Egy arduino pro minit próbálok rábírni, hogy USB-s billentyűzettel működjön, de egyelőre sikertelenül.
Az eredeti minta, ami találtam, PS2-es billentyűzetet köt arduinora. Mivel az nekem nincs, de van USB-PS2 átalakítóm, gondoltam, az USB-s billentyűzettel is működnie kellene.
Az már kiderült, hogy - elvileg - a billentyűzetek mind az USB, mind a PS2 protokoll-t beszélik, és az USB-PS2 átalakítóban csak 4 vezeték van direktben összekötve, tehát mennie kellene. Sőt, olyan projektet is találtam, ami direktben már az USB-s billentyűzetet köti az arduinora. De nekem mégsem megy.
Az a gyanús, hogy ha tápot adok a billentyűzetnek, nem kezd el működni, a "num lock" - megnyomására nem világít a ledje. (Ha a PC USB-jére dugom, akkor persze megy.) Gondolom, már itt elakad a folyamat.
A kérdés tehát, hogyan kell egy USB-s billentyűzetet PC nélkül életre kelteni? PS2 módban a két adatvezetéken elvileg csak kifelé jönnek az adatok a billentyűzetből, tehát olyan, mintha elég lenne a tápfeszültség. De nem.
Egy USB-s fogyasztásmérővel megpróbáltam mérni a működő billentyűzet áramfelvételét, hátha az túl sok, de csak minimális. A mérő végig 0.00 A-t mutatott.
Ha valakinek van tapasztalata arduino-keyboard terén, vagy többet tud ezekről az éledési folyamatokról, szívesen venném a tanácsait.
- 322 megtekintés
Hozzászólások
"Az a gyanús, hogy ha tápot adok a billentyűzetnek, nem kezd el működni, a "num lock" - megnyomására nem világít a ledje. (Ha a PC USB-jére dugom, akkor persze megy.) Gondolom, már itt elakad a folyamat."
Nem akad el semmi. Te akadsz el.
A billentyű beküldi a kódot a PC-nek az meg kiküldi a LED-gyújtó parancsot. (Ezzel ellenőrizzük, hogy fut-e az oprendszer egy "lefagyott" gépen.)
"Az már kiderült, hogy - elvileg - a billentyűzetek mind az USB, mind a PS2 protokoll-t beszélik, "
Nem tudom, honnan "derült ki", de nem igaz.
Régen volt olyan egér, amelyik beszélte mindkettőt, azokhoz adták a zöld, 4 madzagos "konvertert".
Ma ha USB-set veszel, az USB-s. Csak USB-s.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a 2022-es videóban mutatja be a srác, hogy az USB-re rádugott billentyűzete a PS2 protokollal olvasható.
De nekem nem jönnek ezek a jelek a billentyűzetről, így félek, hogy igazad van, és a billentyűzetek általában nem beszélnek PS2-őül. Én eddig 4-et próbáltam, és egyik sem produkálta a CLOCK és DATA jeleket. :(
A num lock pedig így világos, köszönöm.
Már csak az a kérdés, hogy akkor hogyan tudnék arduino-val USB-s billentyűzetet olvasni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
USB Host interfész kell hozzá. Megkockáztatnám kijelenteni, hogy 8 bites mikrokontrolleren inkább ne akarj ilyesmit.
Komplexebb lapokon van ilyen és van hozzá library is. Arduino Due-re: https://www.arduino.cc/reference/en/libraries/usbhost/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk, ez magyarázná, hogy miért nem találtam ilyen projekteket... Nem kellett volna kidobni a PS2 billentyűzeteimet ... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak azert, pl nezd meg ezt: https://www.obdev.at/products/vusb/index.html.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgy látom van olyan raspberry pi pico projekt, ami usb bill és egér átfordítást tud ps2 protokolra, ez gondolom fillérekből megvan.
https://github.com/No0ne/ps2x2pico?tab=readme-ov-file
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni