A repülés során a ballon 21100 és 23100 méter közötti magasságot ért el és a kupola szétrobbanása után innen tért vissza a hasznos teher. Az elsődleges telemetriával 20000 méter körüli magasságban vesztették el a kapcsolatot. Visszatérés közben Ikarus 1815 méteres magasságban tudta elküldeni az első SMS-t, és innen kezdve percenként küldte a pozíció adatokat a földetérésig.
A csapat, a következő ballon indítását március közepére tervezi.
Fedélzeti time-lapse képek
Repülés logja és képek zippelve
Beszámoló Nikolay Habryn tollából a repülésről
- Hiena blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1044 megtekintés
Hozzászólások
Nem rossz, elég meredek lett volna, ha éppen akkor akad "technikai gond" a szolgáltatónál.
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy a fotókban nem tárolták el a gps koordinátákat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen esetekben hogy oldják meg, hogy légifolyosóra ne sodródjon be a ballon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ha légifolyosótól megfelelően messze csinálod, biztos nem gond.
Az emelkedési sebességet ki lehet számolni, a szélsebességet/irányt adott magasságokon meg lehet becsülni = ezekből a maximális távolságot, amennyit elsodródhat, jó ráhagyással, meg lehet mondani.
De mondjuk ha itthon akarnék ilyesmivel kísérletezni, hol lenne a legmegfelelőbb a hely? És engedélyköteles-e ha én valamit x-magasság fölé akarok eregetni? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen kísérletezésnél a légügytől (NKH repüléssel foglalkozó része) kell az engedélyeket megkérni. Amennyiben olyan területen akar repíteni az ember, ahol keresztezhet légifolyosót, akkor radartükörrel és/vagy transzponderrel kell felszerelni a hasznos terhethet
Mivel a ballonok elég lassúak, egy légifolyosó keresztezés esetén is lehet észlelni őket és ez alapján módosítják a környező területen repülő gépek útvonalait.
Sajna nálunk elég macerás egy ilyen repüléshez engedélyt szerezni, mert elég zárt a magyar légtér, és a hatóság sem szeret felelősséget vállalni. Valamiivel egyszerűsíti a dolgot, ha a projectbe be van vonva a katonaság, mert ők tudnak olyan területet biztosítani amit nem keresztezhet a légiforgalom.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a mester Googler újra lecsap :D
(sorry, nem tudtam kihagyni, mondom is magamban: "bazmeg, ez hihetetlen, nincs amiről ne tudna ez a faszi" :D )
Btw. hogy egy kicsit ontopic is legyek: gyönyörű felvételek!
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a világ boldogabbik felén már nincsenek légi folyosók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni