Black box általános optimalizálás demo

Az alábbi videóban bemutatom az optimalizáló eljárásom megoldás keresését egy két dimenziós szimulációban, ahol véletlen módon elhelyezett és nagyságú bolygók között elhajított követ kell célba juttatni, miközben a bolygók vonzása rángatja ide oda.

Komplex feladat megtalálni a jó megoldást.

Videó (16 perc):

https://youtu.be/P1y1sCNVFbk

Pár képernyőkép, ahol a bal alsó sarokból hajítjuk el a követ és a jobb felsőn át kell haladnia:

https://i.imgur.com/aeKOmYV.png

https://i.imgur.com/tXym613.png

https://i.imgur.com/3k9imeF.png

https://i.imgur.com/WX0B75M.png

https://i.imgur.com/UfCNlqq.png

https://i.imgur.com/B8p6ggV.png

Hozzászólások

5:58-6:00 korul hogy tud a koved a bolygoktol tavolodva gyorsulni?

3:33-nal felfele hagyja el a teret a koved, de ha balra felfele dobod el alapbol, akkor a lenti bolygocsoportod ranezesre kozelebb vitt volna. Ha arra gyengen dobod, a lenti csoport magahoz szippantja, szoval akkor jobbra le megy ki a kepbol (vagy nekik utkozik), a ketto kozott valahol nem kellene lennie olyan atmenetnek, aminel pont a celt talalja el?

Itt az elso kepeden sem latom, mitol fordul meg a koved. Nem adod hozza folyton a kovedhez a kezdeti sebesseget, mint ha a kiindulo iranyba tarto raketa lenne?

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Ugye alapbol az eroket osszegzed, ezt osztod a ko tomegevel (lehet egysegnyi), kapod a gyorsulast, a gyorsulas * step_speed-bol lesz a sebessegvaltozas, a sebesseg * step_speed meg a poziciot valtoztatja. Valahogy igy menne a fizikai szimulacio.

A gravitacional nem a bolygo iranyaba valtoztatod a sebesseget, hanem valamelyik 45 fokos atloba (dx, dy-nal elojelet nezel, es nem iranyt, a videoban a 4856-4857. sor) Valami ilyesmi kene a helyere:

vecx += step_speed * force_gravity * dx / dist
vecy += step_speed * force_gravity * dy / dist

0-val osztasnal itt is trukkozhetsz.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Megjegyzem érdekességként, az opt algo stressz teszteléséhez bármilyen feltétel rendszer megfelel. Akár vonzás helyett taszítás. Neki a célt kell megoldani ezen feltételeken belül.

Van egy másik érdekes káosz konfig, amivel lehet hogy tesztelni fogom: Amikor kihelyezünk véletlen pontokat a lapra és minden pont egy másik véletlen módon választott pontot követ folyamatosan, és beindítjuk az animációt fix sebességű mozgással, akkor egy komplex dinamikát kapunk. És itt kellene meghatározni, hogy hova jusson el a kezdő pont. Például azzal, hogy hova helyezek további pontokat. Ez még több ismeretlen változó.

Van olyan N bolygo, hogy latvanyosan lecsokken a talalat szama vagy merteke? Pl a legkozelebbi elhaladas atlaga, ugyanarra a konfigra, aztan ha noveled N-et.

Igen, van olyan konfig könnyedén, hogy nem tud megoldást találni, ha jól értem a kérdésedet. Pl ha a cél körbe van rakva bolygókkal. Ugye a fittness function az, hogy minél közelebb kerüljön.

A legközelebbi távolságokról nem csináltam statisztikát, hogy mekkora az átlaga és szórása, ahogy növelem N értékét.