért köszi a listát, nem árt, hátha elfelejtek valamit.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én nem tennék tiszta desztvizet a hűtőbe, a fagyállónak vannak egyéb jó tulajdonságai is, nem csak az, hogy fagyot áll. Csinálsz egy jó löttyöt, ami -35 fokig jó, és az marad benne télen-nyáron.
szerintem párszáz forintos légszűrőn nem jó biznisz takarékoskodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- hűtővíz (done, tél elején csináltam egy fagyállós keveréket, azt most cseréltem tiszta deszt vízre)" ki adta ezt a "jótanácsot"... ? a vízpumpa imádni fogja, hogy totálisan eltűnik az a kenés amit a hűtőfolyadék adott eddig.:D
"- légszűrő (csekkolva, kirázva+porszívó, szerintem nem szükséges egyelőre cserélni)" szigorúan tilos kifújni, mert a kialakult "porcsatornákat" felszabadítod és így az adagolóba (legyen az injektor, vagy karbi) szépen beleengeded a fííínom porocskát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi neked meg a feletted szólónak.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyanús hogy a 20W-50es azért volt benne, mert ereszti amúgy hideg állapotban az olajat. Ennek a viszkója meg ugye hidegen nem az igazi. Láttam már ilyen "márkaszerviz" megoldást... :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez tökéletes választás abba az autóba.
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én meglátásom az, hogy öreg autóba gyári adattól eggyel finomabb:)
Nekem alapból 15w-40 az ajánlott (26 éves 190D merci), de én frankón beleöntöttem a 10w-40. Meghálálta :)
Ha nincsenek nagyon székopva az illetszések mehet bele a finom olaj, sőt szvsz javallott.
Az a 20w-50 az szerintem traktorba való, én bele nem önteném másba :)))))))))
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
modern traktorba nem öntenek ótvaros olajat... abba finomabbat öntenek, mint egy tdci/crdi/hdi motorba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyon az autónak gépkönyve. Abban írják többek között az indexkapcsoló helyét és a belevaló motorolajok típusát illetve azt is, hogy ásványi-é, szintetikus-é netán ilyesmi. Olvasnám és hinnék benne, mint ratzinger a bibliában...talán akkor a kisautó nem halálozik el pár év leforgása alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Peugeot 106 Rally 1.6 8V 74 kW (1996) van és én gyári olajat használok (barátom gyári szervizes) ami a Total 10W-40 7000 (http://www.formula3000.hu/shop/total-10w40-total-quartz-7000-p-76.html) ez fél szintetikus olaj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20w-50 halálos vétek.
10w-40, vagy 5w-40. teljesítményszint az még fontos, de amit manapság árulnak, az megüti a szintet.
A márka meg legyen az, ami szimpatikus. Mobil1-et próbáltam egyszer, nem tetszett.
Márkás olaj legyen. Castrol sztem a legjobb.
------------------------
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 a castrolnak. 0W40, 5W40, 10W40. És nem benzinkúton meg márkaszervizben venni, ott lehúznak. Olajshop.hu, automax.hu.
Ha 10W40 az előírás, akkor annál jobbat is tehetsz bele. 5W40, 0W40. A hideg oldali viszkozitás (0W) elvileg minél "hígabb" annál jobb, üzemi hőmérsékleten meg egyformán felhígulnak(40).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egyszer tettem mobil1-et a kocsiba, le is robbant, mint a szög... nem az olaj hibájából:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én már elég rég óta használok 20w-50-es olajat, és köszöni szépen, jól van a gép. Igaz ez egy léghűtéses motor, és a kenése együtt van a váltóéval. A beöntőnyílás mellé 10w-40 van írva, amiből viszont - sajnos a kora okán - mocsok mód sokat elfogyaszt, ezért kap az előző tulajdonos-szerelő ajánlása alapján sűrűbb anyagot.
Viszont én eddig abban a képzetben éltem, hogy ezek a számok a hideg/meleg viszkozitást jelölik, és így nem igazán értem, miért örül annak a motor, ha egy sokkal hígabb kenőanyagot öntök bele. Valaki unalmában felhomályosíthatna a témáról, mert nekem ez egy sötét folt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 link:
http://www.soproniolajdepo.hu/pdf/motorolaj.pdf
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/14-viszkozitasi-osztalyok-e…
Totalcar-os olajdoki szépen elmagyarázza:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2010/04/12/korfuggo_olajok/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, mindkettőtöknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 5w-, 10w-* a hidegviszkozitás. Mondjuk, hogy télen, hajnalban milyen sűrű az olaj. A hígabb olajat előbb felkapja az olajszivattyú, előbb van megfelelő kenés, könnyebben indul.
Melegen meg ugyanolyan.
------------------------
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a MOL Botond az egyik legjobb motorolaj, csak hogy vedjem a hazait :-)
Regen azert burogattak zsigulikba mert
-nem volt peugeut
-ez volt az egyelen elerheto jo minoseg.
Amugy tenyleg. Olajat ugy valaszd meg, hogy ha sok kilometer van az autodban, akkor higabb olajbol sokat fog fogyasztani es fustolni fog az auto. Szerintem ebbe a motorba nem valo hig olaj. Vagy olyant tegyel amit a gyar eloir, vagy erzesed szerint kopott motor eseten lehet kicsit surubbet. Motorolaj markaja majdnem mindegy, amit semmi esetre sem szabad beletenni semmibe az a Shell. Ami biztos hogy jo: MOL, Castrol, OMV, Agip. Mobil1-et nem ismerem. Arra figyelj, hogy a regi API osztalyozas most mar nem eleg. Tesco-s olajon is rajta van az SJ/SG minosites. Kulfoldi olaj eseten a gyari minositeseket is lehet/kell nezni, tehat ha egy olajnak van valamilyen beszallitoi minositese, akkor ez rendszerint fel is van tuntetve a flakonon (BMW, Merci, VW stb). Ezzel nagyot mar nem hibazhatsz.
Udv:
Peter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni