A hét Android termései: HTC Droid Eris, LG Eve, Philips V808

Címkék

Folyamatosan érkeznek az Android-ot futtató telefonokról szóló bejelentések. A héten dobta piacra a Verizon Wireless a Motorola Droid-ot. A szolgáltató azonban nem állt meg egy készüléknél. Még ugyanazon a napon elérhetővé tette a HTC által gyártott Droid Eris-t is.

HTC Droid Eris

HTC Eris

A Droid Eris a Motorola Droid árának feléért vásárolható. A készüléknek 3,2 inches, 320 x 480-as felbontást tudó, kapacitív érintőképernyője van, nincs kicsúsztatható billentyűzete. A lelke a 528MHz-es Qualcomm MSM7600 processzor.

További részletek itt.

LG Eve

Az LG sem megy el szó nélkül az Android jelenség mellett. A vállalat bemutatta első androidos telefonját, az Eve-et, típusjele szerint az LG-GW620-at. A készülék a kanadai Rogers Wireless szolgáltató kínálatában mutatkozott be.

LG Eve

A telefont kicsúsztatható QWERTY billentyűzettel rendelkezik. A kijelzője 3 inches, 480 x 320-as felbontást tudó, rezisztív. Ára 3 éves előfizetéssel 50, előfizetés nélkül 400 (feltehetően kanadai) dollár.

Az LG ezzel nem végzett, mert a hírek szerint már készül a következő, Snapdragon-alapú Android telefonjával a koreai piacra.

Philips V808

Philips v808

A hírek szerint Kínában került piacra a Philips V808 low-end Android telefon. Alkotórészei: 3,2 inches érintőképernyő, GPS, Bluetooth, USB és 3 megapixeles kamera. WiFi-t és 3G-t nem tud.

Részletek itt.

Az előző hét Android termései, bejelentései: Samsung Moment, Sony Ericsson Xperia X10 (bejelentve, érkezik 2010Q1), Motorola Cliq.

Hozzászólások

Rákattantak a gyártók rendesen.

Mondjuk olyan jól fejleszthető versenyzők mellett, mint a WinMobile, meg a Symbian, nem is csodálom...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Azért Androidra nagyságrendekkel kényelmesebb fejleszteni mint más mobil platformra (bevallom, az iPhone SDK-ját nem próbáltam).

Jó toolok, egészen korrekt (bár közel sem teljes) api doksi, használható példák/tutorialok és ugye ott van a "community" pl groups formában.
Az meg hogy ott a forrás ha akarod hatalmas segítség (nekem pl).

Még pár release ugrás és az API is szépen le fog tisztulni.

Igazából szerintem most a 2.0 az a release amiben látszik, hogy már nem csak hackelgetik az alaprendszert, hogy menjen, hanem kezdenek a használhatóságra és a fejleszthetőségre(!) is gondolni.

Én nem bántam még meg, hogy belekezdtem...

Hat... ha azt nezem h az iphone sdk-t 10 perc volt felrakni es utana mar csinaltam amit akartam (nem csak X Code-dal, hanem patkolas nelkul meg a platform sdk-ban levo gcc-vel is), addig android sdk (nem a letoltheto java izere gondolok, mert az keves) nem kepes lefordulni, azt, h mely resze nem latom mert mindent elrejt, stb, addig ez bizony loturo. Azt mar meg sem emlitem, h a precompiled "sdk"-ban levo gcc alomszepen fordit, de linkelni, na azt nem tud, valamint az nem IDE ami indulaskor kapasbol felzabal 1GB ramot es meg csak nem is csinaltam semmit. Etc.

Egy pozitivumot tudok mondani, root shellt egy paraszt hajszallal egyszerubb nyitni androidon. :) Az eszkoz bugjait meg hagyjuk, bar az is megerne egy blog bejegyzest.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Én ilyen mélységeiben nem is mentem bele a dolgoknak, mert még feljebb is komoly gondok vannak az Androiddal és a Markettel egyelőre. Remélem pozitív változás lesz a közeljövőben, ahogy jönnek az új kiadások. Bár kicsit olyan "defective by design" érzésem van, ha fejlesztői szemmel hasonlítom össze a két platformot.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy én csak a saját, játékfejlesztői szemüvegemen keresztül nézem a dolgokat. Lehet, hogy alkalmazásfejlesztőként mást mondanék.

A "nem Java" SDK alatt az NDK-ról beszélsz, vagy a source.android.com-ról letölthető platformról?

Nekem egyikkel sem volt soha problémám.
Az, hogy alapból nem szemeteli tele a képernyőt szerintem nem probléma, a hibákat nekem korrekten ki szokta írni (most az NDK output nincs előttem, az AOSP outputja teljesen rendben van.) Emellett van dokumentált módja annak, hogy bekapcsold a részletesebb kiírást.

Az Eclipse valóban sok memóriát eszik, de ez nem tudom mennyiben akadályozza a fejlesztést. Az, hogy mennyire éhes, sokban függ az eclipse.ini beállításaitól, és hogy milyen komponenseket raktál fel és használsz.

Én egyébként is Eclipse-et használok (J2ME, BlackBerry, J2EE, Python, Linux C/C++, Javascript (ExtJS, GWT), PHP ... stb. platformokra fejlesztek vele), sőt bizonyos esetekben Windows VM-en belül (1GB RAM-ot kap a VM), és nem érzem lassúnak. Az számomra külön előny, hogy ezeket a különböző projekteket egy IDE-ből kezelhetem, debuggolhatom egyszerre a szerver oldalt (J2EE, Python, PHP) és a kliens oldalt (J2ME, Android, GWT, ...). Nekem ez gyorsítja a munkámat, az Eclipse étvágya ellenére is.

Az, hogy az SDK-t 10 perc, vagy fél óra felrakni szerintem nem reprezentálja a platform használhatóságát. Nekem 2 hét volt felrakni az iPhone SDK-t, mert kellett vennem egy Mac-et is. Akkor ez most befolyásolja azt, hogy mennyire lesz kényelmes a fejlesztés?
Ha már egyébként is Java-ban fejlesztesz, akkor gyorsabban neki tudsz állni az Androidnak. Ha már egyébként OSX-re fejlesztesz, vagy XCode-ot használsz, akkor gyorsabb nekiállni az iPhone fejlesztésnek.

Üdv,
Gergely

A "nem Java" SDK alatt az NDK-ról beszélsz, vagy a source.android.com-ról letölthető platformról?

Alleszcuzammen, beleertve a nem publikus reszeket is.

Az, hogy alapból nem szemeteli tele a képernyőt szerintem nem probléma, a hibákat nekem korrekten ki szokta írni ...

Engem rohadtul zavar, h nem latom mit probalt tenni, mert sokszor a gcc hibauzenetek annyira informativak mintha egy hanyasbol probalnad az ebedben hasznalt fuszereket meghatarozni. Nem lehetetlen, de igen sokat segitene a szandek is, nem csak a vegeredmenytelenseg. Arrol nem beszelve, h nem tudom hiba eseten onnan folytatni ahol elszalt, hanem az elejetol vegig zongoraz mindent, igy a fordit-javit ciklus marha lassu.

Az Eclipse valóban sok memóriát eszik, de ez nem tudom mennyiben akadályozza a fejlesztést. Az, hogy mennyire éhes, sokban függ az eclipse.ini beállításaitól, és hogy milyen komponenseket raktál fel és használsz.

Vagy mi az amit akarsz/kell mellette meg hasznalni. :) Es nem csak memoria problemaim vannak vele, izzik a macbook prom, mikor mukodni probal.

Az, hogy az SDK-t 10 perc, vagy fél óra felrakni szerintem nem reprezentálja a platform használhatóságát.

Szerintem igen, leven az jellemzo ertek az osszecsiszoltsagra. Nem reprezentativ, ez teny.

Nekem 2 hét volt felrakni az iPhone SDK-t, mert kellett vennem egy Mac-et is. Akkor ez most befolyásolja azt, hogy mennyire lesz kényelmes a fejlesztés?

Egy szo se esett a host os-rol.

Ha már egyébként is Java-ban fejlesztesz, akkor gyorsabban neki tudsz állni az Androidnak. Ha már egyébként OSX-re fejlesztesz, vagy XCode-ot használsz, akkor gyorsabb nekiállni az iPhone fejlesztésnek.

Nem javazok, nekem annal "kicsit" melyebben kell hozzaszolnom. :) Javaban valoszinuleg egyszerubb lenne a musor, de ott is falra masztam a ket oldalas install how to-tol.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Engem rohadtul zavar, h nem latom mit probalt tenni, mert sokszor a gcc hibauzenetek annyira informativak mintha egy hanyasbol probalnad az ebedben hasznalt fuszereket meghatarozni. Nem lehetetlen, de igen sokat segitene a szandek is, nem csak a vegeredmenytelenseg.

Az Apple nem GCC-t használ fordítónak? (Off: Mondjuk kiváncsi lennék, hogy egy ARMCC-vel fordított Android mennyivel produkálna jobb teljesítményt. :) )

Arrol nem beszelve, h nem tudom hiba eseten onnan folytatni ahol elszalt, hanem az elejetol vegig zongoraz mindent, igy a fordit-javit ciklus marha lassu.
mm-et használva nekem elfogadhatóság határán van a sebessége, de valóban lehetne gyorsabb.
Nem tudom mennyire alternatíva nektek, de van egy agcc wrapper szkript, amivel az Android build rendszerét kikerülve tudsz fordítani.

Az Eclipse valóban sok memóriát eszik, de ez nem tudom mennyiben akadályozza a fejlesztést. Az, hogy mennyire éhes, sokban függ az eclipse.ini beállításaitól, és hogy milyen komponenseket raktál fel és használsz.

Vagy mi az amit akarsz/kell mellette meg hasznalni. :) Es nem csak memoria problemaim vannak vele, izzik a macbook prom, mikor mukodni probal.

Szerintem ahhoz képest, amit nyújt még elfogadható. Mobilfejlesztésnél nem szokott összeesni. Egy közepes méretű J2EE projekt már jobban ki tudja fektetni. Ott már -Xmx2048m is van, hogy kevés neki.

Nekem 2 hét volt felrakni az iPhone SDK-t, mert kellett vennem egy Mac-et is. Akkor ez most befolyásolja azt, hogy mennyire lesz kényelmes a fejlesztés?

Egy szo se esett a host os-rol.

Pontosan annyira releváns a platform használhatóságával kapcsolatosan mint az, hogy 10 perc alatt fel lehet-e tenni. Erre próbáltam utalni.

Csak hogy rövidre zárjuk ezt a host os témát: A "csak Mac-en működik" tulajdonsága az iPhone-nak megnöveli a kezdeti befektetési igényt azon cégek számára, akik korábban nem Mac-en dolgoztak, vagy Mac-re fejlesztettek. De ez fordított irányban is így van: a Maces fejlesztők viszolyogni fognak a Java-tól meg az Eclipse-től, bele kell szokniuk...stb. Egy közepes méretű projektben, jó képességű fejlesztőkkel kb. tökmindegy, hogy milyen irányból indulsz, a hardver befektetés el fog törpülni a humán költségek mellett.

Üdv,
Gergely

Az Apple nem GCC-t használ fordítónak? (Off: Mondjuk kiváncsi lennék, hogy egy ARMCC-vel fordított Android mennyivel produkálna jobb teljesítményt. :) )

De igen, de meg a X Code sem rejti veka ala mit akar muvelni. :) A kerdes jo, lehet megnezem.

Nem tudom mennyire alternatíva nektek, de van egy agcc wrapper szkript, amivel az Android build rendszerét kikerülve tudsz fordítani.

Kosz a tippet, megnezem.

A "csak Mac-en működik" tulajdonsága az iPhone-nak megnöveli a kezdeti befektetési igényt azon cégek számára, akik korábban nem Mac-en dolgoztak

Nem csak mac-en mukodik, ha valaki nagyon akarja, akkor az SDK osszehozhato (taknyolas aran) mas platformon is. Egyedul az USB-n torteno deploy-rol kell leszokni, de az potolhato mas modszerekkel. Talan a release buildhez kell egy mac, de ugy sejtem, h meg az is megoldhato nelkule, bevallom oszinten ezt a lepest meg nem probaltam ki.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Én csak a játékfejlesztésről tudok nyilatkozni. Több szempontból is gyengébb az Android, mint az iPhone. iPhone-on rengeteg komplett 2D/3D game engine (Cocos2D, Torque Game Builder, Unity, SIO2, stb.) áll rendelkezésemre, míg Androidon nincs egy normális, hasonlóan robosztus engine. Portolni is jóval körülményesebb a C/C++-ban írt játékainkat. Az Android Market lehetőségei is rendkívül szerények. Itthonról még mindig korlátozottak a lehetőségeink, a Google Checkout-os vásárlás nagyon sok usert elijeszt. Nincs in-app purchase lehetőség és még sorolhatnám a számtalan dolgot, ami hiányzik. De ez igaz a fejlesztőeszközök (API-k) kényelmét és átgondoltságát tekintve is.
Persze ezek szubjektív dolgok. Ettől függetlenül a következő játékunk ki fog jönni mindkét platformra, de egyelőre az iPhone élvez prioritást. Lehet, hogy ez később majd változik. Mindenesetre az októberi 50%-os növekedés a Market eladásaiban biztatóak...

Én csak a játékfejlesztésről tudok nyilatkozni. Több szempontból is gyengébb az Android, mint az iPhone. iPhone-on rengeteg komplett 2D/3D game engine (Cocos2D, Torque Game Builder, Unity, SIO2, stb.) áll rendelkezésemre, míg Androidon nincs egy normális, hasonlóan robosztus engine.
Erről én nem tudok nyilatkozni, mivel mi főleg nem játékokat fejlesztünk.

Portolni is jóval körülményesebb a C/C++-ban írt játékainkat.
De lehetséges a portolás. Használhatsz továbbra is C/C++-t a program egy jelentős részéhez. Mi fordított irányban vagyunk kénytelenek sokkal körülményesebben eljárni. Van egy alkalmazásunk, amely 3 platformon működik minimális módosításokkal (J2ME, BlackBerry, Android). Ezt most portoljuk iPhone-ra. Mégsem írom le azt minden alkalommal, hogy milyen szar meg körülményes a portolás, hiszen az iPhone SDK nem támogat Java-t. Ez egy mérnöki probléma, amit meg kell oldani a lehető legjobban az ügyfél számára.

Az Android Market lehetőségei is rendkívül szerények. Itthonról még mindig korlátozottak a lehetőségeink, a Google Checkout-os vásárlás nagyon sok usert elijeszt. Nincs in-app purchase lehetőség és még sorolhatnám a számtalan dolgot, ami hiányzik.
Egyetértek veled.
De az App Store problémáiról is sokat lehetne írni. Eddig minden iPhone projektünkben felmerült, hogy "de mi van, ha az Apple nem engedi be az App Store-ba". Az Android Marketben is vannak korlátozások, de könnyebb betartani a korlátokat, könnyebb bejuttatni az alkalmazást...stb. És ott van az alternatív Marketek lehetősége.

De ez igaz a fejlesztőeszközök (API-k) kényelmét és átgondoltságát tekintve is.
Én előbb kezdtem el Androiddal foglalkozni mint iPhone-nal, de nem érzem egyik irányban sem azt az óriási előnyt. Mindkettő használható platform, mindkettő sok-sok hibával, korláttal.

Az iPhone, Symbian, J2ME, BlackBerry és Android platformok közül egyedül az utóbbiban van esélyem arra (nem 100% az esély, de 0%-nál nagyobb), hogy egy core framework problémára javítást juttassak be a későbbi verziókba, illetve a javított verziót eljuttassam a felhasználók legalább egy részéhez nem hivatalos buildek segítségével.

Üdv,
Gergely

Eddig minden iPhone projektünkben felmerült, hogy "de mi van, ha az Apple nem engedi be az App Store-ba".

A nyilvanvalo eseteket leszamitva (pl. UI design, feature "masolas") esetet leszamitva marha konnyen at lehet verni az AppStore "QA"-jan a dolgokat. Ez - mint emlitetted - inkabb mernoki, masodsorban jogi kerdes. :)

Az iPhone, Symbian, J2ME, BlackBerry és Android platformok közül egyedül az utóbbiban van esélyem arra (nem 100% az esély, de 0%-nál nagyobb), hogy egy core framework problémára javítást juttassak be a későbbi verziókba, illetve a javított verziót eljuttassam a felhasználók legalább egy részéhez nem hivatalos buildek segítségével.

iPhone eseteben is van lehetoseg nem hivatalos, egyedi buildek keszitesere es ugyfel szamara torteno onallo terjesztesere.

---
pontscho / fresh!mindworkz

"Ez egy mérnöki probléma, amit meg kell oldani a lehető legjobban az ügyfél számára."

Ezzel csak részben értek egyet. Ez mérnőki és GAZDASÁGI probléma. Egy C/C++-ban írt kódot portolni Java-ra sokkal többe kerül, mint egy másik C/C++ platformra. Ebben az esetben pedig meg kell nézni, hogy mennyi a fejlesztési költség és mennyi az adott portból várható bevétel. Mi pl. eddig ezért nem dolgoztunk Androidra. Túl sokba került a fejlesztés a várható bevételhez képest. Ez kezd változni, de sokkal könnyebb lenne a döntés, ha TELJES C/C++ támogatás lenne Androidon és nem részleges.

"de mi van, ha az Apple nem engedi be az App Store-ba"

Ennek te is tudod, hogy nagyon kicsi a valószínűsége. Bár azért nem 0%.

"És ott van az alternatív Marketek lehetősége."

Én egy dolgot nagyon megtanultam az elmúlt években. Egy jó minőségű termék esetén nem annak előállítása, hanem a felhasználóhoz történő eljuttatása a legproblémásabb. Egy jó szoftvert megcsinálni manapság már nem kunszt. Viszont rávenni a usert, hogy tudjon a létezéséről és fizessen érte, na az már nehezebb dió. Ezért jobb, ha egy centralizált rendszerben jut el a végfelhasználóhoz a szoftverünk. Több a konkurens alkalmazás, de sokkal, de sokkal több a potenciális vásárló.

"Több szempontból is gyengébb az Android, mint az iPhone. iPhone-on rengeteg komplett 2D/3D game engine (Cocos2D, Torque Game Builder, Unity, SIO2, stb.) áll rendelkezésemre"

Jól látom, hogy ezek mindegyike 3rd party?
NDK-ból már elérhető az OpenGL. Idő kérdése, hogy megjelenjenek a game engine-ek.
Ha igény van rá, az NDK egyre szélesebb lesz, és eljutsz oda, hogy a kód 95%-a C/C++. (Illetve oda, hogy nem fut majd minden készüléken.)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

kuzdenek, kaparnak, de meg mindig sehol sincsenek Iphonehoz kepest. nagyon jot tett az Apple a piacnak.

Miért is cserélném másodpercenként az akksimat a telóban? A tény az, hogy az eu vizsgálja, igazak-e azok a hírek, miszerint egyes apple termékek felrobbanhatnak az akksi hibája miatt. Ha felrobban egy szifonban az akksi, az majdnem biztosan kinyírja a szifont, tehát az akksi egy iphone-killer termék.

Ehh, most te egy alsó középkategóriás telefonról beszélsz ami a hype és a design által elért imázzsal felső kategóriában értékesítenek. Az iphone funcionalitását bőven meghaladó telefonok évekkel előzték meg a készüléket. Az Apple alkotott vele újat iránymutatót, és felhívta a figyelmet, mit lehet máshogy csinálni. Azonban a bezárkózás a legrosszabb döntés. Ettől most sem tud majd szabadulni az Apple.
Most is így lesz Apple egyedül marad. Neki fog rohanni mindenki. Szabadalmi, fejlesztési problémái lesznek elég hamar.
Itt az Android, itt a Maemo, a Symbian is inkább nyit, mert látja közel a vég.

Azért seholnak nem nevezném. Olvasol tech híreket? Akkor láthatod, mennyi androidos kütyü jelenik meg egyre növekvő ütemben.

Már az én kezemben is van egy.

Nálam az iPhone és az Android mérkőzött egymással, és bőven utóbbit hoztam ki ár/értékben (érték alatt az igényeimnek való megfelelést értve) győztesnek.

A HTC Droid Eris tulajdonképpen a HTC Hero CDMA változata, csak picit átalakították a külsőt...

Mondjuk ez a Philips tetszik. Bár egyenlőre úgy tűnik, hogy a többi gyár készüléke nem olyan jól hackelhető mint a HTC, vagy csak a HTC mögött nagyobb a hackelő közösség, aminek nagyrésze már pre-Android időkben is megvolt...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Jók ezek az Android-os telefonok, de jöhetne már a Maemo-s N900. :) Hackelhetőségben az azért egy egészen más szinten áll, mint bármely Android-os készülék.

Android vs. Maemo-rol lehet valahol olvasni valami pro és kontrat?
Az N900 nekem nagyon szimpi, foleg az tetszik hogy debianon alapul
Annyit olvastam, hogy a maemo kozelebb all egy desktop linuxhoz, mint az android. miben nyilvanul ez meg?

nekem olyan keszulek kene ami mobilszamitogep, de telonak is jo, es nem telo ami mobilszamitogepnek is jo valamennyire. Erre jelenleg a N900-as tunik a legjobb valasztasnak, jol gondolom?

Az N900-ra az eddigiek alapján illik az, hogy inkább mobilszámítógép GSM modullal, mint simán egy okostelefon (a Nokia is ezt szokta mondogatni rá).

Az, hogy a Maemo közelebb áll a desktop Linuxhoz pl. abban jelenik meg, hogy szabadon lehet hackelgetni, alapból van root hozzáférés, több nyelven lehet rá programot írni, stb. Nomeg egy konzolos ARM programot kb annyi portolni rá, hogy egyszer lefordítod az SDK-ban. :)

Ez a philips így ránézésre instant-get, ha! az érintőképernyő-kezelést tudja legalább olyan jól, mint az iphone. Igaz nincs iphone -om, nokia 8800e-1 -gyel nyomulok, de barátnőmnek iphoneja van, meg párat próbálgattam már hosszasan, és mindig elszánom magam, hogy veszek.
De aztán mégse.
Viszont ez a philips instant-get, ha a fenti feltétel teljesül, illetve gördülékeny, gyors, legalább, mint egy 3g iphone.

Nekem csak az a lényeg, hogy sok telefonszám férjen bele, bírja az akksi legalább egy napot, és szép legyen.

wifi és 3g meg játékok megy egyebek telefonban nem érdekelnek.
Én tényleg csak telefonálok rajta, a 8800e-1 -esem pl. teljesen kielégít funkcióit tekintve.
Csak ez a phillips szebb.

Volt azért már okostelefonom, pl. E51, E52, barátnőmnek "2G" iphoneját, amiko 3G-re váltott, használtam picit, mielőtt eladtuk, de csak telefonáltam ezekről is. :D
Ja, ha van rá egy akármilyen blackjack meg póker akkor annak örülök, szökőévente egy 10 percet szoktam ilyennel játsszani. :)
Telefonról email, webezés nem jön be, inkább előkapom a 17"-es laptopot USB-s 3G modemmel, mindig nálam van.
Meg nem akarok én annyira on-line lenni, így is zavar, hogy a laptopomon nem tudok úgy dolgozni fél órát, hogy ne pittyegne a Mail, hogy jött valami levél, vagy Skype -on, meg iChat-en nem keresne valaki 10 percenként.... Falhoz is vágnám a telefont, ha még azon is folyamatosan jönne minden sz@r, így is elég, hogy relatíve folyamatosan csörög. :)

En is ugyaezt hittem, hogy sosem fogom hasznalni ezeket a cuccokat. Viszont most van egy jo okostelefonom, es azon kaptam magam, hogy egyre tobbet emailezek, bongeszek es a GPS-t is hasznalom.

A regi symbian-os okostelefonok is tudtak papiron ezeket, megsem hasznaltam ki oket mert lassuak es gagyik voltak

én ezt máshogy látom. Nem bóvli. Semmi esetre sem. Leszámítva a nagyon sok fölösleges alkalmazást, találni igen sok színvonalas, jól használható ingyenes programot is. Ez mindenféleképp emeli a dolog értékét, főleg a _használati_ értékét.

Attól függetlenül, hogy a boltban a "2 pálcás" kategória maga a hardware, a software-l kiegészítve azért lényegesen többet tud mint egy bóvli.

Mondjuk nem tudom mikor lesz szükségem vízmértékre, vagy fémdetektorra, de ezek működnek. Ja és a legszebb: ha nem tetszik akkor letörlöm, vagy installálok egy másik hasonlót ami nekem jobban tetszik! ;-P

Nyamm... ez a Sense UI egyre jobban tetszik... Kar hogy nekem nem lesz ilyenem, ha nem hekkelem meg a telot.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Írják itt, hogy a szifon mennyivel jobb, mint egy androidos teló.
Én semmi olyan pluszt nem látok a szifonnál ami miatt kiadnék érte 2x annyit, mint mondjuk egy Pulse-ért. Írják itt az Opengl támogatást a játékokhoz. Engem ez totál hidegen hagy. Szerintem eleve baromság ilyen kis biz-b@szokon 3D-s lövöldözős meg autós játékokat játszani.
Androidra tény, hogy MÉG kevesebb szoftver van, de ez csak idők kérdése. A fejlesztő környezet jelenlegi nehézségei is csak idő kérdése, hogy megoldódjanak.
Én eddig minden programot megtaláltam amire szükségem volt. Most több, mint 50 alkalmazás van pluszba telepítve. Van közte néhány játék is, de nem a GYP-s gyilkolászós játékok. Hanem inkább logikai meg kártya.
A filmnézés mint olyan egyáltalán nem érdekel. Ilyen kis kijelzőn minek nézzek filmet? A zenehallgatás sem annyira izgat, amúgy az megy rendesen.
A legtöbb alkalmazás ingyenes és nem kell még arra is plusz pénzt költenem.
OSX-sen sem nagyon használom a Safarit. Tehát gondolom, hogy szifonon sem azt használnám. Most is egyéb böngészőt telepítettem Dolphin browser, leginkább a Ffox-ra hasonlít.

Plusz az én üzleti előfizetésemmel nem lehet szifont venni. Ez egy b@romi hülye korlátozás, szerintem. Ez biztos az Apple-nek köszönhető. Az OSX-nél nem éreztem a korlátokat, de az iPhone-nál már sokkal inkább. Nagyon sok értelmetlen korlátozás van benne. Amit max jailbreakkel lehet feloldani, azzal meg ugorhat a gari.

Szerintem pont azért fog gyorsan fejlődni az android, mert sok gyártó ezt teszi az új telóira. Így bővül a piac és a gyártóknak is az az érdeke, hogy minél jobb rendszer legyen.
_______________________________________________________________
Thanks Michael
"nem azzal van a baj, hanem azzal, hogy mit szeretnék, arról nincsen fogalmam." By vasy05
Macbook & MAC OS X

"Szerintem eleve baromság ilyen kis biz-b@szokon 3D-s lövöldözős meg autós játékokat játszani."

Csakhogy egy ember igényei nem mérvadóak. Ha azt látnánk játékfejlesztőként, hogy az embereket nem érdekli az OpenGL ES-es játékok, akkor nem azokat erőltetnénk. Azonban ez nem így van, így kénytelenek vagyunk alkalmazkodni az igényekhez. De nem ez a gond, mert Androidon is van már OpenGL ES támogatás. Sokkal problémásabb az, hogy a játékaink alapvetően C/C++-ban készülnek és ezeket kell egy olyan platformra portolnunk, ami Java alapú és az eladások jóval alacsonyabbak, mint iPhone-on.
Ha ez megváltozik (mármint az eladások rentábilisek lesznek a befektetett munka arányával együtt), akkor szívesen fogunk Androidra is fejleszteni.

"Androidra tény, hogy MÉG kevesebb szoftver van, de ez csak idők kérdése."

A megjelenő szoftverek száma soha nem idő kérdése, hanem mindig attól függ, hogy a befektetett pénz, idő energia mennyire térül meg a fejlesztőnek. A megtérülés pedig nem feltétlen anyagi. Hiszen egy ingyenes stuff is lehet sikeres, ha több millióan töltik le. Egyelőre én fejlesztőként nem látom még azokat a számokat a statisztikákban, ami azt muatatná, hogy az Androidra képes lesz hamarosan megelőzni az iPhone-t és a BlackBerry-t. De remélem ez változni fog, mert szimpatikus nekem is ez a platform.

"A legtöbb alkalmazás ingyenes és nem kell még arra is plusz pénzt költenem."

Ez mindig kétélű dolog. Ha egy platformon csak és kizárólag ingyenes dolgok terjednek, akkor ott soha nem fognak megjelenni a komoly összegeket felemésztő nagy fejlesztések. Gondolj csak a Linux vs. Photoshop dologra. Mi is használjuk a GIMP-et a munkánkhoz, de nem tudja 100%-ban kiváltani a Photoshopot.

"az én üzleti előfizetésemmel nem lehet szifont venni... Ez biztos az Apple-nek köszönhető."

Szerintem meg inkább a szolgáltatód hülye üzletpolitikájának köszönhető. Főleg itthon jellemző ez a T-re.

Nyilván ha sok embernek lesz ilyen telója akkor az igények is meg fognak növekedni. És 2010-ben várhatóan rengeteg ilyen teló fog kijönni a gyártósorokról. Csak meg kell nézni a mostani kínálatot az egy évvel korábbihoz képest, iletve a gyártók további terveit. Tavaly még csak elvétve találkoztunk ilyen telefonokkal és ilyen cikkekkel. Ennyi gyártó már csak nem téved. Gondolom elég sok pénzt költenek a fejlesztésekre és nem lenne jó ha csak az ablakon dobálnák ki a pénzt. Nyilván szeretnék ha megtérülne. Az iPhonenak az a nagy előnye, hogy már régen a piacon van és mindenki ismeri. De ez csak idők kérdése az andoid esetében.
Tudom, hogy nem az én igényeim a mérvadóak, csak nekem nincs igényem a játékokra.

Bár lehet, hogy ezek téves felvetések a jövőt illetően. Lehet olyan, mint az időjárás jelentés. A telómon és a gépemen is azt látom, hogy esik az eső, közben ha kinézek az ablakon akkor meg pucsít a Nap. :)
_______________________________________________________________
Thanks Michael
"nem azzal van a baj, hanem azzal, hogy mit szeretnék, arról nincsen fogalmam." By vasy05
Macbook & MAC OS X

Alapvetően az is. Bár a cégek jó része fel tudja mérni, hogy várhatóan mely platform lesz a későbbiekben sikeres és esetleg elkezd arra fejleszteni. Ezt egy nagyobb cég megengedheti magának, mert ha téved, akkor megy a következő platformra és próbálkozik ott. Nekünk kis cégként az a célunk, hogy egy szinte biztosan sikeres platformon az elsők között jöjjünk ki a termékünkkel. Nincs lehetőségünk nagyot tévedni, mert nincs akkora tartalékunk. Kockáztatni így is kell, de nem mindegy, hogy mekkorát.
Most jelenleg az iPhone legalább akkora kockázatot jelent a százezres konkurens alkalmazás számával, mint az Android az alacsony vásárlóerőt képző felhasználóival.

Viszont lehetne a ket platform elterosegere epiteni nem? Biztos van olyan dolog, amiben az Android jobb, es ezt ki lehetne hasznalni. Persze ezek puszta feltetelezesek.

Egyebkent bizonyos mertekig megertem az ovatossagot. Az Android mint olyan meg fejlodo szoftver, most kezdi igazabol csak kimutatni a foga feherjet a Eklerben. Ugyanakkor nem lenne rossz, ha kepes lenne az iPhone valodi konkurrenciajava valni, es ebben foleg az alkalmazasfejlesztok tudnak nagyon sokat segiteni - meghozza a visszajelzeseikkel. Opensource szoftverkent talan konnyebb kedvezo valtozasokat eszkozolni rajta, mint mondjuk egy zart iPhone OS-en.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Én szinte biztos vagyok benne, hogy az Android meg fog erősödni. Kérdés, hogy milyen ütemben az iPhone-hoz képest. Egyre közelebb van az a pont, amikor nekünk - kis fejlesztőnek - is megéri már rá fejleszteni. Az október óriási ugrást hozott az Android Market 53%-os forgalomnövekedésével. Kíváncsian várom a novemberi adatokat!

Abban nem nagyon hiszek, hogy azokkal az erőforrásokkal, amikkel mi rendelkezünk lenne energiánk a sok platformra történő alkalmazásfejlesztés mellett még az OS fejlesztésbe is beszállni. Nem a mi dolgunk elsődlegesen. Természetesen egy nyílt platform esetén visszaadjuk amit tudunk. Ha mást nem, akkor az általunk elkészített fejlesztőeszközöket megnyitjuk mi is, vagy ha használunk valamit (pl. haXe, Cocos2D, stb.), akkor a fejlesztéseinket visszaadjuk a közösségnek, még ha ez nem is maga az OS.