Tények és adatok az autók szén-dioxid-kibocsátásról

Hozzászólások

Nem tudom, én most megyek és iszom egy fröccsöt, amiben lesz víz, bor, és szén-dioxid. Hehe. :-)

Ezt a szén-dioxid mizériát nem értem - biztos nem vagyok zöld ideológialilag képzett Bástya elvtárs.

A föld történet kezdeti szakaszában a kréta korban a légkör szén-dioxid aránya a jelenlegi 5-10x volt. Ezért volt olyan dús növénytakaró és 100 méteres fák. Az üvegházban szén-dioxid trágyázással etetik a növényeket.

szóval miért káros egy kis szén-dioxid ? Éheztetni akarják a nyövényeket ?

Hát akkor most keresnem kéne egy Leonardot, vagy egy Csontváryt és leönteni borsólevessel?

 

Szerintem kezdjük azzal, hogy az eurokrata léhűtők norvégiából tisztításra  vietnámba, majd vissza reptetett lazac adagját tücsök steak-re cseréljük. 

A sok "környezetszennyezés meg veszélyesség" miatt lekapcsolt atomerőmű helyett villanyt termelő szénerőmű pedig tiszta O2-t bocsát ki. Azért a villany jó része még mindig "piszkos" az EU-ban is.

Az segítene igazábó, ha mindenki csak annyit menne, amennyit tényleg muszáj. És akkor tök mindegy lenne, mivel megy, mert töredéke lenne a lefutott kilométer. De most ott tartunk, hogy akkor is megyünk mikor maradhatnánk, és akkor is kocsival megyünk, amikor lenne gazdaságosabb és környezetkímélőbb alternatíva.

Ha az utaink minősége is elfogadható lenne, és nem egy tankcsapdákkal teli krátervölgyön kéne hazaverekednie magát minden nap több millió magyarnak, akkor szintén lehet, hogy kevesebb gumi fogyna na meg egyéb alkatrészek is.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Ez nagyon helyfüggő. Itt a környékünkön semmiféle rossz út nincs, max pár méteres problémás szakaszok. Balatonra leautózva (északi part messzebbik vége) tükörsima nyolcas út (nem is autópálya, bár sokan annak nézik), 30 éve járok illetve vittek arra, egyre jobban autózhatóvá vált. A veszprémi körgyűrű egyetlen apró szakasza botrány, de az egész 2 órás útból 2 perc. A többi közel hibátlan. A probléma attól még nyilván létezik. Laktam Érden is, na ott rengeteg rettenetes út volt. Az ára az olcsó családi házaknak. Jópár éve volt, amikor tényleg olcsó volt...

Mert te Balatonra leautózva turisztikai vagy gazdaságilag kiemelt útvonalakon jársz.
Nézz el a Balatonról délre. Megyeszékhely és környéke katasztrófa. Dél-Somogy, határmenti települések: katasztrófa. Kb. egész Tolna megye: katasztrófa, Vas megye: katasztrófa. És akkor ez csak amerre gyakrabban járok.
Vagy csak ott a 7-es főút. Siófoktól már kezdődnek a problémák. Pedig 1 számjegyű főút.

Képzeld el, hogy egy alternatív Magyarországon olyan utak vannak egy megyei jogú várostól 5-10 kilométerre, hogy helikopterrel akarsz járni. Nyilván tömegközlekedés az már nincs. Ami van az heringparty krákogó, köhögő, mozgó szanatórium, büdös, beteg emberekkel, télen-nyáron 50 fokkal. 9 után a következő járat valamikor 11:30 körül van. Gyerekkel ez nagyon frankó. Taxi elvisz 6000-ért, ami még pesten is drága, nemhogy vidéken. Biciklizni nem tudsz, mert MEGHALSZ. Nincs útpadka, lehúzódni nem tudsz. Jön egy kamion, szembe egy busz, véged van. Ugyanez miatt robogó sem opció. 125-ös mocira még gyorsan elérhető áron meg lehet csinálni a jogsit, az mondjuk megy 90-el. Na ezeken az utakon mindig van pár elmeroggyant aki 140-el száguldozik, így mozgó célpont vagy. Nagyobb motorral meg már ott tartasz, hogy az autó kevesebbet fogyaszt.
Mi lenne a megoldás? Egy járható úttest. Külön kerékpárúttal, vagy elkülönített kerékpár sávval. Mert ez nem akkora távolság sőt, még sokan örülnének is neki, hogy munkába menet és hazafelé megvan a napi sporttevékenység is. Amikor olyan helyen laktunk régen, akkor 12 km-re volt a munkahely és bicóval eltekertünk, közben elbeszélgettünk, tökjó volt. Arról nem beszélve, hogy a városban parkolóhelyet találni szintén plusz kín.

Most olyan dolgokról írok, ami az emberek mindennapi életét keseríti meg nem kicsit, nagyon. Ezeket az utakat mindennap megjárod 4x és egy hónap múlva teljes futómű csere. Miközben amerre jártam a németeknél, ott a szőlőhegyen is aszfaltos utak vannak, minden települést kerékpárút köt össze a másikkal. De nem kell ennyire messze menni, mert Kaposvártól ha jól tudom Szigetvárig (ami jó 40 km) épült egy kerékpárút. Érthetelen. Nem használja senki, elvétve van rajta néhány futó általában. Miközben azok az emberek, akik a környező kistelepülésekről naponta többször a városba járnak dolgozni, ügyet intézni, bevásárolni, stb. ezeken az undorító ocsmány utakon kénytelenek közlekedni. 15-20 kilométer kerékpárutat nehezebb megépíteni azért, hogy azt használják is az emberek vagy 40+-ot azért, hogy ne használja senki?

Nem értem a mögöttes döntéseket, de valószínűleg ezt nem is lehet ésszerűen magyarázni. 

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Mert te Balatonra leautózva turisztikai vagy gazdaságilag kiemelt útvonalakon jársz.

Az M0-ás és M31-es konkrétan a külső sávban szétrázza még az agyamat is. Az M3-as bevezetőn a Kacsóh Pongrácz úton konkrétan akkora bombatölcsér van, amint egy Iszkander rakéta hagy maga után...

Nincs rálátásom az EU közlekedés összetételére, de laikusként elég hihetetlen, hogy az EU-s összes járműforgalmi szennyezés

  • 71%-a közúti, miközben a fapados repülők EU-n beüli repkedése során a FlightRadar-on kitakarja a térképet a gépek ikonhada, és elég szép számban furikáznak 5000 vendéges szálloda megahajók EU vizeken is,
  • ebből 60% a személygépjármű, és a végtelen számú teherautó végtelen lefutott kilométere, meg a vonatok hasonló futása meg összesen kevesebb mint 40% (mert van még egyéb szárazföldi jármű is amivel osztozik ezen a teherszállítás),
  • mindez a 60% úgy, hogy az EU hanyatló részén irtózat nagy az EU5-6 besorolású, mármár CO2 mentesen kipufogó jármű

Csak a kiemelés alapján nekem ez egy olyan írásnak tűnik, ami azt hivatott alátámasztani, hogy végül is csak kellene mindenkinek BEV-t vennie a ICE helyett mihamarabb... Impresszumban nem az van véletlenül, hogy felelős kiadó a VW AG, BMW AG, Mercedes-Benz AG?

Nincs benne szén-dioxid komponens, mivel a keletkező szén-dioxid az elégetett üzemanyag mennyiségével arányos. Ha az EU-s vízfej azt akarta volna, hogy az emberek autonóm módon közlekedhessenek, de kisebb szén-dioxid kibocsátással, akkor a kis méretű autók gyártását, használatát és üzemben tartását segítette volna elő. Nem ez történt.

:)

Nem az volt az Euro5 és 6 normák egyik fő eleme, hogy a CO2 kibocsátást drasztikusan tovább kellett csökkenteni az elődökhöz képest?

Dehogy, az EUROx szabványok egyáltalán nem tartalmaznak CO2 kibocsátásra előírást, az egyéb károsanyagokra tartalmaznak előírásokat: nitrogén-oxidok, szénhidrogének, szénmonoxid, ammónia, szálló por. Ezek eléggé szennyező anyagok, talajközelben. A hatásuk szmog, asztmás megbetegedések, tüdőrák stb. Emiatt nem jó dolog a dugóban ücsörögni egy kabrióban, ezek miatt a szarok miatt, nem a CO2 miatt.

hat...

A320neo:
Fuel capacity: 29659 l
2-class seats: 165
Typical range: 6500 km

-> fogyasztas: 2.76 L/fo/100km.

A321neo:
Fuel capacity: 32853 l
2-class seats: 206
Typical range: 7400 km

-> fogyasztas: 2.15 L/fo/100km.

szoval amikor jozsi bacsi egyedul (de meg talan ha ketten is) araszol a pesti dugoban a szuzukival, akkor tobbet fogyaszt, mint egy repcsi. egyedul azt lehet felroni, hogy a repcsi 390FL-en tolja ki a gazt, jozsi bacsi meg az orrunk ala.

ennyit a repulokrol.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Ne a full optimális esettel számolj.

A legegyszerűbb: a légitársaságok oldalain kint szokott lenni, hogy egy adott út hány gramm CO2 per utas.

Az ICAO oldalán is van fent egy kalkulátor. Csak egy példa: ott egy Budapest-Berlin economy-ra 70 kiló CO2-t hoz per utas. Egy régebbi kisebb autónak kb. 130g/km a CO2-je, Budapest-Berlin kb. 900km közúton, szóval autóval kb. 117 kiló CO2 jön ki. Tehát két utassal számolva már lehet, hogy kisebb a CO2 kibocsátás autó esetén.

Igen, viszont minél rövidebb egy úton belül a nagy magasságon lévő hatékony repülés hossza, annál szarabbak lesznek a fogyasztási számok ám. Egy Budapest-Prága vagy Frankfurt-Párizs, Róma-Bécs úton nem tud jó fogyasztással menni a repülő, mert nagyon rövid az a szakasz, ahol relatíve kevés üzemanyagot éget.

Rövid útra a repülő baromira nem környezetbarát. Hosszú útra a legjobb megoldás, de nagyon sokan rövid utakra is használják.

Nem véletlenül pakolták tele kínaiak az országukat gyorsvasutakkal, a repülő alternatívája lett azon a távolságon, ahol repülni nagyon nem éri meg.

Talán a franciáknál is volt olyan kezdeményezés, hogy az országon belüli repkedéseket le fogják állítani. Viszont nekik ott a TGV.

De emlékeim szerint a törökök is elkezdték fejleszteni a gyorsvasúthálózatot, mert például Isztambul-Ankara kb. 500km, de normál vasúton vállalhatatlan volt a tempó. Ha befejezik a gyorsvasutat, akkor 250-300 km/h tempóval járhatnak a szerelvények, ami már bőven lehet alternatívája a repkedésnek.

Nálunk a fővonalak fizikailag 160km/h sebességre képesek. De nem telepítettek rá megfelelő bizbereket és/vagy nincsennek erre a sebességre alkalmas járművek. Ma az is csodaszámba megy, hogy a néhány Railjet nem áll meg Hegyeshalomnál, mert a magyar személyzetnek van vizsgája osztrák vonalra is. De az írásbeli rendelkezést még emailben elküldik Bécsbe, akik kinyomtatják, a vonatvezető aláírja, beszkennelik, és elküldik hegyeshalmi forgalmi szolgálattevőnek emailben…

Igen, láttam egy videót, ahol egy ilyen osztrák vizsgás magyar mozdonyvezető mesélt erről. Érdekes koncepció. :-)

Egyébként nem feltétlen csak a 160km/h limit a probléma: pl. a Cegléd-Szeged (140) egy rövid szakasz (Városföld-Kiskunfélegyháza) kivételével egyvágányú.

Ha a biztosítóberendezés nem tudja a 160 km/h-t, akkor a fővonal nem képes 160 km/h-ra. Legfeljebb maga a vágány. De a biztosítóberendezés a vonal tartozéka. Tudtommal a probléma egyébként inkább az, hogy megcsinálják 160-ra, aztán hamar leromlik az állapota, és korlátozni kell a sebességet.

uhum. a legujabb Aeropark videoban egy ams-bud tavra a 737-800-as epp 7400kg kerozint kapott, a kerozin surusege ~800kg/m3, a tav meg 1170km, a seatmap alapjan meg 186 utast visz. igy kb 4.2 l/fo/100km. meg epp egy jo auto fogyasztasanal vagyunk. \o/

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Ennyire azért nem egyszerű a képlet. Az előző repülésből marad valamennyi kerozin, erre jön a kapott mennyiség, aminek egy része biztonsági tartalék, hogy ne legyen probléma az esetleges átirányítás (divert) és a tartás (hold). Szóval tippre szerintem picit - max. 10-20% - kevesebb a fogyasztás.

Az árak is módosítják! A paraméterek szerinti minimumot nyilván beleteszik, de ha valahol olcsóbb, akkor szívesebben vesznek ott többet, és ahol drágább ott meg kevesebbet. Még úgy is megéri néha ezzel trükközni, hogy maga a repülő viszi az üzemanyagot ugye. Pilóta ismerősöm mesélte, csak igaz lehet.

az csak "kenyszerleszallaskor" szamit. viszont valoban szoktak olyan hogy elviszi a visszautra valot. jobbara valami rovid tavon es foleg ha kis "fapados" repterre mennek. de nyugi ezt ok mar pontosan kiszamoltak ;)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

"igy kb 4.2 l/fo/100km. meg epp egy jo auto fogyasztasanal vagyunk."

Apró csúsztatás ebben az, hogy az autónak ez a katalógusadata maximum, amit ideális körülmények között, 36-os picike cipellővel, fürjtojással a pedálon lehet elérni, szóval az autó ennél magasabb értéket fog produkálni, a repcsi meg nem porzó tankkal érkezik, ergo a tankoltnál (jóval!) kevesebb lesz a valós fogyasztása.

Hát azért azzal vitatkoznék, hogy csak ideális körülmények között hozható össze a katalógusban szereplő fogyasztás. A Honda Jazz gépkönyvében 4.7-et ír országútra és 5.5-et vegyesnek. Volt már 4.4-es fogyasztásom Szeged-Debrecen között (de a tipikus 4.6-4.8), illetve Szeged-Bp is 4.7-5.0 körül szokott lenni a régi 5-ösön. (Pályán átcsap a fogyasztás durvába.)

A kérdéses fogyasztást nem csak a komputeren szoktam sasolni. Mindig az első kattanásig tankolok és általában ugyanannál a társaságnál.

nah. latod akkor meginkabb jobb fogyasztas van a repcsiknek.

nyilvan nem porzo tankkal erkeznek, de a max rangebe figyelembe veszik ezt is. ezert szamolok vele, mert ez a worstcase eset, ennel csak jobb fogyasztasa van gepnek.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

még mielőtt félre értés történne - én támogatom elektromos autókat pl, városban, postás kocsinak - bejárni dolgozni, piacra kimenni zöldségért stb. De NE legyen már >3 tonna egy autó, ha 600km feletti hatótávval akarom.

A nagy magyar meg Eu stratágiában nem lennének hajlandóak az emberek megfizetni azt a szintű vonatközlekedést. 

20 éve kellett volna EU szintű nagysebességű (a vonalvezetésre az akkori max sebességnek 2*re terveztetve) hálózatott kialakítattni. Na az lett volna egy EU, nem a mostani iróasztalba kapszkodó senkiháziak gyülekezet.

Az megvan hogy EU -ban közép-kelet európában É-D autópálya hálózat SINCS! 

Jalos

Idén voltunk Szegeden, oda-vissza légkondicionált vasúti kocsiban utaztunk, teljesen kulturált volt, wifi a kocsiban, 230V-os konnektorok minden ülés mellett, utastájékoztató kijelző, és a késés is kb. 5 perc volt (ami rontotta az egészet, és meglepődtem rajta, az a régimódi pottyantós wc volt). Szóval néha megy ez. Sajnos nem mindig, szintén idén Nagykanizsáról hazafelé csak normál kocsi volt a vonaton, na az nem volt kellemes a dög melegben, ezzel szemben vasárnap Ceglédről már Stadler vonattal jöttünk, alacsony padlós, könnyű volt betenni a bringát, és a kinti 36 fok mellett kellemes 25 környéke volt a kocsiban. (és már csak a bicikliért kellett fizetni :D)

Erősen vegyes benyomások rövid idő alatt, de tartok tőle, hogy a hozzáállást elnézve inkább romlani fog a helyzet, mint javulni.

Szóval néha megy ez.

Én nagyon szeretem a vonatot, és a mai napig többet vonatozom mint autózom, csak... ennek kellene hoznia minimum a saját, karbantartott autó megbízhatóságát. Az úgy nehezen érvelhető, hogy menjünk vonattal, ha közben a MÁV kéri, hogy ne menj vonattal, mert nincs klíma, meg nem lesz megbízható.

Rég ki kellett volna ebrudalni a MÁV-ot, és megpályáztatni az üzemeltetést: a cseheknél km-enként ~2500 forintért csinálják ezt a piaci szereplők, s ebben benne van minden: kalauz, mozdonyvezető, mozdony, stb.
És ez nem a brit, elbaszott piacosítás, itt továbbra is az állam szedi be a menetjegyet, az állam mondja meg, mennyi vonat menjen, mikor menjen, stb. Csak egyszerűen az állam hatékonyabban kötbérez random céget, mint saját magát, ha az nem tartja be a szerződéses dolgokat (a vonat nem indul el, lerobban, nincs benne klíma).

Na mindegy, majd talán ~30 év múlva...

En is csinaltam, amikor meg Szegeden laktam. Nem csak egyszer egy evben, hanem hetente 2-3szor. Atlagban 3 es fel orat kestem, foleg azert mert volt hogy 6-ot es volt hogy csak 30 percet. :D

Rengetegszer elofordult, hogy buszokkal kellett folytatni az utat egy ido utan, ez foleg akkor fordult elo, amikor a csodas kozlekedesi morallal rendelkezo hazank fiai athalytottak a tilos jelzesen a sorompon, hogy a vonat elott haljanak meg. Ez ugy havonta elofordult (akar tobbszor is).

Ok alairom, hogy ez kb 4-5 eve volt, azota hala a jo istennek, a dottorminiszterelnokurnak es a jancsinak mar biztos megoldodott.

Vonat nem opció! Akkor indulok, amikor akarok és háztól házig. A vonatállomástól 1 óra lenne még haza.

A kombi tele van cuccal - azt hogyan vigyem a hátamon ?

két városban lakunk.

egy-két láda gyümölcs, fél disznó - valamit csinálni kellene: akkor bedobom a hegesztőgépet vagy a kompresszort, flexet, körfűrészt, szerszámosláda.

jó nekem a diesel kombi.

Mindig ez a visszavágás, pedig...

Ha egy ICE autónak 600km a hatótávja, 500-nál elég elgondolkodni azon, hogy tankolni kéne, és még a benzinkút színét is megválaszthatom, a maradék távon belül lesz vagy 3.

Ha egy elektromos autó hatótávja 600km, akkor az autópályán 400, mivel a fővárost elhagyva rohamosan csökken a gyors töltők sűrűsége, és rendszeres a meghibásodás, amiről előre nem tudsz, igen bátor vállalás, ha sokkal 200 alá engeded a maradék távot, főleg mert az akku sem szereti 20% alatt. Azaz igazából 200km-es ugrásokban számolhatsz egy long range verzió esetén is, az meg ugye 20 milla fölött kezdődik. Ha a célállomás is fel van szerelve gyorsabb töltővel, akkor persze arról lehet infód, így 400km körben lehet ismerős helyeket látogatni. Ha ismeretlen helyre mész, akkor számolni kell azzal, hogy nem tudsz tölteni, kell a haza útra is, akkor már csak 200km-es körben gondolkozhatsz. Ennél pedig rendszeresen teszek hosszabb köröket. 

De ne érts félre, nincs bajom az elektromos autókkal, sőt. Csak egyelőre nem vagyunk kompatibilisek. 

Mindig ez a visszavágás, pedig...

Pénteken megyek Miskolcról Sopronba. Mit javasolsz, hol klezdjek el rettegni, hogy lemerül az akku!?

De a téma nem ez, hanem az hogy a személyautók füstölik tele károsanyaggal a légkört! Pedig azt mondják a benzinszagú leheletű úrvezetők, hogy nem...

Szerkesztve: 2024. 08. 13., k – 23:50

"A közlekedés volt felelős teljes uniós szén-dioxid-kibocsátás negyedéért"... és az uniós kibocsátás a világ kibocsátásának 15%-nál nem nagyobb, miközben a területe és gazdasága ennél lényegesen több. A csúnya CO2 pedig nem tudja, hogy ott kell maradnia és csak azt kell melegíteni, aki kibocsátotta.

károsanyag != CO2

Károsanyag többek között SOx, NOx, O3, CO, korom, stb.

A közlekedés nem képes annyi CO2-t termelni, hogy annak élettani hatása legyen. A bolygót melegíti.

Viszont bőven képes annyi károsanyagot termelni, hogy attól nem kevesen halnak meg. Az elektromos autózás előnye ez utóbbi visszaszorítása. Meg hogy a tetőről is lehet tölteni a kocsit.

 

De ettől még az utakat ugyanúgy fenn kell tartani (egy aszfaltozás se épp egy egészséges tevékenység), az autókat szervizelni kell, a gumik kopnak (az is károsanyag), cserélni kell, mosni az e-autót is kell, hangja annak is van (bár kevesebb), gyalogost az is elgázol, klímagáz abba is kell, stb.

Rengeteg negatív hatása van az autókázásnak, amit az e-autók SEM fognak kivédeni. Tessék bicajjal/busszal/vonattal járni, meg nem 100 km-re lakni a melóhelytől.

Irorszagban busszal jartam (merhogy mukodik basszus), Belgiumban vonattal, metroval, villamossal (0 perc keses, ha elobb jonne megall a sineken es var :D), Angliaban metro (na amikor Norwich-ban lakytam akkor azert lattam hogy a videki anglia vonatjai nem annyira jok) amikor ott laktam. Itthon vagy tekerek vagy meg a wc-re is autoval megyek mert a tomegkozlekedes jo szar (nem minden varosban persze)

ugye van ez a szén-dioxid kvóta és kereskednek vele a tőzsdén - amikor kitalálták, úgy adták el, hogy az iparilag fejletlenebb országok nem használják ki és el tudják adni, hogy környezetvédelmi beruházásaikat tudják ebből finanszírozni. Háát szerintem ez csak spekulációs célokat szolgált - cégeket adóztatnak meg vele - meg most Németországban találták, hogy ha gázkazánod van akkor fizetned kell a CO2 kibocsájtási adót.

Most hallgattam az Inforádióban,:

- egy EU-s tanulmány szerint, ha engednék az erdőket visszavadulni és nem lenne a fakitermelés kb. 20%-al növekedne az erdők területe, akkor kb. annyi CO2-ot kötnének meg - 100évig folyamatosan - mint az EU teljes személyautók által kibocsájtott CO2 mennyiség.

Vagyis nem kéne erőltetni, hogy 2030-től csak EV-ket szabad gyártani - szépen menne a technológiai fejlődés (akku, hajtás stb.) és a töltő hálózat kiépítése - az erőtelepítéssel együtt - és a EV technológia magától leváltaná a belsőégésű meghajtású autókat..

Mi az a erőtelepítés? :D

Másrészt az erdők kb., CO2 semlegesek. Amikor van fotoszintézis, akkor CO2-t használ a szőlőcukor előállításához fel a növény, de amikor nincs fotoszintézis pl. télen amikor nincs lombja a fának, vagy éjszaka, akkor oxigént használ el a növényi szervezet. Ez így nem fogja megkötni a széndioxid töbletet. A fűfélék pl. sokkal jobb hatékonysággal bírnak ezen szempontból, de azokat meg lekaszálják a derék kerttulajdonosok.

Nem tudom mi állt a "tanulmányban" mert nem linkelted be, de van olyan kutatás (legtöbb kutatás) ami a lombhullató erdőket CO2 kibocsátónak tartja. És a mai tankönyveink szerint is földtörténeti őskorban a fűfélék megjelenésével kezdett a légkör CO2 tartalma csökkenni. Lehet, hogy a botanikusok ebben is tévedtek? 

Csepp a tengerben. Az az elenyésző néhány % CO2 kibocsátás amit elektromossal esetlegesen meg lehet spórolni a belsőégésűhöz képest (azt is csak ideális körülmények közt) végképp semmit sem számít.

Vegyük például azt, hogy az EV gyártása eleve többletkibocsátással jár. Amit mondjuk 6-7 év után hoz be átlagosan. 10-12 évesen meg eldobhatod az egészet mert szinte garantált hogy elöregszik az akku. Egy új akku megintcsak extra kibocsátással jár, az egész autó cseréje meg mégtöbbel. Összességében nagyon kicsi a különbség, ha 20+ éves skálán nézzük.

"Everything fails, all the time."