megvan a 3000bar :)

már 2 hete szopunk ezzel a géppel... egyszerűen semmi nem működik. persze minden gyorsan kell, egy olyan területen, ahol még senki nem járt még csak kísérleti szinten sem. de mi nem kisérletezhetünk (kicsit drága mulatság ahhoz és idő sincs!), mindennek elsőre működni kell.
persze nem működik.
nagyon összejött minden. a beszállítók, gyártók által megadott paraméterekkel semmi nem működik, hiába minden számítás meg elmélet, 3000bar helyett csak 1800-at tudtunk kicsikarni. illetve egyszer 2100-at rövid időre, mikor lelőtte a fél fúvókát menet közben :)
a szerelők rám meg a szar konstrukcióra anyáznak. a tömítések szarok, mondom én. a gyártó mást mond. mind az öt ember, akivel beszéltünk. mind mást mond. egymáshoz képest is sajnos.
a hőkezelő üvegkeményre edzi a félmillás alkatrészt, de elfelejti megereszteni, úgyhogy az azonnal eltörik... meg hasonló okosságok.
úgyhogy marad a sufnizás, barkácsolás, kísérletezés.
de most végre egy teszt erejéig elértük a 2800 bart.
és pont pénteken, feierabend előtt!
:)
királyság.
lassan mehetek is akkor haza. :)
azért még lemegyek a csarnokba röhögni, mikor a második teszten már el fog megint durranni minden. persze mikor 2000 bárnál eldurrant, az még nem volt olyan nagy mulatság. de majd most 3000 bárnál már egészen máshogy fog durranni :D azért vigyázok, nem megyek közel a géphez, és mindig ügyelek, hogy min. 10mm acél legyen köztem és a gép közt. akkor még van időm arrébbfutni :D

Hozzászólások

Ehhe, 3000 bar az meglehetősen sok. Hol kell ennyit bírnia? Én max 300-at szoktam a hátampa venni néha...

Mihez kell ekkora nyomas?

---
pontscho / fresh!mindworkz

majd meglátjátok pár év múlva a bmw-kben.
de nehogy vegyetek ezektől a mocskoktól autót! :D fúúúúúú de útálom őket!
eddig azt hittem, a daimlernél hülyébb cég nincs. de most már tudom, hogy tévedtem. :)
amúgy sajna nem árulhatok el a technológiáról többet, épp most akarja a bmw szabadalmaztatni és szigorú titok. csak ők még nem tudják, hogy az amg évekkel megelőzte már őket :)

Ilyen ez a (mű)gyémántbiznisz :D :D :D :D :D

--
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

3000 bár hmmm
Az nem piskóta tészta. Azt mondod hogy az AMG előrébb jár akkor valami a befecskendezés?

Na ez valami jó kis diesel magasnyomású szivattyú lehet.

nem nem, a fentiek közül egyik sem, közel sem :)
annyit elárulok, hogy egy speciális gyártástechnológiáról van szó, amivel most kísérleteznek (és amit az amg-nek már 3-4 éve megcsináltunk :D)

és a lényeget elfelejtettem: a 3000 bár önmagában még nem nagy szó, ez és ennél több már régóta készen megvehető, létező technológia. pl. vízzel vágó gépek, 6000bár is lazán. a mi esetünkben az a különleges, hogy a 3000 bart egy forgó tengelyen keresztül kell vezetnünk, ráadásul nem is kis fordulatszámmal. aki egy kicsit is járatos a hidraulikában, az tudja, hogy a gyakorlatban mennyire lehetetlen megoldani a forgó alkatrészek tömítését, illetve egy valamilyen álló alkatrészről átvinni a nyomást egy forgó alkatrészre. minél nagyobb a nyomás és a fordulatszám, annál nehezebb a dolog. és nekünk pontosan ez a problémánk...

tipp: aki kitalál erre valami megbízható és gyakorlatban is jól működő megoldást, az 1 éven belül milliárdos lesz belőle! nagy igény volna erre az iparban, de tudtommal nem létezik rá jó megoldás még.