posta.hu érdekesség

Kicsit több mint egy órája próbálom elérni a Magyar posta honlapját, na azóta találom magamat szembe a képernyővel.


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerkesztve:
Mint utólag kiderült, ezt a képernyőt csak akkor dobja fel, ha az itthoni ADSL-el próbálom elérni az oldalt.
Teszt képpen mobilnettel tökéletesen működik.

nem nagyon értem mi lehet a probléma

Hozzászólások

Megújult, szerintem jó lett.

-----------
"Itt a tavasz lehelete,
hihi haha, hehe-hehe." :)

dslem van es nekem is ezt nyomja be

UPC Eger itt se jó. Ugyanaz a hibaüzenet.

--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

Nálam valami flash töltöget, de nem volt türelmem kivárni.

BMAJKA-t a kizárólag a posta-redesing_main.swf-et tartalmazó főoldalukkal... Újabb használhatatlan f0sch weboldal született, gratulálok nekik, remélem az új, csodálatos postásbiciklik közül egyet-kettőt az illetékes eftásaknak a bölcsebbik felébe (igen, az ülőgumóik közé) megfelelő lendülettel valaki fel fog tolni... http://posta.hu/nyito.ivy (???) a helyes cím, ha valaki használni is akarja az oldalt...

Vác, Invitel ADSL, hibát dob.
Otthon van kábelnetem, meglesem majd onnan is.

Szerk.: itthonról (ugyanúgy Vác, csak kábel tv-s net) még mindig nem jó.

/fun on/
Lehet köze ehhez?
"Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3074; ASP.NET Version:2.0.50727.3074"
/fun off/

már megy, csak megújult. ahogy elnézem az új? tartalomkezelőt a Sense/Net által felvásárolt IVY CMS adta hozzá.

Győr, Digikábel - Még mindig nem jó!

Miskolc, UPC :
"...Server Error in '/' Application..."
Semmi...

külföldről is hibát dob. "Server Error in '/' Application."
-
Debian Lenny

Egyik ismerősöm üzeni, hogy dolgoznak rajta.

----------------
Lvl86 Troll

+1
Egyébként egészen tetszik. Lassan kezdi egy normális cég benyomását kelteni - legalábbis honlap alapján. Már csak a belső szervezeti egységet kellene teljesen újragondolni, és lenne esélye a piac megnyitása után is. :)
--
If you type google into google, you can break the internet! So please, no one try it, even for a joke!

Kedves HUP.hu fórumozók!

Köszönjük a gyors tájékoztatást a hibáról, a Posta.hu üzemeltetése értesítve lett, rövid időn belül elhárítják a hibát.

Üdvözlettel,
Sánta Tamás
Sensenet kft.

Egy apró megjegyzés... Éles rendszernél durva hibának számít, ha a rendszer saját hibaoldalát, az összes debug-infóval odatolja a felhasználó elé... Ezt úgy általában webes rendszerek auditjánál mindig le kell írni, de valahogy nagyon kevés fejlesztőben/üzemeltetőben tudatosul, hogy miért is...
404-es oldal van, de azért nulla melóval ez esett ki az oldalra, úgyhogy hibakezelésileg azért még van mit alkotni...:


Exception.Message:Error in XSLT: /ivy/modules/eshop/checkout-provider.xslt, 
location:An error occurred during a call to extension function 'GetSectionNodeIterator'. 
See InnerException for a complete description of the error.
Exception.Source:IvyRuntime2005

An error occurred during a call to extension function 'GetSectionNodeIterator'. 
See InnerException for a complete description of the error.
System.Data.SqlXml

Name cannot begin with the '>' character, hexadecimal value 0x3E. Line 1, position 252.
System.Xml

ASP.NET -ben is van lehetőség a hibakezelésre (gondolom, még soha nem használtam), én mindíg úgy állok ehhez, hogy inkább semmi ne jelenjen meg, mint bármi is, amihez max a fejlesztőnek/üzemeltetőnek van köze.
Itt a CMS készítői is durva hibát követtek el (lévén szvsz szerver beállításoktól függetlenül jól kellene működnie, ha(!) megfelelően van konfigurálva maga a CMS).

kötöjelkötöjel
Pedig ez nem az!

Mondjuk abból, hogy a "a Posta.hu üzemeltetése értesítve lett", abból én arra következtetnék, hogy üzemeltetési hiba is erősen közrejátszott.

Egyébként itt az van, hogy akik tudják mi a probléma, azok nem fogják elmondani, mert a fejlesztők és a megrendelők közötti üzleti titok és senki nem akar senkit semmilyen esetleges kellemetlen helyzetbe hozni.

----------------
Lvl86 Troll

az "asp.net" altalaban c# vagy vb.net. innestol van lehetoseg hasznalni a try/catch/finally blokkokat, akar sajat exceptionokkel... (mint az etr-ben a "kiszolgalo elfoglalt" exception :)) ugyanugy, mint barmely mas nyelvben.

de pl a kiszolgalo megfelelo konfiguralasa is segithet, ha mar a fejleszto nem gondolt mindenre... mint pl itt

Az ASP.NET-ben a hibakezelésnek azt a módját, hogy súlyos hibaeseménykor mi is történjen, maga az ASP.NET-IIS oldja meg, ez az egy mondjuk rendszer szolgáltatás. A javasolt működés semmiképpen nem az, hogy a fejlesztés során a kritikus kivételek esetén az alkalmazás (jelen esetben a CMS) próbálja megoldani a kérdést, tehát ez neki nem felelőssége. (Gondold végig: ha a CMS működését elemi szinten érintő hibáról van szó, miként várjuk, hogy ezt a CMS majd elrendezi => egy layerrel feljebb kell gondoskodni erről). Tehát igenis a szerver beállításokon múlik, hogy weben kritikus esetben a hiba (puszta valójában) vagy pedig egy barátságos hibajelző (statikus)weboldal látszik.

Jelen esetben a Posta.hu-n nincs aktiválva hiba elfedés, Zellernek feljebb megírtam, hogy miért, de alapvetően azért, mert az installáció elég friss, és hogy hibajelenségek minél hamarabb felderítésre kerüljenek. Esztétikusnak nem nevezhető, ebben egyet értek, ellenben a cél az, hogy a lehető legrövidebb időn belül megoldhassuk a problémákat.

Vesd össze a két folyamatot:
1) ahogy most van:
-Felhasználó találkozik a hibaüzenettel és barátságos hangú levélben screenshottal együtt felhívja rá webmesterek figyelmét, mi látjuk a stack tracet, azonnal tudunk lépni, legalább is, ami a javítást illeti, mindenki örül.

2) ahogy hibaelfedés esetén lehetne
-Felhasználó barátságos hibaüzenetet kap, pl vásárlási folyamat végén. Levelet küld a webmestereknek, hogy "Hiba történt" ekkor és ekkor. Jobb esetben küld screenshotot is (bár barátságos hibaoldalról sokkal ritkábban érkezik screenshot, ezáltal többnyire nincs meg az url sem).
-A hiba karakterisztikájától függően a fejlesztés analizist kér az üzemeltetéstől (logok, eseménynapló, etc), már persze ha kiderül, hogy mikor is volt a hiba. (Tudni kell, hogy a fejlesztőknek nincs hozzáférése a futó rendszerekhez, és ez végül is rendjén is van így.) Ha nem lokalizálható, hogy mikor következett be a hiba, akkor elképzelhető, hogy a fejlesztőnek kell kimennie az üzemeltetéshez (fizikailag 15km), és próbál a hibajelenséghez kapcsolható bejegyzéseket találni 1-2 nap távlatából...
-Ezek után jótipikus esetben megvan a hibaüzenet is, viszont eltelt már minimum 4 de inkább 16-18 óra is.
Ezt követően tudunk nekiállni cselekedni.

Mindent összevéve érzésem szerint _friss installáció_ esetén a felhasználó érdekét az szolgálja jobban, ha minél gyorsabban tudunk reagálni, még azon az áron is, ha ez esztétikai romlást eredményez, illetve ha néhányan "luzernek" tartják emiatt a megvalósítot/az alkalmazott szoftvert...

üdv
Zentai Péter
Sense/Net

Kedves Péter!

Ha jól saccolom, az eddigi hasonló munkáim kb mindegyikénél levágták volna a micsodám, ha ilyet látnak.
Tesztelni tesztrendszeren kell; a hibákat logolni(élesben is!), ilyen esetekben pedig egy redirectet alkalmazni arra az esetre, ha szarás van.
Addicionálisan pedig mail -t küldeni a fejlesztőnek, illetve az üzemeltetőnek " már megen be fognak szóni a HUP -on" Subject -el.
Mindent lehet, csak akarni kell.
Nem a Te hibád/hibátok, hanem elsősorban az üzemeltetőé, azonban a hibakezelést nektek _kell_ elvégezni, a fenti szempontok alapján, ha CMS -ről beszélünk. Ezzel csak magatokat járatjátok le, nem az MP Zrt.-t.

szürkehrteg
azenoldalamponthu

A topic szakmai, mondhatni kollegiális hangján mondon, hogy köszönöm a jószándékú tanácsot, és persze, mindaz amit javasolsz meg van valósítva: loggolunk is, meg van teszt rendszer is. Ettől sajnos még jelentkeznek hibák, bár folyamatosan azon dolgozunk, hogy keressük és javítsuk ezeket. Ebben hatalmas segítségünkre van az, hogy a tesztrendszeren nem jelentkező hibákat az éles rendszeren így "tetten tudjuk érni", amúgy más hozzáférésünk nekünk fejlesztőknek nincs. Abból amit írsz kiderül, hogy te azt gondolod van...

SZVSZ nem lehet megbízható módon azt megoldani, amit írsz, azaz, hogy a portál maga kezelje le a működését alapjaiban érintő hibákat, vagyis pl az olyat, amivel ez a topic is indult. Ez szimplán nem CMS kérdés, jóval inkább .net framework és webszerver és beállítások.

Amúgy észrevettétek mennyire kényelmes az oldal megújult kialakítása, illetve, hogy mennyi új és izgalmas funkció van az előzőhöz képest? 20 ember dolgozott rajta kb, összesen 4 cég részvételével.

szép estét
ZP

Ne vedd sértésnek, amit irtam, bármilyen nyers is, pusztán szakmai oldalrol probálom megközelíteni...
Szimpla segíteni akarás munkálkodik bennem a saját keserű tapasztalataim alapján, amik lehet, hogy az IVY -s rendszerrel nektek is bejött... (Tényleg, a SENSE/NET teljes mértékig erre is alapoz a jövőben?)
Másként meg:
A kolléga audittal kapcsolatos ötletelése viszont véresen komoly lehet, s ott már nem lehet kimagyarázni...
Másként meg:
Ha a MP Zrt rendszergazdái ekkora balfékek, akkor megérett az idő az outsourcingra...
Ugyanis, ha nem az ajánlásoknak/specifikációnak megfelelően üzemeltetik a cuccot, akkor bele lehet sz...ni, és mivel ti voltatok az egyetlenek, akik vettétek a fáradtságot, s visszajeleztetek, ezért most rajtatok csattan az ostor...

Egyébként funkcionálisan nem néztem, de egyéb szempontok alapján nekem sokkal jobban tetszik, mint az elődje. Szóval továbbra sem a szakmai hozzáértéseteket vitatom, csak a lehetséges hibákra próbálok rámutatni, hogy ne legyen a következő állami megrendelés valami ciprusi offshore cégé.
Ezen az oldalon sok-sok szakmabeli és kritizáló ember van. És ez így van jól.
Továbbmegyek.
Ha legközelebb tesztelni akartok, uszítsatok rá valakit innét a dologra, némi jutalékért. :P

Láttam kitünően működő, országosan ismert munkátokat is.
Csak az üzemeltetést bízzák szakértőkre.

szürkehrteg
azenoldalamponthu

Peter, ha mar rakerdeztel. :) Meg tudnatok csinalni, hogy ahol a link nem egy html oldalra visz, hanem mondjuk egy pdf-re, ott a link mogott jeleznetek egy kis ikonnal, hogy mire szamithat a latogato? En pl. az EMS gyorsposta leiro oldalan voltam kivancsi az arakra, de epp egy olyan gepnel voltam, ahol fent van vagy 3-fele acroreader, es hol egyik megy hol masik (jo, tudom ez egyeni szocprob, de ha tudom, hogy pdf nyilik, akkor ra sem kattintok). Vagy ugyanez, ha van az oldalon doc, xls stb.

Amugy az a velemenyem, hogy nagyon pozitiv iranyban valtozott az oldal, hirtelen nem tudok ra rosszat mondani. :)

Státuszsorra ránézni...? Tudod, ez nem egy közösségi, mindenki beleszól, hogy milyen site, hanem van neki egy megrendelője, egy dizájnere és egy fejlesztője, ahol a megrendelő elképzelései alapján a dizájner tervez, a fejlesztő megcsinálja, majd a megrendelő átveszi az egészet -- több iterációs lépésben akár. A kiz bizbaz ikonok vagy más jelölők minden nem html tartalomra mutató link esetén szerintem baromira randa összképet eredményez, pláne, ha sok van belőlük.

Státuszsorra ránézni...?

Latom meg sem nezted. A statusz sorban egy baromi idetlen es hosszu object id van .ivy kiterjesztessel a vegen. Ha te ebbol rajossz, hogy az pdf-et takar, akkor mar reg hawaiion kene suttetned a hasad hupakolas helyett.

Tisztaban vagyok vele, hogy minimalis eselye van annak, hogy ilyen kozossegi forumokon felmerult igenyekre reagaljanak es urambocsa' meg is csinaljak, de mindenkepp egy jo visszacsatolas a valodi felhasznaloktol.

Igazad van Zeller, ugyanakkor az új Posta.hu még mindig elég friss, és annak érdekében, hogy a hibajelenségek mihamarabb felszínre kerüljenek jobbnak tűnt inkább a kevésbé esztétikus, viszont hatékonyabb módszert választani: ha valami valahol nem stimmel, arról tudatjuk a világot, és bízunk benne, hogy ezt számunkra visszajelzi, s ezáltal minden hibajelenség csak egyszer fordul elő. Így ugyanis a felhasználói hibajelzést (benne az értékes hibaüzenettel) egyből tudjuk processzálni.

Arra ügyelünk azonban, hogy a hibaüzenet nem tartalmaz installáció-környezet specifikus elemeket, pl lokális gépnevek, elérési utak etc...

üdv
Zentai Péter
Postai projektben technikai résztvevő Sense/Net oldalról

A hibaoldalon meg ott van az ASP.NET verziószáma, patchlevellel, tok-vonó, nem is kell találgatni, ha valaki verziófüggően akar khm. rosszalkodni.
A felhasználót tesztelőnek nézni, hogy is mondjam csak, nem szép dolog... Persze ha nincs tesztrendszer, amit gyepálni lehet, akkor nem szóltam :-/

Vodafone mobilnet:
1 szem flash (akadálymentes változat?:P)

"Video letöltés alatt..."
felirattal nem tölt le semmit.
Vajon ez is 200 milka volt?

kötöjelkötöjel
Pedig ez nem az!

ne aggódjatok, csak aspnet alatt fut... :)

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

szvsz ez inkább programozói és/vagy üzemeltetői hiba.
Láttam k...ajó ASP.NET cuccokat, csakúgy, min php (tudom, fujj) alapon készülteket, és még sorolhatnám.

De hogy ennyire "kliensfüggővé" teszik a felületet, az olyasmit juttat az eszembe, mint ez. Csak a rewrite rule -k érdekesen működnek...:P

kötöjelkötöjel
Pedig ez nem az!

Mind a kettő. Egyrész a fejlesztőnek kéne úgy megcsinálnia a cuccot, hogy egy árva rendszerfüggő hibaüzenet ne kerüljön a felhasználó szeme elé (aspdotnet verziószám se...), másrészt meg az üzemeltetőnek kéne látnia a logokból, hogy az alkalmazásnak pelust kell cserélni, mert összef...ta magát.

öhh, múltam foltja a sötét oldalról, hogy ott voltam, amikor kifejlesztődött ez a keretrendszer. Nem írnék le technikai dolgokat... csak a szokásos. startup, 3 hónapos projekt 4 hét alatt, 16. alvállakozó, ilyenek. ahogy a kis cég fenn tud maradni a felszínen Magyarországon.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Egyszer feladtam egy levelet. Kerdezte a postasneni, hogy elsobbsegivel, szuper-elsobbsegivel, utanvettel es meg vagy 5 lehetoseget felsorolt, hogy hogyan szeretnem elkuldeni. Mondtam, hogy csak siman. Soha nem ert oda. Danke!
Ezek utan mit vartok a honlapjuktol?

Szép történet, de szerintem ez nem annak a függvénye, hogy hogy adtad fel. Hallani olyat is, hogy az elsőbbségi egy hónap megy, meg olyat is, hogy az ajánlott is elveszik. Szerintem ez csak egyszerű matematika ha sok a levél de akármilyen kicsi is az elveszett levelek aránya az is relatív sok darab lehet.
Nekem még sosem hagytak el semmit sem eddig.

Muhaha, az elmúlt pár hónapban vagy 30 levelet/csomagot adtam fel, nagyrészt "simán", mindegyik odaért. Fontosabb levelet ajánlva kell feladni (nem sokkal drágább), ha elveszik mehetsz vele anyázni, esetleg továbbvinni az ügyet.
Lehet, hogy a postás kezéből tépte ki valaki vagy valami, vagy megtetszett neki. Onnantól kezdve hogy feladtad abban a tudatban, hogy ez megtörténhet, a te hibád.

********************
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkens)
http://holo-media.hu

tvnetwork szeged: mukodik

egyebkent szvsz nem halozatfuggo, msmq hibara hivatkozik, az pedig nem kliensoldal

Kb. két hete találkoztam vele, akkor volt hogy működött, volt hogy nem.

--
Debian squeeze

Ha már egyszer olvassa valaki aki ezen dolgozik:

Én elhiszem, hogy valamelyik főnök kitalálta, hogy márpedig muszáj elhelyezni egy 2000 pixel magas Flash videót a nyitóoldalon. Azt is elhiszem, hogy ennek a kedves főnöknek nem jutott el odáig az agya, hogy aki nem elsőre látogat a honlapra, azt ez csak baromira irritálni fogja. Azt is el tudom fogadni, hogy hetek óta "Videó letöltés alatt..." -nál nem jut tovább valami fatális rendszerhiba miatt.

DE KÖNYÖRGÖM, tegyünk már ki egy SKIP INTRO/NEXT PAGE/HTML VÁLTOZAT linket, vagy bármilyen szöveges üzenetet ("fejlesztés alatt"), hogy wtf van. Mert így NINCS a postának elérhető honlapja.

--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu

Akkor még azzal tudom megfejelni, hogy Hollandia, NAT mögül (proxy nincs).

http://kepfeltoltes.hu/view/090423/592319256untitled_www.kepfeltoltes.h…

Itt megáll, nem tudom elérni az oldalt.

IE alatt meg működik (bejön a videó, van X)! Továbbra is tartom a véleményem, hogy komoly hiányossága az oldalnak, hogy hiányzik róla ez az egy sor:


<a href="http://posta.hu/nyito.ivy">Tovább</a>

--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; hu-HU; rv:1.9.0.9) Gecko/2009042114 Ubuntu/9.04 (jaunty) Firefox/3.0.9

Gond nélkül megy. De tegnap is ment Firefox/3.0.8 alól.

---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!

Megkérdeztem az "illetékest", úgy néz ki tűzfal probléma van már délután 2 óra óta. Gondoltam, hogy beírom ide már ideje korán, de nem voltam képes megelőzni az első bejegyzőt :) aki a site elérhetetlenségét sérelmezi.
Bár nincs meg hozzá a jogosultságom, azért a postai üzem nevében is türelmeteket kérem, 1-2 órán belül várható a hiba elhárítása.
ZP

nekem a főoldalon a PostaUtasŐr alatt tetszik a Lorem Ipsum dolor sit amet :D
---
Tévedni mindenkinek szabad, csak a mérnöknek észre kell vennie.

Ez rendben.
Másként:
Állami beruházásnak számít, amihez bizonyos értékhatár felett közbeszerzési eljárás kell -> ez nem üzleti titok.
És akkor még nem beszéltünk a megrendelő által felállított követelményrendszerről, ami viszont kétélű fegyver lehet...

szürkehrteg
azenoldalamponthu

Ezek a dolgok jellemzően nem publikusak, azt nem tudom miért, mert ismerve a számokat ez egy tökéletes ellenpélda is lehetne a magyar beruházási síbolásoknak. Szerintem mindannyian nagyon csalódottak volnátok, ha megtudnátok a számokat, mert rájönnétek, hogy nem történt semmi ordaskodás, amit ki tudja milyen alapon egyből feltételeztek (magyarok volnánk?).
Ilyen szempontból a Posta okosan döntött, hogy pl egy méregdrága multi helyett magyar cégeknek biztosított lehetőséget, töredék pénzen, mégis úgy, hogy a megrendelő maradhatott a fókuszban. Tehát ez a projekt konkrétan pont a szóvivő.hu ellentétje volt: volt résztvevő, pl mymap.hu aki konrétan ingyen dolgozott. Nagy vonalakban annyit elárulhatok, hogy a kormanyszovivo.hu árából több tucatszor is kijött volna az új posta.hu implementációs fázisa.

Ez az igazság, bár olvasva a topicot, itt dívik szimplán lehazugozni bárkit, persze névtelenül, nem is tudom minek írok egyáltalán :)
ZP

Szerintem nagyon nem vagyok névtelen (kis túlzással és 2 kávészünettel együtt is 10 perc kideríteni rólam mindent).
Nincs is mit titkolnom.
Azonban, ha megnézed egy lentebbi postomat, láthatod, hogy nem kifejezetten a rosszindulat beszél belőlem, finoman fogalmazva sem.
A feltételezések alapja pedig a hasonló projektekkel kapcsolatos tapasztalat - Te is említettél épp egyet. Ez Magyarország. Elnézést kérek, ha ez sértő számodra/számotokra.

szürkehrteg
azenoldalamponthu

Azert a biztonsagi problemakra valo felhivast is nem _illik_ felvallrol venni. Itt tobbsegeben nem index.hu-s koder/warezpistikek forumoznak, hanem ismert vagy kevesbe ismert szakemberek, akiknek a munkajuk az ilyen oldalak _uzemeltetese_. Nem mondom, hogy nincsenek trollok az oldalon, de eddig ebben a forumban nagyon keves nem megalapozott velemeny hangzott el (1 oranal tobb egy tuzfalproblemara sok helyen kivagja a biztositekot, meg googlezassal egyutt is).

A masik gond az, hogy nem feltetlen az ar, hanem a minoseg is szamit. Nem mindig a draga a draga es nem mindig az olcso az olcso. Azert olyasmit kiengedni elesbe, ahol tesztadatok/debugok nyomai vannak, eleg zoldfulu fejlesztesre vall, plusz eleg negativ velemenyt formal az elesitest vegzo csapat munkajarol.

ASP.NET-ben igenis meg lehet oldani rendesen a hibakezelest es annak elrejteset is, persze egyfelol nem egyszeru, masfelol erteni kell nem csak a C#/VB.NET-hez, hanem az ASP.NET konfiguralasahoz is.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Mostméééér...? Nem hívhatnak úgy egy szervert, hogy secure? Biztos arról van szó, hogy se Cure, se más alternatív rockot játszó csapat zenéjét nem lehet arrafelé hallgatni, ezért aztán valaki bánatában ezt a nevet adta a masinának... :-))) (Én láttam olyat, hogy valamit kommunikaciosszerverecske.akarmi.valami.hu névvel illettek...)