A hibát az ausztrál haditengerészet egyik kommunikációs adóállomása, vagy az utastérben használt elektronikai eszköz is okozhatta, bár ezeket a lehetőségeket nem tartják valószínűnek a légi biztonsági szakemberek.
A Qantas légitársaság Szingapúrból az ausztráliai Perth városába tartó gépe először kétszáz métert zuhant, majd a magasság visszanyerése után nagyjából 120 métert. A hirtelen magasságcsökkenés miatt 13 utas és egy légiutas-kísérő súlyos sérüléseket szenvedett, és a fedélzeten lévő további 313 ember nagy része kisebb zúzódásokkal megúszta az esetet. A gép az Ausztrália nyugati partvidékén található Learmouth katonai bázison hajtott végre kényszerleszállást.
(index)
- nc blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 975 megtekintés
Hozzászólások
Arról nem szól a fáma, hányan szartak be... Nem semmi élmény lehetett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah... cca. 7 másodpercnyi szabadesés. Nem próbálnám ki nem önszántamból:)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vidámparkban van valami szabadeséses cucc. Álatlában a vege előtt finoman megáll. :D
Tudomásom szerint a nagyobb és fontosabb rendszerek optikán kommunikálnak, hogy ezt hogy birta megzavarni egy rádióakármi, ami fölött gondolom már nem egyszer repültek el. Általában a zárt fémdobozokban tartott áramkörök az ilyesmire nem érzékenyek. Hosszú vezetékek szoktak antennaként viselkedni, de ugye ilyen nincs mert optika van. Vagy mégis rezen megy az adat?
Persze főbb rendszerek gondolom redundánsak, esetleg még melegtartalék is van.
Ha nem igy van akkor javitson ki valaki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tevedsz. A gepekben tobb kilometer kabel tekereg. Optikai kabeleket nem nagyon hasznalanak, mert a repiparban nagyon kicsi a vallalkozoi kedv. Altalaban az utasgepeken akkor alkalmaznak egy uj technologiat amikor az mar teljesen bolondbiztosnak es megbizhatonak bizonyult, ugyanis tul nagy az uzleti kockazat.
A rendszerek altalaban ketszeresen vannak tulbiztositva, de a avionikanal nem ritka a haromszoros, otszoros tulbiztositas sem.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez nem olyan mint a szabadesés... (azt nem bírná ki a gép, széjjelszakadna)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De úgy ordít aki bene ül... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt azert kicsit pontositanam.
A "szabadeses" akkor kovetkezik be, amikor a repulogep fuggoleges gyorsulasa megegyezik a foldi gyosulassal (cca. 9,81 m/s^2).
Ez kulonosebben nem jelent megterhelest a madarnak,mert ilyenkor nem csak az utasokra, hanem a ra is 0G terheles hat. A problema ott van, hogy a gep folyamatosan gyorsul, emiatt elerhet egy olyan sebesseget, amikor a magassagi kormany teljes kiteritesekor olyan ivelt palyara kerul amin az ebredo gyorsulas meghaladja a gep meretezesekor hasznalt terhelesi tobbest. A nagyvasak altalaban 2,5-4 G elviselesere vannak felhasznalastol fuggoen tervezve erre jon ra a gyarto orszagban ervenyes 1,08-1,3-ig terjedo tehnologiai szorzotenyezo.
A gep aerodinamikaja es kormanyszerkezete hatarozza meg mekkora az a sebesseg aminel a teljes kormanykiteritesnel olyan terhelesek lepnek fel amitol a gep "szetesik a levegoben".
Amikor pl. Hanytato-hintalo (NASA sulytalansagra kikepzo gepe) repul, a gepet eloszor nagy magassagban lelassitjak a legkisebb repulesi sebessegre majd meredek sullyedesben a hajtomuvek segitsegevel gyorsitanak amig elerik a 0G-t. (0G szabaesesben nem elerheto, mert a legellenallas miatt a gep lassabban gyorsul es egy ido utan stabilizalodik a sebessege.)
Amikor a gep megkozeliti maximalis felveteli sebesseg hatarat egy parabola-palyan haladva lassitanak vissza normal repulesi sebessegre, vagy emelkednek vissza az indulasi magassagra.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni