Beszámoló: Vezeték Nélküli Internet Szolgáltatók FÓRUMA 2005 - VÁC

Címkék

Tegnap, azaz 2005. március 23.-án lezajlott a Vezeték Nélküli Internet Szolgáltatók részére szervezett első fórum, Vácott. Összesen 24 cég 46 fővel képviseltette magát. Köszönjük a DunaWEB munkatársainak a nagyszerű szervezést. Mindenképp hasznos információk hangzottak el, hiszen nem kisebb témák kaptak hangot, mint a minőségbiztosítás, a szolgáltatók által tapasztalt zavarok és ezek kezelése, az első országos Wireless adatbázis megalkotása, új tagok felvétele...

A részletes, Flamich Péter, alelnök által közzétett programterv és felhívás a itt. A részletes, Flamich Péter, alelnök által közzétett programterv és felhívás a következő volt:

Az IHM infokom 2004 kezdeményezése és a szolgáltatók eddigi csak részben működő együttműködése sarkallott arra, hogy az eddiginél szélesebb körű és meghatározott feladatokat ténylegesen ellátó, működő szerveződés létrehozását kezdeményezzem.

A szerveződés célszerűen a WISPA keretein belül vagy azzal szoros viszonyban kéne, hogy megvalósuljon, mivel az egyesület mára – a vezetőség nem kis munkája árán (némi szerénységgel) – az IHM és szakmai szervezetek számára is elismert tárgyalóképes szervezet. (pl. rendszeres törvényelőkészítési konzultáció, Internet Hungary meghívás, konferencia meghívások)

Vezeték Nélküli Szolgáltatók Magyarországi Egyesülete (Wispa) és több egyesületen kívüli vezeték nélküli Internet szolgáltatóval történt egyeztetés alapján a felvetéseket tettünk az Infokom 2004 kapcsán. Ez feladatokat jelöl ki számunkra, amelyet csak együttműködve tudunk megoldani. Működő munkaszervezetet kell felállítani és projekteket indítani megvalósításukra.

Jó lehetőséget látunk a szervezett fellépéssel a mindannyiunkat zavaró „kalóz szolgáltatások” kezelésére és legalább tárgyaló pozícióba kényszerítésére.

A többek által ismert feladatlista:

1. A Wispa által felvállalható feladatok köre:

- irányelveket készít biztonsági kérdésekben

- irányelveket készít vírusvédelemben

- irányelveket készít minőségi standardokban (és mérésükben)

- jelzavarásra döntőbizottságot hoz létre első körös véleményezési joggal

- országos rlan adatbázis elkészítése és menedzselése


2. Részünkről támogatjuk az egységes országos "RLAN térkép" létrehozását, mert így áttekinthetővé válik a szolgáltatók helyzete és a felhasznált frekvenciák területi eloszlása. A Wispa keretein kívüli szolgáltatók jelezték csatlakozási szándékukat a projekthez vagy belépéssel, vagy együttműködési megállapodással.

Ezen belül az adatbázisban:

- látható lenne, hogy hol, milyen rlan szolgáltatásokat lehet elérni (lényegében szolgáltatástérkép)

- látni lehetne, hogy milyen csatornák vannak kihasználva (egymás zavarásának elkerülése érdekében)

- hotspotok listája szerepel


3. A Wispa irányelvet készít a kültéri használatra alkalmazható berendezés csomagokról, megvizsgálja a forgalmazók kínálatát, saját ajánlást ad ki az alkalmazásra, szükség esetén beszerzi az engedélyeket. Ez tanácsadással is párosul. A használatot a rendszerbe történő regisztráció igazolhatja és pl. törzskönyv kiállítása.

4. A szélessávú hálózatok fejlesztésére irányuló pályázatok kiírásánál a kisszolgáltatók számára is elérhető feltételrendszer megjelenítését kérjük. (pl. minimum projektösszeg csökkentése)

5. Kérés az IHM felé: Az azonos tartalmú , különféleképpen megfogalmazott statisztikai adatkérések teljesítése 3 különböző szerv számára (NHH, IHM, KSH) felesleges adminisztratív többletterhet jelent. Átgondolt egységes statisztikai adatszolgáltatás nagyban könnyítene a szolgáltatók adminisztratív terhein. Ennek érdekében a Wispa esetleg vállalja egy felület kialakítását, ahol egységes formában a szolgáltatók feltölthetik adataikat és a hivatalok hozzáférést kaphatnak.

6. Kérés az IHM felé: a Wispa kapjon legális lehetőséget arra, hogy a bejelentés nélkül szolgáltatást végzőket:

- A bejelentési kötelezettségre figyelmeztesse

- A kültéri telepítéseknél egyeztetési kötelezettségre szólíthassa fel

A fentiek ismeretében kezdeményezem egy széles körű taggyűlés és wireless fórum és munkamegbeszélés megtartását a fenti témakörben, ahol az érdekellentéteket félretéve a Vezeték Nélküli Szolgáltatások és az együttműködések jövőjéről tudnánk tárgyalni. Nem utolsó sorban pedig kiderüljön, hogy valójában milyen erőt is képviselünk.

REMÉLJÜK KIDERÜLT :))

Hozzászólások

"6. Kérés az IHM felé: a Wispa kapjon legális lehetőséget arra, hogy a bejelentés nélkül szolgáltatást végzőket:

- A bejelentési kötelezettségre figyelmeztesse

- A kültéri telepítéseknél egyeztetési kötelezettségre szólíthassa fel

"

Ez azt akarná jelenteni, hogyha összekötöm a két egymástól 50m-re helyezkedő kertesházat egy teleken belül, és véletlen máshol is lehet fogni xxx m-es körzetben az adást, akkor be kell jelenteni?


Üdv:

Csabka

Nem, mert ez nem minősül szolgáltatásnak. Szerintem.

Egyébként enyhén kacagtatónak tartom, hogy pont a fent nevezett alelnök úr beszél minőségbiztosításról. Két évig voltam előfizetője a váci kábelnetes szolgáltatásuknak (Dunaweb Kft). A tapasztalatok:

- napi 3-4 alkalommal minimum 2 percre teljesen leállt a rendszer, még a fejállomásig sem jutottam el

- az első időkben a szerződött 256 kbit/s helyett jó, ha 180 volt (ezt később sikerült feltornászni)

- szombat délelőtt nekem kellett felkeltenem a tech supportot, hogy indítsa már újra a proxy szervert, mert 1 napja lejárt oldalakat kapok a böngészőmre

- stb. stb.

Szóval első körben a saját házuk táján kéne rendet tenni.

Bocs, ez kissé off volt.

Önzetlenül nem fogok egyikőtök pártjára, vagy védelme érdekében sem felszólalni, csak azért, mert Te vagy Ő a barátom.





Ennél jóval komolyabb ez a téma!





Viszont vannak dolgok, amik biztosan úgy vannak:


Például:


- Biztosan hatalmas beruházások történtek azóta, - nem csak a DunaWEB-nél, hanem az egész piacon, -


- Biztosan egész más eszközöket, technológiákat is használnak az eltelt idő függvényében valószínűleg nem rosszabbat, hanem jobbat,


- Biztosan kiforrot szakember-gárda veszi körül Őket is, mint ahogy azóta több más szolgáltató szakemberei is komoly képzésen, önképzésen mentek keresztül, óriási tapasztalatokkal


- ISO minősítést nem osztogatnak puszira :)

- Biztosan kiforrot szakember-gárda veszi körül Őket is, mint ahogy azóta több más szolgáltató szakemberei is komoly képzésen, önképzésen mentek keresztül, óriási tapasztalatokkal

Más terület, de ha itt is olyan "szakemberek" vannak, mint a kábeltelevízióknál sok helyen, akkor röhögnöm kell. :)))))

- ISO minősítést nem osztogatnak puszira :)

Még jó, hogy ott a smiley, különben azt hihetnénk, hogy komolyan gondoltad. :)))))))

Kedves Dr_Mac, sajnálom, hogy voltak rossz tapasztalataid a szolgáltatással, de kevés szolgáltatót tudnál mondani, akivel senkinek nincs problémája. Néhány dolog az egészről:

- sajnos nem a miénk a váci ktv, akik a hálózatot adják a szolgáltatáshoz. A szakadozások, belassulások kifejezetten alap hálózati hibákra vezethetők vissza. Szerződés ide vagy oda nem volt egyszerű javíttatni. Ez az együttműködés mára összehasonlíthatatlanul jobb, sokkal inkább magukénak érzik a problémákat.

- mint írtad szombaton, de egyébként 24 órában is tudtad hívni az ügyfélszolgálatot

- nem gondolod komolyan, hogy az az érdekünk, hogy elveszítsük az előfizetőket, mindennapi kűzdelem a szolgáltatás, hogy megfeleljünk mindenkinek minőségben, árban, rugalmasságban a szabályok betartása mellett és a nem teljesen etikusan dolgozó külföldi tulajdonú konkurensek okozta kihívásoknak

- a minőségbiztosítás pont arról szól, hogy gondoljuk át, milyen problémák vannak és javítsunk rajtuk és erre törekszünk

- végül és elsősorban a fórumot a hasonló problémákkal rendelkező többi szolgáltató számára hívtam össze, hogy együttesen tegyünk a szolgáltatók és ezáltal a Ti azaz Előfizetők érdekében

Flamich Péter

Üdv Mindenkinek!

Én dunawebes wireless-t használok 3 hónapja.

Tapasztalataim:

1. Sávszélesség O.K.

2. Ügyfélszolgálat - segítőkészek, de sokszor olyan problémám

van, ami elég speciális, ezért néha magamnak kell kinyomozni

egy-két dolgot.

3. Néha van egy-két perces kimaradás, ezt a kapcsolat

fizikai jellegének tudom be (rádió), a munkámat nem gátolja.

A kezdetektől vezetek pingstatisztikát, az átjátszót általában

2-4 ms alatt érem el, tudomásul veszem, hogy nem rézdrót.

Ja, mégegy! Sokba vagytok nekem, legközelebb ügyesebben

alkuszok (-::

Az alternatíva az invitel. Eszembe sem jutott őket megkeresni.

Nem. Az egesz egy vicc, ha magyarorszagon forgalomba hozhato eszkozzel regulacio szerint csinalsz valamit akkor semmi koze nincs a masik embernek hozza. Ez az ISM sav.

Ha kell vegyen maganak freqvenciat, akkor van vedettsege. Ne probaljon mar az ISM savra olyan rendszert kitalalni ami neki ugyan jo de magaval az ISM sav elvevel ellentetes.