GUI evolúció

Címkék

Egy szorgalmas blogger megpróbálta felvázolni az elmúlt huszonvalahány évnyi grafikus felhasználói felület evolúciót kezdve az 1983-as Apple-s első kereskedelmi GUI-val (ami elől hiányolják a Xerox-ét) és bezárólag a mostanság használatos, vagy éppen nemsokára megjelenő GUI-kkal. A blog itt.

Hozzászólások

Hiányzik a GEOS, az AmigaOS, a TOS, a MiNT, a BeOS, hogy mást ne mondjak.

Hat, ezek OS3.5 ikonok/GUI beallitasok, megpedig a gyari default. En 0db MUI-s ablakot latok a shotokon, ez a Reaction (leanykori neven ClassAct) nevu gadget kit, ami az OS3.5 ota az "alapertelmezett" Amigan. Es egyebkent mellesleg velemenyem szerint egy hihetetlen fos, mind programozoi, mind felhasznaloi szempontbol, ellentetben a MUI-val, ami viszont rulez. :)

MUI-s "ultracsicsas" screenshotok peldaul itt lathatok. Ennek a rendszernek az alapja egyebkent authentikus OS3.1 since 1993 by Commodore, semmi gagyi utanbarkacsolt 3.5/3.9/stb. Az altalam linkelt screenshotokon lathato tovabba a gyakran es hibasan a MUI-val azonositott MagicWB ikon szet, ami persze ket (majdnem) teljesen kulon dolog, de teny hogy ugyanazon "muhelybol" kerult ki a GUI kit is, meg az ikoncsomag is.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Egyébként én a MUI-t soha nem szerettem, kipróbáltam, de memóriazabáló feleslegnek tartottam...

Igen, errol beszeltem, hogy keverik sokan a MUI es a MagicWB fogalmakat. :) A MUI-val nyilvan mas a helyzet, mert egyszeruen egy rakat cuccnak (kozte egy csomo kulcs-szoftvernek) kell, es nemigazan van valasztas. De ez nem is baj, hiszen jo. ;)

Részemről a 8 színű WB egyedi ikonokkal volt a csúcs, amit megengedtem magamnak. Persze, ízlések és pofonok.

Hardverfuggo. En mar a 68030-as Amigamon, AGA-val, es 16MB RAM-mal is viszonylag jol elvoltam MagicWB-vel. Nyilvan alap 1200-ason, vagy fastram-kartyaval, 4-8 MB mellett sokat szamithat az, ami egy '030 kartyaval mar elhanyagolhato kulonbseg. De a 68060-as gepeimben levo 128MB RAM mellett arrol beszelni, hogy mennyi memoriat foglalnak az ikonok, majdnem felesleges. Igyis ritkan megy a szabad memoria kijelzo 90-100MB ala. :) (Leszamitva persze ha pl. eppen ramdrive-bol jatszok vmi meretesebb jatekot. :] )

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Mit keres itt a Linspire??? Világosítsatok fel.

Egy szorgalmas bogger megtalalta a toastytechet es megtanulta a kopipasztot.

Volt mar egy hasonlo cikk itt a HUP-on egy masik oldallal (talan akkortajt amikor Trey korhazban volt).

Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

a vista a legjobb, alma meg a linyuksz elbujhat

A szõke nõ elmegy az orvoshoz, hogy ajánljon valamit, mert a férje mostanában nem kívánja meg. Az orvos megkérdezi tõle:
- Ki a férje kedvenc színésznõje?
- Bridget Bardot.
- Akkor nagyon egyszerû: tetoválja a feneke mindkét részére egy- egy „B” betût és dõljön be a férje felé. Ebbõl egybõl tudni fogja, mi a dolga.
A nõ megfogadja a tanácsot, a fenekére rátetováltatja a BB monogrammot. Amikor a férje hazaér, egyszerûen letolja a bugyiját és a bedõlve a fenekét az ura felé fordítja. A férj nézi egy darabig majd így szól:
- Szép, szép, de ki az a BOB?

Microsoft BOB v1.0-at Linuxra is!!! Nagyon tuti :D

"... megpróbálta felvázolni az elmúlt huszonvalahány évnyi grafikus felhasználói felület evolúciót..."

Nem kötekedésképpen, de az evolúció nem épp szerencsés kifejezés ide. Mivel a grafikus felületeteket valakik fejlesztették, az evolúció rögös elmélete pedig a "vakvéletlen ténykedését" feltételezi.
Mondhatni úgy is, hogy a véletlenek sikeres egybeesésést feltételezi.

Tehát a programfejlesztésnél nem lehet evolúcióról beszélni, lévén, hogy ott egy vagy több értelmes személy vezetésével zajlik a fejlesztés.