havi dij: 15 CHF (ebben benne van 0-24 a helpdesk, illetve hogy ha szar a tolto, cserelik)
fomusoridoben (h-p reggel 7 es este 8, illetve szombat reggel 7 es delutan 1 kozott): 0.1849 CHF / kWh
minden mas idoben: 0.1386 CHF/kWh
1xi kiepitesi dij: ~4500 CHF amihez ez a tolto jar
10 munkanap alatt epitik ki. most megyunk nyaralni, ugyhogy aug vegen nyomok ra a megrendelesre (addig ugysem vagyunk svajcban). majd ha ki lesz epitve, lesz blog post #2 :)
- NagyZ blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 832 megtekintés
Hozzászólások
Irigylésre méltó! Kíváncsi leszek, hogy a rezsikommandónak sikerül-e az e-auto tulajdonlást figyelembe venni és hogy ha nem, akkor mi lesz a végső szám. Worst case esetén 2-3x áron tölthetünk majd mint a szegény svájci rokonok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugyanitt "e-auto tolto csati to 230V konverter" kabel elado! :DD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert azt ne felejtsuk el, hogy svajcban nagyszamu vizeromu van, ami relative olcso energiatermeles. Tudod, mint amilyen Bos-Nagymarosnal is lehetett volna magyar oldalon, ha az akkori sotetzoldek nem okoskodnak bele abba, amirol fingjuk sincs...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
épp azt akartam kérdezni mi ott az energiamix, mennyire függenek gáztól.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Electricity is mainly generated by hydropower (59.9%), nuclear power (33.5%) and conventional thermal power plants (2.3%, non-renewable).
forras: https://www.eda.admin.ch/aboutswitzerland/en/home/wirtschaft/energie/en…
itt van real time map minden orszagra, ez itt svajc: https://app.electricitymaps.com/zone/CH
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönet a térképért.
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol
Sose fulld trollba a kretént.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs mit, en is nagyon erdekesnek talalom :-) vicces amugy, a Sun-nal egyutt dolgoztam meg anno azzal a sraccal aki ezt a ceget vezeti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a rezsikommandónak sikerül-e az e-auto tulajdonlást figyelembe venni
Miért kéne figyelembe vennie?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem se kéne. Az is ugyanolyan energia. Az autózás nem emberi jog, vagy valami ilyesmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Időközben tudjuk, hogy nem vette figyelembe a rezsikommandó a kérdést, illetve ellentétben azzal amit Gulyás úr mondott, azt sem vették figyelembe, hogy ha valaki nem gázzal fűt.
A probléma lényege a következő. A fókuszban lévő energiahordozók közül, háromféle költsége van egy háztartásnak:
- Üzemanyag
- Gáz
- Áram
Aki gáz helyett árammal fűt, az nulla százalékban részesül a gáz támogatásból, ellenben közel dupláját fogja fizetni a fűtés után. Ez a többletköltség a vegyes használóknál nem jelentkezik. Ugyanezen logika mentén, aki e-autózik, az nem költi az üzemanyag kedvezmény kvótát, ellenben dupla áron autózik. Ezek olyan aránytalanságok, amikre lehetett volna megoldást találni.
A dolognak diszkrét bája, hogy a környezetbarátabb autózásba és részben a modern, hatékonyabb fűtési rendszer használókba sikerült ezzel belerúgni. A kompetencia hiányában mondjuk meglepetés az nincs, bekönyveljük a többi mellé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ellenben dupla áron autózik
Ez mondjuk egyáltalán nem baj, sőt. Már rég el kellett volna törölni az ársapkát is és erővel kéne rávenni az autósokat, hogy minél nagyobb arányban, minél hosszabb időre letegyék azt. Az autózás se nem létszükséglet, se nem alapjog (ahogy Gyuszk is írta).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És aki nem autózik, és gázt sem használ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert 4500 CHF eleg huzosnak tunik egy "okoskonnektor" kiepitesere.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a havi 15 chf? :P Igazi genyaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt a reszet meg ertem, az ugymond alapdij, meg szolgaltatasok is vannak mogotte. A 4500 CHF csak akkor allja meg a helyet, ha van hozza halozatkiepites + esetleges meroora csere is.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt mar ingyen megcsinaltak, ahogy irtam, evekkel ezelott. az arban a teljes elektromos resz benne van, nekem nem kell semmivel foglalkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkkor vegulis nem veszelyes, tekintve, hogy ott nemcsak az arazasok, de a berezesek is maskent neznek ki (nem IT -bol indulok ki, hanem altalanossagban) - FIXME.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem lakasar/koltseget kell nezni. 1.8 millio forint / atlagar nem tudom, 150 millio egy jobb lakasra otthon = 1.2%. a svajci ingatlanpiacra nezve ezt ez ennel joval kevesebb. minusz adokedvezmeny, minusz allami tamogatas, etc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Picsa pénz!
11 évig tankolok csak belőle :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4500 CHF / 2.4 CHF/L = 1875 liter benzin. legyen a fogyasztasod 5L/100, az 37500 km / 11 ev = 3409km/ev.
mi kb havi 1500-2000 km-t megyunk az autoval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1 éves az autóm. Jelenleg nincs 5 ezer kilométer benne. Majdnem jól számoltál.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en azokbol a szamokbol dolgoztam, amik adottak voltak a leirasodbol. tehat en biztos, hogy jol szamoltam. ergo csak az input lehet rossz amit adtal, de az biztos, hogy nem az en szamolasom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki meg funyiroba tankol az 100 evig.
Mit akartal mondani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézést, ha nem volt egyértelmű! Azt akartam mondani, hogy az én autóhasználati szokásaim mellett én annak a kibaszottul drága (és szerintem PHEV mellé tök felesleges) csatlakozónak az árából 11 évig tankolok az autómba.
Ezt szerettem volna mondani.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mar leirtam, hogy naponta pont ennyit megyek kb (40km), tehat tokeletes az, hogy este felrakom tolteni, reggel meg ott van 100%-ban. az, hogy megeri-e, az irrelevans: arammal szeretnek menni, arammal megyek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt milyen árral számoltad piaci vagy hatósági?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt minden dragabb, mint otthon, cserebe leirhatom az adombol, es van ra allami tamogatas is - ez mind csokkenti az igazi koltsegeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt a picsa akkut, ami abban a PHEV-ben van, töltsd fel az ingyenes Aldi töltőnél vagy a munkahelyeden (nem mondod, hogy ott még nincs, már nálunk is van :D több is) és megmarad egy valag pénzed.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ismerek olyan munkahelyet, ahol ingyen lehetne tolteni (nalunk sem), ugyanis beren kivuli juttatasnak szamit, amit vezetnie kene a cegeknek, hogy leadozhassanak belole.
4 ora egy lidl/aldi/etc tolto, ezt kossz, de nem varom ki a parkoloban. ~35-50km-t tudok vele menni (terepfuggo), ez fedezi a napi szuksegleteimet hetkozben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, kíváncsi leszek, hogy nálunk hogyan lesz szabályozva. Ingyenes lesz vagy béren kívüli. Mivel nincs rajtuk óra, nem tudom, hogy tudnák mérni.
Kiderül hamarost, most szerelték fel, lassan élesbe állítják.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalunk ez meg nincs nagyon szabalyozva, kb mintha a sajat telefonodat toltened a munkahelyeden. Szoval minden egyeb korlatozas/elszamolas stb a cegettol fugg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy értettem, hogy a cég hogyan fogja szabályozni a kérdést.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hú bmg ilyen piacgazdaságról csak álmodom itthon. Leírhatod a beruházásaidat az adóból, szabályozva van töltés és mégis megy. Igaz az amit az elnök úr mondott? Hogy fázni fogtok ezen a télen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de nincs soralatet meretu adobevallasunk! a legutolso a tozsde miatt ~80 oldal volt... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy normalisabb auto feleves torlesztoje. Vagy ha ugy tetszik 40-50 teletank benzin ara. Bizonyos elektromos autokba tobb, mint 5x ennyibe kerul az aksicsere.
"Uj autot maganak megengedni tudo emberek" szemmertekevel nem nagy penz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak fenyeben, hogy egy mosogep racsatlakoztatasa a mar kiepitett kiallasra(tehat mar van csap) 6-700 CHF kifejezetten olcsonak tunik. Egy spotlampa a mennyezetre 1500 CHF…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"havi dij: 15 CHF (ebben benne van 0-24 a helpdesk, illetve hogy ha szar a tolto, cserelik)"
Talált pénz nekik. Tippre egy ilyen töltő max 1000 chf. Egy dolgot tud(hat): kommunikál az autóval és szabályozza max töltést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1600 CHF kb ez a tolto.
osszehasonlitas keppen egy elektromos toltovel ellatott autobeallo kb 220-240 CHF/ho amire rajon meg a toltes 0.22 CHF/kWh korul. ez az, amivel ossze kell hasonlitani, nem a mindenfele ganyolt megoldasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha saját házban laksz, felszerelheted magadnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem nyulhatsz az elektromos halozathoz szoval hivnod kell villanyaszt (hacsak nem vagy az, es akkor certifiednak kell lenned), ez attol fuggoen hogy pontosan mit szeretnel es mi van ott mar keszen valahol 500 es 2k CHF kozott mozog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját házban, az óra utáni hálózathoz sem nyúlhatsz Svájcban? Durva. Nem mondom, ki lehet bírni, nyilván még egy konnektor bekötéséért vagy egy lámpa fölszereléséért nem visznek el (ilyeneknél azért nem szívesen várnék rá, amíg egy szaki ki méltóztatna jönni), és esetleg Svájc egyéb előnyei kiegyenlítik... Nem elsősorban azért szeretek magamnak szerelni dolgokat, mert olcsóbb, hanem mert hamarabb megvan, tudom, mi van benne, tudok figyelni, hogy ne csináljak koszt, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom ott is tudod, hogy mi van benne (az, amit a szabvány előír, mi más lenne?), és ők sem csinálnak koszt, miért csinálnának feleslegesen, nekik kell feltakarítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van, amihez hozzanyulhatsz, van, amihez nem. amennyire latom, 230V, egy fazisig az ember is hozzanyulhat (biztos van valami amper szabalyozas is) - az autotolto tipikusan 3 fazis, szoval kiesik ebbol a korbol. lampakat nyilvan szerelhetsz egyedul is, meg kapcsolokat.
nekem az a tapasztalatom, hogy nem sokat kell a szakikra varni: a festesre kertunk ajanlatokat egy oldalon, ahol a cegek adnak ajanlatot a kiirasra, es 2 nap alatt lett kb 20 ajanlatunk; a parkettara ugyanennyi ido alatt 7.
koszt nem csinalnak, es technikai specifikacio is van mindenhez - az elektromos halozati rajzot is frissiteni illik egy-egy munka utan, ugyanis ezt X evente felul kell vizsgaltatni (vagy amikor tulajdonost cserel az ingatlan)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért Svájcban sem minden szuper-hiper. Autópályamatrica csak éves vásárolható, mindegy mennyi időre tartózkodsz az országban és 40 CHF. Valamelyik skandináv országban a külföldieknek nem kell útadót fizetni, ezzel is serkentik a turizmust.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem igazan ertem mi a gond ezzel, ennel olcsobb autopalyat nem ismerek nagyon a vilagon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németország...
A gond nem az, hogy fizetni kell, hanem az, hogy csak éves kapható. Egyszeri tranzit nincs.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, a nemeteket elfelejtem mindig:D teny, ott 0.
40 CHF nem hiszem, hogy odaver barkinek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
átutazni drágább mint egy osztrák heti, de ha Magyarországon ennyi lenne az éves, mindenki azt venné.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Más különbség is van: https://www.youtube.com/watch?v=KO7MgNuFgQA
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat igen itt szigoru 120 van :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarnak csóró turistákat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd el nem ez fogja visszafogni a svajci turizmust, 3 doner ara. Ha ezen akarcsak a szemoldokod is megemeled, akkor nem erdemes belepni az orszagba.
Mondhattal volna sok mas svajci hulyeseget az autopalyajukkal kapcsolatban, peldaul ha este 10 utan erkezel az orszagba, akkor sok szerencset hozza, hogy talalj egy helyet ahol meg tudsz venni matricat (igen, az autopalya melletti benzinkut is zarva van), vagy hogy ragasztgatni kell a szelvedore...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ugyanannyi pénzért itt Németországban 6-7 dönert eszek eszek meg.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legkisebb autohoz kotheto koltseg svajcban ez amiert egy evig autozhatsz rajta. A Coop-ban egy uzsonna ara. (Tej, kenyer, felvagott, joghurt, gyumolcs)
A minosegerol nem szoltal (kb mint egy versenypalya) nagyon keves uthiba van es azt is rogton javitjak.
Max turistaknak szivas ez valoban 4x annyi mint egy ausztria palyamatrica. Viszont ha osztrakokon atmegyek mert latogatoban vagyok sokszor atcsuszok a 10 napon es egybol mar 20 EUR ( evente kb 2x jarok mo-n ) pont annyit fizetek autopalya dijra mint itthon egesz evben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4 ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, nekem is kb 4 havi lizingdij ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
40 CHF jelenleg 16.011 forint a G szerint, kerekítsünk 16k-ra.
Itthon az éves pályamatrica 46.850 huf.
Wikipedia szerint [1] ezért itthon 1481 km-nyi autópályát vehetsz igénybe, Svájcban 1544-et. Vagyis a drága Svájcban az egy kilométerre eső autópálya éves díj 10.3 forint, itthon 31.6. Az a fránya hanyatló nyugat a megfizethetetlen áraival, phuj :(
[1]: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_road_network_size (bár itt Mo-ra 2018-as adatok vannak, azóta elvileg van ~300 km plusz, ha jól látom, úgy meg már csak két és feles a különbség...
(rejtett subscribe)
BlackY
"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy hülyeség, de látván a sok nehézkesen eloltható akkutűz videót én nem merném tölteni a villanyautót garázsban.
Legalábbis ha a garázs a ház része és nem külön épület.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármilyen tevékenységre találsz elrettentő videót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szomszed is alattunk all eppen a melygarazsban (szellozo a kertben van nalunk) Ha valami nagy gebasz lenne, a medencebol kb 7 m3 vizet tudnek raengedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni