No aztán összeállt a kép. Az én kamaszlányom Bálint miatt takarít. :)) No aztán a férjem szekálta is este hogy akkor most ő kit is áltat.
Régebben az volt a szlogenje Rékának, hogy azért nem rak rendet mert ő nem áltat senkit. Ő ilyen és kész.
Bálint osztálytárs és programozó lesz. Illetve annak vették fel középsuliba de aztán egy országos rendelet értelmében megszűnt a programozói végzettséget adó középsuli. Szoftver üzemeltetői papírt kapnak.
Bálint magán viseli a programozók tulajdonságait. :)) No és az is lesz ha nagy lesz :)
Külső megjelenése? Szemüveg, nem túl extrém öltözet a koránál fogva érettebb megjelenés.
Belső tulajdonságai: segítőkész, értelmes, okos, nyitott a világra de mégis zárkózott és kissé merev.
Számomra egyértelmű hogy a programozók sosem extrovertáltak (tisztelet a kivételnek) hanem introvertáltak. De ez így jó. A programozáshoz magány kell, csönd, koncentrálás és leginkább egyedüllét. Mivel zárkózottabbak ők, ezért is vannak kommunikációs nehézségeik is általában.
Hogy mit is kedvelnek egymáson a Réka és a Bálint? Talán mindkettő a másik tulajdonságaiból szeretne meríteni. Réka „tanítja” a Bálintot élni és élvezni az életet. Ő pedig biztosítja számára a komolyságot.
Olyan muris volt látnom amikor ma felültek a körhintára. Réka jó betekerte magát a lánccal és a Bálintot is. Ő persze hagyta magát, de olyan fal fehér volt és egyenes ült mint a cövek. :)
Vagy rosszul van a körhintán csak ciki lett volna bevállalnia, vagy ennyire komoly mint aki karót nyelt :)
Nálunk ebédelt. Nagyon jót beszélgettünk.
No és persze a programozókat kérdezni kell. Abszolút kicsi az esély arra hogy maguktól meséljenek, sztorizzanak vagy netán kitalálják hogy mi érdekli a másikat.
Ha kérdezik őket akkor pedig szívesen válaszolnak netán mesélnek is.
Amit viszont 100%os biztonsággal ki merek jelenteni hogy a lányom egy programozói vágyakkal ambíciókkal fűtött sráctól SEMMI rosszat nem tanulhat.
- FébertI blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1291 megtekintés
Hozzászólások
Hát, érdekes volt elolvasni ezt a bejegyzést. Lehet, hogy tényleg tipusfüggő a beszélgetési hajlandóság.
Akkor viszont ne aggódj: ha esetleg "bjútiful frensip" bontakozna ki a dologból, néhány hónap múlva egész jó fej lesz a srác. :))
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
óóó látom az igyekezetét... és tényleg szimpi a srác ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ah, ez igy nem igaz azert, max a tobbsegre ;)
en jomagam is programozo vagyok, raadasul nem hobbi, hanem ebbol elek. ennek ellenere elegge extrovertalt vagyok :)
bar van kollegam, aki meg nem.
sot, engem le szoktak hurrogni, hogy miert beszelek ennyit :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudom hogy TE extro vagy.. meg még egy-ketten itt...
De a többség nem az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NagyZ bazmeg multkor, amikor enekeltel, majdnem becsinaltam :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet bálint olvassa a hupot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rákérdeztem nála a Linuxra :)
még nem olvassa a HUPot.. de fogja ;) nemsokára tutti
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy csak csúsztatott :)
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nem tudom.. ez elég fura egy blogpost. Az egész olyan "open-source" feeling, csak magánélet terén^^.. Bár.. akinek van IWIWje vagy MYVIP-je, stb..az nem szólhat egy szót se..(Nekem nincs ^^ heh).. De "tőled" már megszoktam a hasonló postokat. Bár az "élet kérdései" postok sokkalta gyakrabbak.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sztem a blog az ilyen maganeleti dolgokrol szol :) az en blogpostjaim tobbsege legalabbis tutira.
a myvip/iwiw hogy jon ide?
max a munkahelyem van ott, meg par adat. es? en pl volt osztalytarsakkal valo kapcsolattartasra hasznalom.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Régebben az volt a szlogenje Rékának, hogy azért nem rak rendet mert ő nem áltat senkit. Ő ilyen és kész."
De nem árt, ha az adoot pillanatban a legjobbat mutatjuk magunkból erre általában előb utóbb mindenki rájön. Én utóbb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a kifordulos/befordulos dolog elegge fugg a kozossegtol.
ha "idegen" tarsasagba hivnak szorakozni, mindig az az elso kerdesem, hogy kockak lesznek-e.
annyibol szerencsem van, hogy el tudok dumalni a rendszergazdatol a programozon keresztul a hardcore gamerig mindenkivel, es ott altalaban be nem all a szam, de pl. ha nincs kozos tema, akkor inkabb csak figyelmes hallgato vagyok. ^^
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyenkor ha nincs kocka, akkor a lanyok tarsasagat keresem inkabb, minthogy fiu letemre hallgassam a poltikat vagy a focit :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz hogy közös téma legyen érdemes nyitottnak lenni a világra. Tájékozottnak lenni. Nem árt, sőt használ ha hírportálokat is olvas az ember (pl.)
HA valakit csak egy dolog érdekel vagy kettő akkor nehéz közöset találni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat van eleg sok tema, amirol el tudok beszelgetni, de nagyresze kotodik valamilyen formaban a szamitogephez.
Najo, ott van meg a sci-fi, a fantasy, meg szépirodalom. De azert manapsag ritka aki olvas (a nem kocka taborban).
hat ugye ott lenne meg a sport, de az nem erdekel, TV-t nem nezek (najo, tegnap House maraton volt az AXN-en, abba beleneztem), hirportalokat olvasok (index, kuruc, bombagyar) de politikarol nem szeretek irl beszelni, mert nem eri meg a raszant idot. :)
diszkoba nem jarok, zene punk/rock/dallamos-nem-horgos metal
szoval van eleg sok tema, amirol el tudnek beszelgetni, csak nem kocka korokben ezek nagyresze nem erdekli a hallgatot. :P
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kockák között is van, aki olvas, van aki nem. De az igazán kocka általában PDA-n olvas. :-) Én nemrég így olvastam el pár könyvet, többek között a Mester és Margaritát és a Zabhegyezőt. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam azért például megvan a kettősség: nappal (najó, inkább délután/este) programozó/rendszergazda, éjjel meg partyfotós. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi rosszat?! Aahaha. Önmódosító kód pl.? :))
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt a leborult! Mintha csak a sajat elemzesemet olvastam volna, pontrol pontra ilyen vagyok en is es programozassal foglalkozok. Mellesleg szinten Balint :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van Réka nevű barátnőd? ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Réka nevű nincs, de Mónika nevű igen, akit annyira szeretek hogy jobban mar nem is lehet!:))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Takarítani mindig jó, és néha nem is árt :D
Én még mindig ott tartok, hogy miért is hívtál fel a múlt héten?
-> http://www.jat.hu/ JAT.HU Tanácsadó és Szolgáltató Iroda <-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert fontos nekem a hang. (is)
mivel nem látlak benneteket, legalább a hang meglegyen a fülemben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áhám... majd ha lesz telefonos marketinges megrendelésem megkereslek, mert erre a hangra bárki képes megvenni bármit :) (mármint nem az enyémre hanem a tiedre...)
-> http://www.jat.hu/ JAT.HU Tanácsadó és Szolgáltató Iroda <-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
véleményem szerint a hang fontos.
mivel nem látod az illetőt a hang az ami alapján érzékelhető a másik.
örül neked, elkíván a fenébe, szomorú a másik, vagy éppen vidám, hogy milyen az adott hangulata vagy alap stílusa.
Egyébként amig múltinál dolgoztam volt hogy egy spanyol beszállító a hangom miatt szerveztetett magának egy meetinget ide :))
Sokat el tudtam érni a hangommal, meg talán a stílusommal :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ejjh, a körhintás rész az ismerős =)
Családunkban genetikai örökség, hogy elég akár a körhintát megemlíteni is, már előre fáj a fejünk:)
Igazából mind1, csak forogjon, és rosszul vagyok. (Érdekes, hogy például hullámvasúttól semmi bajom)
Tavaly év végén, mit ad isten, hölgy társaságban irány a pestfalvai vidámpark, évzáró buli gyanánt.
(Ennyire extrém a társaság..informatikus jelöltek)
SZóval, a szituáció a következő:
Tudom, hogy nem bírom a centrifugát, de még sem illik azonnal kidőlni az ellenkező
nem árgus tekintete előtt, (akik mellesleg nem mernek felszállni..) Egy ilyen általpörgő lengőhajó.
Kipróbáltuk 2.magammal, hátha a többiek is kedvet kapnak. Nem is volt vészes - mondtam magamban.
Jó, felszállnak a többiek is. Hát, szerintem direkt az én kedvemért vagy 4 percel tovább ment =D
Lányok élvezték nagyon,én próbáltam magabiztosan tartani magam, de a végére ugy néztem ki, mint egy márványoszlop:)
Nem vagyok az a tipikus kocka nor programozó, de idő kell, mire egy társasággal megütöm a közös hangot.
Talán bizalmatlan vagyok, és túl sokat spekulálok másokon, próbálom őket szemmel debuggolni:)
A jó tájékozottság tényleg fontos, ha valaki mindenlébenkanál társasági figura akar lenni..
ha mégsem elég, ott némi színészi játékkal fel tudom hívni magamra a figyelmet.
Utána persze ha sikerül beszélgetésbe elegyedni, elválik, ki az, akivel tényleg elvagyok.
(Azt szoktam mondani, én minden emberrel jól kijövök, csak az a kérdés, mennyi ideig:)
A lányokkal alapvetően jobban, de pl. legjobb (fiú) haverom egy focista, szóval nincsenek előítéleteim se. :) De felállítottunk szabályokat. Ő nem kezdi el ecsetelni a bajnokság jelenlegi állását, én nem zaklatom legújabb ubuntu újdonságaival.
Szó ami szó, kockából is igen sok féle fajzat létezik, a blogban vázolt típust is ismerek, és, be kell valljam, ha jobbna megismeri valaki, akkor sokkal inkább "normálisabb" ember, mint én.
Én maximum valami földönkívüli besorolást kaptam eddig, kivéve egy maroknyi barátot, de őket meg
egy kezemen meg tudom számolni.
Szerepek és álarcok, nehéz megszabadulni tőlük:)
Szóval sok sikert a jövevényhez a családban, programozó is normális ember, csak több idő kell észrevenni, azt nem írom, hogy csak el ne ilyeszd
a túlzott nyitottsággal, mert nem ismerlek, de a postból csak ugy süt az empátia, szóval szerintem
előbb megérzed, ha valaki zavarban van, mint önnön maga:)
Üdv: Warp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igazából mind1, csak forogjon, és rosszul vagyok. (Érdekes, hogy például hullámvasúttól semmi bajom)"
Szintén zenész: hullámvasutazni imádok, de ha valami forog, mitöbb, periodikus (pl. rendes hinta), végem van (;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megírnátok nekem hogy Ti kit neveztek kockafejnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az attól is függ, hogy hagyományosan a kissé furcsa, különc figurákat (beilleszkedési zavarokkal:) is ide vesszük (geek) vagy szigorúan a kompjuter addict személyeket. És a számítógép-függő személyek közül is (most nem a gamer,iwiw,msnfüggő kategóriára gondolok) vannak, akiket szokás kockának nevezni, de szerintem (az átlagostól nem eltérő (normális) szociális viselkedés miatt) nem azok, például számítógépes grafikusok, webdesignerek, modellezők, animátorok, bloggerek:), akik otthonosan mozognak a számítógépek világában, de elvont "művészlelkek", akit inkább képzel el az ember egy underground kávézóban füvezve a szabadidejét eltöltve, mint egy sötét szobában gubbasztva a gép előtt. Ezeknél sokkal inkább hordozzák a kockák jellemvonásait például a matematikusok, akiknek nem szügségszerűen van közük számítástechnikához. Ezért nehéz tipikus példát mondani.
Bár volt, aki már megpróbálta :)
Én se születtem "kockának", semmi családi hagyománya nálunk:), ha egy gyerekkori gikszer (egyensúlyérzék..öö..telljes hiánya:) ki nem zár a korabeliek elfoglaltságaiból.
(Szem-Kéz koordinációm mostanra alakult ki normálisan úgy-ahogy)
így elkezdtem foglalkozni számítógépekkel, tudományokkal, mindennel, amiről olvasni lehetett.
Aztán ennek a kihatásai.. írhatnék még erről sokat, de az lassan már egy saját blog lenne:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyensúlyérzék problémák miatt van a körhinta "fóbia".Kisebbik lányomnál mióta tudatosan javítjuk az egyensúlyérzékét van az hogy már az autóban nincs gond. Addig 20 km megtétele után kihányt mindent.
Valamint már körhintázni is úgy ahogy tud, de jelzi leszálláskor hogy rosszul van. (tehát nála sincs még minden rendben)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, erre még nem is gondoltam:)
Akutt-belsőfül-gyulladásom volt mindkét oldalt, ebből a jobboldali mára oké, a balon viszont
még érződik, hogy a hallásomnak is betett, nem csak az egyensúlyszenzornak.
Ha egy lánnyal sétálok, mindig átpakolom jobb oldalamra, mondván úgy illik
(És meglepődik, micsoda régivágású, lovagias férfival van dolga:)
Később szólok, hogy ez így praktikus is, mert legalább hallom, ha mondani akar valamit:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol :D
-------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem ket dolog zavar az egeszben. Az elso, egy "jelolt" alapjan megitelni egy szubkulturat. A masodik pedig, hogy szulokent egy 17 evest. Felmerulo kerdesem: mennyire realis a kovetkeztetes? Az altalanositas meg mar csak kedely borzolas...
---
http://www.aigeruth.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
-------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akion! Te kit nevezel kockafejnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huhh, jó kérdés.
Igazából ha jól tudom, angolban is két megnevezés van, a kocka és a gyík (geek és nerd). Az fordításom nem biztos, hogy pontos, mások fordítva tudják. Értelemszerűen az utóbbi inkább sértés.
Vegyük akkor a jobbik értelmezést. Kocka? Hmm... nagyon nehéz megfogalmazni, mert "érezni kell" :F . Valahol egy kocka mindenképpen álomvilágban él, de nem feltétlenül a számítástechnikában. Lehet kémikus, matematikus, irodalmár, mittomén, de valahogy jobban megragadja egy adott témakör, mint bárki mást, és emiatt hihetetlen mennyiségű időt tud beleölni, és mégtöbb teljesen haszontalan információt felhalmozni :D Ebből kifolyólag a kocka csak a hasonszőrű kockákkal tud erről beszélgetni - sajnos társaságban is megpróbál ezzel előhozakodni, és mivel sokaknak az totál kínai, ezért mindig kicsit furán néznek rá. Persze ez nem azt jelenti, hogy teljesen antiszociális, vagy hogy nem tud másról (értelmesen) beszélni, de jó úton halad a "csodabogár" jelző felé (hmm... ez az utóbbi nem is rossz gondolat :F ).
Mindezekkel együtt nem tévesztendő össze a kocka a hackerrel, mert a kockából legtöbbször hiányzik az, ami az igazi hacker ismérve: az igazi, masszív, sallangoktól mentes mesteri tudás, és legfőképpen az alkotási vágy.
A kocka valahol mindenképpen pozitív, egy kicsit mindenkinek annak kéne lennie.
Hobbista?
-------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oké, igy már értem.
TEhát akkor ismerek kockát. :)
hobbistának azért nem nevezném én mert akinek hobbija van (legalábbis tapasztalatom szerint) az el tudja úgy mondani a mondanivalóját hogy szinte kényszert érzek legalábbis én hogy kipróbáljam megtapasztaljam azt a dolgot ami az ő imádatának tárgya.
Le tudja fordítani hétköznapi nyelvre az ő hobbi tudományának nyelvezetét, tehát megértem én is vagy bárki.
A kocka típus viszont szeretné belémszuggerálni hogy én is vagyok olyan szinten az ő tudományágában mint ő maga. Érthetetlen számára hogyha minden második szót értem a mondatában akkor az összefüggést sem fogom megérteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Visszakérdeznék, Te hogy értelmezed a kockát? Ne az én álláspontomat fogadd el, mert nem biztos, hogy helyes ;)
Egyébiránt a saját leírásom alapján én is kocka vagyok :D Mi több, büszke is rá! :F
"A kocka típus viszont szeretné belémszuggerálni hogy én is vagyok olyan szinten az ő tudományágában mint ő maga. Érthetetlen számára hogyha minden második szót értem a mondatában akkor az összefüggést sem fogom megérteni."
Szugerálni szerintem nem akar, de mindenképpen el akarja magyarázni. Általában több-kevesebb sikerrel, de inkább kevesebbel :)
-------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a része függ a kocka kifejező, és a hallgatóság befogadóképességétől is:)
Illetve sok kocka el tudná érthetően is magyarázni azt, amit épp csinál, de meg akarja őrizni még egy kicsit a varázst, amitől különcnek nézik:)
//Vagy csak a kiváncsi hallgatóság próbál megérteni valamit kockák társalgásából, és csak pislog, pedig ha megkérnék, hogy neki magyarázzák el, akkor megtennék. Volt már rá példa//
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemtom, én általában ott szoktam elrontani a dolgot, hogy nem próbálom meg misztikus tudásként feltüntetni a dolgot, hanem megpróbálom apait-anyait beleadva elmagyarázni. Ebből kifolyólag már a magyarázat felénél elunja magát a hallgatóságom :D
-------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebbe a hibába én is beleestem, nem kell Ádámig és Éváig visszamenni a mindent-kimerítő magyarázatban.
Ha a szabad szoftverekről beszélsz, ne azzal kezd, hogy mikor diplomázott Stallman a Harvardon,)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban én se vagyok biztos, hogy melyik kifejezés sértő és melyik nem, de azt hiszem, meg tudom ragadni a lényeget.
A kocka ezek szerint az a barát vagy ismerős, akinek megvan az a tulajdonsága, hogy ha kérdeznek tőle valamilyen számitástechnikával / tudománnyal kapcsolatos dolgot, nagy valószinűséggel tudni fogja a választ. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy őt keresik meg, ha nem működik a számitógépen valami. Aztán jön, clickety-click, és minden oké.
A másik fajta kocka viszont olyan személy, akinél a beszédtéma erősen egy adott tudományágra (pl. számitástechnika) szoritkozik, egyébről szinte képtelen beszélni. Ez akár pszichiátriai eset is lehet.
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi a különbség a zseni és a kocka között?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nehéz kérdés. Szerintem igazából szinte semmi, illetve valami jelentéktelen apróság, megjelenés, rossz szokás, akármi, ami miatt a zsenire fölnéznek, a kockát meg csodabogárnak tartják, vagy rosszabb esetben kinevetik.
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a zseni nem engedi magát meggyőzni, a kocska pedig inkább beletörődik abba, hogy másnak "van" igaza, ha nincs akkor is
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem éppen forditva.
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindketten arra gondoltatok, hogy sem a zsenit sem a kockát nem érdekli, hogy az embereknek mi a véleménye a gondolataikról, csupán másként reagálják le? Az elmélyültebbek csak legyintenek a kritikára, mert hisznek a gondolataikban. A befolyásolhatóbb személyiségűek hajlamosak egyfajta támadásként érzékelni a kritikát és igyekeznek meggyőzni a "támadót" az igazukról.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem minden zseni kocka, de nem minden kocka zseni. Valahogy igy tudnam osszefoglalni. A zseni az szerintem tobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bevallom őszintén én most és itt találkoztam a kocka kifejezéssel elöször. Ezért is kellett rákérdeznem hogy kit is neveztek annak.
VAlahol a zseniség határát súrölja a kocka. (talán)
DE mitől több a zseni mint a kocka szerinted gyongy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A zseni az valami olyan újat alkot, amire senki más nem lett volna képes.
A kocka az lehet, hogy kellően beleásta magát kockasága tárgyába, a fenti lépés mégis lehet, hogy elmarad.
Bocs, hogy közbeszóltam:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mégegyszer végiggondoltam amit gyongy írt, és valóban az ő meglátása lehet a korrekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az en elkepzelesem szerint kockanak olyan valaki nevezheto, aki szep lassan megtanul valamit, ami ot erdekli es foglalkoztatja. Kocka ilyen szinten barkibol lehet, aki hajlando arra, hogy tanuljon uj dolgokat.
A zseni viszont ezzel szemben az en ertelmezesemben attol tobb, hogy zseninek, ahogy mondjak szuletni kell. Kell az a plusz intelligencia, amitol a zseni nemcsak a kocka tudasaval fog rendelkezni(amit lenyegesen konnyebben, s akar autodidakta modon sajatit el), hanem kepes uj dolgokat kitalalni, megalkotni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valóban, igazad van...
tehát a kocka az kocka :))
ami érdekes nekem hogy az én fejemben a kocka szó azt jelenti hogy egyformán gondolkodik mindenkivel, nincs önálló gondolata, szürke..
de akkor azt hogy hívják... mert hogy nem kocka az kiderült
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szurke kiseger?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
droidnak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyeeeeeem :D BORG :P
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gyongy hozzászólásával egyetértek, de azt ki kell hangsúlyozni, hogy a kocka általában tényleg pozitív jelző
(Még a szocializációs problémák ellenére is, de hát nem kell mindenkinek kockákkal, nerdekkel "számítógépbuzikkal" haverkodnia)
Ha a kockulást a zsenialitás szintjén műveli azért, ha nem, akkor pedig a szorgalmáért kell megbecsülni :)
Persze ez nem jelenti azt, hogy nincsenek szorgalmas, zseni kockák, de ha kevesebb munka árán, többet tanul, jobbat alkot, akkor a fennmaradó időben ált. élvezi az életet:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
infós osztályban nálunk a kocka spec negatív jelző volt és arra alkalmaztuk, aki egész nap semmi értelmeset nem csinált a géppel, csak játszott.
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyeeeem :D Ők a Gamerek.
Lehet, hogy csak dacból, de mi páran büszkén viseljük a kocka jelzőt :)
Igazából a geek szinonímájaként, még ha nem is egyeznek meg eredetileg.
Hmm..akartam linkelni egy képet, de inkább megy blogba (amugy sem füstölt még az E-Pennám az E-Papíruszon)
mert itt már nagyon el van ásva:)
Update: Ez az
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
no most akkor a kocka pozitiv vagy negativ jelző?
Ahogy látom aki mondja a másikra hogy kocka az negativat akar mondani, akire viszont mondják ő pedig pozitivként éli ezt meg?
no hát ez roppant érdekes.
aki egész nap játszik azt én egyszerüen függőnek hívnám :) leegyszerűsítve.
Ahol tanítottam osztály volt hogy ki is maradt az egyik srác. Leérettségizett de a gazdasági info végzettséget már nem "élte" meg, mivel a játékszenvedélye miatt kimaradt. Egyszerűen a reggelig tartó játékok miatt nem tudott felkelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
atl függ, hogy hangsúlyozzuk...
a simpla könnyed "kocka" az nem sértő, de ha valakire olyan jó erőteljesen és nyújtottan mondjuk, hogy kockaaaaaaaaaaaaa az már igen
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A zseni és a kocka is a saját örömére alkot, és akkor lesz a kockából zseni, amikor külső személy(ek) elismerik a tudását. Olyasmi, mint amikor két ember ugyanannyit tud, de csak az egyiknek van papírja róla. Amikor a kockának hízelegnek, akkor lesz zseni (de ettől még nem tud többet annál, mint amikor csak kocka volt). A zseniség szubjektív, a kockaság nem annyira. Számomra Földes László zseni, Gáspár Laci nem. :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Földesre nem inkább a tehetség szó illik? bár lehet ám hogy a zseni szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindketten tehetségesek, de számomra Földes László érdekes, Gáspár Laci nem. Tehát nekem egyikük zseni, másikuk meg Gáspár Laci. :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyetértek veled.
hallgattad a legújabb CD jüket? (Földesnek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Nekem sok régi lemezük/lemeze is új lesz még. :)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.zeneszoveg.hu/egyuttes/78/hobo-blues-band-dalszovegei.html
itt tudsz csemegézni dalszövegben. youtube-ot meg hozzánézheted :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! :) http://www.hobo.hu/ :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kocka nem a geekbol szarmazik.
Monitor fej - monitor kocka szeru.
Kesobb jott ez a geek szoval valo osszekapcsolas.
Ezert a kockanak a szamitogehez not embereket szokas nevezni.
geek,nerd kiterjesztheto mas szakteruletekre. geek-et is inakbb csak mernoki teruletekre szokas kiterjeszteni. nerd-et szinte barmilyen teruletre.
nerd a megszallottsag magasabb foka, mint a geek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IMHO a "kocka" szó inkább a "kockák" gondolkodásmódjára utal. Gondolok itt arra, hogy a kocka tele van derékszögekkel, élekkel, sarkokkal, semmi átmenet, semmi elmosódottság. Vagy ez így túl lila? :-D
Vagy inkább arra, hogy a "kockák" általában élnek a saját kis világukban mint valami kockában. A külvilág meg mérsékelten se túl érdekes.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Véleményem szerint pont ezért van szüksége Bálintnak Rékára, hogy ne a negatív értelmű kocka váljon belőle. A külvilágot kapja tőle :)
Amin mosolyogtam, hogy a lányom mesélte hogy Bálint azt mondta neki hogy pont ilyennek képzelte el a szobáját :) és a lakásunkat mint amilyen.
Réka meg csodálkozott hogy jééé ő elképzelte elötte mielött eljött?
El kellett magyaráznom neki hogy persze hogy elképzelte. Az infosok belülről élik meg a dolgokat, fantáziálnak, képzelegnek :)
Még mondjuk az extrovertált azt csinálja hogy odamegy és megkérdezi hogy Figyi.. elmeséled milyen a szobád? :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Amit viszont 100%os biztonsággal ki merek jelenteni hogy a lányom egy programozói vágyakkal ambíciókkal fűtött sráctól SEMMI rosszat nem tanulhat."
És mi lesz akkor, ha legközelebb Réka rm -rf-fel rakarít majd? Mondjuk a /-ból indítva? (A pincétől a padlásig kidob mindent :-D
üdv.
dacas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy cat /dev/urandom >> /haz. Na abbol lenne balhe =)
(Mellesleg kockanak erzem magam, mert a . helyett ;-t akartam rakni, ezzel elmondtam mindent azthiszem =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megszavazzuk. Ezentúl sapka helyett dobozt is húzhatsz a fejedre :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni