Megnyugodhatunk! Jön a diplo^H^H^H^H^Hfizetős szakmai utánpótlás!

Voltak olyan szakok, ahova kettes érettségivel is be lehetett jutni a pótfelvételin

A Wekerle Sándor Üzleti Főiskola gazdaságinformatikus költségtérítéses képzésére való bejutáshoz elég volt 78 ponttal rendelkeznie a jelentkezőnek,

[...]

A Dunaújvárosi Egyetem nappali tagozatán a költségtérítéses képzéseire szintén a pótfelvételin akár gyengébb eredménnyel is be lehetett kerülni:

  • [...]
  • gazdaságinformatikus szakon 131 pontot vártak el.

[...]

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 08. 30., p – 09:04

FYI: régen ezeket küldték suszternek, csőszerelőnek, kőművesnek stb.

Most, a jó világban:

Majd apa befizeti!

trey @ gépház

Hát, kegyelmes uram, kissé gazdaságosabbra tessék venni a sörétet, vagy fölvenni az okulárét lövés előtt, mert tőlem effélét nem hallhatott vagy olvashatott -- ezt viszont garantálom.

De komolyan: ha nem bírod a tempót, és összekevered a neveket, azt érdemes nem elbagatellizálni. Remélem, csak múló fáradtság, nem súlyosabb.

*Minden* negatívumban Amerikát majmoljuk.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Trey, ezzel mégis mi a tököm bajod van. Fizet apa, a gyerek kicsit okosabb lesz. 

Willyke, ezek jönnek utána jelentkezni állásokra, majd ezekkel kell még 14 évet együtt dolgoznom*. Érdekes!

Ezekkel, a középiskolában kegyelem kettessel átrugdalt, majd a felsőoktatásban pénzzel áttolt Titánokkal (ti tán tudjátok használni valamire) ...

(* Nem, nem feltétlen egy cégnél. Elég, ha a partnerünk ilyen Titánt vesz fel rendszergazdának. HTH!)

trey @ gépház

Ez esetben mi értelme van a felvételinek? Az osztályzásnak? Miért nem ad az állam akkor az ütődötteknek is orvosi ösztöndíjat? Kifizethetné ezek szerint az agyának a hiányzó részét pénzzel, nem? Mindjárt orvosnagyhatalom lennénk!

trey @ gépház

Ez esetben mi értelme van a felvételinek? Az osztályzásnak? Miért nem ad az állam akkor az ütődötteknek is orvosi ösztöndíjat? Kifizethetné ezek szerint az agyának a hiányzó részét pénzzel, nem? Mindjárt orvosnagyhatalom lennénk!

Gazdasagi informatikussal inditottal aztan hirtelen orvos lett belole, hogy van ez? Szerintem a ketto eg es fold.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Okok?

A diákok hozzánőttek a telefonjukhoz, de nem biztos, hogy ezt kell erősíteni az iskolában a szakértők szerint

tl;dr: nem a telefonokat kéne az iskolákban nyomkodni órák alatt "üzizve", hanem oda kéne figyelni! ^

Az általunk megkérdezett tanárok jelentős része egyáltalán nem tartaná rossz ötletnek a telefonok leadását.

[...]

Nem könnyű fenntartani a diákok figyelmét, ha állandóan pötyögnek a telefonjukon

trey @ gépház

Idegrohamot kapok, amikor ismerősi körben úgy beszélnek a gyerekekről, hogy "kockulnak", miközben csak valami idióta számítógépes játékkal játszanak vagy mindenféle kütyüket nyomkodnak unottan.

Ember, van fogalmad, ki a kocka (geek)?
Még jó, hogy nem egyből hackernek hívják..

Okostelefon használó szülő szidja a gyerekét, hogy miért telefonozik?

Nekünk nincs okostelónk, és nincsenek is rákattanva a gyerkőcök. Igaz, a legnagyobb is még csak 4 éves, de már láttam az ő korában is hasonlót.

Nem mondom, hogy ez örökké elég lesz, de azért kezdjük már a nevelést jó példával.

Hallgattam egy riportot egy pszichológussal. Pont a kisgyermek kori okos eszközök káros hatásáról volt szó. Mondta, hogy látott már olyat, hogy a 2 éves gyerek "csippentő" mozdulatokat tett pl egy pillangó láttán. Mint kiderült a tabletezés zoomolás mozgása miatt. Elképesztő

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

Mondta, hogy látott már olyat, hogy a 2 éves gyerek "csippentő" mozdulatokat tett pl egy pillangó láttán. Mint kiderült a tabletezés zoomolás mozgása miatt.

En nem ertek hozza, de ha jol remlik, 6 honapos korukra a gyerekeknek maguktol is kell csippento mozdulatot tenniuk, a vedono meg is nezi, hogy tudjak-e, illetve kisebb dolgokat igy is fognak meg.

Biztos megfelelo konkluziora jutott a pszichologus?

Ezekkel, a középiskolában kegyelem kettessel átrugdalt, majd a felsőoktatásban pénzzel áttolt Titánokkal

Szerintem ugyan mindegy, hogy pl. egy rendszerdazdat kettessel atrugdaltak irodalombol vagy matekbol ha ert a melojahoz, mivel egyik sem feltetele, nem kell verset irnia vagy egyenleteket megoldani a munkajaval kapcsolatban. Altalanositasz ami nem huzhato ra mindenkire.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Szakmunkásképzőben. Stimmel.

A lófaszt, még mostanában is divat a felsőoktatásban, hogy a körzeti meghízott rokonát fel kell venni vagy át kell engedni. :D

(Már vártam, hogy valamelyik alteregódat mikor eszi ide a rosseb, elég jól bírtad ;)

Jajj, trey, már megint magadból indulsz ki, egyedül te buktál le azzal, hogy magadnak válaszoltál csak nem váltottál account-ot, azóta ezzel vádolsz mindenkit. :D

Tehát, még egyszer: régen ezekből lettek kőművesek, burkolók, festők, ács-állványozók

Szerintem ez ennel kisse bonyolultabb.

Regebben sokkal tobb komuves, burkolo, acs volt mint manapsag, a gyerek(ek) a szulok peldaja alapjan szinten komuvesek, stb. lettek mert apa elvitte oket besegiteni es ott volt elottuk a pelda, mar gyakorlatilag volt szakma a kezukben mire oda kerultek, hogy kivalasszak merre tovabb (persze mehettek masfele is).

Kesobb egyre tobb olyan gyerek szuletett (es most is) akinek egyik v. mindket szuloje diplomas volt, igy a szulok amennyire tudtak szinten a felsooktatas fele tereltek a gyerekeiket es onnantol az ment komuvesnek aki tenyleg azt akarta csinalni vagy ott volt a szulei peldaja (ezeknek a szama csokkent).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Tehát, még egyszer: régen ezekből lettek kőművesek, burkolók, festők, ács-állványozók

Miutan raprobaltak a felsooktatasra es rajottek, hogy nem nekik valo vagy kiszorodtak utana lehet beloluk barmelyik a fentiek kozzul, nem?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Világ életemben utáltam a humán tárgyakat, így az irodalmat, történelmet, nyelvórát (az még orosz volt "az én időmben"...), stb. Viszont a reál tárgyak jól mentek, mert érdekelt. Ezen felül lusta is voltam, nagyon, nem szerettem otthon tanulni. De - mivel otthon nem szerettem tanulni - órán odafigyeltem (az összesen), megjegyeztem amit csak bírtam, és megírtam a házit (amilyen gyorsan csak tudtam, azt nehéz kimagyarázni). Így mindig jóval 4 felett volt az átlagom a sok utált tárgy ellenére. Amit utáltam, abból most nem is tudok semmit. Büszke nem vagyok rá, de szégyenérzetem sincs miatta.

Aki a számára érdektelen tárgyból bukik, vagy 2-es, 3-as, az csak simán lusta is és nem is figyel órán. Nem kell felmenetni, hogy az informatikához ezek nem kellenek, mert bár ez tényszerűen igaz, de a lustaság és a figyelem hiánya, meg az érdektelenség az informatikai munkára is rá fogja nyomni a bélyegét.

Trey szerint a világ. :-)

Szóval "ezeknek" szakmunkás képzőbe kellene menniük? Te miért nem állsz "ilyen" szakinak? Olyan kurva okosnak gondolod magad, az összes szakmában szinte.

Megérteném az aggódást, ha a jó képességűek elesnének a jó oktatástól. Mert protekció alapon a "hülyéket" beraknák helyettük. Itt fizetnek érte, hogy ott tanulhassanak. Az alacsony ponthatárok miatt meg eleve esélytelenek bekerülni a jobb helyekre.

Willyke, ezek jönnek utána jelentkezni állásokra, majd ezekkel kell még 14 évet együtt dolgoznom*. Érdekes!

 

Pont úgy csinálsz mintha ez most kezdődött volna. Nem együtt dolgoznod. Hanem ezekből élsz. Azért tudsz az lenni ami vagy a jelenlegi tudásoddal és képességeddel mert ennyire futja ezeknek a szereplőknek. 

Fizetős iskolában sem arról szól a móka, hogy garantáltan elvégzi valaki. Bejutni adott esetben egyszerűbb, elvégezni nem biztos, ez már az adott intézmény szakmai követelményeitől függ.

Magyarországon - nagyon kevés kivételtől eltekintve - akár fizetős, akár állami támogatott felsőfokú intézménybe megy a gyerek, a végén kap diplomát, ha végig üli. Teljesítménytől függetlenül. Javarészt csak "kitartás" kell...

Az a kevés kivétel meg már ott szűr, hogy 400+ pont az alsó határ minden szakra.

Pont ezért van ennyi diplomás, de semmihez sem értő (sem elméletben, sem gyakorlatban) ember a munkaerő piacon, akik viszont a diplomára hivatkozva nem átallanak bemondani 4-500 ezres nettő induló bérigényt.

"Pont ezért van ennyi diplomás, de semmihez sem értő (sem elméletben, sem gyakorlatban) ember a munkaerő piacon, akik viszont a diplomára hivatkozva nem átallanak bemondani 4-500 ezres nettő induló bérigényt."

Mondhat bármekkora bérigényt, legfeljebb nem kapja meg...

A cég eldöntheti, hogy ennyi pénzért tudja -e alkalmazni...

"Share what you know. Learn what you don't."

Azt mibű tetszett kiszámolni(tm), hogy végig bírja-e járni, lediplomázik-e, szakmában marad-e, stb.

Trey, mivel elég idős vagy, ezért tisztában kellene lenned, hogy melyik papír, végzettség mit garantál.

Kérlek, fejezd be az alábbi mondatokat:
- Az általános iskolai bizonyítvány azt garantálja / képessé tesz....
- A szakmunkás / szakiskolai bizonyítvány azt garantálja / képessé tesz....
- Az érettségi bizonyítvány azt garantálja / képessé tesz....
- A főiskolai oklevél azt garantálja / képessé tesz....
- Az egyetemi diploma azt garantálja / képessé tesz....

Az meg, hogy ki hol végzett... Ismerek tökkelütöttet és jó szakembert is a Wekerléről és a BME-ről is. Önmagában az intézmény nem sokat garantál - kb. 20-30%-t jelent véleményem szerint.

Gagyi terelés. Mégis eddig 4 ember tett +1-t a hozzászólásomra. Ami pont 4-gyel több, mint a tiédre. 🧐

A HUP-on nincsenek haverjaim. Én nem te vagyok.

Nyitó neked is ahhoz, hogy miért nincs szakember.

🤣 😂 🤡
Már megint összemosol dolgokat. Ennyire magányos vagy, hogy kell a trollkodás?

"YleGreg haverodtól kérdezd meg, már felvilágosítottam."

Trey, Trey, ha már hazudsz, legalább ne ilyen könnyen visszakereshető dologban tedd, mert így megint csak segget csináltál a szádból.

Az történt, hogy idézem: "Na, hát az legalább kiderült, hogy chatGPT már hasznosabb nálad, mert egyből adott választ."

https://hup.hu/comment/3100652#comment-3100652

Légyszi, erőltesd meg magad, és legalább próbálj meg terelni, például, hogy hát az nem is úgy volt, mert te inspiráltál engem, hogy a neten keressek rá, vagy valami hasonló csúsztatást eressz el, valami olyat, ami nem ellentétes azzal amit írtál: "Hagyom kicsit lógva a kérdést, hátha valaki még tudja.".

Tudod, nem is az a baj veled Trey, hogy egy seggfej vagy, hanem az, hogy a jelek szerint még a seggfejkedésben is szánalmasan béna vagy.

Szerkesztve: 2024. 08. 30., p – 12:48

Hülye fasz vagy trey szokás szerint.

Képzeld én megbuktam az írásos irodalom érettségin, a szóbelin sikerült javítani hármassal hogy végül megkapjam a kettest.

Mindezt azért mert középiskola első osztályban meg mertem kérdezni az irodalom tanárnőt hogy pontosan mi alapján jelentik ki ők kerek perec és próbálják egyesek és bukások fenyegetésével beleerőszakolni a fejembe azt hogy a pár generációval ezelőtt élt, drogos, alkoholista, szifiliszes, stb. degeneráltak éppen pontosan mire gondoltak amikor xy versüket papírra vetették, boltíves versszerkezet, stb.

Szerinted ez alapján én mehetnék festőmázoló kőműves segédmunkásnak stb, a valóságban meg egy szilícium völgyi IT cégnél vagyok devops architect.

Te meg egy begyöpösödött komcsi maradvány gyökér vagy. Az érettségi jegyeidet meg dugd fel a seggedbe és ne próbáld meg a szabadságharc évszámainak meg a drogosok versikéinek bemagolása alapján eldönteni hogy ki hova mehet tanulni, meg mit kezdjen az életével.

Szívből remélem hogy ott fogsz megrohadni a mostani munkahelyeden és soha életedben nem kerülsz semmilyen komolyabb döntéshozó pozíció közelébe, bár tény hogy az elképesztő méretű beképzelt énmindenttudok arroganciáddal amihez hihetetlen sötétség párosul biztos hogy top kategóriás fideszes lennél.

Triggered. Szép a bizonyítvanyod 😆 Valójában most állítottad ki magadról.

Arról én nem tehetek, hogy te egy tehetségtelen ember vagy. Én is mindig megmondtam a magamét a tanároknak, de sose buktattak meg. Tudod miért nem? Mert mellette geci jó tanuló voltam! 😆

Irodalomból. Is.

Adytól a kedvenc versem pedig a Grófi szérűn!

Sziahello, bukottkám!

trey @ gépház

Mert most mire számítottál? Beszkennelt bizonyítványokra, egykori osztálytársak tanúvallomására, oklevelekre, dicséretekre, országos versenyek eredményeire? :D

Mintha egy szociális foglalkoztatóban lennék félsúlyos autisták közt, komolyan :D

trey @ gépház

Nem értem a rinyálás okát. Amikor bevezették a fejletteuróper bolognai rendszert hazánkban, (jelszó: az egyetem innentől  kiterjesztett középiskola), akkor az olyan kétkedőknek, mint amilyen én is voltam, azt mondták az okosok: majd a Piac eldönti.

A Piac pedig eldöntötte, elég régen, nem kell diploma. Valós tudás, szorgalom és megfelelő hozzáállás kell.

Amit láthatunk a hír mögött: egy haldokló oktatási forma utolsó próbálkozásai a túlélésre. 

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Mekkora oltári ökörség ez!

A piac most éppen olyan véleményen van (nem döntötte el), hogy mivel kevés a szakember/szar az oktatás ezért maga vállalja az oktatást ill hajlandó eltekinteni a "papír" meglététől. De ez nem természetes fejlődés eredménye, hanem egy/több kényszer hatására van így és egy kompromisszum. Baromi veszélyes, ha ezt jónak gondoljuk.

Mindegy hogy minek hívjuk, az átlag feletti bonyolultságú, kiterjedésű, kockázatú, stb feladatok elvégzésére/problémák megoldásához mindig szükség lesz olyan emberekre, akik valamilyen módon korábban bizonyították legalább az ilyen képességek ill ismeretek birtoklását. Ilyen főket "tömegesen" pont a felsőoktatás feladatą "termelni" egy társadalomban.

Vannak olyan munkahelyek, ahova diplomát kérnek és nem kell hozzá csak a tudás/képességek harmada vagy bele lehet tanulni/el lehet látni középszintű oktatási háttér mellett is? Persze. Csak ennek a kivételnek kéne lenni és nem a szabálynak. :)

A piac a bolognai rendszerben kialakított IT diploma értékét döntötte el, ami nulla.

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Ezek szerint megkezded a felsőfokú tanulmányaidat?

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

Akkor lennék csak igazán hülye, hogy a meggyőződésem ellenére és az általatok itt leírtak dacára beiratkoznék, hogy elvégezzek egy (lassan bevalljátok) szerintetek is teljesen felesleges papírtért egy ilyet. :D

Engem nem húztok csőbe! :D

trey @ gépház

Magyarországon nincsenek már nívós egyetemek. 

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

^

Itt hagyom ezt nektek a hétvégére gumicsontnak. Lassan szeptember! Tudjátok! ;)

trey @ gépház

Hullanak a levelek? Már augusztusban is hullottak?

Vacak az oktatási rendszer? Hát az elmúlt 14 évben tuti nem a libsik meg a fletó miatt. Már többször megmutatta kormányunk és pártunk, ha akar valamit, egy éjjel alatt megoldja. Az oktatást miért nem?

Mi hétvégén amúgy megyünk még strandolni, rágódj te ezen, ha ez a perverziód.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Ez nagyon durva! És most képzeld el azokat, akik még ezt sem végzik el! ;)

Szerkesztve: 2024. 08. 31., szo – 00:17

Én a topicindító hírben -- a két kiemelt szövegrészben -- semmi elitélendőt vagy veszélyeset nem látok.

Adott két, képzést folytató intézmény, amely -- a férőhelyek feltöltése és a kapcsolódó bevételek miatt -- _önköltséges_ képzéseken meghirdet a pótfelvételin helyeket.

Erre alacsonyabb pontszámmal is be lehet kerülni. Ugyanakkor a bekerülés még semmi garanciát sem jelent a képzés sikeres elvégzésre, s emiatt az álláslehetőségek elnyerésére sem.

Ha valaki alacsony pontszámmal kerül be, még az is lehet, hogy könnyebben le is morzsolódik.

Vagy ha esetleg tehetsége és szerencséje is van, és sikeresen elvégzi a képzést.

Nyilván erősen korlátozó tényező az, hogy fizetni kell, mégpedig eléggé mélyen zsebbe nyúlva.

Érdemes lenne tudni azt is -- s erről szintén nincs szó a kiemelt szövegrészben --, hogy az ilyen módon bekerültek hány százaléka tudja rendes időben elvégezni a képzést (nincs félévhalasztás, vagy passzív félév), illetve milyen eredményességgel teljesítik az elvárt tantárgyi követelményeket a záróvizsgát is beleértve.

"Share what you know. Learn what you don't."

No és ez hozzáállás valójában kiknek lesz majd később probléma?

Az intézménynek biztos, hiszen akkor az itt végzettek képesítését a munkaadók nem fogják ,,jó minőségűnek'' elismerni, s nem veszik fel munkára az ilyen képzőhelyről kikerülteket.

Emiatt kevesebben fognak egy ilyen képzőhelyre jelentkezni.

A hallgató -- ha nem tanult -- hasonló módon pofára eshet, hiszen olyan helyen tanult, amelynek nem igazán elismert a képzése.

A szakma ettől vélhetően nem fog rosszul járni.

"Share what you know. Learn what you don't."

No és ez hozzáállás valójában kiknek lesz majd később probléma?

a maradek diaknak. oket nem fogjak felvenni mert "ezt is biztos atrugdaltak"

az intezmenyek tobbsege szarik ra hogy a kikerult novendekek kik veszik fel. 

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Pályakezdőként ezen kívül még mit tudna?

Ugyanis ha már az n. munkahelyre megy, akkor az előző pozícióit, ismereteit, fejlődését mutatja, és a diploma annyi, hogy van vagy nincs. De amíg első munkahelyről beszélünk, addig semmi mása nincs, csak a végzettsége, és az iskola, ahol szerezte...

Ácsi!

Senki sem állította azt, hogy a végzős mindenképpen pályakezdő.

Az agilisabb/szorgalmasabb/kiváncsibb/tehetségesebb hallgatók -- akik tudatosan építik a karrierjüket -- már a tanulmányaik alatt is többféle szakmai és céges tapasztalatot és referenciát szerezhetnek, erre ad lehetőséget:

-- a kooperatív képzés,

-- a duális képzés,

-- a szakmai gyakorlat,

-- a szakdolgozat és TDK munka készítés.

Így már lehet igazolható szakmai múltjuk akár friss diplomásként is.

"Share what you know. Learn what you don't."

Es ? Ez nektek uj ? 20 eve van. Papir senkit nem erdekel.

Ma mar a legtobb dolog egy erettsegizett, de egy erdeklodo szakmunkas kepesitesu altal is megoldhato siman.

Torveny nem koveteli meg akkor erdektelen, es csak a "boarding" az ami meghatarozza milyen melyen nyulhat le meriteni a HR , mar reg elertuk azt, hogy IT is joreszt csak "resource", talan "beszerzesileg" egy heggeszto es nehezgepkezelo mar nagyobb kihivas.

 

Keson keloknek meg "joreggelt"

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Szerkesztve: 2024. 08. 31., szo – 11:38

trey elmagyarázom neked, hogy a jövőben #worksfrome legyen:

A legalacsonyabb pontszámmal felvett egyén pontszáma a küszöb. Nincs mint. Egy egyetemet ne ez alapján ítélj meg, hanem a  végzettek képességei alapján. Tény, hogy a két adat között van szignifikáns kapcsolat. Azt ne feledd el, hogy az egyetemeken általában legalább a felvettek fele nem jut el a diplomáig.

Na, végigfutva a hétvégén összehozott okádást, kijött:

Értelmi fogyatékosokkal töltik ki a felsőoktatást ... trey erre rámutat egy idézettel ...

Oka: trey

🤣🤣🤣

Ejnye, gyerekek ... tán van itt olyan, aki ebben a cipőben jár!? Jóképességű gyereket be kellett fizetni!?

trey @ gépház

Értelmi fogyatékosokkal töltik ki a felsőoktatást ... trey erre rámutat egy idézettel ...

Ez a kijelentes igy rendben van, viszont arra utaltal a topic cimevel, hogy a felvettek el is vegzik a kepzest es utanpotlas lesz beloluk, amit nem lehet kijelenteni. Szolj, ha rosszul ertelmeztem.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Látom, Trey véleménye a témáról nem népszerű, de én pl. egyetértek vele.

Nem kell ennyi diplomás, már most is javarészt nem-diplomás munkában helyezkednek el. Persze diplomás kezdőbért kérve. Ráadásul a dipomához valamiféle felsőbb szintű tudásnak kellene tartoznia és aztán olyan munkát is kellene végezni vele, hogy értelme legyen. De a valóságban ez nem így történik, mert a legtöbb esetben a tudás sincs meg, és így a hozzá passzoló munka sem.

Ezek a lehetőségek elhitetik mindenkivel (a 78 pontos alsó küszöb után mondhatom, hogy mindenkivel), hogy főiskolára/egyetemre való. Így el sem gondolkodik, hogy valami szakmát tanuljon közép szinten, majd koszolja a kezét, fáradjon, izzadjon, stb. Pedig olyannal szintén sikeres életet élhetne, ha jó benne. Pláne a szülők kapnak vérszemet, akinek a gyereke lusta, rossz tanulmányi eredményű, mert egész életében ki volt nyalva a s*gge, eszébe sincs dolgozni, és így dejó, mehet fősulira, lesz neki szép íroasztalos állása aztán.

A befizetésről meg annyit, hogy a legtöbb diák családja meggebed az önköltség fizetésébe az albérlet meg a máshol élés finanszírozása mellett. Plusz diákhitel, amit majd fizet 100 évig vissza. Nekem is az a véleményem, hogy aki fizetősen megy, az pláne kap a végén papírt, tényleg igaz, hogy az iskolák nem eredmény-, hanem létszám motiváltak. Ráadásul ha kap papírt szín kettessel, akkor a statisztikába mik kerül be? Az, hogy az összes felvett 97%-a sikeresen diplomázott, ergo milyen jó a suli.

Ráadásul ha kap papírt szín kettessel, akkor a statisztikába mik kerül be?

Nem fizetoson is lehet valaki szin kettes es fizetoson is lehet kivalo, szerintem az, hogy ki hogy kezdett nem hatarozza meg azt hogyan fog vegezni.

akinek a gyereke lusta, rossz tanulmányi eredményű, mert egész életében ki volt nyalva a s*gge, eszébe sincs dolgozni

Lehet ezek egymagukban igazak adott emberekre, de erdemes igy mindent osszemosva altalanositani?

és így dejó, mehet fősulira, lesz neki szép íroasztalos állása aztán

Azt majd az elet es a gazdasag donti el, hogy milyen allasa lesz, nem a vegzettsege.

Nem kell ennyi diplomás, már most is javarészt nem-diplomás munkában helyezkednek el.

Szerintem ez nem hatrany, inkabb vegezzen valaki olyan melot amihez tulkepzett mint 8 altalanossal toljak be oda ahonnan hianyzik a szakkepzett munkaero.

Pl. mar egy ideje hiany van tanarokbol, ok vajon hol vannak? Beloluk ezek szerint nem sokat kepeztek vagy inkabb elmentek oda ahol jobban megbecsulik a munkajukat.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

jah, csak a nemfizetos az eredmenyei miatt kerult be, az meg attol van mert volt tehetsege/tudasa/szorgalma. a jo esellyel el fogja vegezni, meghozza jo eredmennyel. a fizetos (mivel nem az eredmenyei miatt kerult be), ott hianyzott a tehetseg/tudas/szorgalom. o is be fogja fejezni (a fenti indoklas miatt) de nem valoszinu hogy jo eredmennyel....

nyilvan kivetelek mindig vannak. sokbol, keves :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Egyrészt nagy különbség nincs ebben a pontszám szerinti első költségtérítéses és az utolsó állami finanszírozott között, másrészt lehetett egy köcsög vagy szimplán csak rossz szaktanára középiskolában, ami aztán lehúzta a felvételi pontjait. Nem diplomát vesz ilyenkor, hanem esélyt, hogy diplomája legyen.

A fő probléma nem az, hogy ha fizet, akkor hallgató lehet, hanem az, ha fizet és kap diplomát vagy odaszólnak a egyetemnek, hogy kiket kell átengedni (aztán még az akadékoskodó tanárt rúgják ki).

Miért lenne kivétel? Az oktatási rendszerre nagyon jellemző a szubjektív osztályzás és az is, hogy egy elit gimnázium ötöse és egy átlagos középiskola ötöse messze nem ugyanaz a tudás- és készségszint. Még az érettségi se méri fel érdemlegesen azt, hogy később milyen ember lesz az illető, mert az írásbeli és szóbeli se objektív, az iskolák saját maguk vizsgáztatnak, saját tanáraik osztályoznak. Régen is nagyon nagy különbség volt a szaktanárok tudásában, manapság már az a normalitás, hogy nincs szaktanár.

Másrészt, ahogy írtam, a legtöbb szak, ahol nincs túljelentkezés, ott tipikusan nincs nagy különbség a felvettek és a fel nem vettek között, a költségtérítés egyszerűen csak az állami finanszírozás hiányát pótolja.

Nem fizetoson is lehet valaki szin kettes es fizetoson is lehet kivalo, szerintem az, hogy ki hogy kezdett nem hatarozza meg azt hogyan fog vegezni.

Az elméleti lehetőség ugyan megvan, de nem valószínű, hogy így fog történni. Kevés emberból lesz kettes érettségi után ötös diplomás. Vágó István után: igen, nem jellemző.

Lehet ezek egymagukban igazak adott emberekre, de erdemes igy mindent osszemosva altalanositani?

Én fordítva látom, egy-egy emberre nem igaz a tömegből. Ők a kivételek, akiket pont oda fizetnek be rossz eredménnyel véletlenül, ami egyébként testhez álló, és brillírozik.

Azt majd az elet es a gazdasag donti el, hogy milyen allasa lesz, nem a vegzettsege.

Pont ezt hoza fel más is fentebb, hogy ne költsünk már (és a szülők se, meg diákhitelt se) olyan emberek képzésére, akik nyilvánvalóan nem lesznek jók oda, ahová képzik őket. Ennek egyik jó szűrése, hogy nem lehetett kettessel bejutni. Ez most megszűnt.

Szerintem ez nem hatrany, inkabb vegezzen valaki olyan melot amihez tulkepzett mint 8 altalanossal toljak be oda ahonnan hianyzik a szakkepzett munkaero.

Majd ha saját vállalkozásban neked kell felvenni, majd fizetni az embereket, máshogy látod. Hiába nem végez diplomás munkát, több pénzt vár, mint a nem-dipomás. És mikor boldog-boldogtalan diplomát szerez érdemtelenül, akkor nem tudsz középfokú munkára középfokú végzettségűt felvenni, mert nincs. És itt nem arról beszélek, hogy minimálbért fizet a cég és azért nem akar diplomást, hanem arról, hogy ha egy munka nettó 500e-ért elvégezhető középfokú végzetsséggel is, és csak diplomás jelentkezik rá, akkor nettó 600e-be fog kerülni...

Pl. mar egy ideje hiany van tanarokbol, ok vajon hol vannak? Beloluk ezek szerint nem sokat kepeztek vagy inkabb elmentek oda ahol jobban megbecsulik a munkajukat.

Tanárból nagyon régen hiány van, csak most kap hangot. Főleg nem a fizetés meg a megbecsülés hiánya miatt, mint azt a propaganda mondja. Nem egy embert ismerek, aki visszament tanítani versenyszférából (nyilván nem cégvezető posztról), mert kevesebb melóért jobb pénzt kap. A gond az, hogy a tanárok jelentős része azért lett tanár, mert oda vették fel kis ponttel (itt is: tisztelet a kivételnek, aki hivatásnak tekinti, sajna Ők vannak kevesebben). De most megnyílt a kapu, kis ponttal "akárminek" mehet, és így nem a tanárt választja.
Ezen felül is nem a pénz a fő távol tartó erő a tanári pályán, hanem a munkakörülmény, a diákok viselkedésével szembeni tehetetlenség, meg a túlságosan kötött munkabeosztás, ami a mai fiataloknak sehogyan nem felel meg ("én csak 4 órát szeretnék dolgozni kötetlen munkaidőben, hogy elég időm maradjon magamra és a barátaimra").

("én csak 4 órát szeretnék dolgozni kötetlen munkaidőben, hogy elég időm maradjon magamra és a barátaimra").

Es nincs igaza? :) Ha megteheti akkor melozhat 4 orat is ha meg tud belole elni.

Főleg nem a fizetés meg a megbecsülés hiánya miatt, mint azt a propaganda mondja.

Azert lenne az a penz ami miatt hirtelen mindenki tanar akarna lenni :)

Ezen felül is nem a pénz a fő távol tartó erő a tanári pályán, hanem a munkakörülmény, a diákok viselkedésével szembeni tehetetlenség, meg a túlságosan kötött munkabeosztás

Nem ertem ezt a kotott munkabeosztas dolgot, mashol is van iroda ahova be kell jarni mint az iskolaba, ott viszont nincs nyari szunet. A diakok viselkedet nem ismerem, el tudom kepzelni, biztos van sok problemas, de remelem altalanossagban tanithatoak a mai gyerekek/fiatalok is. Ezek a fiatalok mashol is jelen vannak, akkor olyan allasokba sem mennek el dolgozni ahol gyerekekkel/fiatalokkal kell foglalkozni?

Mellesleg tanarbol egesz Europaban hiany van, nem csak Magyarorszagon.

ha egy munka nettó 500e-ért elvégezhető középfokú végzetsséggel is, és csak diplomás jelentkezik rá, akkor nettó 600e-be fog kerülni...

"Előfordulhatnak azonban olyan esetek is, hogy valaki diplomával rendelkezik, viszont olyan munkakört tölt be, ami ezt nem követeli meg - pl. takarító, árufeltöltő, gondnok, portás. Ebben az esetben a munkaadónak nem kell figyelembe vennie a végzettséget, így a garantált minimálbér fizetésére sem kötelezett." (forras)

ne költsünk már (és a szülők se, meg diákhitelt se)

Ezt a szulok es a gyerek dontik el, nem? Ha a lehetoseg adott akkor miert ne? Ha lehetoseg nincs akkor nem tudnak.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nem hinném, hogy aggódnod kéne. Ha nem értenek hozzá, neked úgyse lesznek konkurenciád. Egyébként igen, a színvonal megy le, nem csak informatikusoknál, hanem minden szakmában. Szokj hozzá.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Nem kizárt, hogy igaza van pedig, hogy a hanyatlás már akkor megindult, mindenesetre töretlen a mai napig.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Miért nem vettek fel az egyetemre? Arra szoktam hivatkozni:

  • apám nem volt partizán
  • anyám nem kapált a téeszben
  • én meg egy elég laza gyerek vagyok ;)

Az 1924-es születésű apám, aki kb. 60 éven keresztül tanított, úgy vélte, hogy a régi rendszer jobb volt, mert aki fizetett az tanulhatott. Akkor, amikor azt sem tudtuk mi az az obudsmann, szerinte elégtelen osztályzat nem létezhetett. "Ha beírnám az egyest, az azt jelentené, hogy olyan hülye vagy, hogy meg sem tudod tanulni. Ez pedig ellenkezik az emberi jogokkal." Ez a módszer eléggé pozitív volt. Amikor nem írta be, akkor felajánlotta, ha a következő alkalomra megtanulod kettesre, akkor beírja a hármast. És láss csodát! Általában négyes-ötös szintre megtanulták.

Szóval a topicnyitó feltételezés eléggé kommunista-gyanús, főncsi bizonyára örül. Másrészt bárhogyan jut be valaki a felsőoktatásba, utána a képességei és hozzáállása lesz a döntő. Már megint apámat hoznám béldának, akit a JATE igyencsak kommunista vonalas professzora hasonlóan József Attillához igen keményen és hasonló szavakkal eltanácsolt az egyetemről. Apám "bosszúból" 6 tanári szakot végzett el. :-D