T500 venti gondok..

tegnap este vettem eszre vday utan (amire azt a sok vasat visszalapatoltuk az irodaba...), hogy nagyon melegszik a noti, es mintha nem szivna hatul normalisan a levegot :(

fel eves kb. mas is tapasztalt ilyet? vagy csak meghalt a venti? :) ha kinyitom, gari ugrott?

Hozzászólások

Nem lehet hogy csak a porcicák állják útját a levegőnek?

--
"Dude, you can't take something off the Internet.. that's like trying to take pee out of a swimming pool."

Lenovo 3000 N200-on úgy van megoldva, hogy különösebb szétszerelés nélkül hozzá lehet férni (hasonlóan a memóriaslotok helyéhez) a ventihez, örültem is mikor felfedeztem, hogy nem kell szétbombázni az egész gépet portalanításhoz. ha a t500-on is ilyen 1 csavaros fedél, sztem nyugodtan leszeheted. Persze ha matricázták, az pech, akkor kompresszor vagy sűrített levegő :) Egyébként kb fél év után nekem is ki kellett pucolni, nem volt benne sok por, mégis érezhetően kevesebbet ment utána a venti.

Altalanos laptop betegseg szerintem. Foleg ha sokat tartod poros helyen, pokrocon, stb. Szerencses eset, ha konnyen bonthato a coolernel, a Dell-emnel 1 csavar volt az ajtocska+4 a borda, egy Acer-nel pedig ugy mukodott gyakorlatilag, hogy szet kellett teljesen barmolni annyira, hogy az alaplapot miutan kivettem, azutan fertem hozza. S hogy szebb legyen, takaritas utan a ventit elfelejtettem visszatenni, meg egyszer szet kellett barmolni :)
---
Hey! Where'd my terminal go?

Negatív. Masszív adag macskaszőrt kap napi szinten, de még úgy kap levegőt, mint új
korában. De business noti ne csináljon ilyet, ha a tied is carry-in garis, akkor
vidd be valahova szervizbe
és oldják meg, hamar.
Ha két csavarnál többet kell eltávolítani, azt már nem csinálhatod otthon (így konkrétan csak vinyót/optikát cserélhetsz, ramot már nem). Ekkora faszságot :S
A csavarok vége valami kék lötyiben van megmártva, és az alapján látják, hogy buzerálták-e. Bár, a srác szerint, akitől vettem, nem azt nézik, hanem a kábelek elrendezését, hogy gyári helyén vannak-e. Szóval bontás után boardshot :)

A RAM-ot is lehet cserélni, az is CRU (customer replacable unit). Sőt a billentyűzet is :)

Az én gépemmel (R500) is volt olyan, hogy egyszer csak elkezdett nagyon zúgni a ventillátor, de mivel nem volt sűrített levegő kéznél, ezért egy embereset belefújtam. Kijött vagy fél kiló por és azóta semmi baja :)

Kinyithatod, nem ugrik a gari. Neten gondolom fönt van a szervízkönyve ennek is, az alapján gyönyörűen lehet szerelni. Én a T42-esemhez vettem anno a magyar billentyűzet helyett amerikai angolt, és a szervízben át is szereltettem. Ott mondták, hogy megtehettem volna én is, nem jár garanciavesztéssel.

De ha nagyon biztos akarsz benne lenne, akkor hívd föl az IBM szervízt, nagyon segítőkészek. :)

Szerintem szedd szét és sürített levegővel fújd ki belőle a port. Én kb. fél évente szoktam a T42-est takarítani, és még mindig jól bírja (most múlt januárban 4 éves).

--
Wir sind erfasst, sind infiziert
Jedes Gespräch wird kontrolliert.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-713…

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-713…

http://www.lenovoservicetraining.com/ion/R61_T61/index.html < CRU Removals/Replacements ( Customer Replaceable Units )

ez a két csavar dolog egy baromság, lenovonal tuti nincs ilyen. foleg amig az osszes oldalon kint van hogy miket szedhetsz igy szejjel, addig foleg baromsag.

Ha nem igaz, annak én csak örülök :) De boltban mondták (pontosabban ott is ugye két fajta vélemény volt, fasz tudja)
Szerk.:
Az első két link az pont FRU szerelést mutat, amiről a harmadik linkeden lévő oldal aszondja:
Field Replaceable Units are those parts expected to be replaced by a Lenovo authorized service technician. Only Lenovo authorized service technicians may perform these steps under warranty.

Ezek a leírások/videók a szervíztechnikusoknak szólnak (meg azoknak, aki a garancia lejárata után DIY-akarnak valamit mahinálni)

Mondjuk van átfedés, csak a gép full szétkapása volt csak FRU-s listában.
Közben megtaláltam A Service and Troubleshooting Guideban (67. oldal), honnan származhat az ötlet az egyik embertől a boltban:

"Customers are responsible for replacing all self-service CRUs. Optional-service CRUs can be removed and installed by customers or, during the warranty period, by a Lenovo service technician.

...

Self-Service CRUs: these CRUs can be unplugged, or are secured by no more than two screws. ...

Optional-service CRUs: these CRUs are isolated parts within the computer that are concealed by an access panel, which is typically secured by more than two screws. ..."

Az a vessző ott, a "customers or" után (és nem előtt) nekem azt sugallja, hogy ezeket gariidőn belül szervíz is ingyen megcsinálja, de nem tiltja azt, hogy te tedd meg, és csak ők csinálhatnák. Ez lehetett esetleg félreérthető.
Ezek a memória, a palm rest, miniPCIe kártyák, Intel Turbo Memory, meg a keyboard. Az FRU-król nem esik szó ebben, de gondolom minden más.
A hűtőtblokkot nem lehet akkor leszedni, de a billentyűzet/palmrest levétele után ki lehet porolni rendesen a gépet.

Remélem ezzel tisztáztam a tévedésem.
Üdv.

kifujtam, meglatjuk. remelem csak ennyi baja volt, ugyanis port nem sokat lattam kijonni belole, bar a lakas eleg poros, teny.

Végül felhívtam központi szervizt, billentyűzet, palmrest eltávolítható garanciavesztés nélkül.
A kiporoláshoz annyit tanácsoltak még, hogy a ventit sűrített levegőzni csak óvatosan, mert meg tudja úgy pörgetni, hogy az már nem tesz neki jót (gondolom a csapágyazásnak).