- uid_16401 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2090 megtekintés
Hozzászólások
A tisztito hatas termeszetesen bullshit foleg egy mar hasznalt motoron. Egy 0 km-es motornal mar teljesen mas a helyzet, de a "permium" uzemanyagokban
nem eppen ez a legfontosabb, hanem az oktanszam es az ethanol tartalom.
Benzinnel maradva a sima 95-os uzemanyagkent jelolt benzin ethanol tartalma 10%, ami nem baj de ez a 10% egy kb 4-5% -os fogyasztasnovekedessel jar.
Miert? Mert az ethanol tartalom miatt valtozik a stoichiometrikus levego/uzemanyag keverek. Benzinnel ez alaphelyzetben 14.7:1. 10%-os ethanol tartalommal pedig
14.13:1. Ha peldaul E85 -ot neznenk amit mar nem lehet kapni sajnos akkor ez az arany 9.85:1 lenne ami azt jelenti hogy kb ~35% -al megno a fogyasztas.
Peldaul egy MOL 100 -as uzemanyag eseten ez a tartalom csak 5%. De nem is EZ a legfontosabb, hanem az oktanszam, ami nagyon sokat szamit egy nem atlagos
motornal. Most ha csak a sajat automrol beszelek akkor nekem legalabb 80 loero megy a kukaba sima 95-os uzemanyaggal, mert egyszeruen kopog tole a motor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akkor még hozzájön, h nagyon sokan járnak még olyan autóval, amik nem bírják az ethanolt.
Ettől független saját dízel insigniámba csak prémium megy, kis szuszkába pedig akkor megy 100-as, ha hosszabb távra megyek, sietősen. :) Diffit egyik esetben sem érzek nyilván.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagyon sokan járnak még olyan autóval, amik nem bírják az ethanolt.
Például én.
Akinek kedve van ismét el lehet kezdeni, az egyél rovart (mert elfogy az élelmiszer) vs kukorica a benzinbe témát. Nekem nincs.
Egy biztos, a kukorica a benzinbe és az egyél rovart is egy lobbizás (hogyan tegyük kötelezővé azon fejlesztésünk eredményét, ami e nélkül nem kellene senkinek) eredménye.
S ilyenkor fel lehet tenni a kérdést, hogy hány olyan szabályozást tol át az Unió, vagy a USA kormányzata -hasonlóan "közkívánatra"- amiről nem is beszélünk, mert észre se vesszük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bioüzemanyag - amennyiben nem másképp nem felhasználható melléktermékből nyerik - tényleg marhaság, hiszen elvesz a termőföldből, a kőolajkitermelést viszont nem lassítja.
Az egyél rovart sarkitásod viszont erőssen csúszik. Ha a jelenlegi népességnövekedési szint és életminőség növekedés marad, igazából nem lesz más módja, csak a rovari fehérje felhasználása. És ide most teljesen felesleges politikát keverni.
https://magyarmezogazdasag.hu/2023/05/31/klimavaltozas-es-allattenyeszt…
Mindez nem jelenti azt hogy magyarországon a vasárnapi ebédhez rántott szöcskét kell ennünk 30 év múlva kötelezően. Egyen aki akar, én se ennék. De világ gyorsabban szaporodó részein akár csak a rovar fehérje felhasználása mint alapanyag, szerintem elkerülhetetlen. Talán ők kevésbé is lesznek finnyásak, mint mi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
világ gyorsabban szaporodó részein
A gondom az, hogy az unio szerint európa is ide tartozik (nyilván nem), mert itt hirdetik.
https://twitter.com/EU_Commission/status/1558014404855209986
De a teljesen független Telex is valahogy rácuppant a témára.
https://telex.hu/techtud/2023/11/18/alternativ-elelmiszerek-rovaripar-f…
Hidd el nem afrikát célozzák. Az "érzékenyítés" elkezdődött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a középosztály kezd lecsúszni mindenütt, inkább érzékenyítenek, minthogy nagyobb parasztlázadás legyen, mert nem lesz hús elérhető áron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor majd tartok itthon csirkét. Mondjuk a megölésük problémás lesz, de ha muszáj...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd betiltják a háztáji gazdálkodást.
Ismét tilos lesz otthon disznót vágni, dezsővel a pincében kell végezni, feketén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem ertek hozza, szoval a kovetkezo kerdesem nem koltoi.
Ezt a feherjeigenyt nem lehetne olyan forrasbol fedezni, ami nem kibaszott undorito? Tehat mondjuk a marhahusrol nem a szocskere valtanank, hanem peldaul a novenyi feherjeforrasokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan fehérje (pontosabban annak alkotóeleme, az aminosav), amit a szervezetünk nem tud előállítani és nagyon alacsony mennyiségben található meg növényekben, viszont nekünk szükségünk van rá, ezt mindenképp állati forrásból kell beszerezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: eszenciális aminósav. Van olyan, amiből növényekben nagyon kevés van. De gondolom GMO-val lehetne játszani itt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a tucsokben sok van? Nem lehetne onnan kiszedni? :)
Vagy mestersegesen gyartni? Felolem johet a GMO is amugy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetne, csak drága. Mint ahogy amúgy a mostani hús is sokkal drágább lenne, ha meg kéne fizetni az állattartás externáliáit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, nekem nem kell a tücsök, nem érdekel, mi van benne, nekem az nem kaja. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi gond, az unokáid már falni fogják.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aligha. Nincs gyerekem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem úgy lesz, hogy marhahús -> csótány, hanem eldugják az apróbetűs részben, hogy egyéb állati eredetű fehérje, és tesznek rá egy vonzó színes csomagolást mosolygó családdal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az azért lesz érdekes, mert én nem veszek semmiféle előre feldolgozott kaját. Hús esetében hentesnél megveszem a húst. Ott meg kiugrik, h tücsök, vagy marhalábszár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd lesznek 5-600 kilos tucskok. Annak a labszara mar olyan, mint a marhae. es meg csontozni sem kell :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt jutott eszembe, hogy kurva sokra mentünk, ezzel a hatalmas fejlődéssel, hogy nagyszüleimnek, szüleimnek, nekem, jutott pénzünk normális kajára, (olyan bútorra ami tényleg fából van, s nem holmi trabant stílusú(anyagú) nagyon skandináv vacak, amit nekem kell összeraknom, s egy költözést nem bír ki.) Gyerekeink meg ehetnek mindenféle undorító dolgot, mert nem fog rá jutni. Persze szupi mobil, meg laptop, tablet, az lesz két évente.
Szerintem nagyon át kellene gondolni a prioritásokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nemtom, szerintem egy vágóhíd, vagy disznóölés is lehet kibaszott undorító (vér, ürülék, gyorsan romló, bűzlő belsőségek). Véres steak vagy szöcskeporból készült, csokis ízesítésű proteinszelet. Szerintem mindkettőre lehet csemegeként is tekinteni (na meg persze undorodni is). Ha a szöcskepor fenntarthatóbb, egészségesebb és olcsóbb, akkor miért ne lehetne beengedni a szabad piacra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a feherjeigenyt nem lehetne olyan forrasbol fedezni, ami nem kibaszott undorito?
Disznóknak nagyon jó a szaglásuk; valamint kedvenc csemegéjük a meztelencsiga. Több km-ről is kiszagolják a csemegét. De az mennyire undorító már, hogy amit megeszel az meztelencsigát zabál!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szamomra semennyire.
Azert van a diszno, hogy a gusztustalan alapanyagokbol finom hust, szalonnat, sonkat, stb. gyartson.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a gusztustalan alapanyagokbol
A köolajat gusztustalan élelmiszer alapanyagnak tartod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en meg azt hittem, hogy az a baja az ethanolnak, hogy magabaszivja a vizet ...
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nemcsak. Nagyon csúnya és masszív lerakódásokat képes okozni. Amit nem mindegyik befecskendező rendszer tolerál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ha csak a sajat automrol beszelek akkor nekem legalabb 80 loero megy a kukaba sima 95-os uzemanyaggal, mert egyszeruen kopog tole a motor.
Milyen szekeret hajtasz, ha nem titok. Mert ha -80 lóerő, de maradt még mellette annyi h. azért csak megmozdul, akkor maradt ott még tartalék lóerő :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont nincs benne kopogaserzekeli, ami allitja a gyujtast…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De van, eppen ezert gyengebb es cserebe le sem olvad a motor :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy epitett motoros audi (2.7l, v6, 2 turbo). Optimalis uzemanyaggal pedig jelenleg 741 loero.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztaqrva. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a különbség 741 és 661 lóerő közt?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen átalakítás Magyarországon biztos nem megy át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyenek miatt szigorodik a szabályozás Magyarországon remélhetőleg
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haver GT-R-je is 700 nyiha fölött van. Az ott relatív szolíd tuningnak számít, gyárilag valami 530-540LE. Mondjuk az asszem 3.8L. Műszakin meg nem bukik ki, mert ott nem mérnek teljesítményt. Motorosok meg rá vannak feszülve, mert nem tudják legyorsulni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyenek miatt? a jól és igényesen megépített biztonságos tuning autók miatt?
bezzeg a fekete meg szürke füstöt okádó kotladék szarokat nem szedik ki előlem a rendőrök, azok mindennap füstölhetnek az utcán, az jóvanúgy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó, akkor tiltsuk be az autókat is :)
meg a villát és a kést is tiltsuk be és zárjuk börtönbe akinek van otthon mert korábban valaki embert ölt vele.
az a baj hogy ti tényleg elhiszitek, hogy azért mert valaki rosszul / rosszra használ valamit akkor az mindenképpen veszélyes dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó, akkor tiltsuk be az autókat is :)
Tiltsuk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
helyes!
https://index.hu/belfold/2024/03/16/autobaleset-halalos-baleset-nagyvaz…
az ilyenek miatt döglünk meg mindannyian, tiltsuk be az összeset!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen legalis. SP (I) rendszam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teljesen legalis az ez https://www.youtube.com/watch?v=Xz-YfQyQiIw , I akarmire kerulhet kb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a regi 90fokos v6-os? Meg a b5 s4/rs4 bol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*etanol, *sztöchiometrikus
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Modern, nem ultra teljesitmenyu motornak a 95 az pont megfelel. Amelyik "kopog" es kedves "gazda" azt "meghallja", akkor neki ajanlanam a motorcseret. Azt a kopogast te kis fuleddel nem hallod ez biztos, ha mar igen, akkor az inkabb hajtorud vagy csapagy, de leginkabb placebo.
Egyebkent, lehuzas, aka. marketing. Semmivel jobb/tobb nem lesz, csak az eloallitonak kis extra profit.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FSI/TFSI mocik utána tudnak tanulni a nagyobb oktánszámnak, és akkor erősebb is a magasabbal. Hoppá, mi? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FSI/TFSI mocik utána tudnak tanulni a nagyobb oktánszámnak, és akkor erősebb is a magasabbal. Hoppá, mi?
A hatvani motorvezérlő gyárból cáfolják ezt az urbánus legendát is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én inkább Novóth Tibinek hiszek ezen téren. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig de. Altalaban minden motorvezerlo szoftverben van legalabb 2 de inkabb 4 gyujtastabla, Az optimalis (MBT (maximum break torque) gyujtastabla es a fixen hasznalt. Az ECU pedig addig fogja ezt felfele huzogatni
amig az optimalis gyujtaserteket el nem eri, vagy csokkenti ha a kopogaserzeklok jele tul nagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem gondold át ezt még 1x!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tanulmanyozd (foleg a 910. oldaltol): https://files.s4wiki.com/docs/Audi_R4-5V_T_132kW_ME7.pdf
Ez nem egy TFSI motorvezerlo, szoval egyszerubb es erthetobb a mukodese.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kompresszió tűrés <-> előgyújtás <-> teljesítmény növekedés
Valamit összekeverhettél! Az előgyújtás az főleg fordulatszám függő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oszinten nem ertem mirol beszelunk most. Eredetileg a motorvezerlo gyujtasadaptaciorol beszeltunk ami szerinted legenda. Nem az. Ennyi. Olvasd vegig
a dokumentumot amit kuldtem es rajossz te is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fent leírtam: az oktánszámra behoztad az előgyujtást és a teljesítménynövekedést. Erre mondtam hogy ez így fals. Erre írtad, hogy de hát 3 féle értéktábla is van… És?
Arra várnék, hogy miért jobb nagyobb fűtőértékű benzinnel járatni egy normál autót? Jobban melegszik a dugattyú, ami károsítja azt!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit es? Ha noveled az oktanszamot, azzal noveled a kompresszioturest, tehat nagyobb elogyujtassal tud uzemelni a motor, ami nagyobb nyomatekot eredmenyez, mi ebben a fals?
Na jo en nem pocsekolom tovabb az idot erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Laikusként eddig azt hittem, hogy egy adott motor kompressziója fix érték, csak a fizikai paraméterek határozzák meg. Nem így van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne zavard össze, már majdnem kimagyarázta magát
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl. a karburátoros Ladát kézzel hozzá lehetett állítani a benzin oktánszámához.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A karburátornak nem sok köze van a kompresszióhoz...
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem úgy rémlik, a könyv szerint gyújtást is állítani kellett.
Szerk.:
Én, mint a fizikához egyáltalán nem értő illető arra gondolnék, hogy adott körülmények között ugyanabba a motorba legfeljebb X mennyiségű 95-ös benzint és levegőt lehet benyomni a kopogásos égés eléréséig, míg 100-as benzinből és levegőből X * 1,Y mennyiségűt. Nem a motor adott körülmények között fixnek mondható kompressziója a lényeg, hanem az, hogy mennyi potenciális energia kerül az égéstérbe. Minél magasabb az oktánszám, annál több lehet a benzin-levegő keverék, vagyis a felszabadítható energia. Amennyiben a fentiekkel nem tévedtem nagyot, úgy a drágább/sportosabb autók motorvezérlőjében lehet program a magasabb oktánszámú benzinekhez.
Felmerült, hogy a törvény tiltja-e, hogy gyárilag a motor bizonyos körülmények között nagyobb teljesítményű legyen a katalógusadathoz képest, illetve mekkora eltérést enged meg felfelé. Én arra tippelek, hogy a katalógusban egy adott szabvány szerint kell megadni a motorra jellemző mért értékeket, aztán ennyi. Pl. a 100-as benzinre gyártott motort az előírt szabvány szerint lepapírozzák 95-össel, végül is úgy sem gyenge, aztán a tulaj meg vígan tankolja bele a 100-ast. A gyártó a 95-öst írja elő a gépkönyvben, innentől kezdve a tulaj felelőssége, hogy közútra mit tankol.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minél magasabb az oktánszám, annál több lehet a benzin-levegő keverék
Tehát a turbónyomást és a befecskendezési mennyiséget kell megváltoztatni, és nem pedig az előgyujtás szögét?
A gyártó a 95-öst írja elő a gépkönyvben, innentől kezdve a tulaj felelőssége, hogy közútra mit tankol.
És honnan fogja megtudni a motorvezérlő, hogy 95-ös vagy 100-as került e bele? Az AI kitalálja?
Felmerült, hogy a törvény tiltja-e, hogy gyárilag a motor bizonyos körülmények között nagyobb teljesítményű legyen a katalógusadathoz képest
A teljesítmény változatlan adagolásnál, akkor lesz nagyobb ha nagyobb az anyag égéshője. A motorbenzinek minőségét az MSZ EN 228 írja elő és a 17/2017. (V. 26.) NFM rendelet a motorhajtóanyagok minőségi követelményeiről rendelkezik róla. Nem látom, hogy eltérő paramétereket írna elő az egyes termékekre, de tegyük fel, hogy a másodlagos lepárlás miatt a 100-as kisérletioktánszámú benzin égéshője nagyobb, és a motor teljesítménye valamivel nagyobb. Abban nem vagyok azért biztos, hogy adalékolással ez valóban igaz is, főleg hogy csak egységesen írják elő a motorbenzinek minőségi követelményeit. Én arra tippelek, hogy a magasabb égéshőt a motor el is viseli rövidtávon, de a magasabb hőtermelődés talán jobban károsítja a motort, mint ha az előírt benzinnel működne. Az adaptivitás itt léphet be képbe, mert a nem szávottevően nagyobb teljesítmény miatt a vezető más menetpedál tartományban kezdi el használni az autót, és ezt a motorvezérlő adaptálja?
Én nem értek a fizikához, sőt valójában semmihez sem. Amennyiben a világnézetednek nem megfelelőek a kérdéseim, nyugodtan vedd semmisnek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát a turbónyomást és a befecskendezési mennyiséget kell megváltoztatni, és nem pedig az előgyujtás szögét?
Kétlem, hogy ugyanabban a motorban különböző oktánszámú üzemanyagokhoz ugyanazt a gyújtás-időzítést használja a vezérlő.
És honnan fogja megtudni a motorvezérlő, hogy 95-ös vagy 100-as került e bele? Az AI kitalálja?
A kopogásból ill. annak hiányából.
A teljesítmény változatlan adagolásnál, akkor lesz nagyobb ha nagyobb az anyag égéshője.
Manapság a hengerenkénti befecskendezés a jellemző, így a vezérlő kb. annyit adagol, amennyit akar.
Nem látom, hogy eltérő paramétereket írna elő az egyes termékekre
Nem látod, hogy az oktánszámnál "minimum" van megadva, nem pedig az, hogy pontosan mennyinek kell lennie, sem pedig az, hogy maximum mennyi lehet?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem látod, hogy az oktánszámnál "minimum" van megadva, nem pedig az, hogy pontosan mennyinek kell lennie, sem pedig az, hogy maximum mennyi lehet?
Sűrű elnézésedet kérem írástudatlanságomért, de az égéshőre értettem a kérdést. Mert akár lehet az magasabb is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt csak te akarsz ugyanabban a motorban ugyanannyi üzemanyagból változatlan motorvezérlési paraméterek mellett nagyobb teljesítményt kihozni, ill. ki nem hozni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én biztosan nem akarok még hasonlót sem. Szerintem benyásból s 0LE-s az ideális!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehat nagyobb elogyujtassal tud uzemelni a motor, ami nagyobb nyomatekot eredmenyez,
Jó de akkor lesz 6-7 hátramenet fokozatod, és 1 előre, valamint elől fog füstölni… Ez a cél?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted.
Ha igy van, akkor meg ado biztositas es minden csalo mind, kovetkezo "fustgate".
b, Mondanak valamit, te orulsz, es tudjak, hogy a placebo potolja a hianyt, mert a nepek mar ilyen hulyek voltak, azok, es lesznek is.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A korai gyulladás miatt detonációt, becsörgést simán meghallod ha nem vagy töksüket.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem en hallom meg, hanem a motorvezero logolasaval latom. Es van olyan eset hogy lehet hallani fullel is a detonacios egest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismét igaz lett a nagy mondás, az élet több területén is sikerrel lehet alkalmazni! Amire ráírják-mondják hogy "prémium" az valójában az eladónak, gyártónak prémium haszon. Lásd üzemanyag. Autók. Bankszámlák. Állampapírok. És így tovább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apple
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
arra senki sem mondja hogy prémium. az csak drága mint az állat. Tíz éve még jogosan volt annyival drágább, viszont mára elkopott a plusz, amit tud adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira draga, hogy tizbol csak kilenc amerikai tini szuleinek van ra penze.
Nem az Apple draga, hanem mi vagyunk a csorok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az en 24 eves polom kizarolag az Orlen 100 -as benzinevel mukodik jol (ertsd: massal nem tudja tartani pl az alapjarati fordulatot, levego/uzemanyag arany miatt csekkendzsin, ilyenek). Szoval van ertelme ezeknek az uzemanyagoknak (pl ebben nincs bioetanol), a regi autoknak tehat valoban erdemes/hasznos.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont a 20+ éves régi lepukkant / lefingott roncsokba nem fog a tulaja 100-as benzint tankolni. (Nem rád vonatkozott, hanem az átlag kispénzű autó tulajdonosra). Mert hát a ksh szerint a magyar kocsik átlagéletkora valahol 15 év környékén van, és ez nem retro vagy romantikus idea egy tárgyhoz-ragaszkodás miatt, hanem csóróságból. A csóró ember pedig pont nem a legdrágább prémium benzint fogja venni abba a kocsiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ismeretsegi koromben nagyon sokan teszik azt, amit en. Az oka egyszeru: a bioetanol szetvagja egyes regi autok amugyis szarrakopott/elszennyezodott uzemanyagrendszeret (is). Ezaltal nekem a draga az olcsobb :)
Egyebkent nyilvan lecserehetnem az automat, csak amikor az enyemnel -papiron- sokkal jobb autokat hagyok az ut menten, mig az en kozlekedoedenyem tovabb porog, nos, akkor azt mondom, hogy inkabb evente foglalkozok az emelkedo szervizkoltsegekkel.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is vitatkoztam ezzel. Simán lehet olyan régebbi autója az embernek, ami felszereltségben és vagy minőségben hozza vagy túl is lépi egy mai kispórolt agyonbonyolított méregdrága-de-legalább-szar szintjét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volna amugy olcsobb lecserelni azt a par szar alkatreszt az uzemanyag rendszerben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben biztos vagy? Mert pont orlen 100-ast akartam tankolni. (az volt legközelebb, mikor felvillant) És meglepődtem, mert azt mondta a kutas(az oszlopon, pisztolyon nem volt feltüntetve), hogy az orlen 100-asa e10.
Azt meg nem szereti a Toyotám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni