Sziasztok!
Egy regebbi ismeros keresett meg azzal, hogy irnek e neki egy nagyon egyszeru crm rendszert.
Meg osszeirja az igenyeit, de elmondasa szerint nincsenek nagyok. Ugyfeleket kezelne meg hozzajuk tartozo ugyeket. Azoknak statuszait, fajlokat csatolva stb. Kb alap tenyleg.
Meglatjuk mit ir ossze.
Elsonek kesz rendszerek kozott neznek korbe. Nem baj az se ha fizetos, viszont self hosted kellene.
Max ha nincs jo talalat, akkor max tenyleg lefejlesztem neki.
Tudnatok ajanlani valamit?
Koszi elore is.
- 1261 megtekintés
Hozzászólások
Ilyen? https://www.minicrm.hu/
UPDATE: Bocsánat, ez nem selfhosted....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi, velhetoen ilyesmi, de self hosted egyelore a cel. Meg errol nem beszeltem az emberrel, de szerintem nem akar cloudos helyre bemenni vele. Azert majd megkerdem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig megbízható stabil szolgáltatás, jól működő API-val. Annyira egyszerű, hogy még én is nulla ilyen tapasztalattal meg tudtam írni rá az ERP szinkront, :) csak jól meg kell válogatni, ki az Admin felhasználó, mert meglepetés érheti a fejlesztőt, ha csak úgy törölnek egy mezőt :D, viszont egy ügyesebb felhasználó nagyon jól testre tudja szabni.
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez annyira nem egyszerű, de egy megtekintést esetleg megér: SuiteCRM.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, kipróbáltam, dockerben feldobtam.
Hát, elsőre megnyerő volt, van benne minden, úgy éreztem jó lesz.
De esküszöm nem kattintgattam annyira sokat, de elsőnek a report save szált el újra és újra örökké tartó pörgésben.
Az oldalak rendszeresen kicsúsznak a képernyőrő laptopon, scrollbar nincs. Szeretném pl a my contracts-ot szerkeszteni, mi látszódjon, és nincs meg a felugró modal alja, kicsúszik a képernőről, nem látom az opciókat, nem tudok rámenteni.
Persze, free, opensource meg minden, de akkor is, ezt nem adhatom oda neki, mert rohamot kap tőle, hogy nem működik. Sajnos ez a termék így skip.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor dobozos legyen, vagy fontos, hogy összeírhassa az igényeit? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
osszeirja az igenyeit, es hatha van ra dobozos :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mi mindent szeretnétek kezelni, deha egyszerűbb a téma, valami ticketing rendszer, például Mantis nem jó neki?
Ügyfél akár közvetlenül emailben is beküldheti a igényét, problémáját. Az előrehaladásról pedig kapja a jelentést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyfeleket kezelne meg hozzajuk tartozo ugyeket. Azoknak statuszait, fajlokat csatolva stb. Kb alap tenyleg.
Ez nem inkább ticketing rendszer, pl. OTRS?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azoknak statuszait, fajlokat csatolva stb. Kb alap tenyleg.
Ez igy szokott lenni. Elég a legegyszerűbb,csak alap , nem kell semmi extra, név, cím, ez az, elég is, persze figyelje a státuszokat és jó lenne ha én elfelejteném, akkor hivja fel az ügyfelet és beszéljen velük, meg hát vágja össze a fát az udvarban stb......csak az alap kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez pont olyan, mikor kérik, hogy javasoljak nekik olcsó laptopot. Ja, nem kell semmi extra. Épp csak a gyerek akar majd játszani rajta. No persze nem az aknakeresőt, hanem valami konzolokat is megizzasztó fasságot. De tényleg semmi extra, a teszkógazdaságos laptopokat nézegetjük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Ezek a legveszélyesebb ügyfelek, á, nekik csak valami alap, egyszerű kell, nem nagyon az igényeik. Közben meg kiderül később, hogy a fenét nem, amit akarnak, az sokszor a legdrágább, legkomplexebb megoldás. Mindenkinek ugyanis a saját igénye tűnik triviálisnak, akkor is, ha nem az. Nem csak játéknál, laptopnál, ilyen CMS, CRM, egyéb vonatkozásban is, az ember nekiáll lefejleszteni az egyszerű valamit, aztán később még záporoznak az igények, hogy tudja ezt is, azt is, aztán azon kapja magát az ember, hogy egy SAP bonyolultságú rendszert fejlesztett le töredék áron, és jól ki lett használva.
Ahogy én a topiknyitó helyében csinálnám: először nekimennék egyszerű LibreOffice Base-ben, alap táblák meglegyenek, használgassa előbb abban, ez persze garantáltan nem lesz elég, de arra jó, hogy az igényeket teszteljük, mi az elképzelés, mit kell tudnia. Ha megvannak a pontosabb igények, akkor egyszerű webes formos frontend + MariaDB-vel csinálnám. A határ meg a csillagos ég, bármi ami CRM és készen van.
Van persze tényleg minimalista CRM is, készen, pl. ez a gites-json-CLI megoldás, de garantálom, hogy ettől az ismerős ki fog térni a hitéből. Pedig self hosted, minimalista, minden POSIX/unixlike rendszeren fut, de laikusnak emészthetetlen lesz. Magamnak is hasonlót írnék, csak SQLite alapon, konzolos megoldás, a fájlkezelést csak útvonalak letárolásával oldanám meg, nem magát a fájlt tárolnám az adatbázisban, és kézzel írogatnám a lekérdezéseket. Vagy még egyszerűbben: plain text file alapú flat adatbázis, rekordok külön sorban, címkékkel, fájlok eléréssi utakkal, azokat grep-pel lekérdezve, sort-tal rendezve, már kb. lyukkártya szint. Ettől spártaibb és egyszerűbb nincs, csak épp a normál usernek lesz használhatatlan.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha megvannak a pontosabb igények, akkor egyszerű webes formos frontend + MariaDB-vel csinálnám.
Egy CRM fejlesztésében nem ez a nagy kunszt, hanem a folyamatok és a logika az "egyszerű webes frontend" meg az SQL mögött.
Önmagában az, hogy be lehet írni adatokat egy táblázatba, meg onnan kiolvasni, az kb. értéktelen. Gyakorlatilag egy lebutított multiuser Excel. Csak hát olyan már van, úgy hívják, hogy Excel Online. :)
pl. ez a gites-json-CLI megoldás
A readme alapján ez nem megoldás, hanem egy hülyeség. Az nem CRM, hogy felveszel cégeket meg kontaktokat, az egy telefonkönyv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A readme alapján ez nem megoldás, hanem egy hülyeség. Az nem CRM, hogy felveszel cégeket meg kontaktokat, az egy telefonkönyv.
De megy vi-ból!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van :D Plusz ha akarod, be is lehet dobozolni, már ha tudsz kartonra nyomtatni. Akkor lesz belőle dobozos CRM. Viccen kívül a CRM nincs rendesen definiálva. Ha nagyon úgy nézzük, egy megjegyzésekkel kiegészített telefonkönyv is lehet az.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viccen kívül a CRM nincs rendesen definiálva. Ha nagyon úgy nézzük, egy megjegyzésekkel kiegészített telefonkönyv is lehet az.
Hát, ahhoz nagyon úgy kell nézni, mert rohadtul nem az. Az a telefonkönyv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A CRM nem a számlázás vevőtörzse. A nyilvántartáson kívül a fehasználó létre tud hozni benne eseményvezéret üzleti, marketing folyamatokat. Ezért szokták a tickett rendszer javasolni sokszor, de ez nem az. Pl a sugarcrm-ből egy kicsi részlet:
https://sugabyte.com/wp-content/uploads/2017/10/SugarCRM-Advanced-Workflow.png
Általában sokféle integráció , üzleti adatbankok, kampány"minták". Szóval minden jó, ami kell a gyanútlan vevő csesztetéséhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészen értem, hogy ezt miért nekem mondod :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja nem, csk beszúrtam bambán, ahogy szoktam. Feljebb kellett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak veszélyes ügyfelek, ez az ember nem az. Csak épp nem ért az informatikához. Nem is kell neki, ezért keres valakit aki megcsinálja neki.
Ő megérti, ha valami bonyolult, egyedi és az drága. Majd kiderül, megfelelő e neki a dobozos, olcsó.
Tapasztalataim szerint nem fillárbaxó.
Egyébként én sem ma kezdtem az ipart, nagyon jól tudom, hogy mikor és kinek lehet bevállalni valamit. A pénz se kenyérre kell, ha nem tetszik vagy ha hülye lenne az ember, akkor nem vállalom és ennyi.
Nem kell túlpörögni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy én a topiknyitó helyében csinálnám: először nekimennék egyszerű LibreOffice Base-ben, alap táblák meglegyenek, használgassa előbb abban, ez persze garantáltan nem lesz elég, de arra jó, hogy az igényeket teszteljük, mi az elképzelés, mit kell tudnia. Ha megvannak a pontosabb igények, akkor egyszerű webes formos frontend + MariaDB-vel csinálnám. A határ meg a csillagos ég, bármi ami CRM és készen van.
Ilyen szellemiségben a motoradmin az, amit használni szoktam: https://www.getmotoradmin.com/
DB szerkezetet összerakja az ember, ráülteti a motoradmint, a felületet egy kicsit testre kell szabni, és nagyságrendileg használható a DB. Szerintem egy alap CRM simán összerakható benne: riportokkal, dashboardokkal, formokkal.
Mivel a UI konfigja egy fájl, így könnyen kialakítható a fejlesztői-teszt-éles környezet és a deploy folyamat is.
Ha meg kellenek extra folyamatok, akkor azt külön alkalmazásban, de azonos DB háttérrel mellé lehet rakni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nem írta meg az ember a pontos igényeit, kb 2 héten belülre ígérte, így nincs is kicsúszva belőle. Akkor fog kiderülni, hogy mennyire egyszerű az egyszerű. Nincs itt semmi probléma, ha durvább igényei vannak, akkor ezt meg lehet vele beszélni, fel fogja fogni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az alap kell, igen... Aztán csak egy mezőt kell (még) felrakni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
suite crm +, a menuket testre szabhatod, leveszed ami nem kell, akár egy telefonszám, email nyilvántartás egysezrűségére butítható, mezőket adhatsz hozzá (studio), de ha akarod esményvezérelt logikát lehet építeni benne basztatós marketinghez.. A sugarcrm "forkja".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van magyar nyelv hozzá, a sok menu ne zavarjon, ki lehet kapcsolni és mondjuk marad az egyetlen contacts. A demo-ban nem látszik az admin menü.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked is köszi, feljebb írtam, hogy nincs minden rendben ezzel a cuccal. Ezt nem lehet így odaadni egy nem IT-s ügyfélnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elképesztően intuitiv: perfex crm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ERPNext + hozzá Frappedesk
És ha véletlenül több igénye lenne, akkor akár az egész cégét migrálhatja rá.
(Ellentétben a legtöbb "open-source" üzleti szoftverrel, itt tényleg minden az, GPL / AGPL licenc alatt főleg)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebbű' ekszel lesz! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aminek - mondjuk egy O365-n közösen használtnak - amúgy van is értelme mint "pilot projekt".
Használják egy pár hétig az alatt kialakulnak az adatszerkezetek, kiderülnek a használati minták, a használat mennyisége.
Tényekről lehet beszélgetni nem pedig érzésekről és véleményekről. És mint kézenfekvő DIY alternatíva mindig ott van az Excel, költség-haszon mentén lehet összemérni a megoldásokat.
Ha kiderül h pont elég amit az online excel ad akkor pedig készen is vagyunk.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt speciel kérte egyszer az egyik főnököm, hogy dobjam fel nekik tesztelgetni. Őszintén szólva iszonyúan bonyolultnak tartottam, persze informatikus vagyok, de akkor is ha én nem fogom fel mi merre, akkor egy egyszerűbb ügyfél se fogja.
De szóval, nekem nagyon nem tetszett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm mindenkinek a tippeket, megnézegetem őket amint tudom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni