Videó (16 perc):
Pár képernyőkép, ahol a bal alsó sarokból hajítjuk el a követ és a jobb felsőn át kell haladnia:
- sinexton blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
5:58-6:00 korul hogy tud a koved a bolygoktol tavolodva gyorsulni?
3:33-nal felfele hagyja el a teret a koved, de ha balra felfele dobod el alapbol, akkor a lenti bolygocsoportod ranezesre kozelebb vitt volna. Ha arra gyengen dobod, a lenti csoport magahoz szippantja, szoval akkor jobbra le megy ki a kepbol (vagy nekik utkozik), a ketto kozott valahol nem kellene lennie olyan atmenetnek, aminel pont a celt talalja el?
Itt az elso kepeden sem latom, mitol fordul meg a koved. Nem adod hozza folyton a kovedhez a kezdeti sebesseget, mint ha a kiindulo iranyba tarto raketa lenne?
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban, cikluson belül volt a kezdősebesség kezelése, nem kívül. Kösz az észrevételt. Javítottam.
Sajna extra kevés időből készül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye alapbol az eroket osszegzed, ezt osztod a ko tomegevel (lehet egysegnyi), kapod a gyorsulast, a gyorsulas * step_speed-bol lesz a sebessegvaltozas, a sebesseg * step_speed meg a poziciot valtoztatja. Valahogy igy menne a fizikai szimulacio.
A gravitacional nem a bolygo iranyaba valtoztatod a sebesseget, hanem valamelyik 45 fokos atloba (dx, dy-nal elojelet nezel, es nem iranyt, a videoban a 4856-4857. sor) Valami ilyesmi kene a helyere:
vecx += step_speed * force_gravity * dx / dist
vecy += step_speed * force_gravity * dy / dist
0-val osztasnal itt is trukkozhetsz.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben már javítottam és módosítottam a hozzászólást. Még az előzőt láttad.
Pár sorral lejjebb volt a kezdősebesség. Már ok. kösz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megjegyzem érdekességként, az opt algo stressz teszteléséhez bármilyen feltétel rendszer megfelel. Akár vonzás helyett taszítás. Neki a célt kell megoldani ezen feltételeken belül.
Van egy másik érdekes káosz konfig, amivel lehet hogy tesztelni fogom: Amikor kihelyezünk véletlen pontokat a lapra és minden pont egy másik véletlen módon választott pontot követ folyamatosan, és beindítjuk az animációt fix sebességű mozgással, akkor egy komplex dinamikát kapunk. És itt kellene meghatározni, hogy hova jusson el a kezdő pont. Például azzal, hogy hova helyezek további pontokat. Ez még több ismeretlen változó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt van pár kimenet a javítottal:
https://i.imgur.com/IWoS3Yx.png
https://i.imgur.com/e3H5urv.png
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár további kép módosított grav állandóval és beállítással:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit nehezített pálya sok bolygóval (megengedve a bolygók összeérését hogy ne tartson sokáig a scene generálása):
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egyet bedobok. További nehezített pálya, ahol a harmadikat nem tudja megoldani:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan N bolygo, hogy latvanyosan lecsokken a talalat szama vagy merteke? Pl a legkozelebbi elhaladas atlaga, ugyanarra a konfigra, aztan ha noveled N-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, van olyan konfig könnyedén, hogy nem tud megoldást találni, ha jól értem a kérdésedet. Pl ha a cél körbe van rakva bolygókkal. Ugye a fittness function az, hogy minél közelebb kerüljön.
A legközelebbi távolságokról nem csináltam statisztikát, hogy mekkora az átlaga és szórása, ahogy növelem N értékét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni