Amikor egy autógyártó frissíti egy típusát, általában igyekszik minden korábbi paraméteren javítani. Az új Model 3 bemutatója alkalmával azonban egy műszaki adat lefelé változott – és itt most nem a légellenállásra gondolunk.
[...]
Amikor péntek hajnalban megláttuk az adatokat a Tesla weboldalán, először azt hittük, hogy elírás lehet, hogy a Long Lange 235, az alapváltozat pedig 225 km/h helyett csak 201 km/h végsebességre képes. Ám mivel cikkünk megjelenéséig az adat nem frissült, és a cég kínai weboldala is közeli, kerek 200 km/h értéket mutatott, jobb híján elfogadtuk a hivatalos verziót.
[...]
Az autógyártó a norvég bemutatón résztvevő kiválasztott újságíróknak elmondta, hogy ez egy tudatos döntés volt, ugyanis Németországon kívül a világon szinte sehol nem lehet szabályosan 130 km/h felett hajtani, így a 200 km/h is bőven elég kell, hogy legyen a vásárlók többségének.
Link: https://villanyautosok.hu/2023/09/05/kiderult-miert-lassabb-az-uj-model…
- 2576 megtekintés
Hozzászólások
Óh, jaj! De nem nagy baj, mert eddig is 80-nal csalinkáztak a szélső sávban, hogy hazaérjenek. Mondjuk ez a kampó duma:
ugyanis Németországon kívül a világon szinte sehol nem lehet szabályosan 130 km/h felett hajtani, így a 200 km/h is bőven elég kell, hogy legyen a vásárlók többségének
😂😂😂😂😂
Jaki, kicca biztos tövig be is nyeli ezt ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mikor mentél utoljára 200 (de akár 180) felett az autóddal? Biztonságosnak tűnt?
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, kezdődik a mentegetés. Nincs egy napja, hogy Jaku haver azt ecsetelte, hogy ő bizony azért vett Tesla-t, hogy száguldozzon vele.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aku haver azt ecsetelte, hogy ő bizony azért vett Tesla-t, hogy száguldozzon vele.
Már megint lódítasz!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyd rá, ez a balfasz csak azt hiszi hogy bármihez is ért! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesó, arra ott van a Plaid ;) De téged ez miért érint? Ha száguldozni akarsz Audiból sem A szériát veszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek, nem életszerű, hogy emberek 200-zal repesztenek, még ott se, ahol ezt megtehetnék legálisan. A legtöbb jármű, vezető, út nem alkalmas erre, nem biztonságos, és óriási üzemanyag-fecsérlés is. Egyáltalán nem gáz, ha az új alap Tesla modell csak 200-at megy, az is bőven overkill ebben a kategóriában. Talán még a 180 is az lenne.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, tehát ismét bebizonyosodott a Tesla-huszárok álszentsége, akik eddig a gyorsulásra, sebességre verte.
Én továbbmennék, a nyomatékot is korlátoznám ezekben az autókban, mert a sok úrvezető azzal sem bír el.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> úrvezető azzal sem bír el
ezert kene az onvezeto mod, es kiiktatni a legnagyobb hibat, az embert...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kiiktatni a legnagyobb hibat, az embert...
Óvatosan az ilyen fogalmazásokkal, mert hamar gondolatrendőrség előtt találod magad 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Jhonny taxi engem is megragadott! :)
Simán tudnám az önvezető autót választani és el ücsörögnék a hátsó ülésen! :)
Mondjuk annak nem örülnék, ha Musknak köze lenne hozzá!
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyomaték korlátozásra már elég régóta van megoldás, nem csak villanyautókban...
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem megoldásról beszéltünk, hanem gyártói korlátozásról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem megoldásról beszéltünk, hanem gyártói korlátozásról.
Mondok valamit, amit nem tudsz és még inkább enni fog sárga irígység. Minden elektromos hajtásban van nyomaték korlát a HW védelme miatt. A tesla 700eFt-ért árulja az Acceleration Boost alklamazását, ami gyári nyomaték korlátot megemeli. Én még a hátsó űlések fűtésért is külön fizettem, ez is "extra". Napi árfolyamon pl. a Full Self-Driving Cabability 2.880.000Ft. Te is tudsz hasonló extrákat telepíteni az A3-asra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még a hátsó űlések fűtésért is külön fizettem
Ja, hát kéremszépen ez már a szép új világ, amikor már Wifin töltöd le a hardvert...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Röhögni fogsz, de én csináltam már ilyet.
Egy gép memóriáját iSCSI protokollon asszem Windows XP alatt kiajánlottam egy másik gépnek, ahol meghajtó lett belőle, ami valami paranccsori varázslattal újraindítás nélkül megcsinálta a swapfile -t, amit aztán boldogan használt a Visual Studio, amikor egy kiba... nagy C# projektet fordított, a task managerben szépen látszott, hogy fullra tolta a memória kihasználást. Szépen csendben, valami tíz perc, negyed óra alatt kész lett a build a szokásos néhány óra hangos HDD fejverés helyett.
Így belegondolva, ez simán mehetne a kókány IT megoldások topicjába, de igazából büszke vagyok rá, mert működött a DIY download more RAM! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Én még a hátsó űlések fűtésért is külön fizettem, ez is "extra".
Jó nagy madár vagy, szerencsénk hogy vannak ilyenek is. Valakinek a vérén az autógyártóknak is élni kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ülésfűtésért vagy a hátsó ülések fűtéséért
Telepiteni? Az enyemben benne volt nem kellett 2 honap utan kulon megvenni :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én továbbmennék, a nyomatékot is korlátoznám ezekben az autókban, mert a sok úrvezető azzal sem bír el.
Ezért van nekem hivatásos jogsim, meg egy PPL szakszóm is, ha a jogis kevés lenne. :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről az újgazdag haver jut eszembe, aki miután Németországban nem tudta magát megértetni, konstatálta, hogy mikor hazajön venni kell neki egy német nyelvvizsgát.
Szóval... és vezetni is tudsz? Mert az a két papír kb. annyit ér mint a vásárolt nyelvvizsga.
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó a kérdés. 20 éve 180-as átlagot mentem Salgótárján-Bécs útvonalon, igaz éjszaka. Akkor nem éreztem veszélyben magam. Most nincs kedvem kocsiba ülni, mert tartok azoktól, akik azt hiszik ha betartják a kreszt vezetni is tudnak. És a helyzet csak romlik, főleg az egyre több vezetést támogató cucc miatt is.
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlekszel meg a regi zsigulikra? Kepzeld, ott 160 volt a jobb szelere irva. Na, az pont olyan ertek mint a Teslanal 200. Elmeletben erheto el, szakadekban hatszellel. Szoval sikerult egy olyan pontot kiragadnod a specifikaciobol, ami pont leszarhato, mert akinek pozitiv az IQ -ja, az tudja, hogy ez csak marketing, gyakorlati jelentossege nulla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondod, hogy ez a fos eddig sem tudott 200-at? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most kigugliztam neked, mert nekem is furcsa volt.
A kovetkezo sw limitek voltak eddig model3-hoz (201 (rwd), 234 (awd), 261 (awd perf))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Is. Ha mar felmerult, hogy mennyi pontosan az sw limit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDDDDDDDDDDDDDDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó a műsor! Ma is elemedben vagy! Azért ne vegyed túl komolyan válaszaimat. :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ahány teslát látok, az minimum 110-el megy, de inkább speed limiten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell ezen ennyire megakadni? Teljesen más dimenzióban gyorsulnak ezek az autók, mint bármelyik más átlagos benyás vagy dízel. 130-140-nél ha odarugsz neki. Olyan kurva hamar ott vagy a 160-170-nél, hogy csak pislogsz. Nekem csak sima hibridem van, de pont nem rinyálok miatta, hogy 180 a gyári vége. 130 fölött meg jócskán emelkedik a fogyasztás is, ezzel ugye meg a hatótáv csökken. Német autópályán meg nem sokáig lehet a legnagyobb hatótávú elektromos autóval 200 körül vagánykodni. Értelmes ember nem is teszi, mert nem ezért vesz nagyhatótávú bivaly erős Tesla-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nem az autopalyara kell ez a feature, hanem mondjuk oda, amikor reggelente ugy 100-150 alkalommal kell nullara megallni a meloba menet, es onnan elindulni. Ebben iszonyu jo az EV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell ezen ennyire megakadni?
Úgy érted, hogy minek írtak emiatt cikket a villanyautosok.hu-ra?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem! Úgy értem, hogy kiragadtál 3 szövegrészt a cikkből. A nyitó posztodban meg kibasztad a taknyot az asztalra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenkinek 250-el kell haladnia mindenhol, hiszen ez a német sztenderd. akinek ennyit nem megy a kocsija, az egy rakás szar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Volvo meg 160-ban maximálta minden egyes új autójának a végsebességét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan készítik fel az embereket a hatótáv-parára.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Picit kicsordult a szád szélén valami. Ugyanis nem csak az EV modellek vannak limitálva. (és 180km/h-ra, nem 160-ra)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
May 20, 2020
Every new Volvo car now comes with a limited top speed of 180kph, as Volvo Cars delivers on its promise made last year to introduce such a limitation and goes beyond regulation and legislation to help close the remaining gap to zero serious injuries and fatalities in traffic.
De legalább megpróbáltad...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan készítik fel az embereket a hatótáv-parára.
Loop.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, az A3-ad még ezt sem tudja. A Volvo bezzeg már évek óta erre gyúr. Porhintés amit írtak a halálos balesetek megszüntetéséről, valóban a hatótáv para a lényeg. Hiszen eddig sem volt prioritás náluk a biztonság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Röhögök, hogy egy felhasználói korlátozást te pluszként akarsz eladni azok után, hogy hónapokig azon lovagoltatok, hogy azért jó a vellanyautó, mert minden gyors, milyen nyomatékos és mindenki nyomorult, ha nem 500 LE-s és 300-as menni tudó autóban ül 🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem adtam el semmit. Te kezdtél faszságokat írogatni, aztán megpróbáltál kifarolni belőle. Most pedig olyat állítasz rólam, amit nem tettem. Hagyd a picsába az IT-t menjél a haverjaidhoz a parlamentbe. Oda való vagy! Oh jaj, nem jó! Még egy 'túlképzett' megmondóember...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az overengineered mild hibrid TFSI A3-ban csupán csak 3 dolog van ami a szükségtelen faszság: A kompresszor, a turbo, és a hibrid hajtás. Felesleges, elromlik, és nem megoldás a belsőégésű autók problémáira.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azon lovagoltatok, hogy azért jó a vellanyautó, mert minden gyors, milyen nyomatékos és mindenki nyomorult, ha nem 500 LE-s és 300-as menni tudó autóban ül
Ha vénségedre így megromlott a látásod, akkor miért nem használsz olvasószemüveget?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, M6-oson ez már csak a külső sávra elég...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fixme, de pl a Toyota RAV4 v Mazda CX5 is ~200kmph körül van (mesterségesen) korlátozva. A Toyota hibrid highlander is 180-ra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de akkor hogyan mész ezekkel mindenhova 250el ahogy normális audi a3-al tennéd? egy igazi autó 250et megy!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hibrid Highlander megy annál gyorsabban is :) legalábbis a V6-os...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre egy Tesla topic a HUP-on! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hulye aUtosok Portal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy hülye napelemesek portál? 🤔 Azzal nincs vaj?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
abba nincs U
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vegulis a SIP-bol is igy lett SUP!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akinek kicsi és lankadt a kakasa? Annak marad az ótvar nagy, német villany SUV?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket az EV hiszti threadeket erdemes lesz 10-20 ev mulva visszanezni, amikor mar mindenki abban ul, mert tetszik vagy sem az irany / trend ettol meg ez, fuggetlenul a negativ es pozitiv hozadekaitol.
Marketing szempontbol is jol latszik a Tesla dobogos pozicioja az elaludt szoftvertakolmanyokat heggeszto felaras autogyartokkal szemben, mert a fika kozeppontjaban mindig az all, amelyik felkavarta az allo vizet.
Erdekes lesz visszanezni hogy az europai autoipar hogy szopta be tovig amiert nem vette eszre 10 evig mi tortenik mellette.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem trend az, hanem kikényszerített pálya. Nagy bölcsességre vall egyébként, amit írsz, hiszen, ha nem lehet majd sem kapni, sem forgalomban tartani ICE autókat, akkor kénytelen lesz mindenki valami másban ülni.
Hogy az EV lesz-e vagy sem, azt még nem tudjuk, de a kommentedre is vicces lesz visszautalni, ha éppen nem az EV lesz irány.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En mashogy latom a kikenyszeritett palyat. Az elmult 30 ev nem szolt masrol mint hogy meg a wcbe is chip kerul szoftverrel. Lasd laptop, tablet, mobilok, okosporszivo, funyiro stb stb.
Az hogy ezt az ostoba nemet jurgen nem vette eszre nem sajnalom, rajuk fer a pofon. Europa szempontbol viszont cink hogy eselyes a -1 szektor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyan tudjuk máshogy értelmezni a "2035 után nem lehet eladni CO2-t kibocsátó autót", mint nem kikényszerített pályát?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt ezelott tiz ev, amikor az amcsik / del koreiak / kinaiak javaban heggesztettek az EV-ket, mikozben a nemetek / franciak letolt gatyaval alltak.
Ha kikenyszeritesen azt erted hogy ezt kovetoen mar az EU-nak is hamarabb (ami ismerve sohivatal mivoltat nagy szo) esett le hogy baj van, es eroltetni kell az autoipar iranyat, akkor igen az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem igazán érdekel a németek/franciák nyomora. Úgy mondogatod ezt nekem, mintha kellene velük foglalkoznom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugodj meg engem se hat negativan, inkabb pozitivan. Ismerve az allando nyugati(tm) magaslorol beugatasukat a a belpolitikankba. Ettol meg realis veszely az EU-s gazdasagra nezve a balfaszkodasuk (ami minket is erint)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2035-ig van 12 év. Mi is van még addig, mi is ... jaaa, a nyugdíj ... Asszem' ez már inkább a ti problémátok lesz ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem már most is nyugdíjas vagy, mivel egész nap van időd azt bizonygatni, hogy:
- A villanyautók szarok, mert valamelyik "haver" beszopta.
- Te nem vagy filléres, 100 benzinnel tisztítod a Rolexet is.
- Home Office = naplopás.
- Treynek mindig igaza van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, tényleg! De régen volt Home Office téma! Na, hamarosan :D
(Jól tükrözi a seggfájásotok okát e kommented. Én sem ma jöttem a 6:20-assal. Se a falvédőről. :D)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek nem az én becsípődéseim, hanem segítettem összeszedni a tieidet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mármint a proliknak? rosszul emlékszem, hogy 1000 alatti gyártók továbbra is mentességet kapnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem, hogy itt a proliknak szóló iparágról beszélgetünk, de sosem lehetek benne biztos.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek, hogy ez valóban kényszerítés, de azt azért tegyük hozzá, hogy a piac ennél gyorsabban változik és gyakorlatilag 2030 körül (+/- 3 év, inkább mínusz) már nem is lesz érdemes ICE-t venni. Kínálat sem lesz, illetve anyagilag sem fogja megérni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt tippelem, hogy nagyon hamar az lesz a helyzet, mint ami most van dízel autókkal: szinte senki nem akar dízelt venni, pedig most még szabad vásárolni és használni.
Most, hogy Londonban kiterjesztették azt a zónát, amin belül fizetni kell az erősebben szennyező autókkal közlekedőknek, az egyik ismerősöm pl. egész egyszerűen nem tudja lecserélni a dízel kisautóját. 8 éves és most hirtelen a piaci ára bezuhant. Ha eladná bagóért, nem tudna helyette mondjuk egy hasonló méretű és korú benzines autót vásárolni. Szóval marad ez az autó és a napi fizetés.
Gondolom 2030 körül ugyanez lesz, csak már benzinesekkel is.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes visszanézni a 15-20 évvel ezelőtti vitákat is, amikor sokan azon pörögtek hogy dízel a trendi, aztán a hybrid lett az, majd a plug-in hybrid. Most éppen az EV hypevonaton ülnek sokan, de ezzel is ugyanez lesz.
Mondjuk legalább annyiból jobb lesz, hogy mindenki választhat magának ami tetszik. Persze ezeket a belsőégésű betiltogatósdikat meg villámgyorsan el fogják engedni, amint kezdenek leugrálni az emberek az EV hypevonatról is.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes visszanézni a 15-20 évvel ezelőtti vitákat is, amikor sokan azon pörögtek hogy dízel a trendi,
Aztán érdekes, hogy 30 éve, 20 éve, 15 éve és most is egy benzinesben ülök stratégiai nyugalomban röhögve, miközben egy csomó esztelen balfasz föl-alá futkorászott körülöttem az elmúlt 20+ évben, folyamatosan az autózás szent grálját keresve :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jó, de ha ennyire nyugodt vagy, mégis miért pörögsz folyton ezen? Élvezd a nyugalmat, nem ér ennyit az egész ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értelek. Mit jelent az, hogy pörögsz? A fejedben valami olyan kép van, hogy a monitor előtt break dance helikopterben pörgök és közben gépelek?
Olyan témákat dobok be, amik nagy érdeklődésre tarthatnak számot. Ez egy - szemmel láthatóan - ilyen téma.
Pörög rajta a faszom :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cikk megosztása, hogy kattintsák teljesen rendben van, a nyitó kommentekkel amikkel indítod viszont folyamatosan és azonosan azt sugallják, hogy bizonyítani akarsz valamit. Ez az, amire gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
új lehetsz errefelé. van neki jópár frusztrációja, amik napi szintű, kényszeres bizonygatásokban manifesztálódnak. vagy csak provokálásokkal próbálja pörgetni a reklámbevételeket. esetleg mindkettő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey bebizonyította, hogy a közönség kíváncsi trey frusztrációira?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csak napi egy EV fórumtéma = stratégiai nyugalom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 1 sec. effort, garantált 1000 kattintás
🤷♂️
Amíg ki nem fut, tökéletes. Tudsz jobbat? ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudok. Emelem a kalapom előtted :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Towing Capacity | Towing is not permissible |
Nem lehet vele vontatni?!
Warning
Do not use Model 3 for towing purposes. Model 3 does not currently support towing. Towing can cause damage and increase the risk of a collision.
A warning icon, calling your attention to a possibly risky situation
CAUTION
Using Model 3 for towing without Tesla-approved towing components and accessories may void the warranty.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nevetni fogsz, ennél még abszurdabb a helyzet: Észak-Amerikában nem lehet vele vontatni.
EU/UK viszont más a törvény és itt nem korlátozták. De persze műszaki feltételei vannak.
https://tesla.com/ownersmanual/model3/hu_hu/GUID-BD9A38D5-4410-45A3-833…
https://tesla.com/ownersmanual/model3/en_gb/GUID-BD9A38D5-4410-45A3-833…
Trailer brakes | Towing Capacity |
Without trailer brakes | 750 kg |
With trailer brakes | 1000 kg |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap óta azon röhögök, hogy egy 1x milliós Tesla-val nem szabad vontatni, mert tönkremegy és ha nem Tesla certified vaskampóval húzol, elveszik a garancia :D :D :D
Bazmeg, egy motort hadd húzzon már el valaki, ha kedve úgy tartja, arra még egy Suzuki Maruti is képes :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oda van írva, hogy lehet vele vontatni. Vagy ilyenkor te mindig az érvelésednek kedvező földrészre / országba képzeled magad? Legközelebb írd ki pls az értelmezési területet.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Do not use Model 3 for towing purposes. Model 3 does not currently support towing. Towing can cause damage and increase the risk of a collision.
Azon meg sérvet kapok, hogy ugyanazzal az autóval Amerikában VESZÉLYES A VONTATÁS, Európában meg NEM. :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az megvan, hogy az USA-béli KRESZ más mint az Európai?
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert tönkremegy és ha nem Tesla certified vaskampóval húzol
Cert minden vaskamóra kell. Arra kiváncsi lennék, hogy miként kötöd be a pótkocsi csatlakozót ezekbe az autókba. Még a 10+ autóknál sem evidencia, hogy ráakasztod a drótra aztán annyi... Amikor egy rühes Skodát rendeltem ott is megrendeltem a gyárit, mert összehozni egy maszek kampóval kb. űrhajós vizsga kellene hozzá.
Bazmeg, egy motort hadd húzzon már el valaki, ha kedve úgy tartja, arra még egy Suzuki Maruti is képes
Az USA-ban nyergesvontatónak használják a Pickupot, itt meg horrorkaravannák neveznéd. Az USA-ban nincs műszaki vizsga, mégis jobban karbantartott autók vannak az utakon. Nézd meg mennyivel egyszerűbb egy oldtimer vagy egyedileg épített verdát üzembe helyezni ott mint itt Magyarországon. Csak egy mintapélda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még a 10+ autóknál sem evidencia, hogy ráakasztod a drótra aztán annyi... Amikor egy rühes Skodát rendeltem ott is megrendeltem a gyárit, mert összehozni egy maszek kampóval kb. űrhajós vizsga kellene hozzá.
Amikor én vonóhorgot szereltem a Fordomra (2012-es), akkor vettem valahol egy általános csatoló szettet. Kb. annyi volt a bekötése, hogy keress egy testelési helyet, egy olyan drótot, amin folyamatosan van feszültség, amikor gyújtás van (erre a csomagtartóban lévő szivargyújtó tápját használtam), és keresd meg azokat a drótokat, amik a lemásolandó lámpákhoz mennek. Az enyémen ez a helyzetjelző, a féklámpa, a bal és a jobb index volt csak. A megtalált 5 drótra a szetben adott 5 vámpír csatlakozót kellett rányomni kézzel, plusz egy drótot egy test ponthoz kellett rögzíteni, és kész.
A lökhárító levétele és az másik feltevése nagyobb feladat volt, mint az elektronika bekötése.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérlek ne nyald ennyire transzparensen a seggét, a nyilvánosság nem kiváncsi szexuális szokásaidra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeknél a LED-es lámpáknál nem találsz külön vezetéket minden izzóhoz. :D Ugyan az a LED csoport jeleníti meg a féklámpát mint a hátső világítást, sőt sok esetben az indexet is. A lámpák buszra csatlakoznak. Szóval hajrá!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mazda CX5-el jártam úgy, h naivan ráakasztottam a járó motor mellett a futót, volt is belőle probléma, újra kellett indítani az egész hóbelevancot akkusaru levétellel.
Mint utólag kiderült, bus rendszerű cuccnál leállított motornál kell rádugni a futót, hogy az adapter tudja érzékelni a futót...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
audi a3-at kellett volna venned és nem lenne ilyen gondod
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Mint utólag kiderült, bus rendszerű cuccnál leállított motornál kell rádugni a futót, hogy az adapter tudja érzékelni a futót...
Szerencsétlen szoftveresek nem tudták megoldani a hotplugot. Gondolom az utánfutó állapotgépe már tényleg annyira rohadt bonyolult, hogy újraindítás nélkül képtelenség kiszámítható állapotba hozni a rendszert :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor lehet, hogy csak a 10+ éves tipped volt túl magas.
Amúgy az én autómban is ledes a helyzetjelző, de a többi (még) nem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA-ban nincs műszaki vizsga, mégis jobban karbantartott autók vannak az utakon.
Vannak jól karbantartott autók is, meg olyanok is, aminek lekopott már minden minta a gumijáról, és esőben ide-oda csúszkál, meg aminek kiesik a kereke menet közben.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi rendszeresen vontatunk vele. Tesla saját márkás horog, de semmi különös. Viszont kellett a kocsiba vmi extra elektronika, gondolom az utánfutó lámpák kezeléshez - erre gondolhatnak a certification-nel, mert alapból nincs benne (költség optimalizálás).
Építési törmeléket, marha trágyát, fa csemetéket, stb. mind viszi. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kellett a kocsiba vmi extra elektronika, gondolom az utánfutó lámpák kezeléshez - erre gondolhatnak a certification-nel, mert alapból nincs benne
Az én más márkájú autóimban se volt alapból benne az utánfutó lámpákhoz az elektronika.
Azt nem tudom, hogy garanciális időn belül megengedett lett volna-e más gyártó elektronikáját építeni be, vagy ugyanúgy garanciavesztést okozna ez, mint a Teslánál, de nem csodálkoznék, ha csak a saját márkás cucc márkaszervizes beszerelését engednék ilyenkor.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0-ás táblát vajon beolvassa? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az en EV-m 160-al megy max ha jol emlekszem, talan 1x volt hogy 150ig feltoltam par masodperce egy elozesnel, szoval eddig nem hianyzott a 200+ kmh tempo. Ha majd hianyzik mert mar nem all fel a farkam, akkor veszek valami izmosabb autot. Egyelore eleg hogy 150 kornyeken is ugyanugy gyorsul mint barmelyik mas tartomanyban.
Ja, ma mentem 120km-t vele 15.5kWh/100km fogyasztassal ami ~1.6L-es fogyasztasnak (70 HUF/kWh-val es 645 HUF/L-al szamolva) felelne meg ha nem ingyen tankolnam. :) Az audi mennyit fogyaszt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy a multkor egy nemretegigenyrol nagyon eloadtak az EV-sek, hogy retegigeny.
Most meg trey jott egy olyannal, ami tenyleg retegigeny, es mar nem hiszi el senkinek. :)
Az, hogy ne kelljen 10 ora vezetesenkent 140 percnyi toltesidot beosztani (Tesla eseten meguszod 140 perccel, mas gyartonal sokkal rosszabb szamokat dob a valosag idonkent), az NEM retegigeny. Sokan ezert NEM vesznek elektromos autot, az EV fanok meg tagadjak ezt a jelenseget.
Viszont itt trey azt allitja, hogy valaki azert nem vesz meg egy Tesla modelt, mert csak 201-gyel megy 230 helyett. Hat itt okkal rohognek az EV-sek. Gyakrolatilag senkit nem fog ez a Tesla vasarlasban megakadalyozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól látod a dolgot. Trey a bizonyíték itt, hogy nagyon sok más oka is van annak, hogy nem vesznek EVt. Treyből egy zsigeri EV utálat jön. ( vagy csak szereti a flamet) pl ezért nem vesz. Szerintem a relatív drágaság nagyobb visszatartó erő mint a hatótáv. A hatótávon segítenek a töltőhálózatok. Kellemetlenséget könnyebb bevállalni hosszú utakon mint kifizetni az EV felárat egy benzineshez képest.
Az EU kitűzött célja a közúti balesetek csökkentése.
https://automentomano.hu/2020/07/09/faradtan-ne-vezess/
A rendőrségi statisztikák szerint a legtöbb közúti baleset okozója az ittas vezetés és/vagy a gyorshajtás. Kétségkívül mindkét tényező növeli a balesetek bekövetkezésének valószínűségét, és megvan az az előnyük, legalábbis a rendőrség szemszögéből, hogy objektíven mérhetőek – szondával vagy traffipaxszal. A balesetek közel egyharmadáért azonban egy harmadik ok a felelős, amelyről jóval kevesebb szó esik: a fáradtság.
Ugye a gyorshajtást fent említették, hogy műszakilag és előírások alapján akarják kezelni. Ezért is érdektelen, hogy a Model 3nak mennyivel csökkent a végsebessége. Nem lennék meglepve, ha a fáradtságra is kitalálnának valamit. Ehhez adalék: https://schiller.hu/blog/vezetesi-ido/
Egyhuzamban legfeljebb 4,5 órát lehet vezetni. Ezután kötelező 45 percnyi szünetet tartani (ezt két részre is tagolhatja a sofőr: először egy 15 perces, majd egy 30 perces szünetre).
Az előírás csak a hivatásosokra vonatkozik, de a kockázat az úrvezetőknél is ott van. Aki nem áll meg időnként az kockáztat... (Veszélyezteti magát, a vele utazókat és a többi közlekedőt is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey a bizonyíték itt, hogy nagyon sok más oka is van annak, hogy nem vesznek EVt.
Trey meg a kivetelek kozt is kivetel. Nem bizonyitek o semmilyen messzemeno EV vasarlasi statisztikara. Tovabbra is rengeteg racionalis ok van nemvenni EV-t. Csak o a nemracionalis okokrol is shitpostol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki nem áll meg
Itt viszont te vagy a problema resze. Megallni != megallni ott, ahol van szabad gyorstolto, mert biztos amellett lesz a legtisztabb WC es a legfinomabban fozo etterem is, meg amugy is pont meg akartad nezni a naplementet. Ebben pont a "Trey-feleknek" adok igazat. Nem versenytarsa a toltohalozat a 2 perc alatt telemeno benzin/diesel tanknak nagyon hosszu utakon. Es nem retegigeny hosszabb utra menni.
Ezzel az "amugyis megallsz pisire" meg "amugy is meg kene allnod mert social responsibility" ervelessel csinaljak magukbol a legnagyobb bohocot az EV-sek, es nagyon unalmas, hogy nyers, logikai erveket invalidalnak rendszeresen golvonaleltolassal. A csucs az hunluki egy seggel 500km szavazasa volt: jobban szolt a hugyholyagmeretrol, mint arrol, hogy mi a retegigeny abban a kreten formaban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es nem retegigeny hosszabb utra menni.
Mit jelent a hosszú út? Jövőhéten megyek Amszterdamba, azt melyik ICE bírja ki egyseggel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen helyre fosszilist égető repülővel járunk bazmeg. Oda autózunk, ahova nem megy repülő.
Mikor jönnek az akkus repülők? Lesznek majd az óceán közepén leszálló elektromos repülők, amikor a kapitány bemondja, hogy
"Hölgyeim és uraim, itt a kapitány beszél! Úton az Egyesült Államokba 44-szer leszállunk az óceánra, pisi és fürdi szünetre, addig pedig feltöltjük a repcsi akksijait! Élvezzék az repülést!"
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen helyre fosszilist égető repülővel járunk bazmeg. Oda autózunk, ahova nem megy repülő.
Nem szívesen tömegközlekedek, mindenféle koszos, büdös, hasmenéses emberrel összezárva...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ez az a golvonaleltolas, amivel a problema resze vagy.
Ez az egyseggel dolog faszsag meg mindig. Megallsz pisilni es tankolni 5 percre azt miert is kell tagadni, hogy nem ugyanaz, mint fel orat tolteni?
Ja mert itt tartasz: 1. Tagadas:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a relatív drágaság nagyobb visszatartó erő mint a hatótáv. A hatótávon segítenek a töltőhálózatok.
Igen is meg nem is. Ha csak a ház környékén a napi mászkálást kell lefedni, azt bármelyik EV jól tudja, ezért is gondolkozunk a második autónak tartott benzines Mini elektromos Minire cserélésében. Mert nem baj az, ha csak 200-300km-t tud menni egy töltéssel, mert nem kell még ennyit se mennie.
Viszont első autónak kifejezetten nem szeretnék olyan elektromos autót, aminek kicsi a hatótávja. Pont azért kezdtem el Teslában gondolkozni 4 éve, mert amikor megnéztem más autókat először, akkor rögtön az jutott eszembe, hogy ezzel azért egy London-Budapest távon túl sokszor kellene megállni tölteni. Nem az a gond, hogy tölteni kell, mert ahogy írod, van töltőhálózat, hanem az, hogy túl sokszor akad meg a menés. Egy Tesla hatótávja viszont már elég ahhoz, hogy olyan időnként kell vele megállni, amikor egyébként is megállnánk.
A Tesla kb. 3x annyiba kerül, mint a Mini, vagy mint a másik autók, amiket 4 éve nézegettem (pl. Nissan Leaf).
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt Nissan Leaf-em, azt nem ajánlom. Aranyos meg minden, de az akkuja nem temperált, tölteni csak 6kW-al tudod, és gyorsan degradálódik a höhatások miatt. Akkor már a Zoe is jobb bevásárolgatni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lepodtem meg, hogy vettel magadnak egyet abbol a szar Leafbol, amin tenyleg csak bukni lehet, ha nem szigoruan korlatozott celokra masodik auto.
De azon meglepodtem, hogy utolag beismerted, hogy nem egy olyan tipus, amit ajanlanal. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lepodtem meg, hogy vettel magadnak egyet abbol a szar Leafbol, amin tenyleg csak bukni lehet
Mióta szokásod a zsbemben turkálni? Én nem foglalkozom azon, hogy te mikor mennyit buksz egy autón, akkor te miért teszed?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem mind érdeklődéssel olvassuk a színesebbnél színesebb sztorijaid.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem jott be a skatulyazos cikked?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, bejott.
Mindenki rohog rajta, aki mar tullepett a tagadas fazison.
Olyanok is elismertek, akik amugy unjak trey EV-fikazos kontentjeit. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy olvastam, hogy csak az első generációs Leaf volt ilyen, azóta már temperálják az akksit.
De első autónak valami nagyobb hatótávú lesz. Egy Tesla Model X-et megrendeltünk már, de azt a rendelést törölték, most meg nem árusítanak már X-et. Szóval majd meglátjuk előbb-utóbb. Mondjuk nem sürgős, elsőre a második autó lesz elektromos.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezért is gondolkozunk a második autónak tartott benzines Mini elektromos Minire cserélésében. Mert nem baj az, ha csak 200-300km-t tud menni egy töltéssel
Az elektromos Mini zseniális, viszont a hatótáv vegyes használatban olyan 140-160km között alakul, és ebből fog még egy picit degradálódni. (Alattam klíma nélkül 15-16kWh-t evett, mert annyira menni akart, hogy muszáj voltam nyomni neki :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, de ezt mondom. Még 100km hatótáv se kell arra, hogy a gyerekeket elvigyem az iskolába, elmenjek bevásárolni, elvigyem mondjuk az asszonyt a vasútállomáshoz, stb. A benzines Minit utoljára július 20-án tankoltam meg, ma jelzett be, hogy elértük a tartalékot. OK, nyáron nem volt iskola, kevesebbet használtuk. Május+júniusban a gyerekeket vittem iskolába, 25 nap telt el két tankolás között, és 467km. Ezek szerint az elektromos Minit kb. 5 naponta kellene töltenem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan célszerű arra tervezni az autóvásárlást hogy évente egyszer (?) elmész Budapestről Angliába?
Az egész elektromos autóipar rossz irányba megy el amikor a megtehető kilométereket akarják növelni, minden kategóriában.
Ugye a belsőégésűvel szemben itt megfizetjük az akkugyártás externáliáit, akkor is ha keveset használják a nagykapacitású akkut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor az újságíróknál elsődleges összehasonlítási szempont a hatótáv és kb mindenki másnak is... ez van. De mondjuk a töltési "sebességgel" együtt már érdekesebb lehet.
Nem kirívó, hogy valamit egy olyan dologért tartanak jobbnak és vesznek meg az emberek, amire valójában nincs is szükségük. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kirívó, hogy valamit egy olyan dologért tartanak jobbnak és vesznek meg az emberek, amire valójában nincs is szükségük. :)
Én pont így vagyok a Tesla gyorsulásával. Erre verik a nyálukat, amikor tesztvezetésre vittem egyet, akkor is erre terelte a szót az eladó, közben meg egyáltalán nincs rá szükségem. Ha nem lomha, hanem a forgalom tempójával tud gyorsítani, akkor nekem már megfelel.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az kb. évente egyszer van, hogy Magyarországig elautózunk (és nem is minden évben). De előfordul mondjuk havonta-két havonta olyan azért, hogy elmegyünk mondjuk Wales-be, vagy Cornwallba, vagy valahová az ország közepébe. Természetesen mehetnénk úgy is, hogy 100km-enként megállunk tölteni, de azért ehhez nincs kedvem. Egy mondjuk 500km-es hatótávval már kb. bárhová meg tudok érkezni, és az, hogy a szállodánál éjjel fel kell dugni, vagy esetleg este / másnap reggel keresek egy közeli gyorstöltőt és töltök egyet, az belefér. Pont ezért gondolom, hogy ilyesmi hatótávval már együtt tudnék élni. Az nem zavar, ha nem megy el egy töltéssel Budapestig. Ha most a benzines autóval megyek, akkor is megalszunk Frankfurt környékén, és a benzines autót ott meg is szoktam tankolni. Egy 500 km-es hatótávú elektromossal is el tudnék oda jutni, de már eléggé a végén járna a távnak. De mivel úgyis megállunk vagy a Franciáknál vagy Belgiumban ebédelni, az alatt nyugodtan rá is lehet tölteni, és akkor 10% helyett mondjuk 40% töltéssel érkezünk meg.
Nem mondom, hogy nem lenne jó egy 1000+ km-es hatótáv, de valójában nekem nem nyújt jelentős előnyt.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem trey és általában az emberek nem az EV-ket utálják, hanem az EV-felszopást végző felszopókat.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes lenne megkülönböztetni tudni - de legalábbis megpróbálni - a felszopást és a valós felhasználói (esetleg sikeres/elégedett?!) reportokat.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes lenne a valós felhasználói élményeken, tapasztalatokon alapuló szopásokat nem a szőnyeg alá söpörni és bagatellizálni és akkor közelednének az álláspontok.
Nem vitatta senki, hogy van egy szűk réteg, akinek megfelel az EV-zés. Főleg második autóként, otthontöltikézőknek, napi 30 kilométert megtevőknek.
Csakhogy, itt egyesek részéről elhangzott már egy olyan vaskos állítás, hogy az EV-zés már készen van, mindenki számára megfelel. Ez nyilvánvaló lódítás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek bár én nem lódításnak nevezném hanem tévedésnek.
A "problémák szőnyeg alá söprése" pedig természetes emberi tulajdonság, önigazolás.
Kívülről nézve egyrészt nyilvánvaló másrészt teljesen felesleges beledörgölni a másik orrát.
Kivéve ha jólesik :)
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek bár én nem lódításnak nevezném hanem tévedésnek.
Nem, miután valós, életből ellesett, ellenőrizhető példákat kap egy ilyen lódító a lódítására (a "tévedését" megvilágítják), de ezek után is folytatja a fals állítást, az már nem tévedés. Az már lódítás.
Kivéve ha jól esik :)
BINGO!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "problémák szőnyeg alá söprése" pedig természetes emberi tulajdonság, önigazolás.
Amit egy worskforme-vel máris el lehet intézni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
otthon töltikézős de sokat városozósoknak éri meg leginkább, mint pl taxis/uberes vagy a sokat ingázóknak, ha még munkahelyen is tudnak tölteni plusz pont. Sokat kell vele menni, hogy visszahozza a szervíz + üzemanyag költségeket egy ICE-vel szembe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azt mondtam, hogy megéri (ezzel kapcsolatban egy felsőbb kategóriás EV esetén vannak kétségeim, kivéve, ha valaki egy gatya, lelakott szart vett fillérekért), hanem, hogy megfelel :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csakhogy, itt egyesek részéről elhangzott már egy olyan vaskos állítás, hogy az EV-zés már készen van, mindenki számára megfelel. Ez nyilvánvaló lódítás.
Tenyleg loditas lenne amugy. En azert nagyreszt elolvasom commenteket, de ilyet pont itteni EV-sek nem szoktak irni. Legalabbis altalam olvasott EV topicban nem lattam.
Tudsz ilyenre linket, hogy lehessen tudni ki probal teged igy megvezetni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, akkor nem felel meg mindenkinek? Kiknek felel meg?
( ) a legtöbb embernek (kb. "mindenkinek")
( ) az átlagembernek
( ) sokaknak (definiáld "sok" <1% penetráció mellett)
( ) egy szűk rétegnek
( ) egyéb, leírod
Öntsünk már tiszta vizet a pohárba!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat akkor nem tudsz linkelni olyat, amire hivatkoztal? :) Azt hittem lesz vkinek legalabb 1 ilyen commentje.
De ha mar igy kerdezted, akkor sztem azoknak felelhet meg akinek nem rosszabb az overall autozas, mintha ICE-t hasznalna.
Szerintem ehhez az kell, hogy vagy otthon vagy cegnel tudja tolteni barhogyan. 230-rol akar. Vagy max haz elott. Tehat dolgozo, munkaba jaro embernek megfelelhet. De nagyon sok rangehez kotheto kizaro ok van, amit miatt sok embernek viszont nem felel meg. Ok majd nem vesznek. De ez csak az en velemenyem.
Amugy orszagonkent is elterhet toltohalozat fejlettsege es emberek varasloereje alapjan. Hiszen uj autok nagyon dragak fuggetlenul meghajtastol.
Ha vasarlasi statisztikat nezunk, akkor az alapjan a BEV a norvegok 82%-nak megfelelo. A nemeteknel ez 20% talan. Globalban meg talan csak 10%-nak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtennéd, hogy a kérdésre válaszolsz? Magyarországról van szó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tehát, akkor nem felel meg mindenkinek? Kiknek felel meg?"
Ez volt a kerdes. Erre valaszoltam.
Arra meg mar valaszoltam tobbszor is, hogy a magyarokkal mi a helyzet ilyen teren tobb topicban is. De leirom ide is, nem gond.
Szerintem a legtobb magyar nem engedheti meg az 18+ millas uj autot. Tehat ott kb senkinek nem felel meg uj EV, mert nincs ra penze :) (Megneztem neked es szamokban 4.4-6%-os sharet jelent)
Viszont te meg nem linkelted commentet es commentelot, akire hivatkoztal. Lehet csak loditas volt? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Megneztem neked es szamokban 4.4-6%-os sharet jelent)
Beleszámoltad nagy vonalúan a plugint is, mi? :D Számold újra nyugodtan anélkül. Elmondták itt, hogy néhány kivételtől eltekintve itthon plugint flották vettek az engedmények miatt, ~ 100%-ban ICE módban hajtva használják. A tisztán EV nincs 1%.
Viszont te meg nem linkelted commentet es commentelot, akire hivatkoztal. Lehet csak loditas volt? :)
Előjött az állítást tevő, lejjebb folyik a diskurzus, hogy akkor mit is állít éppen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hungarytoday.hu/hungarian-electric-car-market-exceptionally-dyn…
Ezt dobta gugli. Nekem az sem baj ha 0%. Nekem 0-1% lett volna tippem. Nincs semmilyen teritesi szandekom sem EV-vel sem Magyarorszaggal kapcsolatban, tehat ha 0%, akkor nekem az is jo :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sales statistics also show that there were 32,000 electric and PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) passenger cars and light commercial vehicles on the road in Hungary, out of a total passenger car fleet of nearly 4.1 million. In other words, the share of electric vehicles was 0.78 percent, compared with 0.21 and 0.17 percent in the Czech Republic and Slovakia, respectively.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Odaig el sem jutottam, mert annyira nincs jelentosege szamomra a magyar helyzetnek :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne keverd a piaci részesedést amit az új autó eladásokon belül szoktak értelmezni és azt, hogy a futó autók között mennyi az EV. (Az autógyárak az elsőre koncentrálnak - új autót szeretnének eladni)
Az magyar EV arány az össz autók között 1%. Az újautó eladásokon belül az EV 5% feletti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmit sem keverek, az összes autó közül mennyi a tisztán EV. Ez a lényeg. Nem az, hogy évi x eladottból mennyi az.
Az újautó eladásokon belül az EV 5% feletti.
Kutyát nem érdekli. Az a lényeg, hogy mivel járnak az emberek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, akkor nem felel meg mindenkinek? Kiknek felel meg?
A kerdesed tovabbra is ez volt. Fuggetlenul attol, hogy mi erdekel. Ezt meg az uj autok eladasa mondja meg realisan figyelembe veve a vasarloerot is. Ami szinten lehet 0% Magyarorszagon.
Ha mas erdekel, akkor meg ez a magyar valosag: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/04/21/a-magyar-autopark-atlagele…
Tehat _atlag_magyarnak nincs olyan EV ami jo lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...napi 30 kilométert megtevőknek.
Mondja ezt az, aki napi átlag 16 km-t autózik :D ROFL
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint az a fránya szövegértés, mazsolázgatás ...
Na hari, mennyire vagy feszült, meddig mehetek a válaszokkal? Ragequit meter hány százalékon áll? Csak hogy tudjam, mennyire terheljelek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megszólítva érzem magam mert én tettem hasonló állítást de nem ezt. Én csak az autókról állítottam, hogy kb készen vannak, de az autók az EVzésnek csak egy komponense. Ott is kifejtetettem, hogy ezt technológiailag értettem. Technológialiag megvalósítható már akkus autó, kamion, munkagép, vonat, busz, hajó és lassan kisrepülő is. Árazás és elérhetőség stb problémák is vannak még a személyautó fronton. (Elérhetőségnél arra gondolok, hogy nem könnyű egyterű vagy kombi EVt találni pl)
Ha láttad, nem vagyok elégedett a töltőszolgáltatók és autógyártók informatikai hátterével sem. A magyarországi töltőhelyzettel. Az IONITY oszlopok karbantartásával stb...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, emlékeim szerint te tetted. Az állításod valami olyasmi volt, hogy az EV-zés a legtöbb ember számára már megfelel. Ezt így tartod továbbra is?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez volt az állításom. Ezt írtam:
Az autók kb készen vannak.
Meg is kaptam rá, hogy barokkos túlzás ;)
Másik állításom ez volt:
Senki sem állította, hogy a villanyautó jelenleg mindenkinek megfelel. Azt mondjuk állítom, hogy előbb-utóbb szinte minden felhasználásra meg fog felelni.
Kifejtve: 1
Mindgyiket tartom. Jöhet a Fedák Sári :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autók kb készen vannak.
Szépen körbetáncolod a témát. Hogy lehetnének készen, ha a legtöbb ember számára nem megfelelő a hatótáv, amit kínálnak? De bizony ... minden egyes új autójuk bejelentésénél központi téma a hatótáv, mert pontosan tudják, hogy adósságuk van azon a területen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a hatótáv a legnagyobb tényező abban, hogy nem vásárolnak ez emberek EVt. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Új autót itthon jellemzően cégek vásárolnak. Szóval, de.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De.
Legalabbis mindenkeppen top 3-as.
Aminek nagy a hatotavja az meg meg dragabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam biztosan ott van az elején:
- Ergyább minőség
- Szarabb formavilág (mérnöki kompromisszumok)
- Nehéz kasztni (elővetített futómű problémák, főleg a mi utainkon)
- Hatótáv
- Kicsi választék
- Magas ár
- Csúnya felnik
- Gyérebb szerviz- és assistance-háttér
- Kérdéses másodpiaci ár és kereslet
- és újabban a gyártó által generált óriási értékvesztés (ez főleg a Tesla)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számomra pl. a kicsi választék és a magas ár a két fontos paraméter, ami miatt halogattam eddig a vásárlást. A többi is létező probléma, de nem ezek tartottak vissza.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben nem kevés szubjektív elem van, de az tisztán látszik, hogy nem lehet leszűkíteni csak a hatótáv kérdésére.
Nálam benzines belingo vs elektromos berlingo:
- Ugyanaz a minőség
- Ugyanaz a kasztni - kompromisszum vagy 7 ülés a rövidebb verzióban vagy vonóhorog. (az XLnél nincs ilyen megkötés ha jól tudom)
- Benzin 1480kg, elektromos 1600kg (lemérve) 1680kg könyv szerint (abban lehet benne van egy 80kg-os sofőr)
- Hatótáv: Benzin 1111 km, elektromos 280km
- Sajnos 7 üléses MPV már ritka mint a fehér holló benzinesből is
- Ár: amikor vettem a benzines fuulra konfigolva kb 9m volt az elektromost 12.5m-ért hoztam el
- Ugyanolyanok a felnik
- Ugyanott szervizeltetem: most voltam a 40.000 kötelezőn, kicserélték a pollenszűrőt. (+fékhatást mértek meg ellenőriztek 1-2 dolgot)
- Másodpiaci árat nagyon nehéz megmondani ebben a helyzetben. Jelenleg többet ér mint amennyiért vettem annyira felment az ára.
- Tesla árcsökkenés nem érint. De teslásként sem aggódnék, hiszen amennyit vesztettem ez előző teslámon annyival olcsóbb a következő :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ergyább minőség
MB EQS?
Szarabb formavilág (mérnöki kompromisszumok)
MB EQS
Nehéz kasztni (elővetített futómű problémák, főleg a mi utainkon)
Miért lenne? A 40t-ások ezen az úton járnak, és amúgy is Magyarország előre megy nem hátra!
Hatótáv
Heavy userként csak a paraszt PHEV-esekkel volt problémám, amikor parkolónak használták a töltőt. Napjaim 99.99%-ában egy napra elegendő nafta mindíg van benne, ha nincs, akkor van mindíg DC gyorstöltő. Tesla SW nagyon jó ilyen szempontból.
Kicsi választék
Ez a jövő. Apple látta meg elsőként, hogy a user nem tud választani, és néhány modelle kell lefedni a piacot.
Magas ár
Na ez a valódi problémád! Ezeknek az autóknak nem átlagember zsebéhez vannak szabva.
Csúnya felnik
Ez sem igaz. Persze ez is zsebbenyúlós!
Gyérebb szerviz- és assistance-háttér
Nem igaz. Bármikor eléred az assistance-t. A Teslának online szervízidőpont foglalása van. Gondolom más gyártónak is. A BMW, MB stb. meglévő márkaszervízhálózata elérhető. A Tesla egy kis gyártó. ők most növekednek...
Kérdéses másodpiaci ár és kereslet
Nettó hülyeség! EV-t el lehet adni. Persze nem haverjózsinak mert neki nincs rá léje.
és újabban a gyártó által generált óriási értékvesztés (ez főleg a Tesla)
Van hova csökkenteni a költségeit, dolgoznak is rajta. A Tesla amikor árat csökkent, akkor mindíg valamit kivesz a csomagból. Nem ugyan azt kapod mint előtte drágábban. Persze volt arra is példa amikor árat emeltek, akkor viszont több szolgáltatás volt a csomagban. De ilyen az élet. Gondolom nem attól rettegsz, amikor hogy mi van ha EV-t veszek és csökken az ár, de a következő 30 évben ingyen tölthetem a világ bármely pontján...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont itt trey azt allitja, hogy valaki azert nem vesz meg egy Tesla modelt, mert csak 201-gyel megy 230 helyett. Hat itt okkal rohognek az EV-sek. Gyakrolatilag senkit nem fog ez a Tesla vasarlasban megakadalyozni.
+1
Eleve nem ertem, ki kozlekedik 230-cal huzamosabb tavon. Vagy akar csak 201-gyel. Ja, van Nemetorszagban nehany szakasz, ahol megcsinalhatod, es? Probald meg itthon egyik masik autopalyan, es ket km alatt szetbaszodik az autod. En kenyelmesen berakom az ACC-t 145-re mivel az illegalis, igy termeszetesen csak 130-ra, es kesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Akkor az eddigi jaszkari, hogy a Tesla így megy, úgy megy, így gyorsul, úgy gyorsul, így ott hagyja a tied, úgy ott hagyja ... lehúzható a "HUP ultimate érvek az EV-zés mellett" listáról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem.
Nem szep dolog valotlansagokat allitani. Lazan kapcsolodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eddigi jaszkari, ha jaszkari volt, miben valtozik attol, hogy jovoben egy auto mennyivel fog menni? :) Raadasul nem vagyok egy nagy szakerto autoversenyekben sem, de mi koze van a gyorsulasnak a vegsebesseghez? :) En ugy tudtam az 2 kulon dolog.
FYI: A max sebesseg csokkentese pedig a halk kerekek miatt kellett. Tehat eddigi stock Michelin Primacy MXM4 (W: max 270 km/h) -> Hankook Kinergy GT (H: max 209 km/h) re csereltek.
Ha rosszindulatu akarok lenni, akkor azt mondom, hogy koltsegoptimalizalas volt a cel. :) De model3 a nyiltan koltsegoptimalizasrol szolt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rosszindulat költésgoptimalizálást látni benne, ugyanis kifejezetten hirdetett célja a gyártónak az. Már sok éve kihirdetett és a befektetői tájékoztatók állandó témája, hogy az egész gyártási folyamat és az autók felépítése is az egyre hatékonyabb és olcsóbb legyen úgy, hogy közben még némely paraméterek javulnak is. És a költségcsökkentés egy része a fogyasztói árba is lecsorog idővel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd szólj amikor meg tudod különböztetni az "ultimate érv"-et a "bonus feature"-től.
Ha lesz egy ilyen szempontrendszered akkor megpróbálhatjuk a tapasztalati tényeket besorolni ide vagy oda.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Besegítek a főninek fikázni a Teslát
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehetne kerni hogy a EV fikazo (de csak a fikazoba) topikba kirakd az "[EV]" taget? (ala [pol])
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áhh. Meghaladja az 1 bites kókler képességeit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de csak a fikazoba
Volt már olyan, ami nem fikázó?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt. Sajnos azt is szétfikáztátok.
Trey mond "A"-t, nektek "B"-t kell. Trey mond "fehér"-et, nektek "fekete"-t kell ... stb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elgondolkodnék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolkodtam ezen és arra jutottam, hogy a folyamatosan nekem ellentmondási kényszer valamiféle mentális probléma lehet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolkodj még ezen egy picit tovább. hátha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kozlekedesi hirek:
- Kerem fokozott figyelemmel vezessenek az M5 autopalyan, egy szemelygepjarmu a forgalommal szemben halad az uton!
- Mi az hogy egy? Az osszes!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvánvalóan nem igaz:
Biztosan megtéveszt titeket az, hogy vannak, akik nem szólnak bele gyakran a vitába, csak 🍿-nal ülnek és röhögnek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rajtad
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne. Akkor lenne egy beküldött topikom három röhöggő gyerekfej válasszal és elsüllyedne. Ehelyett tobb százas kommentek vannak, ordas terelésekkel 🤷
Ez tudod mit jelent ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez tudod mit jelent ...
Azt, hogy tesszük a dolgunk, hozzuk a kattintást.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtudtuk a topikból, hogy a Tesla nem baj, hogy 200-ban limitálta a max. sebességet, mert úgysem akart senki sem annyival menni.
Ez viszont felveti a nyomós kérdést, hogy akkor minek kellett limitálni ... A leggyengébb verziót.
Tippeket meg lehet tenni holnap délig. A legkevésbé vad tipp beküldői között egy éves HUP tagságot sorsolunk ki!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hirtelen ennyi:
- Olcsósítás? (pl gumi)
- Hatótávnövelés olcsón.
- Bírni kell a további árcsökkentést - felkészültek további olcsósításra
- Legyen érdemi különbség a sima és a performance változat között
- Van telemetria és senki soha nem használta ki a 230at
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az audi egyébként miért limitál? tudna az menni 300-al is, de mégis limit van 250-en. hogy van ez?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hup.hu/comment/2962671#comment-2962671
Mar leirtam. Az uj kerek nem enged tobbet, amivel veszed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni