elektromos auto tolto a garazsba

ha mar uj lakas (majd bloggolok rola, csak arrol nem egy mondatot akarok irni, hanem hosszabban, mert kacifantos volt a tortenet), akkor utananeztem a tolto rendelesenek. 2018-ban mar kiepitettek a load management systemet (a falon megy vegig a kabel, nem tudom, mi a hivatalos neve), es most meg is kaptam az elektromos muvek oldalara az ingatlan kodjat, szoval meg tudom nezni a konkret ajanlatot.

de nezzuk mi es mennyibe kerul itt a hanyatlo nyugaton!

havi dij: 15 CHF (ebben benne van 0-24 a helpdesk, illetve hogy ha szar a tolto, cserelik)

fomusoridoben (h-p reggel 7 es este 8, illetve szombat reggel 7 es delutan 1 kozott): 0.1849 CHF / kWh
minden mas idoben: 0.1386 CHF/kWh

1xi kiepitesi dij: ~4500 CHF amihez ez a tolto jar

10 munkanap alatt epitik ki. most megyunk nyaralni, ugyhogy aug vegen nyomok ra a megrendelesre (addig ugysem vagyunk svajcban). majd ha ki lesz epitve, lesz blog post #2 :)

Hozzászólások

Irigylésre méltó! Kíváncsi leszek, hogy a rezsikommandónak sikerül-e az e-auto tulajdonlást figyelembe venni és hogy ha nem, akkor mi lesz a végső szám. Worst case esetén 2-3x áron tölthetünk majd mint a szegény svájci rokonok.

Azert azt ne felejtsuk el, hogy svajcban nagyszamu vizeromu van, ami relative olcso energiatermeles. Tudod, mint amilyen Bos-Nagymarosnal is lehetett volna magyar oldalon, ha az akkori sotetzoldek nem okoskodnak bele abba, amirol fingjuk sincs...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Electricity is mainly generated by hydropower (59.9%), nuclear power (33.5%) and conventional thermal power plants (2.3%, non-renewable).

forras: https://www.eda.admin.ch/aboutswitzerland/en/home/wirtschaft/energie/en…

itt van real time map minden orszagra, ez itt svajc: https://app.electricitymaps.com/zone/CH

Időközben tudjuk, hogy nem vette figyelembe a rezsikommandó a kérdést, illetve ellentétben azzal amit Gulyás úr mondott, azt sem vették figyelembe, hogy ha valaki nem gázzal fűt.

A probléma lényege a következő. A fókuszban lévő energiahordozók közül, háromféle költsége van egy háztartásnak:

  • Üzemanyag
  • Gáz
  • Áram

Aki gáz helyett árammal fűt, az nulla százalékban részesül a gáz támogatásból, ellenben közel dupláját fogja fizetni a fűtés után. Ez a többletköltség a vegyes használóknál nem jelentkezik. Ugyanezen logika mentén, aki e-autózik, az nem költi az üzemanyag kedvezmény kvótát, ellenben dupla áron autózik. Ezek olyan aránytalanságok, amikre lehetett volna megoldást találni.

A dolognak diszkrét bája, hogy a környezetbarátabb autózásba és részben a modern, hatékonyabb fűtési rendszer használókba sikerült ezzel belerúgni. A kompetencia hiányában mondjuk meglepetés az nincs, bekönyveljük a többi mellé.

ellenben dupla áron autózik

Ez mondjuk egyáltalán nem baj, sőt. Már rég el kellett volna törölni az ársapkát is és erővel kéne rávenni az autósokat, hogy minél nagyobb arányban, minél hosszabb időre letegyék azt. Az autózás se nem létszükséglet, se nem alapjog (ahogy Gyuszk is írta). 

Azert 4500 CHF eleg huzosnak tunik egy "okoskonnektor" kiepitesere.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Elnézést, ha nem volt egyértelmű! Azt akartam mondani, hogy az én autóhasználati szokásaim mellett én annak a kibaszottul drága (és szerintem PHEV mellé tök felesleges) csatlakozónak az árából 11 évig tankolok az autómba.

Ezt szerettem volna mondani.

trey @ gépház

nem ismerek olyan munkahelyet, ahol ingyen lehetne tolteni (nalunk sem), ugyanis beren kivuli juttatasnak szamit, amit vezetnie kene a cegeknek, hogy leadozhassanak belole.

4 ora egy lidl/aldi/etc tolto, ezt kossz, de nem varom ki a parkoloban. ~35-50km-t tudok vele menni (terepfuggo), ez fedezi a napi szuksegleteimet hetkozben.

"havi dij: 15 CHF (ebben benne van 0-24 a helpdesk, illetve hogy ha szar a tolto, cserelik)"

Talált pénz  nekik. Tippre egy ilyen töltő max 1000 chf. Egy dolgot tud(hat):  kommunikál az autóval és szabályozza  max töltést.

Saját házban, az óra utáni hálózathoz sem nyúlhatsz Svájcban? Durva. Nem mondom, ki lehet bírni, nyilván még egy konnektor bekötéséért vagy egy lámpa fölszereléséért nem visznek el (ilyeneknél azért nem szívesen várnék rá, amíg egy szaki ki méltóztatna jönni), és esetleg Svájc egyéb előnyei kiegyenlítik... Nem elsősorban azért szeretek magamnak szerelni dolgokat, mert olcsóbb, hanem mert hamarabb megvan, tudom, mi van benne, tudok figyelni, hogy ne csináljak koszt, stb.

van, amihez hozzanyulhatsz, van, amihez nem. amennyire latom, 230V, egy fazisig az ember is hozzanyulhat (biztos van valami amper szabalyozas is) - az autotolto tipikusan 3 fazis, szoval kiesik ebbol a korbol. lampakat nyilvan szerelhetsz egyedul is, meg kapcsolokat.

nekem az a tapasztalatom, hogy nem sokat kell a szakikra varni: a festesre kertunk ajanlatokat egy oldalon, ahol a cegek adnak ajanlatot a kiirasra, es 2 nap alatt lett kb 20 ajanlatunk; a parkettara ugyanennyi ido alatt 7.

koszt nem csinalnak, es technikai specifikacio is van mindenhez - az elektromos halozati rajzot is frissiteni illik egy-egy munka utan, ugyanis ezt X evente felul kell vizsgaltatni (vagy amikor tulajdonost cserel az ingatlan)

Azért Svájcban sem minden szuper-hiper. Autópályamatrica csak éves vásárolható, mindegy mennyi időre tartózkodsz az országban és 40 CHF. Valamelyik skandináv országban a külföldieknek nem kell útadót fizetni, ezzel is serkentik a turizmust.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Hidd el nem ez fogja visszafogni a svajci turizmust, 3 doner ara. Ha ezen akarcsak a szemoldokod is megemeled, akkor nem erdemes belepni az orszagba.

Mondhattal volna sok mas svajci hulyeseget az autopalyajukkal kapcsolatban, peldaul ha este 10 utan erkezel az orszagba, akkor sok szerencset hozza, hogy talalj egy helyet ahol meg tudsz venni matricat (igen, az autopalya melletti benzinkut is zarva van), vagy hogy ragasztgatni kell a szelvedore...

A legkisebb autohoz kotheto koltseg svajcban ez amiert egy evig autozhatsz rajta. A Coop-ban egy uzsonna ara. (Tej, kenyer, felvagott, joghurt, gyumolcs)
A minosegerol nem szoltal (kb mint egy versenypalya) nagyon keves uthiba van es azt is rogton javitjak.

Max turistaknak szivas ez valoban 4x annyi mint egy ausztria palyamatrica. Viszont ha osztrakokon atmegyek mert latogatoban vagyok sokszor atcsuszok a 10 napon es egybol mar 20 EUR ( evente kb 2x jarok mo-n ) pont annyit fizetek autopalya dijra mint itthon egesz evben.

40 CHF jelenleg 16.011 forint a G szerint, kerekítsünk 16k-ra.

Itthon az éves pályamatrica 46.850 huf.

Wikipedia szerint [1] ezért itthon 1481 km-nyi autópályát vehetsz igénybe, Svájcban 1544-et. Vagyis a drága Svájcban az egy kilométerre eső autópálya éves díj 10.3 forint, itthon 31.6. Az a fránya hanyatló nyugat a megfizethetetlen áraival, phuj :(

[1]: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_road_network_size (bár itt Mo-ra 2018-as adatok vannak, azóta elvileg van ~300 km plusz, ha jól látom, úgy meg már csak két és feles a különbség...

(rejtett subscribe)

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Lehet hogy hülyeség, de látván a sok nehézkesen eloltható akkutűz videót én nem merném tölteni a villanyautót garázsban.

Legalábbis ha a garázs a ház része és nem külön épület.

"Everything fails, all the time."