Aztán pénteken végre lett egy kis időm és átmentem rajta B->P irányba és elszomorodtam. Amilyen jól néz ki 'kívülről', annyira csúnya 'belülről'.
A budakalászi Cora lehajtó környéke ronda lett, full beton és aszfalt az egész, pedig régen tiszta zöld volt minden. Most olyan, mintha leszarta volna egy beton madár.
Aztán az ember feljut a hídra és nem lát róla semmit. Bármelyik bp-i hídról kvázi panoráma van, ha másra nem, akkor a Dunára. Na erről nincs semmi. Két oldalt leállósáv, aztán magas kerítés, aztán még kerítés és utána a semmi. Okés, este 6-7 között mentem át, már sötétedett, de annyira még nem volt sötét, hogy azt kelljen sasolni, hogy a szárazföld fölött vagyunk még, vagy már víz fölött?
A Kőröshegyi völgyhíd annyiban jobb, hogy az íve és az emelkedése miatt kicsit jobb a kilátás, bár ott se látni túl sokat, csak ami a korlát felett a távolból látszik. Bár az autósok többsége bőven lemegy a 110-es sebességhatár alá, hogy hátha lehet látni valamit. De persze nem.
Biztos van vmi előírás, szabályozás meg észérv, ami miatt ilyen kvázi alagutak lettek az új hidak és értem én, hogy az M0-s északi hídja nem egy túrista híd, hanem teherautóknak és az átmenő forgalomnak van, azok meg ne andalogjanak, hanem menjenek. De az a környék szerintem Bp. környékének egyik legszebb része, igazán megoldhatták volna, hogy látni is lehessen.
Tudom, menjek biciklivel.
- mogorva blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1303 megtekintés
Hozzászólások
ütöm az örömben, hogy a megyeri híd jelenleg de jure illegálisan működik. az alatta levő település önkormányzata nem adott rá használatbavételi engedélyt. ráadásul teljesen igazuk van.
a híd tervezésekor környezetvédelmi okokból északabbra tolódott az eredeti tervekhez képest. ennek a nyoma látszik is az M0 hídhoz vezető elágazásánál. de az új északabbi tervek is bökték a környezetvédők szemét. nagyon fontos békák élnek arrafelé a Szendendrei.szigeten. így nem épülhetett le és felhajtósáv a szigetre.
ez viszont érthető okokból nem tetszett a szigeten levő település lakóinak. ha már a vip békák annyira fontosak, hogy áttervezik a hidat miattuk, talán ők is megérdemlik, hogy ha már a fejük felett el kell viselniük az északi M0 teljes forgalmát, akkor legalább kapjanak egy hidat a jelenlegi komp helyett.
így megszületett a kompromisszumos megoldás. az Megyeri hídnak, nem lesz/lett összeköttetése a szigettel, csak áthalad felette, cserébe a szigetlakó emberek kaptak volna egy plusz kis hidat, amely a budai oldallal kötötte volna össze őket.
nos, a Megyeri híd átadásakor derült ki, hogy a kis hídnak még a tervei sem készültek el. ekkor a kormány azzal a javaslattal állt elő, hogy a kis híd helyett kaphat a szigeti település egy új kompot, valamint egy új tűzoltóállomást sic! ebbe természetesen a szigetlakók nem mentek bele. tipikus magyar hatalmi arrogancia megnyilvánulása ez a kormányzati genyázás.
így a híd jelenleg illegálisan működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a békák mégiscsak fontosabbak mint az ember. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
háát te már csak tudod :D igen erős mostanában a kétéltűek érdekképviselete:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lobbi, a lobbi...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról a kis hídról beszélsz, aminek a helyét az önkormányzatnak kellett volna kijelölni? De ezt mostanáig NEM TETTÉK MEG?
Elképzelt párbeszéd:
- Nekünk saját híd KELL!
- Hova?
- Nekünk saját híd KELL!
- De hova?
- Nekünk saját híd KELL!
- De b+, ha nem mondjátok meg hova, akkor hogy építsük meg?
- NEKÜNK SAJÁT HÍD KELL!
Amúgy sem értem, demokrácia ide vagy oda, miért kell minden szaros kis önkormányzat igényét figyelembe venni? A demokráciának a többség érdekéről kellene szólnia. Az M6 bevezető szakaszán is két kilométerenként kellett fel-, és lehajtókat építeni. Nóóóóórmááális???
Ave, Saabi.
ps: a sötétzöld környezetvédők amúgy is bekaphatják a falábam. Ész nélkül blokkolnak mindent, nem gondolva a következményekre. Tipikus példa erre az új 10-es út építésének akadályozása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hova?"
pl a szentendrei laktanya udvarara?
kivancsi vagyok hogy mi lenne a velemenyed ha a hazad ele epitenenek 2X3 savos autopalyat mert a koz erdeke ezt kivanja ;-)
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a "ház elé építés" nem kicsit költői túlzás. Nézd meg a térképen hol van Szigetmonostor meg Horány. Aztán képzeld a hidat az E77-es (2/A) út és a budakalászi Cora közé - sajnos a google maps-en még nem szerepel -. A kettő közti területet elfogadnám teleknek, még úgy is, ha autópálya futna rajta.
A laktanyára építést tudtommal a hadsereg nem engedte - nem meglepő módon - ehhez a híd építőjének kurvára semmi köze. A hidat használóknak meg pláne.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogyha megnezed a terkepet akkor lathatod hogy a szentendrei oldal igencsak vegigvan epitve lakohazakkal, nagyobb szabad terulet a laktanyahoz tartozik, ahol elferne hid, lehajto, felhajto, a forgalom is keves lakot zavarna es a szigetmonostoriaknak sem kellene nagyot kerulni hogy atjussanak a foutra
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez oké, de könyörgöm, Szigetmonostornak mi köze van a Megyeri hídhoz? Se közel nincs hozzájuk, se problémát nem okoz nekik. De attól nekik még kell egy híd. Van ez így, nekem meg lottó ötös kéne, senki se boldog igazán.
A szigetmonostoriak nem tudják megmondani, hol akarnak hidat. Akkor miért várják el a Megyeri hidat építőktől, hogy építsenek nekik, ha azt se tudják megmondani, hova?
És minderre miért kellene várnia mindazon embereknek, akik szeretnék elkerülni az Árpád hidat és a Megyerin kelnének át Pestről Budára és viszont?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1, mivel a hid szigetmonostori teruleten van ezert a telepules engedelye szukseges a megepiteshez
2, a telepules ugy engedelyezne ha felhajtot epitenek a hidra
3, ezt nem lehet mert a bekak meg a vizbazis fontosabbak mint az emberek
4, oke nem lehet, de akkor a komp helyett kell egy kishid
5, a hid kb1 helyen fer el normalisan ez a laktanya teruleten van
6, laktanya beint mert most pumpaltak bele parszazmillio forintot haderoreform cimen es a a fotisztek 99%-a Szentendre kornyeken lakik, dunaparthoz kozel, nehogyman a kertvegebe hidat rakjanak meg mit szolnanak a szomszedok
7, aki azt hiszi hogy ez csak Magyarorszagon zajlik igy az naiv
szerintem ;-)
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értelek, de emiatt miért a Megyeri hidat használóknak kellene szívniuk? Arról nem is beszélve, az milyen marhaság, hogy minden kis szar önkormányzat saját feljárót akar a körgyűrűre? Hídnak meg ott van a tahitótfalui híd. Kérnének inkább Pest fele hidat, annak még értelme is volna.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert mert pl nem mindenki er be 15 perc alatt a munkahelyere es a kis szar onkormanyzattal rendelkezo masodrangu telepulesek szerencsetlen lakoinak is azok az allampolgari jogai mint a tieid
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Némá, állampolgári jog 15 perc alatt beérni a munkahelyünkre? Hogy ebben az országban milyen sok embernek sérülnek a jogai! Döbbenet! :-/
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szeretem amikor kiforgatjak a szavaimat :)
tehat mindenki szabadon megvalaszthatja a lakohelyet es munkahelyet is. ha egy ut epul (pl m0) es a nyomvonala kettevagja egy telepules (pl Csomor) ket reszet akkor jar egy hid a telepules ket resze kozott ami tudomasom szerint megepult
ui: nekem ~3.5 ora bejutni a munkahelyemre + haza
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Példád fals. Szigetmonostoriak életére abszolúte semmi hatással sincs a kilométerekkel odébb megépült híd.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"3, ezt nem lehet mert a bekak meg a vizbazis fontosabbak mint az emberek"
Én eddig azt hittem, hogy a vízbázis az, ahonnan a csapvíz jön... az akkor mégis csak a zemberekről szól, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vízbázis fontosságát részben az általa kiszolgált lakosság nagysága adja, ami jelen esetben picinyt több, mint a problémázó település lélekszáma. Azaz ha a vízbázis károsodik, az sok embernek fájni fog, míg ha nincs híd eme károkozás elkerülése végett, az jóval kevesebbnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerinted az önkormányzat szabotálta el a kis híd építését, mert nagyon szerettek volna már egy új kompot?! gratulálok!
honnan szoktál informálódni?
Blikk? esetleg a Kacsa magazinból?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Riportot hallgatok a Megyeri hidat építőkkel.
Ezenkívül megnézem a térképet és rádöbbenek, Szigetmonostor közel olyan messze van a Megyeri hídtól mint a tahitótfaluitól. Akkor használják azt.
Ugyanakkor a szigetnek nincs kelet felé hídja, miért nem arra kérnek? És a Duna keleti partja nincs is annyira beépítve mint a nyugati.
Amúgy pedig nyilván. Ha az önkormányzat nem ad helyszínt ahol hidat szeretne, akkor bizony az önkormányzat szabotálja a híd építését. Az építő cégnek nem feladata a helyszín kiválasztása.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak hát az a baj, hogy a szigetlakók általában pest fele akarnak menni, az pedig délre van. a tahitótfalui híd pedig északra. így az arra tett egyébként is idegesítő kitérőt 2X kell megtenni.
azért a Duna nyugati partja, mert ezt ajánlotta fel a kormány. a nyugati Dunaágon ugyanis olcsóbb hidat építeni, sekélyebb a víz. nem véletlen hogy a tahitótfalui híd is a nyugati ágon van. és egyébként is, benne volt a szerződésben, hogy az a híd nekik jár!
ha a békák megérdemelték, hogy az érdekükben ne épüljön lehajtó, akkor talán a Homo Sapiensek is értékesek annyira, hogy kapjanak egy saját hidat.
plusz az önkormányzat hatásköre mérlegelni, hogy ad e használatbavételi engedélyt vagy sem. nos, ők nem adtak, így ha híd jelenleg illegálisan működik.
persze lehet józan paraszti és, meg így logikus érvek mentén cselekedni. meg lehet rugalmasan kezelni a jogrendszert kormányzati pozícióból. csak akkor nem kell meglepődni, ha aztán az állampolgárok is rugalmasan fizetik be az adókat. vagy, hogy egy HUP örökzöldet említsek, ha józan paraszti eszükra hallgatva úgy döntenek, hogy a nyavalyás multi nem érdemli meg, hogy licencdíjat, azaz licencadót fizessünk nekik. mert ezt pedig az állampolgárok tehetik meg úgymond saját hatáskörben. csak ez az egész folyamat egyre távolabb visz a pragmatikus jogrendszertől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kornyezetvedok. Na ja. Tesi domb. Szeleromupark. Tobbet helyieknek nem kell mondanom. Okos greenpeace-esek voltak.
(Aki nem tudna: szeleromuparkot akart a helyi onkormanyzat a bakony egyik _allandoan_szeles_ dombjara epiteni, de a kornyezetvedok nem engedtek, mivel megzavarna a mezon elo madarakat. Erre meg lehet, hogy mondanam, hogy OK, de mindezek utan hazamennek, bekapcsoljak a szamitogepet, es el e-mailezik a tobbieknek, hogy mekkora nagy arcok voltak, hogy ma is megvedtek az erdei pajzsikakat a kipusztulastol.)
Egyebkent hogy ontopic legyek, ezekkel a nagy hidakkal nekem sincs semmi bajom. A vilag mas tajain megemlekeznek az ilyenekrol, hogy milyen szep mernoki bravur volt, itt nalunk meg folyton a fanyalgas megy. Mar tulzottan is.
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "illegálisan működik" picit erős. De jure nem kell az ideiglenes forgalomba helyezéshez az engedélyük. Ha pedig nem tetszik, lehet menni bíróságra, és majd ott eldől, hogy a forgalomba helyezés engedélyezése jogszerű volt-é, vagy sem. A levezetésed "igaz, hamis, nincs kapcsolat" tipikus esete.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És élvezzed a rázkódást/hullámzást, ami a fel- és lehajtón van, hogy a mozgássértülteknek könnyebb legyen átmenni. Szép elképzelés, meg minden de hány biciklis és hány mozgássérült használja a bicikliutat évente? IMHO ha 1000 biciklisre jut 1 kerekesszékes, akkor már sokat mondtam. Ha tényleg ennyire megkönnyíti a dolgukat, akkor viszont csinálhattak volna párhuzamosan egy erre megfelelő sávot, és nem kéne a biciklisekkel kísérletezni.
Kapcsolódó linkek:
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080930/hepe-es-hupa
http://kerekagy.blog.hu/2008/10/02/hullamzik_a_bicikliut_a_megyeri_hidn…
http://kerekagy.blog.hu/2008/10/03/rejtelyes_a_hullamzo_bicikliut_torte…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lakótársam volt biciklivel, azt mondta nem olyan gáz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülök, hogy tetszik 'kívülről' — nekem személy szerint pl. nagyon böki a szememet a drága (igen, drága.:): Ézsak-Budán lakom, hazafele gyalogolva a híd megépülésaéig üdítő volt észak fele túlnézni a városon, és megpillantani a betontengreren túl a Zöldet — erre odabüfiznek a közepébe egy naagy betont :(
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hülyén hangzik, de a beton is lehet szép. És a Colbert híd eléggé jól eltalált ebből a szempontból (kívülről).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
örülök, hogy Neked tetszik ;) Szerintem nem illik az adott környezetbe — mivel elég messziől látszik, az adott környezet szűken és tágan is értelmezendő. Az én környezetemből meg szerintem ronda. :)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van! Autópálya alá FAHIDAT! Az legalább gyorsan elbomlik, miután beleszakadt a vízbe. :-/
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább örülj a csökkent forgalomnak, így talán némi oxigénhez jut az agyad...
Az valóban egy gyönyörű környék volt. A budakalászi Corával, a szentendrei úttal vagy a Luppa-szigeteki bányatavakkal. Az valóban egy édenkert volt a híd megépülte elött... :D
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a forgalom csökkenését nem érzékeltem.
a Corát amúgy se láttam: eddig is eltakarta Csillaghegy
a bányatavak nem zavarnak: nem betony az, hanem víz
a Szentendrei utat néhol fák szegélyezik, takarják.. Máshol pedig inkább síkban van, a híddal ellentétben:)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gondolatmenetedet követve, egész Békásmegyert le kellene dózerolni és erdővel helyettesíteni, mivel sokkal randább és sokkal több betonból áll mint a híd. Sőt, a Kaszásdűlőt is. De leginkább egész Budapestet, meg az összes várost a világon. Vissza a fára, legyünk újra majmok.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én benne vagyok, ki jön? :-)
numen:
Tudom javasolni, hogy ha zöldet akarsz látni költözz vidékre. A városnak/vidéknek megvannak az előnyei és megvannak a hátrányai. Olyan terület nincs aminek csak előnye van. :-) Lehet van, csak baromi ritka és a telket/házat/lakást úgyse tudod kifizetni :-)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.25-2-amd64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
franc akarja követni a gondolatmenetemet — nem mondtam hogy rossz, hogy ott van a híd, csak kiemeltem rondaságának konzekvenciájaként fellépő kognitív disszonanciámat, ami jelentősen sztereotíp illetve szubjektív természetéből kifolyólag a köz érdeke szempontjából indifferens.
de ettől még a híd ronda. :P
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni