Sziasztok!
Egy érdekes dolgot tapasztaltam. Van egy hálózat, a router 192.168.0.1-en csücsül, a hálózaton levő eszközök:
- Van egy FreePBX telefonközpont
- Vannak rajta Grandstream PoE telefonok
- Van néhány asztali gép
- Wifi AP-k
- A Wifin néhány telefon és tablet
- Valamint van 2 db Fanvil kaputelefon, egy i10-es és egy i20-as.
A telefonszervernek, a telefonoknak és a kaputelefonoknak fix IP címük van 0.200-tól kezdve, a DHCP természetesen ezt a tartományt nem osztja.
A kisebbik, i10-es kaputelefonra rá kellett (volna) néznem, mert be kellett volna hangolni, de meglepetésemre a webes felületét nem lehetett elérni. Ellenben az IP címét lehetett pingelni, valamint telefonhívás is működött róla, a telefonszerverrel tehát fel tudta venni a SIP kapcsolatot.
A másik Fanvil készülék (i20) webes felülete tökéletesen elérhető volt.
A kérdéses készüléket fizikailag áttettem egy másik (az előzőtől teljesen független) hálózatba, ott viszont elérem a webes admin felületet!
Mi okozhatja ezt? IP cím ütközés nincs, most, hogy ki van véve az eszköz a hálózatból, az IP címe nem elérhető.
Gábor
Update:
A leszerelés előtt elfelejtettem ellenőrizni, hogy az újraindítás elegendő-e a hiba megszüntetéséhez. Most visszaraktam az eredeti hálózatba az eszközt és tökéletesen működik.
Köszönöm mindenkinek a választ!
- 728 megtekintés
Hozzászólások
Nem, nem érdekes, csak egy sima hálózati anomália. Szerintem sokunkkal előfordul telefon helyett, nyomtatóval, scannerrel, kamerával, bármivel.
Lehet nem kompatibilis a routerrel, próbáld ki más routerekkel. Cseréld le a hálózat routerét, ellenőrizve az előzőt. Vagy a jelenlegi állapotból csökkentsd az ezközök számát vagy nulláról növeld: azaz semmi ne legyen rajta, csak ez az eszköz. Ekkor sem látszik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a problemas eszkoz wifis? vagy honnan kapja a netet? switch is van? milyen?
en amugy MTU-ra tippelnek ennyi infobol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eszköz UTP-n kapja a hálózatot és a tápot is (poe). A készülék eddig teljesen jól működött, a felülete is elérhető volt. Egy Cisco Meraki Go szolgálja ki az eszközöket.
Még arra tudok gondolni, hogy csak egy újraindítás kellett neki, de pillanatnyilag még nem tudtam meggyőződni ennek a helyességéről...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a kérdéses IP-t el tudtad érni, ugyanannak a címnek a webes felületét nem, akkor az feltehetően nem hálózati probléma, hanem az eszközzel van probléma. Áttetted máshová, azzal, gondolom, reboot is volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bingó, valószínűleg ez történt. Azt a leszerelés előtt elfelejtettem ellenőrizni, hogy az újraindítás elegendő-e.
Most visszaraktam az eredeti hálózatba és működik.
Köszönöm mindenkinek a választ!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos, hogy azt az eszközt pingetted? Nézd meg az ARP táblát is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni