ne hülyéskedjetek már! tessék egy kicsit tanítani!

Fórumok

:)
informatikát nálunk
dr ámbédkar gimnázium és szakképző iskola, sajókaza

Hozzászólások

Milyen tárgyakat kéne oktatni, milyen részletességgel?
Mik az elvárások a jelentkezővel szemben?
Mik a juttatások?

Informatikát kéne tanítani szerintem. Az alaptantervben ottvan hogy mit. Hát egy kicsit gáz, én ugyanis szakdolgozatot írtam az alaptantervben lévő informatika tanítás anyagáról... :)

Elvárások (általában): tanári diploma.
Juttatások: közalkalmazotti bértábla.

dragesz, javíts ki ha tévedtem.

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Ez jó! Nem fog jelentkezni senki!
Tedd fel úgy: "Hogyan és mit tanítsunk infóból gimnáziumban?", akkor sokan lesznek és választhatsz a hozzáértők közül.
De ők nem fognak menni, mert kevés a pénz. :-)

Én is ezért léptem a tanításból. Mondjuk én fizikát+kémiát tanítottam, de mikor kiderült hogy 10 évnyi munka után akár 5%-al is emelkedhet a bérem és az egetrengető nettó 100-110-et is elérheti (sok túlórűával akár 115 is lehet, de akkro felbruttósítanak, és visszatérítésben kapom meg), akkor mondtam, hogy na takarodjtok a ....... Na ezért van tanárhiány. De sebaj, mert ha kimegy egy tanár angliába mosogatófiúnak akkor kb 2-3* annyit kap. (Tudom ott az albérlet is drágább, de ha 2-3 ember megy akkor már jobb).

Cinikus akartam lenni,nem sikerült. :-)
Volt itt számtalan topik, amiben hosszasan gúnyolódtak az infotanerő és ált. a tanerő hozzá(nem)értésén. Megérne egy kísérletet, hogy a felvonuló "hozzáértők" hogyan boldogulnának egyszerre sok ún. "egységsugarú júzerrel".

Sehogy. Az egy masik szakma.

A pedagogia is egy szakma. Az informatika is egy szakma.
Vannak informatikus tanarok. Az, hogy ok tanarok nem kellene, hogy mentesitse oket az informatikai szakmai hozza nem ertes szegyene alol.
A fizetes alacsonysaga sem. Valasztott palya. Hivatastudatbol kellene odamenni, mert mas nem hiszem, hogy oda vonzza az embereket.
Akinek az nincsen, abbol meg a vilag osszes penze sem fog jo tanart csinalni. Legfeljebb jol megfizetett rosszat. (az igaz viszont, hogy a hivatastudattol szetrepedo lelkes fiatalokat viszont el lehet azzal kergetni ha nem fizeted meg oket.)

Ez most biztos randan es cinikusan hangzik, pedig nem az :-/

Most ez barom szerénytelenül fog hangzani, de sokak szerint én kifejezetten jó tanár voltam (bár kicsit szétszórt). DE nettó 90-ből hogy a fenében tartok fenn egy csaláldot? Jó tudom van rosszabb is. De bolond leszek csóró maradni, ha tudok ellene tenni, még ha abba is kell hagyni azt amit szeretek csinálni.

Szintén pályaelhagyó jó tanárnak mondott ember vagyok. Bár én egyetemi oktatást hagytam ott.
Nem engedhettük meg magunknak, hogy ketten legyünk pedagógusok a feleségemmel, később már azt sem, hogy egy pedagógus legyen a családban - bár ebben az utóbbiban azért az ő iskolája is tevékenyen részt vett.
(Akkor sokalt be többek között, amikor az matek érettségin a bent levő magyartanár megengedte a diákoknak, hogy beszéljenek egymáshoz és emiatt egy szép nagy hülyeség terjedt el az egyik feladatnál. Gyünyörűen lehetett lthi, hogy ki taláta ki és hogyan amortizálódott a megoldás, ahogy egyik gyerektől met a másikhoz. Az igazgató és a kollegák pedig rá haragudtak, hogy észrevette. Láttam a dolgozatokat, csak a h*lye nem vette volna észre a történetet.)
Az a baj az oktatással, hogy az alacsny fizetések miatt hatalmas a kontraszelekció.
Ha többet fizetnének többet lehetne követelni is és egy nemzedékváltás után nem lenne olyan sok egységsugarú tanár. Ez a gazdaságnak is nagyon jót tenne hosszú távon. Persze tudom, hogy a tanárokat az adóból fizetik és annak a magasan tartása pedig már rövid távon is rossz - a hosszú táv pedig a röviddel kezdődik.

"Persze tudom, hogy a tanárokat az adóból fizetik és annak a magasan tartása pedig már rövid távon is rossz - a hosszú táv pedig a röviddel kezdődik."

Ez egy nagyon veszélyes mondat, nem gondoltam volna, hogy a politikusok már egy diplomást is így meg tudnak vezetni.

Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy az adóból mit fizetnek.
A meglévő pénzt el lehet költeni úgy is, hogy az a jövőben mégtobb pénzköltési kényszert generáljon, meg úgy is, hogy befektetésként a jövőben újabb bevételeket hozzon.

A politikusok és az idióták többsége úgy szeret költekezni, hogy mégtöbb jövőbeli kiadást hozzon létre magának.

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy az oktatás tipikusan befektetés jellegű kiadás, ami nem túlzottan hozza lázba a politikusokat és az idiótákat.

Azt hiszem, hogy félreértettél. Teljesen egyetértek azzal, hogy a tanítás az egyik legjobb befektetés. Sajnos a gond az, hogy ezt nem most kellene meglépni, hanem már vagy tizenöz éve kellett volna. Persze most sem késő. A probléma ott van, hogy az érdemi javuláshoz a tanárok fizetését duplájára vagy magasabbra kellene emelni. Ezt pedig nem merik megtenni a politikusok, mert ez vagy drasztikus kiadáscsökkentét vagy adóemelést tesz szükségessé. Azt pedig láttuk a közelmúltban, hogy mennyire vagyunk képesek akár minimális kiadásokat is elviselni.
A politikus meg sajnos olyan állatfajta, aki abból él, hogy nem zavarják el. A keze meg extrém módon maga felé hajlik.
Sajnos már nem nagyon hiszek abban, hogy valami hosszú távon nagyon jó dolgot meg lehetne valósítani akkor, ha rövid távon kevés gazdag ember vagy sok más ember érdeksérelmével jár. (Válság esetét kivéve.)

"Akinek az nincsen, abbol meg a vilag osszes penze sem fog jo tanart csinalni."
Ez gondolom minden más esetre igaz, ennek ellenére a szorosan vett szakmai (informatikai, ebben az esetben) hozzáértésen túli tudásról (pedagógiai) általában mindenkinek határozott véleménye van, elég ha látott diákot. Olyan ez mint a foci, hogy kinyissuk a közhelyszótárt is.

Egyszer érdeklődtem egy tanári állás után, ipari robotok programozásának oktatására kerestek mérnök-tanárt. Sajnos ragaszkodtak az egyetemi tanári diplomához is a mérnöki mellé, és feldobtak mindehhez kb. 120 ezer forintot. Csakhogy nem hetente, hanem havonta... Hát, aki egy ipari robotot tud olyan szinten programozni, hogy érdemben oktathatja, annak ez az összeg elég kevéske... pláne két diplomával. Ezért aztán a jelentéktelen mennyiségű megszállottól eltekintve az oktatásban nem nagyon marad szakember.

És eme megszállottakat meg minden oldalról gyepálják. Veri a hülye kolléga, mert nem azt és nem úgy csinálja, ahogy a könyvben van, vagy túlságosan ragaszkodik a könyvhöz és különben is micsoda zaj van az órán. Veri a szülő, hogy miért magyaráz annyit, miért dolgoztatja annyit a gyereket, miért írat annyi dolgozatot, miért nem kéri gyakrabban számon, stb. Veri a drága minisztérium, mert nem adminisztrál, vagy elmegy a munkaideje adminisztrációval. Veri az APEH is, mert nem tud akármilyen bért hazudni, aztán mindenki körberöhögi, hogy nyóc átaánossa' ötször annyit keres. És mégis folytatja... Aztán mégsem őt emlegetik, ha tanárokról van szó, hanem a sok hozzá nem értő balfaszt, azokat a nekik megfelelő hangsúllyal, következésképpen már ki is alakult a skatulya: a tanárok hülyék, bunkók, erőszakos köcsögök.
Mondják, hogy a tiszteletet és elismerést ki kell vívni. De elég nehéz úgy, hogy nincs rá sem idő, sem lehetőség...
Ja, én is tanítok. Általános iskolában. MAtematikát, fizikát, kémiát.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Sájókázá, mennyünk házá :-))
Ha lenne tanári diplomám, meg lenne kedvem hazaköltözni, meg anyagilag is megérné... :-)