[Megoldódott] Érdekes hálózati anomália

Sziasztok!

Egy érdekes dolgot tapasztaltam. Van egy hálózat, a router 192.168.0.1-en csücsül, a hálózaton levő eszközök:

- Van egy FreePBX telefonközpont
- Vannak rajta Grandstream PoE telefonok
- Van néhány asztali gép
- Wifi AP-k
- A Wifin néhány telefon és tablet
- Valamint van 2 db Fanvil kaputelefon, egy i10-es és egy i20-as.

A telefonszervernek, a telefonoknak és a kaputelefonoknak fix IP címük van 0.200-tól kezdve, a DHCP természetesen ezt a tartományt nem osztja.

A kisebbik, i10-es kaputelefonra rá kellett (volna) néznem, mert be kellett volna hangolni, de meglepetésemre a webes felületét nem lehetett elérni. Ellenben az IP címét lehetett pingelni, valamint telefonhívás is működött róla, a telefonszerverrel tehát fel tudta venni a SIP kapcsolatot.
A másik Fanvil készülék (i20) webes felülete tökéletesen elérhető volt.

A kérdéses készüléket fizikailag áttettem egy másik (az előzőtől teljesen független) hálózatba, ott viszont elérem a webes admin felületet!

Mi okozhatja ezt? IP cím ütközés nincs, most, hogy ki van véve az eszköz a hálózatból, az IP címe nem elérhető.

Gábor

Update:

A leszerelés előtt elfelejtettem ellenőrizni, hogy az újraindítás elegendő-e a hiba megszüntetéséhez. Most visszaraktam az eredeti hálózatba az eszközt és tökéletesen működik.

Köszönöm mindenkinek a választ!

Hozzászólások

 

Nem, nem érdekes, csak egy sima hálózati anomália. Szerintem sokunkkal előfordul telefon helyett, nyomtatóval, scannerrel, kamerával, bármivel.

Lehet nem kompatibilis a routerrel, próbáld ki más routerekkel. Cseréld le a hálózat routerét, ellenőrizve az előzőt. Vagy a jelenlegi állapotból csökkentsd az ezközök számát vagy nulláról növeld: azaz semmi ne legyen rajta, csak ez az eszköz. Ekkor sem látszik?

Szerkesztve: 2024. 09. 15., v – 14:33

a problemas eszkoz wifis? vagy honnan kapja a netet? switch is van? milyen?

en amugy MTU-ra tippelnek ennyi infobol.

Az eszköz UTP-n kapja a hálózatot és a tápot is (poe). A készülék eddig teljesen jól működött, a felülete is elérhető volt. Egy Cisco Meraki Go szolgálja ki az eszközöket.

Még arra tudok gondolni, hogy csak egy újraindítás kellett neki, de pillanatnyilag még nem tudtam meggyőződni ennek a helyességéről...

Ha a kérdéses IP-t el tudtad érni, ugyanannak a címnek a webes felületét nem, akkor az feltehetően nem hálózati probléma, hanem az eszközzel van probléma. Áttetted máshová, azzal, gondolom, reboot is volt.

Biztos, hogy azt az eszközt pingetted? Nézd meg az ARP táblát is.