"Kiderült miért lassabb az új [Tesla] Model 3"

Amikor egy autógyártó frissíti egy típusát, általában igyekszik minden korábbi paraméteren javítani. Az új Model 3 bemutatója alkalmával azonban egy műszaki adat lefelé változott – és itt most nem a légellenállásra gondolunk.

[...]

Amikor péntek hajnalban megláttuk az adatokat a Tesla weboldalán, először azt hittük, hogy elírás lehet, hogy a Long Lange 235, az alapváltozat pedig 225 km/h helyett csak 201 km/h végsebességre képes. Ám mivel cikkünk megjelenéséig az adat nem frissült, és a cég kínai weboldala is közeli, kerek 200 km/h értéket mutatott, jobb híján elfogadtuk a hivatalos verziót.

[...]

Az autógyártó a norvég bemutatón résztvevő kiválasztott újságíróknak elmondta, hogy ez egy tudatos döntés volt, ugyanis Németországon kívül a világon szinte sehol nem lehet szabályosan 130 km/h felett hajtani, így a 200 km/h is bőven elég kell, hogy legyen a vásárlók többségének.

Link: https://villanyautosok.hu/2023/09/05/kiderult-miert-lassabb-az-uj-model…

Hozzászólások

Óh, jaj! De nem nagy baj, mert eddig is 80-nal csalinkáztak a szélső sávban, hogy hazaérjenek. Mondjuk ez a kampó duma:

ugyanis Németországon kívül a világon szinte sehol nem lehet szabályosan 130 km/h felett hajtani, így a 200 km/h is bőven elég kell, hogy legyen a vásárlók többségének

 😂😂😂😂😂

Jaki, kicca biztos tövig be is nyeli ezt ...

trey @ gépház

Egyetértek, nem életszerű, hogy emberek 200-zal repesztenek, még ott se, ahol ezt megtehetnék legálisan. A legtöbb jármű, vezető, út nem alkalmas erre, nem biztonságos, és óriási üzemanyag-fecsérlés is. Egyáltalán nem gáz, ha az új alap Tesla modell csak 200-at megy, az is bőven overkill ebben a kategóriában. Talán még a 180 is az lenne.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

A Jhonny taxi engem is megragadott! :)
Simán tudnám az önvezető autót választani és el ücsörögnék a hátsó ülésen! :)
Mondjuk annak nem örülnék, ha Musknak köze lenne hozzá!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Nem megoldásról beszéltünk, hanem gyártói korlátozásról.

Mondok valamit, amit nem tudsz és még inkább enni fog sárga irígység. Minden elektromos hajtásban van nyomaték korlát a HW védelme miatt. A tesla 700eFt-ért árulja az Acceleration Boost alklamazását, ami gyári nyomaték korlátot megemeli. Én még a hátsó űlések fűtésért is külön fizettem, ez is "extra". Napi árfolyamon pl. a Full Self-Driving Cabability 2.880.000Ft. Te is tudsz hasonló extrákat telepíteni az A3-asra? 

Röhögni fogsz, de én csináltam már ilyet.

Egy gép memóriáját iSCSI protokollon asszem Windows XP alatt kiajánlottam egy másik gépnek, ahol meghajtó lett belőle, ami valami paranccsori varázslattal újraindítás nélkül megcsinálta a swapfile -t, amit aztán boldogan használt a Visual Studio, amikor egy kiba... nagy C# projektet fordított, a task managerben szépen látszott, hogy fullra tolta a memória kihasználást. Szépen csendben, valami tíz perc, negyed óra alatt kész lett a build a szokásos néhány óra hangos HDD fejverés helyett.

Így belegondolva, ez simán mehetne a kókány IT megoldások topicjába, de igazából büszke vagyok rá, mert működött a DIY download more RAM! :-)

Erről az újgazdag haver jut eszembe, aki miután Németországban nem tudta magát megértetni, konstatálta, hogy mikor hazajön venni kell neki egy német nyelvvizsgát.

Szóval... és vezetni is tudsz? Mert az a két papír kb. annyit ér mint a vásárolt nyelvvizsga. 

„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)

Jó a kérdés. 20 éve 180-as átlagot mentem Salgótárján-Bécs útvonalon, igaz éjszaka. Akkor nem éreztem veszélyben magam. Most nincs kedvem kocsiba ülni, mert tartok azoktól, akik azt hiszik ha betartják a kreszt vezetni is tudnak. És a helyzet csak romlik, főleg az egyre több vezetést támogató cucc miatt is.

„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)

Emlekszel meg a regi zsigulikra? Kepzeld, ott 160 volt a jobb szelere irva. Na, az pont olyan ertek mint a Teslanal 200. Elmeletben erheto el, szakadekban hatszellel. Szoval sikerult egy olyan pontot kiragadnod a specifikaciobol, ami pont leszarhato, mert akinek pozitiv az IQ -ja, az tudja, hogy ez csak marketing, gyakorlati jelentossege nulla.

Mit kell ezen ennyire megakadni? Teljesen más dimenzióban gyorsulnak ezek az autók, mint bármelyik más átlagos benyás vagy dízel. 130-140-nél ha odarugsz neki. Olyan kurva hamar ott vagy a 160-170-nél, hogy csak pislogsz. Nekem csak sima hibridem van, de pont nem rinyálok miatta, hogy 180 a gyári vége. 130 fölött meg jócskán emelkedik a fogyasztás is, ezzel ugye meg a hatótáv csökken. Német autópályán meg nem sokáig lehet a legnagyobb hatótávú elektromos autóval 200 körül vagánykodni. Értelmes ember nem is teszi, mert nem ezért vesz nagyhatótávú bivaly erős Tesla-t.

A Volvo meg 160-ban maximálta minden egyes új autójának a végsebességét.

May 20, 2020

Every new Volvo car now comes with a limited top speed of 180kph, as Volvo Cars delivers on its promise made last year to introduce such a limitation and goes beyond regulation and legislation to help close the remaining gap to zero serious injuries and fatalities in traffic.

De legalább megpróbáltad...

Röhögök, hogy egy felhasználói korlátozást te pluszként akarsz eladni azok után, hogy hónapokig azon lovagoltatok, hogy azért jó a vellanyautó, mert minden gyors, milyen nyomatékos és mindenki nyomorult, ha nem 500 LE-s és 300-as menni tudó autóban ül 🍿

trey @ gépház

Én nem adtam el semmit. Te kezdtél faszságokat írogatni, aztán megpróbáltál kifarolni belőle. Most pedig olyat állítasz rólam, amit nem tettem. Hagyd a picsába az IT-t menjél a haverjaidhoz a parlamentbe. Oda való vagy! Oh jaj, nem jó! Még egy 'túlképzett' megmondóember...

azon lovagoltatok, hogy azért jó a vellanyautó, mert minden gyors, milyen nyomatékos és mindenki nyomorult, ha nem 500 LE-s és 300-as menni tudó autóban ül

Ha vénségedre így megromlott a látásod, akkor miért nem használsz olvasószemüveget?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Végre egy Tesla topic a HUP-on! :)

Off: Hülye User Portal :D

I hate those Smurfs!

És akinek kicsi és lankadt a kakasa? Annak marad az ótvar nagy, német villany SUV?

Szerkesztve: 2023. 09. 06., sze – 14:34

Ezeket az EV hiszti threadeket erdemes lesz 10-20 ev mulva visszanezni, amikor mar mindenki abban ul, mert tetszik vagy sem az irany / trend ettol meg ez, fuggetlenul a negativ es pozitiv hozadekaitol.

Marketing szempontbol is jol latszik a Tesla dobogos pozicioja az elaludt szoftvertakolmanyokat heggeszto felaras autogyartokkal szemben, mert a fika kozeppontjaban mindig az all, amelyik felkavarta az allo vizet.

Erdekes lesz visszanezni hogy az europai autoipar hogy szopta be tovig amiert nem vette eszre 10 evig mi tortenik mellette.

Nem trend az, hanem kikényszerített pálya. Nagy bölcsességre vall egyébként, amit írsz, hiszen, ha nem lehet majd sem kapni, sem forgalomban tartani ICE autókat, akkor kénytelen lesz mindenki valami másban ülni.

Hogy az EV lesz-e vagy sem, azt még nem tudjuk, de a kommentedre is vicces lesz visszautalni, ha éppen nem az EV lesz irány.

trey @ gépház

En mashogy latom a kikenyszeritett palyat. Az elmult 30 ev nem szolt masrol mint hogy meg a wcbe is chip kerul szoftverrel. Lasd laptop, tablet, mobilok, okosporszivo, funyiro stb stb.

Az hogy ezt az ostoba nemet jurgen nem vette eszre nem sajnalom, rajuk fer a pofon. Europa szempontbol viszont cink hogy eselyes a -1 szektor.

Volt ezelott tiz ev, amikor az amcsik / del koreiak / kinaiak javaban heggesztettek az EV-ket, mikozben a nemetek / franciak letolt gatyaval alltak.

Ha kikenyszeritesen azt erted hogy ezt kovetoen mar az EU-nak is hamarabb (ami ismerve sohivatal mivoltat nagy szo) esett le hogy baj van, es eroltetni kell az autoipar iranyat, akkor igen az.

Azt hittem már most is nyugdíjas vagy, mivel egész nap van időd azt bizonygatni, hogy:

  1. A villanyautók szarok, mert valamelyik "haver" beszopta.
  2. Te nem vagy filléres, 100 benzinnel tisztítod a Rolexet is.
  3. Home Office = naplopás.
  4. Treynek mindig igaza van.

Azt tippelem, hogy nagyon hamar az lesz a helyzet, mint ami most van dízel autókkal: szinte senki nem akar dízelt venni, pedig most még szabad vásárolni és használni.

Most, hogy Londonban kiterjesztették azt a zónát, amin belül fizetni kell az erősebben szennyező autókkal közlekedőknek, az egyik ismerősöm pl. egész egyszerűen nem tudja lecserélni a dízel kisautóját. 8 éves és most hirtelen a piaci ára bezuhant. Ha eladná bagóért, nem tudna helyette mondjuk egy hasonló méretű és korú benzines autót vásárolni. Szóval marad ez az autó és a napi fizetés.

Gondolom 2030 körül ugyanez lesz, csak már benzinesekkel is.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Érdekes visszanézni a 15-20 évvel ezelőtti vitákat is, amikor sokan azon pörögtek hogy dízel a trendi, aztán a hybrid lett az, majd a plug-in hybrid. Most éppen az EV hypevonaton ülnek sokan, de ezzel is ugyanez lesz.

Mondjuk legalább annyiból jobb lesz, hogy mindenki választhat magának ami tetszik. Persze ezeket a belsőégésű betiltogatósdikat meg villámgyorsan el fogják engedni, amint kezdenek leugrálni az emberek az EV hypevonatról is.

"Everything fails, all the time."

Érdekes visszanézni a 15-20 évvel ezelőtti vitákat is, amikor sokan azon pörögtek hogy dízel a trendi,

Aztán érdekes, hogy 30 éve, 20 éve, 15 éve és most is egy benzinesben ülök stratégiai nyugalomban röhögve, miközben egy csomó esztelen balfasz föl-alá futkorászott körülöttem az elmúlt 20+ évben, folyamatosan az autózás szent grálját keresve :D

trey @ gépház

Nem értelek. Mit jelent az, hogy pörögsz? A fejedben valami olyan kép van, hogy a monitor előtt break dance helikopterben pörgök és közben gépelek?

Olyan témákat dobok be, amik nagy érdeklődésre tarthatnak számot. Ez egy - szemmel láthatóan - ilyen téma.

Pörög rajta a faszom :D

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 09. 06., sze – 15:46

 

Towing Capacity              Towing is not permissible

Nem lehet vele vontatni?!

Warning

Do not use Model 3 for towing purposes. Model 3 does not currently support towing. Towing can cause damage and increase the risk of a collision.

A warning icon, calling your attention to a possibly risky situation

CAUTION

Using Model 3 for towing without Tesla-approved towing components and accessories may void the warranty.

trey @ gépház

Nevetni fogsz, ennél még abszurdabb a helyzet: Észak-Amerikában nem lehet vele vontatni.

EU/UK viszont más a törvény és itt nem korlátozták. De persze műszaki feltételei vannak.
https://tesla.com/ownersmanual/model3/hu_hu/GUID-BD9A38D5-4410-45A3-833…
https://tesla.com/ownersmanual/model3/en_gb/GUID-BD9A38D5-4410-45A3-833…

Trailer brakes Towing Capacity
Without trailer brakes 750 kg
With trailer brakes 1000 kg

Tegnap óta azon röhögök, hogy egy 1x milliós Tesla-val nem szabad vontatni, mert tönkremegy és ha nem Tesla certified vaskampóval húzol, elveszik a garancia :D :D :D

Bazmeg, egy motort hadd húzzon már el valaki, ha kedve úgy tartja, arra még egy Suzuki Maruti is képes :D

trey @ gépház

mert tönkremegy és ha nem Tesla certified vaskampóval húzol

Cert minden vaskamóra kell. Arra kiváncsi lennék, hogy miként kötöd be a pótkocsi csatlakozót ezekbe az autókba. Még a 10+ autóknál sem evidencia, hogy ráakasztod a drótra aztán annyi... Amikor egy rühes Skodát rendeltem ott is megrendeltem a gyárit, mert összehozni egy maszek kampóval kb. űrhajós vizsga kellene hozzá.

Bazmeg, egy motort hadd húzzon már el valaki, ha kedve úgy tartja, arra még egy Suzuki Maruti is képes

Az USA-ban nyergesvontatónak használják a Pickupot, itt meg horrorkaravannák neveznéd. Az USA-ban nincs műszaki vizsga, mégis jobban karbantartott autók vannak az utakon. Nézd meg mennyivel egyszerűbb egy oldtimer vagy egyedileg épített verdát üzembe helyezni ott mint itt Magyarországon. Csak egy mintapélda

Még a 10+ autóknál sem evidencia, hogy ráakasztod a drótra aztán annyi... Amikor egy rühes Skodát rendeltem ott is megrendeltem a gyárit, mert összehozni egy maszek kampóval kb. űrhajós vizsga kellene hozzá.

Amikor én vonóhorgot szereltem a Fordomra (2012-es), akkor vettem valahol egy általános csatoló szettet. Kb. annyi volt a bekötése, hogy keress egy testelési helyet, egy olyan drótot, amin folyamatosan van feszültség, amikor gyújtás van (erre a csomagtartóban lévő szivargyújtó tápját használtam), és keresd meg azokat a drótokat, amik a lemásolandó lámpákhoz mennek. Az enyémen ez a helyzetjelző, a féklámpa, a bal és a jobb index volt csak. A megtalált 5 drótra a szetben adott 5 vámpír csatlakozót kellett rányomni kézzel, plusz egy drótot egy test ponthoz kellett rögzíteni, és kész.

A lökhárító levétele és az másik feltevése nagyobb feladat volt, mint az elektronika bekötése.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

mazda CX5-el jártam úgy, h naivan ráakasztottam a járó motor mellett a futót, volt is belőle probléma, újra kellett indítani az egész hóbelevancot akkusaru levétellel.
Mint utólag kiderült, bus rendszerű cuccnál leállított motornál kell rádugni a futót, hogy az adapter tudja érzékelni a futót...

>Mint utólag kiderült, bus rendszerű cuccnál leállított motornál kell rádugni a futót, hogy az adapter tudja érzékelni a futót...

Szerencsétlen szoftveresek nem tudták megoldani a hotplugot. Gondolom az utánfutó állapotgépe már tényleg annyira rohadt bonyolult, hogy újraindítás nélkül képtelenség kiszámítható állapotba hozni a rendszert :-)

Akkor lehet, hogy csak a 10+ éves tipped volt túl magas.

Amúgy az én autómban is ledes a helyzetjelző, de a többi (még) nem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az USA-ban nincs műszaki vizsga, mégis jobban karbantartott autók vannak az utakon.

Vannak jól karbantartott autók is, meg olyanok is, aminek lekopott már minden minta a gumijáról, és esőben ide-oda csúszkál, meg aminek kiesik a kereke menet közben.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Mi rendszeresen vontatunk vele. Tesla saját márkás horog, de semmi különös. Viszont kellett a kocsiba vmi extra elektronika, gondolom az utánfutó lámpák kezeléshez - erre gondolhatnak a certification-nel, mert alapból nincs benne (költség optimalizálás).

Építési törmeléket, marha trágyát, fa csemetéket, stb. mind viszi. :)

kellett a kocsiba vmi extra elektronika, gondolom az utánfutó lámpák kezeléshez - erre gondolhatnak a certification-nel, mert alapból nincs benne

Az én más márkájú autóimban se volt alapból benne az utánfutó lámpákhoz az elektronika.

Azt nem tudom, hogy garanciális időn belül megengedett lett volna-e más gyártó elektronikáját építeni be, vagy ugyanúgy garanciavesztést okozna ez, mint a Teslánál, de nem csodálkoznék, ha csak a saját márkás cucc márkaszervizes beszerelését engednék ilyenkor.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az en EV-m 160-al megy max ha jol emlekszem, talan 1x volt hogy 150ig feltoltam par masodperce egy elozesnel, szoval eddig nem hianyzott a 200+ kmh tempo. Ha majd hianyzik mert mar nem all fel a farkam, akkor veszek valami izmosabb autot. Egyelore eleg hogy 150 kornyeken is ugyanugy gyorsul mint barmelyik mas tartomanyban.
Ja, ma mentem 120km-t vele 15.5kWh/100km fogyasztassal ami ~1.6L-es fogyasztasnak (70 HUF/kWh-val es 645 HUF/L-al szamolva) felelne meg ha nem ingyen tankolnam. :) Az audi mennyit fogyaszt?

Szerkesztve: 2023. 09. 06., sze – 19:52

Az a helyzet, hogy a multkor egy nemretegigenyrol nagyon eloadtak az EV-sek, hogy retegigeny.

Most meg trey jott egy olyannal, ami tenyleg retegigeny, es mar nem hiszi el senkinek. :)

Az, hogy ne kelljen 10 ora vezetesenkent 140 percnyi toltesidot beosztani (Tesla eseten meguszod 140 perccel, mas gyartonal sokkal rosszabb szamokat dob a valosag idonkent), az NEM retegigeny. Sokan ezert NEM vesznek elektromos autot, az EV fanok meg tagadjak ezt a jelenseget.

Viszont itt trey azt allitja, hogy valaki azert nem vesz meg egy Tesla modelt, mert csak 201-gyel megy 230 helyett. Hat itt okkal rohognek az EV-sek. Gyakrolatilag senkit nem fog ez a Tesla vasarlasban megakadalyozni.

Jól látod a dolgot. Trey a bizonyíték itt, hogy nagyon sok más oka is van annak, hogy nem vesznek EVt. Treyből egy zsigeri EV utálat jön. ( vagy csak szereti a flamet) pl ezért nem vesz. Szerintem a relatív drágaság nagyobb visszatartó erő mint a hatótáv. A hatótávon segítenek a töltőhálózatok. Kellemetlenséget könnyebb bevállalni hosszú utakon mint kifizetni az EV felárat egy benzineshez képest.

Az EU kitűzött célja a közúti balesetek csökkentése.

https://automentomano.hu/2020/07/09/faradtan-ne-vezess/

A rendőrségi statisztikák szerint a legtöbb közúti baleset okozója az ittas vezetés és/vagy a gyorshajtás. Kétségkívül mindkét tényező növeli a balesetek bekövetkezésének valószínűségét, és megvan az az előnyük, legalábbis a rendőrség szemszögéből, hogy objektíven mérhetőek – szondával vagy traffipaxszal. A balesetek közel egyharmadáért azonban egy harmadik ok a felelős, amelyről jóval kevesebb szó esik: a fáradtság.

Ugye a gyorshajtást fent említették, hogy műszakilag és előírások alapján akarják kezelni. Ezért is érdektelen, hogy a Model 3nak mennyivel csökkent a végsebessége. Nem lennék meglepve, ha a fáradtságra is kitalálnának valamit. Ehhez adalék: https://schiller.hu/blog/vezetesi-ido/

Egyhuzamban legfeljebb 4,5 órát lehet vezetni. Ezután kötelező 45 percnyi szünetet tartani (ezt két részre is tagolhatja a sofőr: először egy 15 perces, majd egy 30 perces szünetre).

Az előírás csak a hivatásosokra vonatkozik, de a kockázat az úrvezetőknél is ott van. Aki nem áll meg időnként az kockáztat... (Veszélyezteti magát, a vele utazókat és a többi közlekedőt is)

Trey a bizonyíték itt, hogy nagyon sok más oka is van annak, hogy nem vesznek EVt.

Trey meg a kivetelek kozt is kivetel. Nem bizonyitek o semmilyen messzemeno EV vasarlasi statisztikara. Tovabbra is rengeteg racionalis ok van nemvenni EV-t. Csak o a nemracionalis okokrol is shitpostol.

Aki nem áll meg

Itt viszont te vagy a problema resze. Megallni != megallni ott, ahol van szabad gyorstolto, mert biztos amellett lesz a legtisztabb WC es a legfinomabban fozo etterem is, meg amugy is pont meg akartad nezni a naplementet. Ebben pont a "Trey-feleknek" adok igazat. Nem versenytarsa a toltohalozat a 2 perc alatt telemeno benzin/diesel tanknak nagyon hosszu utakon. Es nem retegigeny hosszabb utra menni.

Ezzel az "amugyis megallsz pisire" meg "amugy is meg kene allnod mert social responsibility" ervelessel csinaljak magukbol a legnagyobb bohocot az EV-sek, es nagyon unalmas, hogy nyers, logikai erveket invalidalnak rendszeresen golvonaleltolassal. A csucs az hunluki egy seggel 500km szavazasa volt: jobban szolt a hugyholyagmeretrol, mint arrol, hogy mi a retegigeny abban a kreten formaban.

Ilyen helyre fosszilist égető repülővel járunk bazmeg. Oda autózunk, ahova nem megy repülő.

Mikor jönnek az akkus repülők? Lesznek majd az óceán közepén leszálló elektromos repülők, amikor a kapitány bemondja, hogy

"Hölgyeim és uraim, itt a kapitány beszél! Úton az Egyesült Államokba 44-szer leszállunk az óceánra, pisi és fürdi szünetre, addig pedig feltöltjük a repcsi akksijait! Élvezzék az repülést!"

trey @ gépház

Pont ez az a golvonaleltolas, amivel a problema resze vagy.

Ez az egyseggel dolog faszsag meg mindig. Megallsz pisilni es tankolni 5 percre azt miert is kell tagadni, hogy nem ugyanaz, mint fel orat tolteni?

Ja mert itt tartasz: 1. Tagadas:

https://hup.hu/node/182837

Szerintem a relatív drágaság nagyobb visszatartó erő mint a hatótáv. A hatótávon segítenek a töltőhálózatok.

Igen is meg nem is. Ha csak a ház környékén a napi mászkálást kell lefedni, azt bármelyik EV jól tudja, ezért is gondolkozunk a második autónak tartott benzines Mini elektromos Minire cserélésében. Mert nem baj az, ha csak 200-300km-t tud menni egy töltéssel, mert nem kell még ennyit se mennie.

Viszont első autónak kifejezetten nem szeretnék olyan elektromos autót, aminek kicsi a hatótávja. Pont azért kezdtem el Teslában gondolkozni 4 éve, mert amikor megnéztem más autókat először, akkor rögtön az jutott eszembe, hogy ezzel azért egy London-Budapest távon túl sokszor kellene megállni tölteni. Nem az a gond, hogy tölteni kell, mert ahogy írod, van töltőhálózat, hanem az, hogy túl sokszor akad meg a menés. Egy Tesla hatótávja viszont már elég ahhoz, hogy olyan időnként kell vele megállni, amikor egyébként is megállnánk.

A Tesla kb. 3x annyiba kerül, mint a Mini, vagy mint a másik autók, amiket 4 éve nézegettem (pl. Nissan Leaf).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Úgy olvastam, hogy csak az első generációs Leaf volt ilyen, azóta már temperálják az akksit.

De első autónak valami nagyobb hatótávú lesz. Egy Tesla Model X-et megrendeltünk már, de azt a rendelést törölték, most meg nem árusítanak már X-et. Szóval majd meglátjuk előbb-utóbb. Mondjuk nem sürgős, elsőre a második autó lesz elektromos.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

ezért is gondolkozunk a második autónak tartott benzines Mini elektromos Minire cserélésében. Mert nem baj az, ha csak 200-300km-t tud menni egy töltéssel

Az elektromos Mini zseniális, viszont a hatótáv vegyes használatban olyan 140-160km között alakul, és ebből fog még egy picit degradálódni. (Alattam klíma nélkül 15-16kWh-t evett, mert annyira menni akart, hogy muszáj voltam nyomni neki :) )

Jó, de ezt mondom. Még 100km hatótáv se kell arra, hogy a gyerekeket elvigyem az iskolába, elmenjek bevásárolni, elvigyem mondjuk az asszonyt a vasútállomáshoz, stb. A benzines Minit utoljára július 20-án tankoltam meg, ma jelzett be, hogy elértük a tartalékot. OK, nyáron nem volt iskola, kevesebbet használtuk. Május+júniusban a gyerekeket vittem iskolába, 25 nap telt el két tankolás között, és 467km. Ezek szerint az elektromos Minit kb. 5 naponta kellene töltenem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Biztosan célszerű arra tervezni az autóvásárlást hogy évente egyszer (?) elmész Budapestről Angliába?

Az egész elektromos autóipar rossz irányba megy el amikor a megtehető kilométereket akarják növelni, minden kategóriában.

Ugye a belsőégésűvel szemben itt megfizetjük az akkugyártás externáliáit, akkor is ha keveset használják a nagykapacitású akkut.

Amikor az újságíróknál elsődleges összehasonlítási szempont a hatótáv és kb mindenki másnak is... ez van. De mondjuk a töltési "sebességgel" együtt már érdekesebb lehet.

Nem kirívó, hogy valamit egy olyan dologért tartanak jobbnak és vesznek meg az emberek, amire valójában nincs is szükségük. :)

Nem kirívó, hogy valamit egy olyan dologért tartanak jobbnak és vesznek meg az emberek, amire valójában nincs is szükségük. :)

Én pont így vagyok a Tesla gyorsulásával. Erre verik a nyálukat, amikor tesztvezetésre vittem egyet, akkor is erre terelte a szót az eladó, közben meg egyáltalán nincs rá szükségem. Ha nem lomha, hanem a forgalom tempójával tud gyorsítani, akkor nekem már megfelel.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Igen, az kb. évente egyszer van, hogy Magyarországig elautózunk (és nem is minden évben). De előfordul mondjuk havonta-két havonta olyan azért, hogy elmegyünk mondjuk Wales-be, vagy Cornwallba, vagy valahová az ország közepébe. Természetesen mehetnénk úgy is, hogy 100km-enként  megállunk tölteni, de azért ehhez nincs kedvem. Egy mondjuk 500km-es hatótávval már kb. bárhová meg tudok érkezni, és az, hogy a szállodánál éjjel fel kell dugni, vagy esetleg este / másnap reggel keresek egy közeli gyorstöltőt és töltök egyet, az belefér. Pont ezért gondolom, hogy ilyesmi hatótávval már együtt tudnék élni. Az nem zavar, ha nem megy el egy töltéssel Budapestig. Ha most a benzines autóval megyek, akkor is megalszunk Frankfurt környékén, és a benzines autót ott meg is szoktam tankolni. Egy 500 km-es hatótávú elektromossal is el tudnék oda jutni, de már eléggé a végén járna a távnak. De mivel úgyis megállunk vagy a Franciáknál vagy Belgiumban ebédelni, az alatt nyugodtan rá is lehet tölteni, és akkor 10% helyett mondjuk 40% töltéssel érkezünk meg.

Nem mondom, hogy nem lenne jó egy 1000+ km-es hatótáv, de valójában nekem nem nyújt jelentős előnyt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Érdemes lenne a valós felhasználói élményeken, tapasztalatokon alapuló szopásokat nem a szőnyeg alá söpörni és bagatellizálni és akkor közelednének az álláspontok.

Nem vitatta senki, hogy van egy szűk réteg, akinek megfelel az EV-zés. Főleg második autóként, otthontöltikézőknek, napi 30 kilométert megtevőknek.

Csakhogy, itt egyesek részéről elhangzott már egy olyan vaskos állítás, hogy az EV-zés már készen van, mindenki számára megfelel. Ez nyilvánvaló lódítás.

trey @ gépház

Egyetértek bár én nem lódításnak nevezném hanem tévedésnek. 
A "problémák szőnyeg alá söprése" pedig természetes emberi tulajdonság, önigazolás.
Kívülről nézve egyrészt nyilvánvaló másrészt teljesen felesleges beledörgölni a másik orrát.
Kivéve ha jólesik :)

zászló, zászló, szív

 Egyetértek bár én nem lódításnak nevezném hanem tévedésnek. 

Nem, miután valós, életből ellesett, ellenőrizhető példákat kap egy ilyen lódító a lódítására (a "tévedését" megvilágítják), de ezek után is folytatja a fals állítást, az már nem tévedés. Az már lódítás.

Kivéve ha jól esik :)

BINGO!

trey @ gépház

Csakhogy, itt egyesek részéről elhangzott már egy olyan vaskos állítás, hogy az EV-zés már készen van, mindenki számára megfelel. Ez nyilvánvaló lódítás.

Tenyleg loditas lenne amugy. En azert nagyreszt elolvasom commenteket, de ilyet pont itteni EV-sek nem szoktak irni. Legalabbis altalam olvasott EV topicban nem lattam.

Tudsz ilyenre linket, hogy lehessen tudni ki probal teged igy megvezetni?

Tehat akkor nem tudsz linkelni olyat, amire hivatkoztal? :) Azt hittem lesz vkinek legalabb 1 ilyen commentje.

 

De ha mar igy kerdezted, akkor sztem azoknak felelhet meg akinek nem rosszabb az overall autozas, mintha ICE-t hasznalna.

Szerintem ehhez az kell, hogy vagy otthon vagy cegnel tudja tolteni barhogyan. 230-rol akar. Vagy max haz elott. Tehat dolgozo, munkaba jaro embernek megfelelhet. De nagyon sok rangehez kotheto kizaro ok van, amit miatt sok embernek viszont nem felel meg. Ok majd nem vesznek. De ez csak az en velemenyem.

Amugy orszagonkent is elterhet toltohalozat fejlettsege es emberek varasloereje alapjan. Hiszen uj autok nagyon dragak fuggetlenul meghajtastol.

Ha vasarlasi statisztikat nezunk, akkor az alapjan a BEV a norvegok 82%-nak megfelelo. A nemeteknel ez 20% talan. Globalban meg talan csak 10%-nak.

"Tehát, akkor nem felel meg mindenkinek? Kiknek felel meg?"

Ez volt a kerdes. Erre valaszoltam.

Arra meg mar valaszoltam tobbszor is, hogy a magyarokkal mi a helyzet ilyen teren tobb topicban is. De leirom ide is, nem gond.

Szerintem a legtobb magyar nem engedheti meg az 18+ millas uj autot. Tehat ott kb senkinek nem felel meg uj EV, mert nincs ra penze :) (Megneztem neked es szamokban 4.4-6%-os sharet jelent)

 

Viszont te meg nem linkelted commentet es commentelot, akire hivatkoztal. Lehet csak loditas volt? :)

(Megneztem neked es szamokban 4.4-6%-os sharet jelent)

Beleszámoltad nagy vonalúan a plugint is, mi? :D Számold újra nyugodtan anélkül. Elmondták itt, hogy néhány kivételtől eltekintve itthon plugint flották vettek az engedmények miatt, ~ 100%-ban ICE módban hajtva használják. A tisztán EV nincs 1%.

Viszont te meg nem linkelted commentet es commentelot, akire hivatkoztal. Lehet csak loditas volt? :)

Előjött az állítást tevő, lejjebb folyik a diskurzus, hogy akkor mit is állít éppen. 

trey @ gépház

Sales statistics also show that there were 32,000 electric and PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) passenger cars and light commercial vehicles on the road in Hungary, out of a total passenger car fleet of nearly 4.1 million. In other words, the share of electric vehicles was 0.78 percent, compared with 0.21 and 0.17 percent in the Czech Republic and Slovakia, respectively.

trey @ gépház

Ne keverd a piaci részesedést amit az új autó eladásokon belül szoktak értelmezni és azt, hogy a futó autók között mennyi az EV. (Az autógyárak az elsőre koncentrálnak - új autót szeretnének eladni)

Az magyar EV arány az össz autók között 1%. Az újautó eladásokon belül az EV 5% feletti.

Tehát, akkor nem felel meg mindenkinek? Kiknek felel meg?

A kerdesed tovabbra is ez volt. Fuggetlenul attol, hogy mi erdekel. Ezt meg az uj autok eladasa mondja meg realisan figyelembe veve a vasarloerot is. Ami szinten lehet 0% Magyarorszagon.

Ha mas erdekel, akkor meg ez a magyar valosag: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/04/21/a-magyar-autopark-atlagele…

Tehat _atlag_magyarnak nincs olyan EV ami jo lenne.

Megszólítva érzem magam mert én tettem hasonló állítást de nem ezt. Én csak az autókról állítottam, hogy kb készen vannak, de az autók az EVzésnek csak egy komponense. Ott is kifejtetettem, hogy ezt technológiailag értettem. Technológialiag megvalósítható már akkus autó, kamion, munkagép, vonat, busz, hajó és lassan kisrepülő is. Árazás és elérhetőség stb problémák is vannak még a személyautó fronton. (Elérhetőségnél arra gondolok, hogy nem könnyű egyterű vagy kombi EVt találni pl)

Ha láttad,  nem vagyok elégedett a töltőszolgáltatók és autógyártók informatikai hátterével sem. A magyarországi töltőhelyzettel. Az IONITY oszlopok karbantartásával stb...

Nem ez volt az állításom. Ezt írtam:

Az autók kb készen vannak.

Kifejtve: 1 2

Meg is kaptam rá, hogy barokkos túlzás ;)

Másik állításom ez volt: 

Senki sem állította, hogy a villanyautó jelenleg mindenkinek megfelel. Azt mondjuk állítom, hogy előbb-utóbb szinte minden felhasználásra meg fog felelni.

Kifejtve: 1

Mindgyiket tartom. Jöhet a Fedák Sári :P

Az autók kb készen vannak.

Szépen körbetáncolod a témát. Hogy lehetnének készen, ha a legtöbb ember számára nem megfelelő a hatótáv, amit kínálnak? De bizony ... minden egyes új autójuk bejelentésénél központi téma a hatótáv, mert pontosan tudják, hogy adósságuk van azon a területen.

trey @ gépház

Nálam biztosan ott van az elején:

  • Ergyább minőség
  • Szarabb formavilág (mérnöki kompromisszumok)
  • Nehéz kasztni (elővetített futómű problémák, főleg a mi utainkon)
  • Hatótáv
  • Kicsi választék
  • Magas ár
  • Csúnya felnik
  • Gyérebb szerviz- és assistance-háttér
  • Kérdéses másodpiaci ár és kereslet
  • és újabban a gyártó által generált óriási értékvesztés (ez főleg a Tesla)

trey @ gépház

Számomra pl. a kicsi választék és a magas ár a két fontos paraméter, ami miatt halogattam eddig a vásárlást. A többi is létező probléma, de nem ezek tartottak vissza.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ebben nem kevés szubjektív elem van, de az tisztán látszik, hogy nem lehet leszűkíteni csak a hatótáv kérdésére.

Nálam benzines belingo vs elektromos berlingo:

- Ugyanaz a minőség

- Ugyanaz a kasztni - kompromisszum vagy 7 ülés a rövidebb verzióban vagy vonóhorog. (az XLnél nincs ilyen megkötés ha jól tudom)

- Benzin 1480kg, elektromos 1600kg (lemérve) 1680kg könyv szerint (abban lehet benne van egy 80kg-os sofőr)

- Hatótáv: Benzin 1111 km, elektromos 280km

- Sajnos 7 üléses MPV már ritka mint a fehér holló benzinesből is

- Ár: amikor vettem a benzines fuulra konfigolva kb 9m volt az elektromost 12.5m-ért hoztam el

- Ugyanolyanok a felnik

- Ugyanott szervizeltetem: most voltam a 40.000 kötelezőn, kicserélték a pollenszűrőt. (+fékhatást mértek meg ellenőriztek 1-2 dolgot)

- Másodpiaci árat nagyon nehéz megmondani ebben a helyzetben. Jelenleg többet ér mint amennyiért vettem annyira felment az ára.

- Tesla árcsökkenés nem érint. De teslásként sem aggódnék, hiszen amennyit vesztettem ez előző teslámon annyival olcsóbb a következő :-P

Ergyább minőség

MB EQS?

Szarabb formavilág (mérnöki kompromisszumok)

MB EQS

Nehéz kasztni (elővetített futómű problémák, főleg a mi utainkon)

Miért lenne? A 40t-ások ezen az úton járnak, és amúgy is Magyarország előre megy nem hátra!

Hatótáv

Heavy userként csak a paraszt PHEV-esekkel volt problémám, amikor parkolónak használták a töltőt. Napjaim 99.99%-ában egy napra elegendő nafta mindíg van benne, ha nincs, akkor van mindíg DC gyorstöltő. Tesla SW nagyon jó ilyen szempontból.

Kicsi választék

Ez a jövő. Apple látta meg elsőként, hogy a user nem tud választani, és néhány modelle kell lefedni a piacot. 

Magas ár

Na ez a valódi problémád! Ezeknek az autóknak nem átlagember zsebéhez vannak szabva.

Csúnya felnik

Ez sem igaz. Persze ez is zsebbenyúlós!

Gyérebb szerviz- és assistance-háttér

Nem igaz. Bármikor eléred az assistance-t. A Teslának online szervízidőpont foglalása van. Gondolom más gyártónak is. A BMW, MB stb. meglévő márkaszervízhálózata elérhető. A Tesla egy kis gyártó. ők most növekednek...

Kérdéses másodpiaci ár és kereslet

Nettó hülyeség! EV-t el lehet adni. Persze nem haverjózsinak mert neki nincs rá léje.

és újabban a gyártó által generált óriási értékvesztés (ez főleg a Tesla)

Van hova csökkenteni a költségeit, dolgoznak is rajta. A Tesla amikor árat csökkent, akkor mindíg valamit kivesz a csomagból. Nem ugyan azt kapod mint előtte drágábban. Persze volt arra is példa amikor árat emeltek, akkor viszont több szolgáltatás volt a csomagban. De ilyen az élet. Gondolom nem attól rettegsz, amikor hogy mi van ha EV-t veszek és csökken az ár, de a következő 30 évben ingyen tölthetem a világ bármely pontján...

Viszont itt trey azt allitja, hogy valaki azert nem vesz meg egy Tesla modelt, mert csak 201-gyel megy 230 helyett. Hat itt okkal rohognek az EV-sek. Gyakrolatilag senkit nem fog ez a Tesla vasarlasban megakadalyozni.

+1

Eleve nem ertem, ki kozlekedik 230-cal huzamosabb tavon. Vagy akar csak 201-gyel. Ja, van Nemetorszagban nehany szakasz, ahol megcsinalhatod, es? Probald meg itthon egyik masik autopalyan, es ket km alatt szetbaszodik az autod. En kenyelmesen berakom az ACC-t 145-re mivel az illegalis, igy termeszetesen csak 130-ra, es kesz.

Az eddigi jaszkari, ha jaszkari volt, miben valtozik attol, hogy jovoben egy auto mennyivel fog menni? :) Raadasul nem vagyok egy nagy szakerto autoversenyekben sem, de mi koze van a gyorsulasnak a vegsebesseghez? :) En ugy tudtam az 2 kulon dolog.

FYI: A max sebesseg csokkentese pedig a halk kerekek miatt kellett. Tehat eddigi stock Michelin Primacy MXM4 (W: max 270 km/h) -> Hankook Kinergy GT (H: max 209 km/h) re csereltek.

Ha rosszindulatu akarok lenni, akkor azt mondom, hogy koltsegoptimalizalas volt a cel. :) De model3 a nyiltan koltsegoptimalizasrol szolt.

Nem rosszindulat költésgoptimalizálást látni benne, ugyanis kifejezetten hirdetett célja a gyártónak az. Már sok éve kihirdetett és a befektetői tájékoztatók állandó témája, hogy az egész gyártási folyamat és az autók felépítése is az egyre hatékonyabb és olcsóbb legyen úgy, hogy közben még némely paraméterek javulnak is. És a költségcsökkentés egy része a fogyasztói árba is lecsorog idővel.

lehetne kerni hogy a EV fikazo (de csak a fikazoba) topikba kirakd az "[EV]" taget? (ala [pol])

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Szerkesztve: 2023. 09. 08., p – 18:52

Megtudtuk a topikból, hogy a Tesla nem baj, hogy 200-ban limitálta a max. sebességet, mert úgysem akart senki sem annyival menni.

Ez viszont felveti a nyomós kérdést, hogy akkor minek kellett limitálni ... A leggyengébb verziót.

Tippeket meg lehet tenni holnap délig. A legkevésbé vad tipp beküldői között egy éves HUP tagságot sorsolunk ki!

trey @ gépház