Mobilszám hordozása VoIP szolgáltatóhoz

Fórumok

Nos, a cél az lenne, hogy néhány mobilszámot egy VoIP trönkbe tenni, anélkül, hogy a telefonszám megváltozna. Főleg céges, support telefonszámok, amiket partnereknek adtunk ki és főleg a Yettelnél, flottában.

A kérdés pedig az, hogy van-e olyan magyar nomadikus VoIP szolgáltató, aki meg tudja csinálni a számhordozás procedúráját mobiltelefon-számra?

Esetleg csinált-e már valaki ilyet?

Hozzászólások

mobil telefonszámot mobil szolgáltatók között lehet hordozni - nomadikus "körzetbe" nem.
Úgy tudod voip trunk-be tenni, hogy a szolgáltatótól kérsz SIP Trunk-öt, és oda be tudod hordozni. Yettel-nél speciel van erre mód, nyilván bizonyos volumen esetén, ahol X>50-100e/hó

A számhordozás == szolgáltató váltás.

Ezt meg PBX-nek hívják, ami lehet virtuális is.

VoIP GSM adapter, illetve már valszin újabb neve van. 1-2 SIM kártyás egész értelmes áron megy, és ha van VoIP központ, abba a kimenőket is rá tudjátok valszin kötni.

azért ha egy cég több SIM kártyát tenne az adapterbe, akkor ott jobb megoldás a SIP trunk. Telenor (Yettel) esetén pl IPSec linken megy 10-20 csatorna kapacitással, tisztább, szárazabb érzés :-)
Nem utolsó sorban a szolgáltatónak is jobban megéri nem a "levegőt terhelni" ezzel...

szerintem, ha "csak" 10 előfizetésed van, akkor semennyiért...
anno tizenhúsz évvel ezelőtt még Nx2mbps bérelt vonalon adták ISDN30 interface-n a "Pannon Hid" nevű szolgáltatást,
akkor még csak olyan vállalatoknak, akinek sokszáz előfizetése volt. Kisebbeket finom elutasították.
Jópár éve elérhető ennek a szolgáltatásnak az utódja publikus internetet át IPSec tunnelbe ágyazva, hasonló percdíjjal (nem flat!)
mint a céges SIMek díjazása, 30-50e/hó (lebeszélhető) alapdíjjal.
Ez műszakilag mindenképpen jobb, mint 10-20 csatornás GSM adaptert vásárolni, megkockáztatom, hogy anyagilag is (persze nem a 100USD műanyag
govoip típusú vacakkal szembeállítva).

Tehát a lényeg: a célcsoport olyan cég, ahol van sokszáz előfizetés, és emellé szeretnék illeszteni a központot - pl azért, hogy (díjmentesen) kikapcsoljanak hívásokat mobilra.

Ahol mi implementáltunk ilyet, ott az volt a terv, hogy a pultban dolgozó (eladó)kollégák zsebéből kikerüljön a mobiltelefon, és ezáltal mérhető legyen a hívások mennyisége. (uis a pultban dolgozó kolléga feladata elsődlegesen nem a telefonálás - ha ezzel sok időt tölt, akkor át kell szervezni a rendszert)

Utoljára ~5 éve intéztem ilyet, én is a Telenor (Yettel)-nál. Ha jól rémlik, a 30 párhuzamos beszédcsatornát 100-as számmezővel adták 40-50e/hó környékén (lebeszélhetően, de a céges mobilflotta felé díjmentesen - megjegyzem, jelenleg a Telekom ezért is elkér 3Ft/percet :( )

Az alap az IPsec megoldás, de én átkértem tőlük VH-ban direkt optikán, azt is simán megoldották. Ja, nem voltunk _annyira_ nagy cég, ~130 SIM.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"