freeciv

 ( quash | 2001. november 26., hétfő - 8:40 )

Remélem sokaknak mond az a jatékcím valamit, hogy civilisation. A PC -s játékok gyerekkorában készült, mai szemmel elég puritán külsőt mutató stratégiai játék, mely hetekre képes az embert a monitor elé szegezni.Sokan ragaszkodnak hozzá a mai időkben is. Aki kipróbálja a freeciv -et, tapasztalni fogja, hogy a külső semmit nem változott, (pedig ez nem ugyan az a civ, "csak" klón), de a jatékélmény az ugyanaz, ha nem jobb. Lényeges különbség az, hogy freeciv -et hálózati játékra készítik, így akinek van 2-3-4 felesleges órája (pl. munkaidoben :P), annak jó időtöltés. Legjobb benne, hogy nem igényel folyamatos odafigyelést, míg a többiek lépnek, addig lehet mást is csinálni. Akik esetleg nem ismerik, próbáljak ki, máshogy nem lehet képet kapni a jatékról. De vigyázat! Nehéz abbahagyni :)

A freeciv multiplatformos játék, így akár windows felhasználókkal is lehet játszani. (érdemes a cvs változatot használni)

Néhány kép: 12.0 11.4

Honlap:
www.freeciv.org

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

hi,

sokan dolgoztak a tile-seteken, nem orulnenek, ha olvasnak, hogy "a kulso semmit nem valtozott". es ez nem is igaz. a grafikaja sokkal szebb lett, csak maga a jatekmenet a regi. mivel van ai jatekos is, egyedul is lehet jatszani, mint a dicso elodot.

Udv.

Gaboro

Gondolom quash arra gondolt, hogy nem lett hiper-szuper 3D csillogó, villogó, bump-mappelt, anti-aliasing -olt, textúra ráfeszített id software -s valami =). Hát ugye a mai szemnek amihez nem kell legalább 128MB -os VGA kártya, fél gigányi RAM a gépbe, és legalább 1GHz -es processzor az sivárnak tűnik. IMHO quash nem leszólni akarta, sőt dícsérte a játékot. Esetleg ha tudsz bővebb infót mondani a fejlesztésről, vagy a 'tile-setek' -ről (hmm. ha tudnám mi az ), azt szívesen megírom itt ezeken az oldalakon =). Gondolom másokat is érdekelne....

Hi,

termeszetesen nem magat a cikket kritizaltam, mert az tenyleg dicsero es pozitiv hangvetelu volt. a tile-setek kulonbozo grafikak a civ kulonbozo egysegeinek (pl. chariot, explorer, barracks, granary stb.). ha minden igaz, ezeket cserelgetni lehet. Az alap viszont nagyon szep, igy en ezzel nem foglalkoztam. Nem 3D, szuper csillogo, de messze nem olyan sematikus vackok, mint az eredetiben.

Azon kivul magyarul is beszel a civ. Magyar beallitasu KDE-t hasznalok (suse 7.3), es a GTK-s civclient inditasu utan magyarul talaltam mindent. a nepek kozott is ott figyel a magyar, alapesetben a "Bela" nevet ajanlja fel, mint vezetot. En szivesebben valasztom Matyast.... Az alapertelmezett varosnevek is magyar varosok. Minden egyseg mellett ott figyel a magyar zaszlo is.

Az eredetihez kepest vannak meg automatizalasok. Pl. ha egy tamado egyseg megall a varos elott, akkor automatikusan a varosban taborozo vedok kidamadnak rajuk, legtobbszor sikeresen.

Nem vagyok nagy jatekos, es nem is sokat jatszottam vele, de az ai jatekos szerintem nagyon kemeny, az eredetiben konnyebb volt gyozni. bar lehet, hogy masnak konnyebb.

Nekem sokkal jobban tetszett, mint a CivCTP, amit ugye a Loki portolt. Nosztalgikus erzes jatszani vele, de egyben mindig hoz valami ujat is. Probaljatok ki!

Udv.

Gaboro