Reménytelen

Mármint Raikonnen. Életemben először szurkoltam Raikonnen-nek, hogy verje meg Hamilton-t (Alonso szempontjából ez most jól jött volna). Teljesen felesleges volt. Raikonnen képtelen előzni. Sok-sok körrel a verseny vége előtt tisztán látszott, hogy nem fog neki menni. Alonso a lehető legtöbbet hozta ki a helyzetből. Remélem, hogy ezután elkeni Hamilton száját a VB-ben. Alonso büntetése nevetséges, a döntőtestület eláshatja magát. Milyen szabály alapján adtak 5 helyes rajtbüntetést Alonso-nak? Kitaláltak egyet? Ha Alonso bűnös volt (a háttérben folyó dolgok (Hamilton görénykedése) napvilágra kerülése után kétlem, hogy nagyobb mértékben, mint Hamilton), akkor is max. az utolsó mért körének eredményét kellett volna törölni és engedni elindulni a második helyről. Mindegy, ha Alonso netán ilyen handicap-pel megnyerné a VB-t, az szenzáció lenne.

Hozzászólások

Hüm... én meg Alonsot tartom egy utolsó sunyi féregnek.
:)

A hírek szerint a köcsögösködést Hamilton kezdte, majd miután a csapatban megbeszélt taktikát _szándékosan nem hajtotta végre_, Alonso versenymérnöke ezt a visszavágást találta ki. Alonso a kocsiból - több vélemény szerint sem - nem tudta volna kiszámolni, hogy mennyit kell benn maradnia, hogy Hamilton megszívja, erre csak a mérnökök, akik látják a számokat képesek, így igazságtalannak tartom, hogy a pilótát ily mértékben büntessék. Mondom, vegyék el tőle az utolsó körének eredményét. De ez túlzás.

--
trey @ gépház

Perfect volt az FIA döntése.
Alonso ebben könyékig benne volt, ahogy a mérnökök és a fitnessguruedzője is.
Maximum még annyit tehettek volna, hogy Alonsot uccsó helyre sorolják.
Alo sem sokmindent csinált a futamon, szal nemtom mit fikázod Kimit...
Ha csak simán antiKimi mivoltod miatt, akkor értem.
Alonso előzni abszolute képtelen volt, mármint amikor legjobban kellett volna, a 3. helyért.
Nem is vártam ennél többet a kis .....tól...

Előre megbeszélt taktika volt, hogy ki mikor megy ki a box-ba, ki mennyit tankol. Ennek jelentősége van a futam során. Éppen ezért egyik futamon az egyik pilóta kerül kedvezőbb helyzetbe, a másikon a másik. Most Alonso jött volna a jobb takitikával, de Hamilton nem tartotta be az előre megbeszélt csapattaktikát. Ezután Ron Dennis olyan igedes volt állítólag, hogy a csapatrádión szólt Hamiltonnak, aki minősíthetetlen hangnemben beszélt a csapatfőnökkel. Magyarul egy kis gerinctelen pöcs. Erre fel találta ki Alonso mérnöki gárdája ezt a visszaszívatást.

--
trey @ gépház

ez a minősíthetetlen hangnemes dráma már a szájhagyomány útján került erre a részre a történetedben, tekintve hogy az a beszélgetés úgy kezdődött, hogy <lhamilton> meg ne próbáljatok még egyszer így kibaszni velem (tehát bajosan történhetett az alonsoi szabálysértés előtt)

>> egy kis gerinctelen pöcs
kíválóan belepasszol így a csapatba

Ezt így hallottam a TV-ben. Természetesen én nem voltam jelen. Mondjuk ez teljesen mindegy, ha Hamilton kezdte a dolgot, megérdemelte a szopatást. Szemeben a "jófiú" image - amit annyira próbálnak sugározni (nem átallva belevonni a rokkant testvért sem, ami gusztustalan) kezd lefoszlani.

"kíválóan belepasszol így a csapatba"

Ezzel nem mondasz nagyot. Ebben a szakmában a zsiványoknak áll a világ. Lásd Sumaher, aki nem átallott versenyzőtársat sem kilökni a pályáról a VB címért.

PS: "(tehát bajosan történhetett az alonsoi szabálysértés előtt)"

Milyen szabályt is sértett? Mert ez még nem világos nekem.

--
trey @ gépház

amíg műszaki probléma hiányában nem tart fel senkit

vagy tegyük fel, hogy esetleg az utolsó futamon hamilton vezet a pontversenyben, mögötte alonso 1 ponttal lemaradva. hamilton az első körben kimegy, es leparkol (magában 2milliárdtól visszafelé számolgat fütyörészve), hogy alonso ne tudjon kijönni a kötelező kerékcserére. tök szabályos a hozzáértők szerint

Pláne ha nálad fordulnak elő. :) Visszatérve, ilyen eset nem fordulhat elő, ha mégis, a csapat dolga ilyen esetben "megtisztítsa" (eltávolítsa a járművet) a boxból, hogy az ne akadályozza a másik csapattársat. Itt ilyen eltávolítás nem történt.

BTW: pancserkedés miatt a Ferrari-soknal is volt ilyen, a két luzer egyszerre ment kereket cserélni, egyik feltartotta a másikat. Hol a büntetés?

--
trey @ gépház

nyilván vizsgálni kell a szándékosságot

>> a csapat dolga ilyen esetben "megtisztítsa" (eltávolítsa a járművet) a boxból
ezt most kreáltad. és ha nem takarítja el (a fitneszmérnökeit oda se engedik)?

>> az ne akadályozza a másik csapattársat
nem tartja fel, 'csak a visszaszámlálásra vár'

"nyilván vizsgálni kell a szándékosságot"

Gyenge duma, és természetesen ebből ki lehet hozni bármit (vagyis amit akarnak). Csapatutasításra történt az is, hogy egyszerre ment ki a Ferrari, meg ez is. Büntessék a csapatot, de ne a pilótát. Pláne ne úgy, hogy ezzel jelentősen befolyásol(hat)ják a VB végkimenetelét.

"ezt most kreáltad. és ha nem takarítja el (a fitneszedzőjét oda se engedik)"

Tippelem, hogy nem a "fitnesszedzőnek" kellenne a sci-fi-dben felvázolt esetben eltolni az autót, hanem azoknak, akik a kereket cserélik. A Ferrari-t sem a versenymérnök tolta vissza tankolni (hahahaahha, rotfl, lol) miután kifogyott a nafta, hanem a szerelők. Gondolom szóltak nekik. Itt kaptak a McLaren-nél ilyen utasítát?

--
trey @ gépház

(nem átallva belevonni a rokkant testvért sem, ami gusztustalan)

eleinte még szimpi is volt a családias hozzáállása, de már kezd fárasztani, hogy öcsikét és apukát állandóan mutogatják a tv-ben...

jól láttam, hogy a kerekesszékes öccse most saját lábon álldogált a csajszik előtt?

--
by Mikul@s

Ehehe, én pont a FIA köcsögölései miatt hagytam abba a F1 nézését évekkel ezelőtt.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

amugy ez már nem F1, ez egy állatkert vagy cirkusz
olyan szabályokat hoznak be amitöl nevettséges lesz minden. pl nem lehet motort fejleszteni, meg safety car alatt nem lehet elhagyni a boxutcát az ezek már kicsit túlzás. Régebben imádtam a f1-et de most már csak leülök és közbe 100 dolgot csinálok, míg régen akkor hozzám sem lehetett szólni, ha ment.

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

"Alonso az edzés leintése után felhőtlenül örült a sikerének, az autójára állva ünnepeltette magát, nem zavarta, hogy sportszerűtlen körülmények között szerezte meg az első helyet, ami sokat elárul erkölcseiről, felfogásáról." @ index.hu
mintha én mondtam volna.

"Raikonnen képtelen előzni. Sok-sok körrel a verseny vége előtt tisztán látszott, hogy nem fog neki menni. "
előzni az f1-ben ennyire azonos sebességű autók között eleve lehetetlen, a hungaroring pedig ez egyik legrosszabb pálya ilyen szempontból. ezt nyilván te is tudod, igy inkább csak magam elé motyogtam.

alonso nagyon gyengén nyomta, motiválatlan?

épp az hogy nincs vodka, be kellene elött itatni és akkor bátrabb lenne (amugy ferrari párti vagyok).
az autó orrára kellene rakni egy vodkásuveget, hogy azt kergesse és akkor is gyorsabb lenne :)

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

Ideggyenge kedvencem jobban áll a pontversenyben ha nem tévedek, mint kis barátod, aki mögött a világ legtapasztaltabb csapata áll a világ legjobb autójával. Már Sumaher is feladta. Rájött, hogy ebből az emberanyagból nem tudnak csodát csinálni. Már ki sem megy a versenyekre.

--
trey @ gépház

Ez gyenge volt trey, már ne is haragudj.
De értem én, hogy sokan szívesen "kibújtatnák" a pilótákat a botrányból...
Nem arról van szó, hogy tudtak róla vagy sem, de mégiscsak abban az autóban nyertek versenyeket nem?
Szóval ha netán "észrevétlenül" bedobnának egy turbófeltöltőt alonso kocsijába, és nyerne vele sem kellene elvenni a pontjait?
:D:D
Ez így több, mint vicces!

Még szerencse, hogy nem vitatkozás célból írtam, amit...
Vagy az értékelésed miatt.
Persze neked mindíg igazad van!
:)
Nem célom, hogy belásd mi a szitu...
Szerintem nem is tudnád, de ez így van rendjén...
Fordított helyzetben 99%, hogy hasonlóan gondolkodnék mint te.

Egy vicces hozzászólás a #grsec-es csatin:

{xxxxxxx} alright you fuckers, who hacked the ferarris? i had 10 notes on raikkonen ftw.

:)

kinek volt leggyorsabb kore a verseny alatt? es ki szelesitette ki a Senna kanyart 3x?

udv Zoli

Szerencsére a F1-et pontokra játszák és nem leggyorsabb egy körökre, de ha már itt tartunk ki volt az, aki az előző futamon az esőben nem talált be a boxutcába, fogalma sem volt, hol kell bemenni, kacskaringózott a kerékvetőn, majd elment korcsolyázni szar gumikkal, amivel sikerült egy kör alatt kb. 5 helyes hátrányt összeszedni? :)

--
trey @ gépház

és a maradék versenyek? :D

valahogy az idei évnek kicsit "üresen" vágtam neki, ugy voltam vele, hogy már szarok az egészre, több okból is:
idióta szabályok, versenyzők mentek el, a tavaji ferrari sem volt már annyira jó, de az még mindig jobb volt, mint az idei.
amugy meg meglátszik a ferrarin, hogy nincs Ross Brown és Schumacher.

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

na ja, meg még az tetszett, hogy a McLaren azzal terelte a szót a kémkedés súlyosságáról, hogyha nem kémkedtek volna akkor a Ferreri még most is szabálytalanul menne ... (azért én is meg sokan mások is kiváncsiak lennénk, hogy vajon a mc- mennyi szabálytalanságot rejteget és ez érvényes a többi csapatra is, mert arra mennek rá hogy van egy szabály, azt hogy lehet megkerülni, mivel megszegni nem lehet {lehet, csak ha kiderül akkor meg bukta} )

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

Mondjuk az elég gáz, hogy egy elsőidényes jöttment porig alázza mindkettőt sorozatosan.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

de nemcsak mindkettőt, hanem relative (vagyis abszolute) az egész mezőnyt ...
és nemhinném hogy hammiltont olyan nagyon helyreraknák, mert ő a kiskedvenc a McLarennél ...és ez nem teszt jót sem a csapatnak sem Alonsónak ..

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

csak ne ennyire látványosan tennék. akkor itt jön a kérdés be, hogy akkor mi a francnak pont egy világbajnokot raktak be mellé, ha tudták, hogy ennyire jó, mert igy csak az Alonso-t alázza le ...

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

csak az a baj, hogy az ilyeneket nem bírom, aki idejön és első évbe azt képzeli magáról, hogy ő az mindenki és _még a csapatnak_ sem engedelmesekdik.

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

Szerintem a F1 a foci ellentettje ilyen szempontból. Fociban a játékos a király (legalábbis gyenge bajnokságokban), a management meg lábhoz, ül, fekszik! F1-ben meg a csapat mond meg mindent. Lehet, hogy nem mutat rossz példát, és ugatni is van alapja.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

Kicsit mesterkélt. Spanoskodik mindenkivel, ütögeti mindenki hátát. Játsza a nyugodtat, közben a sajtótájékoztatón majd széjjelb...a az ideg, úgy rángatózik. Ettől függetlenül tényleg tehetséges. Raikonnen papit az ilyenek küldik nyugdíjba VB cím nélkül. :)

--
trey @ gépház

Azért az ekleszton Urat, meg a feleségét se felejtsd ki a kis pocs támogatói közül. Ha jól emlékszem a mama kedvence, volt náluk töbször zsúron. Nem véletlenek a "pártatlan ítéletek". Monaco meg most. Nevetséges. Kémkedni szabad, boxban állni nem. Nyugi, ha nem hamiltonka vb címe lenne a tét, rég megbüntették volna a McL-t.
Szóval nem érdemes felszívni magunkat az egész miatt. Hamilton nagyon sok pénzt hoz, ahogy anno Sumi is hozott(Europa legnagyobb gazdaságának vevőerejét). Hamilton meg az angolokat és a szinesbőrűeket fordítja az F1 felé. Pénz: Uraim, pénz.
-----------
A feszültség alatt lévő alkatrész pont úgy néz ki, mint amelyik nincs feszültség alatt: csak más a fogása.

és a ferrárinál az a baj, hogy nincs egy #1 számu pilota, aki vinné a csapatot, mert raikkonen szarik SZVSZ a csapatra, míg Schumacher tudta fejleszeni a csapatot (ő szedte össze onnan ahvá került évekkel ezelött), Massa pedig még nem érett meg.

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

Ritka az az első idényes, aki bekerülve az F1-be mindjárt csúcsautóban kezd. Ilyen példa még korábban nem volt, így kérdéses, hogy ha más is ilyen hátszéllel érkezett volna, akkor nem lett volna hasonlóan sikeres. Ha visszaemlákszem, akkor talán Sumaher is a Minardi-nál kezdett... Tudod melyik a Minardi? Az, az. Ott van Fettel. Betették egy BMW-be, élete első futamán pontot szerzett. Van olyan, aki életében nem szerez. Aztán most Fettel bekerült egy gyenge autóba, hol volt ma? Nevét nem hallottam. Szóval nem kétséges, hogy Hamilton ügyes, de itt annál kicsit többről van szó.

--
trey @ gépház

A pályán nem sokat ér a hátszél, mert ha 100-nál többel nem tud menni a csúcskocsival, akkor mindenki megelőzi.
A jó pilóta szar kocsival is tud alkotni, l. Damon Hill a Hungaroringen sok évvel ezelőtt.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

Gondolj bele a "precedensértékébe" a dolognak: a nagyobb csapatok látni fogják, hogy érdemes a kezdőket is bevetni, ha tehetségesek. Így a tehetséges kezdők nem a Pistike-Csotrogány csapatnál kezdenek, és lesz sikerélmény (már azzal, hogy szóba állt velük a csapat). A sportágnak is jót tenne.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

Gondolom, Schumacher, Senna, Berger, Lauda (aki azt a tényt megcáfolja, hogy a világon 2x annyi szemöldök van, mint ember), Hakkinen, Prost és társaik is kisebb bajnokságokban mentek előtte, nem igazán látok különbséget.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

Kivéve talán Raikkonnent. Ő zsír kezdőként került be... Ha emlékszel, nem is akarták megadni a szuperlicencet neki a néhai Sauber csapatnál (középcsapat volt akkoriban, a mostani Red Bull elődje), mivel előtte csak huszonvalahány együléses 'formaautós' versenyt futott. Aztán első futamon pontot is szerzett, utána már nem volt sok kérdés az FIA részéről.

Az F1-es pályák közül van jópár amit Hamilton is csak most lát először élőben (pl Hungaroring).

Vagy éppen Barichello. Az sem felejtett el vezetni. Szinte állandó második helye volt a Ferrari-val Sumaher mögött, sőt volt hogy jobban ment nála. Most hol van a Honda-val? 20. hely? Nevetséges. Sajnálom szerencsétlent. Ma is mondták neki, hogy menjen, mire visszaszólt a csapatrádión, hogy "Sorry srácok, padlógáz". Meg magában hozzátette szerintem, hogy szakadnátok meg, mint a véreshurka, hogy ilyen fost tudtok csak összekapalálni. :)

--
trey @ gépház

Én Alonso miatt "kezdtem újra" nézni a F1-et úgy 2003-ban - mikor megnyerte a magyar nagydíjat. Akkor ez úgy megfogott. A schumacher egyeduralkodás szerintem nézhetetlen volt, és halál unalmas.

Visszatérve a 7végére, valami hihetetlen gusztustalan, sportszerűtlen volt amit Hamiltonnal művelt, nagyot csalódtam Alonsoban. Megérdemelte a sorsát. (6. pozició). Csak magának köszönheti amit kapott.

Ettől nem lesz rosszabb vezető, de emberileg egy hulladékká vált.

Az meg, hogy Hamilton nem tartja be a csapatutasítást, az sz'tem nem jogosítja fel Alonsot, hogy hasonlóképpen tegyen...

Meg aztán a Hamilton féle "görénykedés", és a "nem engedem ki versenyezni" között van erőteljes különbség.

Amúgy Alonso szerintem pszihikailag elbukta a vébét. Arra gondolok, hogy nagyon foshat a Hamilton gyerektől, hogy inkább nem engedi ki az időmérőre, mert attól fosik, hátha megy egy nála is gyorsabb kört.

Pedig nem biztos hogy megdöntötte volna az edzés-idejét.../ mondjuk ezt már sosem tudjuk meg /.

Ez a gondolkodás nem való egy világbajnokhoz. Megérdemli hogy az újonc "elkenje a száját"...

-----------

Nem a zsömle kicsi, a pofátok nagy...

Hamilton: rendkívüli tehetség és még elég tartozkodó. Páratlan F1 kezdés és balgaság volna egy hisztis világbajnok mögött tartani.
Alonso:rendkívüli tehetség és mérhetetlenül hisztis, összeesküvés elméleteket gyárt, hogy nem támogatja a csapat...stb. Szerintem olvassa át a szerződését. A hungaroringi eset kifejezetten óvodás módszer. Ezért nem 5 rajthelyes büntetés járt volna, hanem 21 fakanálcsapás a fenekére.
Raikkönnen: állat a manus, de csak múltidőben. Anno a McLarennél nem bírták annyira hátratenni az indulását, hogy ne a dobogón végezzen :)))) Erre azóta se sokan képesek.
A Mass(z)a: hát nemtom, ahogy hallom pösze.

Karesz
http://kareszka.extra.hu