https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241215/megugrott-a-balesetek-szama-…
Vajon hogy változnának ezek a számok, ha nem akkor húznák le a sorompót amikor a vonat az előző állomásról elindult? Nyilván nem így van, de nagyon sokszor így érzem.
- 292 megtekintés
Hozzászólások
Mint a regi viccben amikor mar allnak 40 perce a soromponal es mondja a hoborgo autosoknak a sorompokezelo:
Nem en tehetek rola, hogy a vonat 50 percet kesik.
:D
(mindigis szerettem volna azt hinni, hogy ez tenyleg csak egy vicc - de UK-ban sem tunik annak pl. Foxtonon atvezetve)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tényleg nem így van, szóval kár is ilyeneket mondani. Az automata sorompókat úgy méretezik, hogy ha a vonat a maximális pályasebességgel halad, akkor is biztonságos legyen az áthaladás, ne forduljon elő, hogy akár egy, az átlagosnál jóval lassabb járművel is ütközés következzen be. Vagyis minél nagyobb a pályasebesség, annál távolabb kell elhelyezni az érzékelőt. Na most ha bármely okból lassabban halad a vonat, akkor értelemszerűen hosszabb lesz a várakozási idő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a bakter az hogy működteti? Mert nálunk úgy hogy az indulás előtt 2-3 perccel leengedi. Ha valami hiba lép fel pl. nem záródik az ajtó és nem indul el a szekér akkor addig le van húzva míg meg nem oldják. Legyen az bármennyi idő is.
Nyilván nem ideális megoldás ha az állomás után egyből a kereszteződés jön.
Az automata pedig rendszeresen lehúzza a sorompót mikor nem is jön vonat. Nem tudom hogy működik de én a gyalogos közlekedésre tippelek a hiba okaként. Ha több érzékelő lenne akkor ezt ki lehetne szűrni illetve a sebességet is lehetne számolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha állomás után a kereszteződés jön, az kicsit más téma, ahogy a bakterológia :) is. De sok egyéb változó is van a rendszerben, milyen az adott vonalon illetve az állomáson a biztosítóberendezés típusa, stb.
Állomási sorompók esetén (megfelelő biztosítóberendezés esetén) ha az állomásról indul a vonat, addig nem lehet beállítani a kijáratot, amíg a sorompó nincs leengedve. Aztán hogy ezt automata végzi, vagy kézi állítás, ez megint más, szóval ez egy sokváltozós függvény.
Az automata pedig rendszeresen lehúzza a sorompót mikor nem is jön vonat.
Ilyenről nem tudok, az automata akkor szokta a sorompót lehúzni (es/vagy a fényjelzőt pirosra állítani), ha érzékeli a vonatot. Gyalogos közlekedésre nem, hacsak a gyalogos nem a vonatsínen közlekedik kerekeken (bár ez esetben már nehéz gyalogosnak nevezni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak tippeltem, hogy a gyalogosok okozzák. Állandóan ott sétálnak rajta, de keresztben nem hosszában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, van olyan, hogy ezt valoban igy kell csinalni, mert pl nincs térköz, hanem állomásközi közlekedtetés van. Ilyenkor arról értesül a szolgálati hely/vezérlő eszköz, hogy a következő szerelvény hamarosan ideér.
Amúgy aki átmegy egy lezárt sorompón, azt hol fogja ez érdekelni? Átmegy az 20 meteres tavolsagnal is.
Megtörtént eset, mellettünk lévő kisvárosban, működő fénysorompónál. - Négy halott, egy szetbaszott bzMot, egy totálos autó, 150 meteren lerombolt vasuti infra, 13 árva gyerek, lelkileg kikeszult mozdonyvezeto. Szerintem nem a vonat hibaja volt. És ott 35 sec -es a fénysorompó...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem a Rakosrendezos sorompo szokott csak zavarni. Az rendben van, hogy 10 percen tul is zarva tarthato (napi max. 34 perc). Az viszont nem, hogy ez hazugsag, mert este becsukjak, es reggelig meg sem mozdul, pedig nem mennek at vonatok. Ilyenkor gyalog/bringaval eleg sokan atmennek. Ha nem hulyeskednenek a MAV-nal, es csak akkor lenne lent a sorompo, amikor tenyleg veszelyes, gondolom kevesebben vagnanak at. A legkozelebbi, Hajtsar uti is hasonlo anomaliaval rendelkezik. A kovetkezo (a Rakos-pataknal) meg bringan is nagy kitero, gyalog plane (plusz a kornyek sem valami jo, es a kockako is hianyos).
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékszünk még a régi hosszú sorompókra? Még az anyagtakarékos félsorompók előttről? Azt leengedte a bakter 5 perccel a vonat érkezése előtt, és felnyitotta amint elment a vonat. Azon max. gyalogos tudott átmenni, ha megkerülte, jármű nem. Most az van, hogy leengedik a félsorompót, de vonat nem jön 10 percig, az autós meg elunja. Kódolva van a rendszerbe a baleset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Automata sorompón a tíz perc meglehetősen ritka. Amikor én tanultam róla, akkor az volt, hogy 12 perc után le is kapcsol, onnantól nem világít a fényjelző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jármű is át tud menni rajta, legalábbis némelyik (pl. IFA :). Félsorompónál viszont nem tud előfordulni, hogy valaki beragad a két csapórúd közé. Továbbá ha a teljes csapórúdú sorompónak valaki nekimegy, az meglehetősen sokba kerül, a fél csapórúd esetén néhány csavar elszakad, esetleg maga a rúd is tönkremegy, de jóval kisebb költségű a javítása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félsorompónál viszont nem tud előfordulni, hogy valaki beragad a két csapórúd közé.
Az emberi találékonyságot ne becsüld le! Láttam már olyan videót amin sikerült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már Petőfi is megírta, hogy ne higgy el mindent, amit az Interneten látsz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit én láttam, ott elföldelték utána a pendolino vezérét. Elég hihetőnek tűnt az után, hogy a szerelvényt gyakorlatilag selejtezni kellett.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A félsorompókat fel kéne díszíteni a várakozást elunt vezetők járműveiben született hullákról készült cenzúrázatlan fényképekkel. Ne csak az élet szépségét ünnepeljük, hanem a valódiságát is.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mar bejott a cigisdobozokon is.
Ismeros anno azt csinalta, hogy a megvett dobozbol atrakta egybol a sajat design dobozkajaba :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azt jelenti, hogy a dolognak legalább egy minimális hatása van az ismerősöd elméjére.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar atvaltott e-cigire. Az is karos de legalabb nem annyira budos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Unalmaban mehet is rogton a kormanyhivatalba leadni a jogsijat, mert akkor az kozuti forgalomra alkalmatlan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni