- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2295 megtekintés
Hozzászólások
Hát, azért ez eleg gyengécske mítoszrombolás:
- COM: nagyon *****a, hogy egy csomo hasonlo dolog kozul valaszthatunk, de a COM lenyege pont az, hogy egyetlen felulet van, ami gyakorlatilag az osszes platformbol programozhato, es nem kell torodnom azzal, hogy a masik alkalmazas, amivel kommunikalni probalok mit hasznal, milyen konyvtarai vannak stb. Sokkal egyszerubb igy pl pluginokat, kiegeszitoket fejleszteni. A masik irany: Egy jol felepitett COM-os program (pl Office cuccok) tokeletesen vezerelheto c, c++, javascript, python, perl, vb, stb programokbol, nincs az ember hozzakotve egyetlen kornyezethez. Ez k jo dolog, aki hasznalt mar COM-ot az tudja miert. (Ja es persze az egesz mukodik remote is, ehhez semmit nem kell valtoztatni az alkalmazasokon). Talan az XPCOM all a legkozelebb ezekhez a dolgokhoz, de a lenyeg hogy ezt a funkcionalitast az os-nek kellene biztositania, es minden alkalmazasnak egysegesen ezt kellene hasznalnia.
IDE: ehhez nem tudok hozzaszolni, XEmacsot hasznalok mindenhol.
DirectX: SDL-re nem fejlesztenek a nagy cegek, OpenGL is ritka mint a feher hollo (ennek nem tudom mi az oka). Itt mindenkepp az lenne a cel, hogy olyan kornyezetet alakitsanak ki, hogy a jatekgyartoknak minimalis tobbletkoltseget jelentsen multiplatformosra fejleszteni. Vagy DirectX kell linuxra (is), vagy nagyon jo SDL Windowsra (is).
netchan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
COM: jo az otlet, de ez a leglasabb modszer, amivel objektumot lehet maceralni. azon tul olyan hiabi vannak, amiken soha nem fog tudni tovabblepni. teny, hogy egy kozos felulet kene linux-ra is. nem ezer kulonbozo.
IDE: csak az eclipse rughat labdaba, de az ha java programozasrol van szo, tarol mindenkit. gui gyartas grafikusan... hat , az meg nem az igazi. (glade sem nyero, ha gtk2-rol es c++ rol van szo) a qt meg meg mindig fizetos, ha keresztplatformos programrol van szo.
directx: azert megy csak ez, mert az opengl implementaciok nem tudjak kovetni (a nem dokumentalt?) szabvanyokat. linux alatt ha vert izzadsz se tudsz egy hipermodern 3D kartyat kezelni, annak minden elonyevel, mert nem dokumentalt. (ugye jol tudom)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>ha vert izzadsz se tudsz egy hipermodern 3D kartyat kezelni, annak minden elonyevel, mert nem dokumentalt. (ugye jol tudom)
Tudnam, hogy akkor az olyan hiper modern jatekok, mint az Unreal Tournament 2004 (nincs ket honapja h megjelent Windowsra es Linuxra) hogy a banatba futnak 7/24-ben a gepemen lassan egy honapja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> IDE: csak az eclipse rughat labdaba, de az ha java
> programozasrol van szo, tarol mindenkit. gui gyartas
> grafikusan... hat , az meg nem az igazi. (glade sem
> nyero, ha gtk2-rol es c++ rol van szo) a qt meg meg
> mindig fizetos, ha keresztplatformos programrol van
> szo.
Probáltad már a -ot...? Mondjuk a Qt Designerrel elég ütős. És persze az Anjuta sem rossz... :)
> directx: azert megy csak ez, mert az opengl
> implementaciok nem tudjak kovetni (a nem dokumentalt?)
> szabvanyokat. linux alatt ha vert izzadsz se tudsz egy
> hipermodern 3D kartyat kezelni, annak minden elonyevel,
> mert nem dokumentalt. (ugye jol tudom)
Olvasnivaló:
http://portal.fsn.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3982
http://www.3dlabs.com/support/developer/ogl2/index.htm [www.3dlabs.com]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Unreal Tournament 2004
1) lehet van kis kapcsolatuk a hw gyartokkal, hogy par specifikaciohoz hozzajussanak
2) valoban kihasznalja az uj kartyak igazan komoly dolgati?
3) 7/24?! te beteg vagy! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
anjuta nekem mint notepad++ jol ment, de mint IDE nem jott be. nagyon nem jott be, de hat ez szubjektiv. lehet, elkenyelmesedtem az eclipse-ben :) anjutaban talan az nem tetszett, hogy a gui beanyazassal, wizardjaival allandoan bajok voltak, a ctags kezelese sem ment nekem eleg gyakran. persze, sima editornak elmegy.
kdevelop alitolag eleg jo lett. regebben nem tetszett :)
opengl + linux: azt hiszem, itt az implementacion van a hangsuly.
most szerinted van olyan rendszer (gui + opengl implementacio) amivel kuzdelem nelkul lehet komoly, modern 3D cuccokat programozni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) biztos lehetsz benne :-)
2) szerintem igen
3) nem en, hanem a fiam. 8 eves es sz@rra ver f2f. Pedig regen nem nyomtam rosszul :-) ja es lassan jobban vagja a linuxot mint en (muhahaha)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnam, hogy akkor az olyan hiper modern jatekok, mint az Unreal Tournament 2004
Azert a keresztplatformos hipernmodern jatekok felsorolasat nem tudnad tul sokaig folytatni. Mindig van 1-2 gyarto (pl ID software), ahol mar eleve ugy tervezik a programokat, hogy azt konnyen lehessen, de sajnos ok vannak elenyeszo kisebbsegben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat nezd, ami nem fut nativ, vagy nem tudom futtatni winex-szel, az igazabol nem is igen szokott erdekeli. Szerintem ha egy kicsit ragyurnanak semmi szikseg nem lenne a jatekok szempontjabol a directx-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> most szerinted van olyan rendszer (gui + opengl
> implementacio) amivel kuzdelem nelkul lehet komoly,
> modern 3D cuccokat programozni?
Nem tudom, itt pontosan mire gondolsz, de pl. ezt [www.garagegames.com] nézd meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ugye jol tudom
nem.
sot.
directx-bol sokkal surubben adnak ki ujat, ellenben csak azokat a funkciokat tudod hasznalni, amit a telepitett dx tamogat.
opengl-bol par evente van csak uj, de az uj itt csak annyit jelent, hogy uj verziot adnak ki a szabvanybol es az elterjedt, bevalt uj dolgok belekerulnek a hvatalos spec-be. attol meg tudod hasznalni regebbi opengl-el is.
nyilvan ezek elegge kartyaspecifikusak (pl. NV_... az nvidia extensionok stb) de ma mar ugyis kulon megirjak/optimaljak kulonbozo kartyakra a 3d engineket, mert pl. tok mashogy mukodik egy nv vagy egy ati pipeline. ahogy amd es intel procikra is kulon optimalnak assemblyben pl. codeceket...
amugy ezek nem titkosak, felmesz pl. ati honlapra, bereggelsz developernek es letoltheted az opengl extensionjaik doksijat. ugyanez nvidiara. sot, peldaprogikat is tolthetsz.
annak, hogy windozon a directx van elterjedve, az az oka, hogy hiper fosok a windozos opengl implementaciok, legalabbis par eve meg az volt. talan az nvidia detonator driverek hoztak ebben anno attorest, azota mar jobb a helyzet, es azota vannak wines gamek is amik opengl-t hasznalnak dx helyett.
erdekes, hogy az sgi-nek akik azert kicsit elorebb jarnak 3d-ben mai napig megfelel az opengl mindenre. de barmilyen nem-x86-pc platformot megnezel, opengl van es jol megvannak vele a kulonfele CAD es 3D programok.
Az SDL-t meg el kene mar felejteni, sosem volt alkalmas komolyabb feladatokra. Az arra jo, ha irsz egy tetris-t akkor kis energiaraforditassal windozon es mac-en is fog menni. de ha mar sebesseg kell vagy barmi extra ami az alap sdl api-ban nincs benne, akkor felejtheto.
Raadasul full bugos meg mindig.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni