Nem mindig, fogom tudni használni, ma például autóval kell mennem, de holnap a suliból a színházba már busszal megyek a délutáni előadásra. A parkolás díja, majdnem annyi lenne, mint amennyit az előadásért kapok.... Vagy ha a kisfiam viszem úszni, az uszodánál lévő parkolókban heti két parkolás díja az éves buszbérletem ára. És akkor nem számoltam a benzin/amortizációs stb költségeket.
Szóval gyakrabban fogok idén buszra szállni, és ez egy követendő jó példa lehet más önkormányzatok számára is.
- zslaszlo blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 637 megtekintés
Hozzászólások
Így van. Kíváncsi leszek, hogy az egriek mennyire élnek majd a lehetőséggel. Most már nem lehet arra hivatkozni, hogy drága a bérlet, azért nem teszi le az autót.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is kíváncsi leszek. Gyakorlatilag az élhetetlenségig zsúfolt volt a belváros. Ha dolgom volt, egy kilométerrel arrébb parkoltam egy nyilvános parkolóban és onnan sétáltam be a belvárosba. Innentől ezt már busszal tehetem meg. Sokkal gyorsabb és kényelmesebb lesz. Én biztosan ki fogom használni... De én is nagyon kíváncsi vagyok kisebb lesz-e az autóforgalom.
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel együtt az autóforgalmat is korlátozni kellett volna.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is igaz, hogy én szerencsés vagyok abból a szempontból, hogy rengeteg buszjárat áll meg az otthonunk környékén így van bőven választék, gyakorlatilag 10 percenként mennek buszok. De aki nem olyan jól ellátott területén él a városnak annak kompromisszumos lehet.
Az autóforgalom korlátozására pedig nagy +1.
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A klímáért és környezetvédelemért kompromisszumokat kell hozni. Sajnos vissza kell venni a kényelemből.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hódmezővásárhelyen konkretan ingyenes a buszkozlekedes varoskartyaval, megsem hasznalja a kutya sem. Nem ertunk meg erre szerintem meg...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy annyira rossz, hogy ingyen se kell. Azért a tömegközlekedés (úgy általában véve) elég sok embert elriasztott a színvonalával az elmúlt 30+ évben. Én pl. ingyen se ülnék BKV-ra, és nem sznobságból.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem igazan illeszkedik az utasigenyekhez valoban, es azert -mivel Magyarorszag masodik legnagyobb teruletu telepulese- vannak tavolsagok. De ettol fuggetlenul sokan hasznalhatnak...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ácsi, legnagyobb közigazgatási terület <> legnagyobb területű település.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es a hozza tartozo kulteruletei telepulesreszeken (van vagy 6) kell(ene) szolgaltatni :)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyjából 15 éve élek Budapesten kisebb megszakításokkal, rengeteget fejlődött a tömegközlekedés azóta. A rossz állapotú járműparkot lecserélték, a vonalhálózatot fejlesztették, automatákat helyeztek ki, valós idejű utastájékoztató és utazástervező rendszert fejlesztettek, miközben a jegyárak alíg emelkedtek. Egy dolgon nem lehet változtatni, ez pedig az utazóközönség, sajnos az nem változott. Én ritkán találkozom negatív esetekkel, de gondolom ez nagyban függ attól, ki melyik vonalakon utazik rendszeresen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig emlékszem még arra, hogy BKV-val utaztál, és igazából ahhoz az időhöz képest nem lett rosszabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem de, sznobságból. Mitől rossz? A csövesek szagát én sem bírom, de ezen kívül?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nem olyan vészes a helyzet. Mondjuk tudom az már mindennek a csúcsa lenne, ha csinálnának egy applikációt is a menetrendnek. Most kiadtak egy 155 oldalas pdf-et, ami tartalmazza az új menetrendet. Mert új menetrend is van. Ez nem túl felhasználóbarát... Néztem reggel a buszmegállókban az emberek fényképezik a menetrendet a telefonjukkal. Azért 2022-ben biztosan van erre jobb megoldás is.
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak egy GTFS filet kellene publikálni és felvenni a nagyobb térképszolgáltatókhoz, máris lenne mobilos utazástervezés.
Szülővárosomban nemrég alakult egy új közlekedési vállalat új vonalhálózattal és buszparkkal, felajánlottam nekik, hogy ha csak technikai akadálya van én vállalom, hogy megcsinálom. Sajnos nem éltek vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És megcsinálták. Néhány héten belül elérhető lesz applikációban is. Szuper!
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
menetrend.app --> felkerült Eger tömegközlekedése is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt átszoktatni az embereket évekig is eltart, másrészt ezt a másik oldalról is meg kell támogatni: nehezíteni az autóval való közlekedést. Kevesebb parkoló, drágább parkolási díj, ilyesmik.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevesebb parkoló, drágább parkolási díj, ilyesmik.
Megtortent nalunk is. Eredmenye semmi.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Működik ez, de tényleg lassan, és néha elég erősen meg kell nyomni.
Legalábbis nem tudok olyan városról, ahol megpróbálták így lenyomni az autós közlekedést, és hosszú távon nem sikerült.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kevesebb parkoló, illetve a szabálytalanul parkolók büntetése rendben van, de a drágább parkolás eredménye csak az lesz, hogy a gazdagabbaknak lehet városban autózni, a szegényebbeknek meg nem.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de nagyon más markáns megoldás szerintem nincs. (meg valójában a szabálytalanul parkolóknak adott pénzbüntetés is így működik, csak kicsit más paraméterekkel)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szülővárosomban egy időben az volt a rendszer, hogy a frekventáltabb helyeken csak adott ideig lehetett parkolni (pl. 1h), és ezt nem lehetett parkolódíjjal meghosszabbítani. Azt nem tudom, hogy ez mennyire lenne hatékony, mindenesetre nem tudok róla, hogy ezt valaha is betartatták, így idővel eltörölték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyesmit meg lehet csinálni olyan országban, ahol erős a szabálytisztelet. Az NDK-ban ez volt a rendszer, ha ilyen helyen ált meg valaki, akkor elővett egy kis műanyag órát, beállította a mutatót a megállás időpontjára, így lehetett látni, hogy mikortól kezdett várakozni. Időre vissza kellett érni. Nem tudom, hogy az egyesülés után is megmaradt-e ez a rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha szeretnél nosztalgiázni, akkor Mátrafüreden a Béke utca ilyen. Évente többször is megfordulok arra, így a kesztyűtartóban nekem is ott figyel egy ilyen "óra" (150-200 forint szinte bármelyik írószerboltban). De abban igazad van, hogy erős szabálytisztelet kell hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevesbe egzotikus pelda Budapesten az Ordogarok utca, a huvosvolgyi vegallomas mellett. link
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a drágább parkolás eredménye csak az lesz, hogy a gazdagabbaknak lehet városban autózni, a szegényebbeknek meg nem
Ez kb az összes lehetséges intézkedésre igaz, legfeljebb az a kérdés, hogy hol lesz a szegény és gazdag közti határ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem igaz, mert például letöltendő fogház az szegénynek és gazdagnak is hasonló élmény, vagy legyen mondjuk jármű elkobzása. Addig, amíg képtelenek vagyunk elszakadni attól, hogy a büntetés az pénzbírságot jelent, addig bizony lesz egy észak-koreai fegyelmezettséggel bíró alsó-középosztályunk, meg egy mindent magasról lesz.ró felső- és felső-középosztályunk.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jármű elkobzása lényegében pénzbírság, csak magasra kerül a gazdag-szegény léc. A letöltendőt meg mire írtad?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra írtam, hogy csak jogszabályi környezet kérdése, hogyan büntessük a tilosban parkolást. De jó, legyen mondjuk 80 óra közmunka.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem. Fentebb drágább parkolásról, meg forgalomcsökkentő intézkedésekről volt szó. A tilosban parkolás az sima szabálysértés, felesleges volt idekeverni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, mert a kevesebb parkolóhely egy kényszerítő intézkedés, így várhatóan megszaporodnak a tilosban parkolásos esetek, viszont érvényt kell szerezni annak, hogy ne a kerékpárútra, járdára, rakodási területre parkoljanak, hanem ne menjenek a belvárosba autóval. A jogszabály betartatásán méláztam el.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek van pénze, az beáll egy jó drága parkolóházba, akinek meg nincs, annak marad a letöltendő. Mondom, a végén ugyanaz a kérdés: gazdag/szegény. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így szokott lenni. Kereslet/kínálat, ráadásul ha a kínálat csökken (parkolóhelyek száma), akkor felmegy az ár is. Ha meg nem, akkor hiány alakul ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Illetve van egy ilyein indukált keresletnek (induced demand) hívott dolog, ami nem csak az utakra érvényes (leginkább azzal szoktak példálózni), de a parkolóhelyekre is...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óriási a vásárhelyi tömegközlekedés. Konkrétan melós járatok vannak reggel/délután a gyárakhoz és csókolom.
Járműpark:
- 4 db Ikarus 412
- 1 db Ikarus 263
- 2 db Ikarus 260
https://hu.wikipedia.org/wiki/H%C3%B3dmez%C5%91v%C3%A1s%C3%A1rhely_t%C3…
Egy olyan városba minek tömegközlekedés, ahol nincs tömeg? A város egyik végétől a másikig biciklivel 20-25 perc.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koze nincsen a jelenlegi helyzetnek ahhoz, amirol irsz :)
https://hmszzrt.hu/helyikozlekedes/ < itt talalod leirva.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokkal jobb a 60 perces menetidő :D
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindenki akar bicajjal járni.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy különbség van aközött, ha valami ingyenes és alanyi jogon jár, illetve ha valamiért fizetni kell és némi utánajárást igényel. Amiért fizetni kell azt általában sokkal inkább megbecsülik, és sokkal inkább motiváltak, hogy a pénzükért kapjanak is valamit. Még akkor is, ha 1000 Ft csak nagyjából 3-5 buszjegy árát teszi ki, aki megvásárolja az jó eséllyel legalább ennyi, de inkább több utazáshoz fogja is használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orulunk is, meg nem is.
Olcsobb orulunk.
Busz fix vonalon halad es csak oda ahova a nagyemberek megmondjak. Szabadsagfok megvonas. Nem orulunk.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Innen lemaradt egy smiley? Mert ha nem, akkor vagy én nem értem a tömegközlekedés alapját, vagy valaki más.
"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt szeretné mondani, hogy olyan kellene neki, ami ingyen van, felszáll, bemondja, hogy hova, az meg odaviszi.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a taxi, bár nem ingyenes.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik tényező az ár és a könnyű jegyhez jutás. Ez ebben az esetben igen pozitív. Hiszen megéri birtokolni az éves jogosultságot. És ha van jogosultság, akkor használva is lesz.
Ezen kívül sok tényező van, amely meghatározza hogy a település tömegközlekedése fejlődő vagy elsorvadó irányba fog haladni. De kezdetnek nem rossz.
A következő lépés a hálózatba szervezés, a jól időzített átszállás biztosítása a másik járatra (átszállási pontokon való akár 1..2 perces bevárás és egyidejű továbbindulás), stb.
Sajnos rengeteg vidéki városra jellemző, hogy az utóbbi évtizedekben nem volt szemléletváltás és hagyták elsorvadni a tömegközlekedést. Öröm látni, hogy van ahol megpróbálják újraépíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://menetrend.app/ mobiltelefonos alkalmazásban nézem, a legtöbb busz Egerben is 60 perces ütemességgel közlekedik. Tisztára, mint a távolsági buszok.
Az igazi fellendülés az önvezető buszokkal történhet meg, amikor a bérköltségek megszűnése okán harmad ekkora buszok 20 percenként járhatnak. Ekkor már szerintem nagyságrendekkel vonzóbb lesz. Valahogy a 20 perc a lélektani határ a gyakori járat és a ritka járat között, a 15 perc a sűrű. Esetetekben ez ma még 60 percre ritkított.
Köztes lehet a fentebb már írt feltételes menetrend ("telebusz"). Ha bejelented az igényt 60 perccel előtte, akkor elindítják a 15 percenkéntire hirdetett feltételes indulásból az adott járatot. Ez valójában amolyan iránytaxi jelleg, jelenleg ügyeletes/buszgarázsban mást is csináló sofőrökkel, az önvezető korban csak ügyeletben pihenő járművekkel. Sőt ez tovább optimalizálható azzal, hogy az első megrendelő teljes áras, a megrendeltre feljelentkező többi utas pedig kedvezményes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni