Megugrott a balesetek száma, lép a MÁV

Fórumok

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241215/megugrott-a-balesetek-szama-…
Vajon hogy változnának ezek a számok, ha nem akkor húznák le a sorompót amikor a vonat az előző állomásról elindult? Nyilván nem így van, de nagyon sokszor így érzem.
  

Hozzászólások

Mint a regi viccben amikor mar allnak 40 perce a soromponal es mondja a hoborgo autosoknak a sorompokezelo:

Nem en tehetek rola, hogy a vonat 50 percet kesik.

:D

(mindigis szerettem volna azt hinni, hogy ez tenyleg csak egy vicc - de UK-ban sem tunik annak pl. Foxtonon atvezetve)

És tényleg nem így van, szóval kár is ilyeneket mondani. Az automata sorompókat úgy méretezik, hogy ha a vonat a maximális pályasebességgel halad, akkor is biztonságos legyen az áthaladás, ne forduljon elő, hogy akár egy, az átlagosnál jóval lassabb járművel is ütközés következzen be. Vagyis minél nagyobb a pályasebesség, annál távolabb kell elhelyezni az érzékelőt. Na most ha bármely okból lassabban halad a vonat, akkor értelemszerűen hosszabb lesz a várakozási idő.

És a bakter az hogy működteti? Mert nálunk úgy hogy az indulás előtt 2-3 perccel leengedi. Ha valami hiba lép fel pl. nem záródik az ajtó és nem indul el a szekér akkor addig le van húzva míg meg nem oldják. Legyen az bármennyi idő is.
Nyilván nem ideális megoldás ha az állomás után egyből a kereszteződés jön.
Az automata pedig rendszeresen lehúzza a sorompót mikor nem is jön vonat. Nem tudom hogy működik de én a gyalogos közlekedésre tippelek a hiba okaként. Ha több érzékelő lenne akkor ezt ki lehetne szűrni illetve a sebességet is lehetne számolni.

Ha állomás után a kereszteződés jön, az kicsit más téma, ahogy a bakterológia :) is. De sok egyéb változó is van a rendszerben, milyen az adott vonalon illetve az állomáson a biztosítóberendezés típusa, stb.

Állomási sorompók esetén (megfelelő biztosítóberendezés esetén) ha az állomásról indul a vonat, addig nem lehet beállítani a kijáratot, amíg a sorompó nincs leengedve. Aztán hogy ezt automata végzi, vagy kézi állítás, ez megint más, szóval ez egy sokváltozós függvény.

Az automata pedig rendszeresen lehúzza a sorompót mikor nem is jön vonat.

Ilyenről nem tudok, az automata akkor szokta a sorompót lehúzni (es/vagy a fényjelzőt pirosra állítani), ha érzékeli a vonatot. Gyalogos közlekedésre nem, hacsak a gyalogos nem a vonatsínen közlekedik kerekeken (bár ez esetben már nehéz gyalogosnak nevezni :)

Szerkesztve: 2024. 12. 15., v – 14:48

Tudod, van olyan, hogy ezt valoban igy kell csinalni, mert pl nincs térköz, hanem állomásközi közlekedtetés van. Ilyenkor arról értesül a szolgálati hely/vezérlő eszköz, hogy a következő szerelvény hamarosan ideér.
Amúgy aki átmegy egy lezárt sorompón, azt hol fogja ez érdekelni? Átmegy az 20 meteres tavolsagnal is.
Megtörtént eset, mellettünk lévő kisvárosban, működő fénysorompónál. - Négy halott, egy szetbaszott bzMot, egy totálos autó, 150 meteren lerombolt vasuti infra, 13 árva gyerek, lelkileg kikeszult mozdonyvezeto. Szerintem nem a vonat hibaja volt. És ott 35 sec -es a fénysorompó...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Engem a Rakosrendezos sorompo szokott csak zavarni. Az rendben van, hogy 10 percen tul is zarva tarthato (napi max. 34 perc). Az viszont nem, hogy ez hazugsag, mert este becsukjak, es reggelig meg sem mozdul, pedig nem mennek at vonatok. Ilyenkor gyalog/bringaval eleg sokan atmennek. Ha nem hulyeskednenek a MAV-nal, es csak akkor lenne lent a sorompo, amikor tenyleg veszelyes, gondolom kevesebben vagnanak at. A legkozelebbi, Hajtsar uti is hasonlo anomaliaval rendelkezik. A kovetkezo (a Rakos-pataknal) meg bringan is nagy kitero, gyalog plane (plusz a kornyek sem valami jo, es a kockako is hianyos).

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Emlékszünk még a régi hosszú sorompókra? Még az anyagtakarékos félsorompók előttről? Azt leengedte a bakter 5 perccel a vonat érkezése előtt, és felnyitotta amint elment a vonat. Azon max. gyalogos tudott átmenni, ha megkerülte, jármű nem. Most az van, hogy leengedik a félsorompót, de vonat nem jön 10 percig, az autós meg elunja. Kódolva van a rendszerbe a baleset.

Jármű is át tud menni rajta, legalábbis némelyik (pl. IFA :). Félsorompónál viszont nem tud előfordulni, hogy valaki beragad a két csapórúd közé. Továbbá ha a teljes csapórúdú sorompónak valaki nekimegy, az meglehetősen sokba kerül, a fél csapórúd esetén néhány csavar elszakad, esetleg maga a rúd is tönkremegy, de jóval kisebb költségű a javítása.