Adott egy Panasonix KX-NCP1000 központ és KX-NT321 telefonkészülékek, illetve egy Cisco 1811 router. A gond az, hogy a telefonkapcsolat felépül de csak a kifele menő hang hallatszik, a bejövő süketnek látszik. Írják sok helyen hogy ez "one-way audio" probléma, illetve hogy a Cisco 1811 nem alkalmas az ilyen SIP-es NAT-olásokra. Mi igaz ebből? Illetve miért van az, hogy megpróbáltuk egy Debian 5.0.4-es rendszer mögé rakni a telefonokat, hogy hátha a linux kernelje alkalmasabb esetleg a SIP kezelésére, de kísértetiesen hasonló a helyzet úgy is. Tehát csak a kifele menő hang hallatszik.
- 1012 megtekintés
Hozzászólások
linuxban próbálhatód a legújabb stabil kernelt (lenny kernel OK) preferáltan sip_nat helperrel.
A cisco-ban nem baj, ha bekapcsolod, h igen, nat mögött vagy (tud ilyet?) - ezt nem ismerem.
Ha szopást el akarod kerülni, akkor vegyél inkább egy Linksys SPA2102-t, az működni fog.
(ismétlem, a 1811-et nem ismerem, nem tudom, hány FXO/FXS portja van)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lenne ha például leírnád a hálózatodat, milyen beállításokat használsz, mivel próbálkoztál és honnan-hova hívtál stb.. ? Ezek nélkül csak barkóbázni lehet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a VOIP (is!) tipikusan egy olyan területe az informatikának, ahol minden nap tanulsz újat, mindegy hány évet sz*ptál már a szakmában :)
Magyarul, ennyiből senki nem fogja neked megmondani miért van a 1-way audio gond. Én láttam már kb. 5-6 különféle többhetes troubleshootolással megoldott ehhez hasonló problémát. De azért fel a fejjel! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 preferáltan sip_nat helperrel.
Nekem így működik.
Multiportos protokolok átka :)
Ezért nagyon várom az ipv6-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni