onlineugyvitel.hu megszűnése

Fórumok

Sziasztok!

Valaki tud valamit arról, hogy mi  a teendő az ilyen oldalak megszűnése esetén?

Egy ügyfelem kereset azzal, hogy asap csináljak "mentést" a könyveléséről. Az oldal 2022. jan. elsejétől megszűnik. Sőt nincs valami szabály az ilyen oldalra, hogy pár évig legalább read-only módban működjön?

Hozzászólások

Milyen szerződése van a szolgáltatóval, az a kérdés.

Elégggé későn kapott észbe az ügyfél. Most jelentették be, hogy megszűnik az oldal?

Amúgy lehet a szolgáltató is hajlandó lenne neki exportot csinálni. Bár már eléggé kevés az idő rá.

Egy szolgáltató (gondolom a gépet adó és fenntartó, esetleg hosting-szolgáltatóra gondolsz) semmilyen jogkörrel nem rendelkezik az adatai kiadására. Akkor sem ha van hozzáférése a rendszerhez, pl rendszergazda a gépen, vagy kivehetei a HDD-t. Ilyet csakis bírósági és hasonló kérésre tehet meg. Persze ha azonos a szolgáltató és az akié a rendszer, akkor kiadhatja az adatokat, annak tulajdonosának. De ebben az esetben mint adatkezelő és a rendszer tulajdonosa jár el, akivel az ügyfélnek szerződése van.

Szolgáltató nem csak tárhely szolgáltató lehet, hanem olyan aki valamit szolgáltat. Jelen esetben az ügyviteli rendszert, tehát szolgáltató alatt az oldal tulajdonosára gondoltam, akivel az ügyfél leszerződött. Ez a FEKETE PROG-RAM KFT állítólag, az oldal szerint.

Akkor igazából nem értem, hogy miért írtál ki ilyen értelmetlen kérdést.

Ha meghalt a tulaj és nincs jogutód, akkor nem tudom kitől akarsz read only oldalt.

A tárhely és domain szolgáltatónek nem kötelessége ilyennel foglalalkozni.

Írd meg gyorsan neki a crawlert és legyetek túl rajta.

Csaladi vallalkozas volt, decemberben, nem sokkal Karacsony elott temettek a csaladfot. Ki van fizetve minden, szerverek/szolgaltatasok nem fognak leallni, de azt senki sem tudja, hogy pl. egy uj ev automatikusan megnyilik majd, vagy ennyi volt, nincs tovabb, max archiv anyagoknak. A szamla24.hu ugyanez, egy cege volt. 

Na így már más a leányzó fekvése... A részvétnyilvánítást követően mindenképp kell valaki, aki a két szolgáltatás mögötti rendszer(eke)t átnézi, a rendelkezésre álló dokumentációk, forráskód, stb. alapján javaslatot tesz a további lépésekre. Látatlanban mondom, hogy a 2021-es év lezárását mindenképp célszerű a meglévő rendszerben lehetővé tenni az ügyfeleknek - hogy 2022-re "kinyithatnak-e" benne, az a nehéz döntés - már csak azért is, mert a szolgáltatásban a jogszabálykövetést biztosítani kell, és ha nincs meg a fejlesztő, akkor azért elég izmos feladat rövid idő alatt átvenni olyan szinten a kódot, hogy ezt minden szempontból tudja teljesíteni a vállalkozás.

 

én nem sok reményt fűznék semmihez. állítólag 100+ ügyfél van/volt. ezután a 8 guriga alatti bevétel arra mutat, hogy nagyon rosszul volt felépítve az üzleti modell. a remény csak annyi, hogy programozásban jobb volt az illető

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

A ügyfeled által feltöltött adatoknak a tulajdonosa továbbra is az ügyfeled. 
Az onlineugyvitel csak adat kezelője, tárolója, stb... Nem tulajdonosa. (valaki majd kijavít, ha nem ez a helyzet)

Az adatokat ilyen rendszerekből bármikor rendelkezésére kell adni annak tulajdonosának. A megszűnés egy speciális eset, itt főleg rendelkezésére kell adni. Továbbiakban ha nem szükséges egyéb jogszabály miatt, akkor már nem is tárolhatja a kezelő.

Tehát kapnod kellene valami mentést, amibe CSAK az ügyfeled adatai vannak. A mentés formátuma lehet bármi. (SQL, csv, xls, xml, stb...) Talán csak értelmezhető formátumok játszanak, amit az adatok tulajdonosa is fel tud dolgozni. Viszont akár egy SQL tábla struktura már nem az ügyfeledre tartozik. Tehát megkaphatja a táblákat, viszont nem biztos kap hozzá valami útmutatót. Lehet neki kell kitalálni mi merre van.

Ha Kft, akkor nem egyszemélyes. Bár szeretik úgy üzemeletetni, egy csendestárssal (a másik ilyen forma a Bt), aztán rácsodálkozni, ha történik valami a beltaggal, stb. Ha jól látom, a feleség a másik tag a cégben, sajnos most ő az illetékes ebben, akár tetszik neki, akár nem.
Ahogy elnézem a cég szolgáltatásait, nem tudom, mennyi ügyfele volt a cégnek, de izgalamas időszaknak néz elébe, szóval jó lesz, ha gyorsan vadászik valakit, aki ki tudja szedni az ügyfelek adatait valahogy, mert úgy tippelem, igen sokba kerül, ha ezek a dolgok nincsennek meg.

Na látod, ezért van e.v.-m, és nem vállalok üzemeltetést.

Viszont megnézted az oldalt is hozzá? Szerinted ahhoz bárki aki nem a volt tulaj, hozzá mer nyúlni a (tétlenségért járó) büntetést nem meghaladó összegért?

Az FB oldalukon 7 éve valaki odakommentálta, hogy már 25 éve elégedetten használják a szoftvert (gondolom az elődjét). Szerinted mennyi idős lehet az ügyfélkör és mikor jöttek?

Jó kérdés, erről a topicnyitó többet tud. Viszont azt tippelem az oldal leírása alapján a ügyfél nem tud saját mentést csinálni :O.
A Kft-t meg nem akarja az asszony továbbvinni (jó eséllyel csendestárs volt, nem is tudott semmiről), bónuszként ott van az öröklés kérdése is.

Egyszemélyes Kft. is létezik. Ugyan "bizalomgerjesztőbb" forma, de ha azt nézzük, az üzleti tevékenysége során okozott károkért a felelőssége _korlátozott_, tehát jelen esetben hiába okoz(na) az ügyfeleinek csilliós károkat ez a vállalkozás, kenhetik a hajukra.

Ha a felhasználói felület nem alkalmas az adott ügyfél saját adatainak a teljes körű kinyerésére és igény esetén törlésére(!), akkor nincs más megoldás, mint a céget hivatalosan megkeresni egy, az adatok exportálására/kinyerésére szolgáló program  elkészítésére vonatkozó ajánlattal(!),és utána a kódot meg a DB-struktúrát átvizsgálva megcsinálni azt. Igen, ez a kft-nek pénzbe fog kerülni, ha eddig nem készült ilyen. Ha készült, akkor meg azt köll elővakarni. Ha nincs, aki meg tudja mondani, hogy van-e vagy nincs, akkor fel kell térképezni a szoftvert, ki kell deríteni, hogy létezik/létezett-e ilyesmi...

Sajnos egy ilyen one man show cégnél az egy szem fejlesztő elvesztése kifejezetten jelentős kockázat úgy a cégnek, mint az ügyfeleinek.

Ha Kft, akkor nem egyszemélyes.

Úgy emlékszem, kb. egy évtizede a kft is lehet egy személyes (hacsak azóta meg nem változott ez ismét).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Igen, lehet, csak a bt alapításához szükséges a minimum két tag. Van helyzet, amikor előnyösebb is az Szja tv. szerint adózó egyéni vállalkozásnál egy egyszemélyes kft, nem beszélve, hogy "jobban néz ki" leírva a kft.

De azért a realista szemüvegünkön keresztül nézzük a feljebb felvázolt történetet, miszerint az egy személyben ügyvezető-cégvezető-fejlesztő elhunyt, vajmi kevés esély van arra, hogy az azonos korosztályú, valószínűleg csak "kültagként" működő felesége kerít valakit, aki tovább üzemelteti a cuccot.

Persze egy kft nem szüntethető meg "csak úgy", végelszámolás, felszámolás, csődeljárás stb. szükséges, amiknek van nem kevés átfutási ideje.

Javítsatok ki, ha rossz a gondolatmenetem, de:

Az e-cegjegyzek.hu-n lekérve a(z itt kommentek között említett) cégnevet, az derül ki, hogy a cégnek eddig is két tulajdonosa volt, az úr és a felesége.

Ezen infók mentén nem feltételezném, hogy előáll az az eset, hogy "nem veszi át senki a céget", vagy, hogy meg kellene várni az üzletrész öröklődését, hiszen a feleség jelenleg is társtulajdonos.

Volt olyan helyzetünk, amikor az egyik beszállítónk részletekben teljesített, még nem volt a kezünkben a végszámla, az egyszemélyes kft tulajdonosa - ügyvezetője elhunyt, az örökösök pedig nem kívánták továbbvinni a céget... Ügyvédi úton felszólítottuk, majd némi huzavona után kényszertörlés lett a cég sorsa.

...de úgy gondolom, ez nem az az eset, mint a topikindítóban, hisz két tulajdonosa van a cégnek, a feleségnek (jogilag) lenne kompetenciája rendezni a helyzetet.

Vagy nem jól gondolom?

Szerkesztve: 2021. 12. 30., cs – 12:20

2022. január 1-jén szűnik meg? Az még másfél nap... Ha nagyon kellenek az adatok, akkor szerintem ne nagyon agyalj a dolgokon, kezdd el most azonnal a biztonsági mentést...

Az van, hogy alapvetően az ügyfél dolga a mentés, ha a szolgáltató elbasz bármit is és ezért elvész minden is, akkor valamennyire megbüntetik ezért, valamennyire fizet az ügyfélnek akár, de ha nincsenek meg a bizonylatok, akkor az ügyfél elé fogják dobni a szappant egy ellenőrzés után.

Tobb szaz millios, vagy akar milliardos arbevetelu ceg is hasznalja berszamfejtestol fokonyvon at iktatasig rengeteg mindenre. De igen, a cegnek nem volt tul nagy arbevetele, osszessegeben meg az is veszteseggel. Es akkor ki tudja milyen vallalasok vannak meg (kotelezo fenntartason kivul)!? Ti az orszag masik vegeben vagytok, en itt, Bekescsaban... De nem olyan nagy uzletnek tunik ez, foleg, hogy november vege ota lehet tudni, hogy ennyi volt. Mostanra sokan valtottak RLB-re, szamlazz.hu-ra, akarmire. De ha mar a penz nem motivacio, az emberi joszandek meg lehet... Dolgoznak rajta. 

Ettől még nem lesz holnaptól egy 100%-ban felkészült és képben lévő fejlesztő a szolgáltatás mögött, aki át tudja venni a kódot döccenések nélkül, határidőre ki tudja rakni a jogszabálykövetés miatt szükséges, tesztelt verziókat, stb.
Úgy gondolom, hogy nem csoda, ha az ügyfelek ezt a kockázatot is átgondolva váltanak más, talán nem one man show jellegű szolgáltatásra, vagy akár on-prem megoldásra. Egyszerűen az üzletmenet-folytonosság ezt kívánja.

Ez szerintem max annak erne meg, akinek van hasonlo funkciokkal programja es oda at tudja migralni az ugyfeleket. Legalabb is en biztos be nem kockaztatnam ki tudja kinek, PHP hanyas verzioval milyen minosegben akarhany ev alatt elkeszult programjanak az atvetelet es tovabbi uzemelteteset/fejleszteset. Felesege tanarno, penzugyben nagyjabol kepben vannak a gyerekeik, de informatikahoz nem ertenek. Ok szerintem nem fogjak ezt tovabb vinni. Igy aki erintett az szerintem batran keresgessen mast, jol teszi

Igen, itt ez a megoldás, azaz az ügyfeleknek jelezni, hogy a 2022-es évtől más módon vigyék tovább a dolgaikat - a teljes adatexport kapcsán viszont mindenképp szükség lehet a kft-nek segítségre, hogy a jogszabályi kötelezettséget (adatokat hiánytalanul átadni az adatok tulajdonosainak) tudják teljesíteni.

A rendszer minimum read-only továbbvitelét kell elérned (2022. évet ne lehessen megnyitni benne), nem hinném, hogy a tárhely/domain/egyebek olyan rettenetes költség lenne, amit ne bírna elviselni a Kft. Utána fel lehet ajánlani a segítséget, üzleti alapon (mivel mindkét félnek alapvető üzleti érdeke, hogy legyen export, így azt is figyelembe véve(!)) az adakinyerés megoldásához.

"Nekem sem annyira tiszta, hogy miért nem sikerült megegyezni valakivel." - ha ránézel az oldalra, akkor szerintem te is érzed, hogy a mögötte lévő kód változásait vélhetően nem az evolúció, hanem az entrópia szokásos haladási iránya határozhatja meg... Az meg nagyon nem buli... :-/

Nem szép dolog a földön fekvőbe még belerúgni, de...

Amire szüksége van
egy átlagos internet kapcsolatra

....és amire NINCS
[...] mentésekre;

Szerződést kell nézni, hogy mennyi ideig vállalják szerződésben annak megszünése után az adatok tárolását/megőrzését, illetve megszünés (bármelyik fél(!)) esetére milyen kikötések vannak.
Kérdés, hogy hogyan, milyen formában és mikor tudatták az ügyfeleddel, hogy az igénybevett szolgáltatás (online ügyviteli szolgáltatás) megszüntetésre kerül? Az szinte biztos, hogy a szolgáltatást nyújtó céggel asap felvett kapcsolat, még az adatokhoz való jogosultság hiteles igazolásával együtt is kevés lesz ahhoz, hogy a hátralévő másfél nap alatt érdemi exportot tudjanak neked adni.
Kérdéses az is, hogy a site fog megszüntetésre kerülni, vagy csak a 2022-es évet nem lehet majd benne megnyitni, de a 2021-es záró adatok/állpaot elérhető lesz még? Szerintem ez utóbbit kéne elérni a szolgáltatónál, hogy 2022.01.01-től csak olvasható állapot álljon rendelkezésre még x ideig, amiből valamilyen módon (ha a felület erre nem ad lehetőséget, akkor - eredeti fejlesztő hiányában - a kód illetve az adatbázisszerkezet vizsgálata után külön egyedi sw megírásával) ez alatt az idő alatt az adatok kinyerhetőek lesznek.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az adatokat elérhetetlenné téve a kft. ugyan jogilag felelős az ezzel okozott károkért, de jó esély van arra, hogy minimális pénz van benne, úgyhogy az ügyfelek a kárfelelősséget kenhetik a hajukra, ha az ő cégüket "nyilvántartási hiányosságok" miatt beszántja a NAV...

Itt sem leszek népszerű a realizmusommal, de hát ez már csak ilyen. :) Az Ügyfelednek jelezd szerintem, hogy azért így hogy hipphopp mindent dobj el egyáltalán nem biztos, hogy bármi érdemit tudsz neki segíteni egy ilyenben. Nagyon remélem, hogy megfelelő óradíjat felvillantottad. Másrészt jó lenne tudni, hogy mióta tudja ezt? Nekem gyanús, hogy nem 2 napja derült ez ki. Eleve a szigorú számadású bizonylatokat emlékeim szerint 7+1 évig kell őrizni, és ezt nem feltetlenül a szolgáltató teszi, hanem akié az adat.

A másik kérdésem nekem, hogy a topiknyitó onlineugyvitel.hu -t ír, de kruska szamla.hu -t linkelt, és ezeknél ugyanaz a cég szerepel. A szamla24.hu nem úgy tűnik, mintha kisprojekt lenne, szóval ezt sem ártana körüljárnod. Például elkérni az Ügyféltől az eredeti értesítő levelet, amiből megtudja, hogy az onlineugyvitel.hu -val mi lesz, hátha vannak benne extra infók.

Nagyon is jogos a felvetés. Én közben lezártam a dolgot. Egyszerűen nem ez a helyes irány. Amúgy ezt már az elején így gondoltam.

Egyszerűen addig fel kell tartani az oldal. Mivel szerződésük van szerintem ezt lazán követelhetik. Más értelmes megoldás nem nagyon van.

Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Hiába van szerződésük, azt felmondhatja rendes felmondással a túloldal. Erre valszin szerepel a szerződésben határidő. A te adataid tárolására viszont nem fogják kötelezni a túloldalt (már eleve a GDPR okán se egyszerű a kérdés), azért az vicces lenne. Arra kötelezhetik, hogy tegye elérhetővé, adja ki őket, bár ha akár csak 1-esével letölthetőek a számlák, vagy a kiállításkor emailes másolat kérhető, akkor már ez a kritérium akár teljesülhet. Magának a számlát kiállítónak szerintem ilyen esetben elvárható gondossággal kell eljárnia, ami egy szigorú számadású bizonylatnál valszin nem merül ki abban, hogy "dehát ezt majd az xy kft őrzi", hiszen ezt igen jó eséllyel szerződésben sem vállalta.

Ez ugyanaz a kérdéskör, hogy mások adataiért senki se tud felelősséget vállalni, nem is vállalják. Annak fényében, hogy mennyire egyszerű módszerekkel, és mennyire kis anyagi (lásd emailes másolat) és időbeli ráfordítással megoldható probléma, azért masszívan el kéne gondolkodni. Gerjesztik az emberek a belső adósságot azzal, hogy hát ez nem fontos, majd lesz valahogy, úgyis ott lesz, aztán amikor nemlesz, akkor kapkodnak a levegőért, mekkora nagy kitolás érte őket, mert hát a másik mennyire kis huncut volt. Mindenképp a másik, természetesen...

Ha nem elektronikus számlák voltak amik készültek, akkor azok eleve csak kinyomtatva érvényesek, tehát nyomtatott példánnyal rendelkezni kellene.

Én azt gondolom, a cég (az özvegy) azt még megtehetné, hogy max félmillió forintot rááldozva felkér valakit, aki megcsinálja az egyes cégeknek az exportokat - két nap adatbázis tanulmányozás, egy nap query írás és cég ID alapján zip fájlokba csomagolás. Ezt a melót még akár be is vállalnám.

Azt, hogy ezt élesben tovább üzemeltetni… azt nem, amire rájövök, hogy működik, addigra az ügyfelek 90%-a elpártol. Átrakni őket valamire, ami saját, vagy legalábbis tudom, hogy hogy működik, annak van értelme (ez akár a Billingo, akár a miniCRM vagy a zohoCRM az esetemben, de tökmindegy, lehetne más is). 

De reálisan most minden ügyfél keresi épp külön-külön a kiutat, vannak negyedéves bevallások március végén, arra a rendszerének mennie kell, és valszeg viszi az exportot az ő területének megfelelő konkurenciákhoz.

Mondjuk valszeg akár még ezek a konkurenciák is összedobnák a félmilliót ha cserébe egy rakás, csak rájuk vonatkozó excelt kaphatnának, abból egyszerűbb migrálni.

Más értelmes megoldás nem nagyon van.

Ha semmiképpen nem lehet adatot kapni a könyvelésből, ami furcsa, de: 

Minden kibocsájtott számlaadat  és minden befogadott számla adata lekérhető NAV online-ból. Minden ÁFA bevallás és a hozzá tartozó számlaadatok lekérdezhetőek  2165M lapból. Banki "borderók"  utólag lekérdezhetőek. Bevallások, NAv utalások , folyószámla  ebev-ben ott vannak. Vagyis nagyjából utólag is beszerezhető szinte minden. Elvileg van egy iratmegörzés helye, ott kellene lennie minden papír alapú bizonylatnak.

Nav felé , ahogy már előttem irták a gazdasági társaság a felelős, NAV nem foglalkozik mással, néhány nagyon speciális esetet kivéve, de ott is egyetemleges a felelősség (pl. megbízott számlázó, önszámlázó cég, előtársaság) Könyvelő cég nem érdekli.

Valahol elhiszem, hogy léteznek a könyvelésben olyan adatok, amik nem jelennek meg a bevallásokban és a mérlegben.

Viszont az szerintem lehetséges, hogy be lehetne kamuzni úgy számokat egy teljesen új könyvelésbe, hogy abból ugyanazok a bevallások és mérlegek jöjjenek ki.

Mondjuk ez biztos illegális, és ha ellenőriznek, akkor valószínűleg a forrásadatokat akarják majd látni.

eredménytartalék, be nem fejezett beruházás, tagi kölcsön, elszámolt ÉCS, vevői tartozás - ezek nem annyira transzparensen jelennek meg a mérlegben/ÁFA-ban..

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Egyéni vállalkozóknál ez elég pontos lehet, nyilván egy könyvelő sem a mérleg kiegészítő mellékletét akarja bogarászni. Kényszermegoldás, igen. 

nem az lesz az eredmeny a vegen...

 

Nincs még eredmény, az lesz az eredmény ami kijön.

> Nincs még eredmény, az lesz az eredmény ami kijön.

de vannak mar evkozi bevallasok (afa, szja eloleg, ipa), es azokkal illene stimmelnie... vagy lehet onreviziot is csinalni persze :)

EV vagyok, evekig jatszottam azt, hogy a konyvelovel parhuzamosan en is szamoltam mindent a szamlak alapjan, aztan probaltam addig varialni hogy legalabb nagyjabol az jojjon ki mint a konyvelonek... nem olyan egyszeru, mint elsore tunik.

nem mindenbol igenyelheto vissza az afa (pl uzemanyag, berleti dijak), nem minden utan kell IPA-t fizetni, van ami ECS, az SZJA_ba bekavar a berszamfejtes is stb. ha csak ugy osszeadod a szamlak vegosszeget, kozel sem az fog kijonni, ami a bevallasokban szerepel!

Szerkesztve: 2021. 12. 31., p – 09:44

Némileg kapcsolódó offtopik:

ha cégtulaj vagy, otthon a széfben tárold el a lényeges jelszavakat, hozzáférési információkat, és AVASD BE az asszonyt / felnőtt gyerekeidet, hogy ha vasárnap estéről hétfő reggelre elvisz a kovid, a családod ne szopjon az apjuk önfejű titkolózós one-man-show cégének az átvételével évekig.

Pl. google Inaktív fiók : https://support.google.com/accounts/answer/3036546

Ha nem titkosított partición van a cucc, akkor fizikai hozzáférés esetén pár perc és megvan minden. Aki erre nem képes az ne nyúljon inkább hozzá.

Az én rendszerem is onemanshow. Annyi van meghagyva halálom eserénre, hogy aki jelszó hiányában nem fér hozzá az jobb, ha nem is nyúl hozzá.

egy szoftverfejleszto ismerosom nehany eve varatlanul hirtelen (a gepnel ulve munka kozben) elhunyt. felesege hivott, hogy mentsuk ami mentheto (szinten kozos kft...), a legtobb gepet fel lehetett torni de pont a legfontosabbakhoz (forraskodok, banki/ceg adatok) nem lehetett hozzaferni, azok jelszavas particion voltak...

Erről beszéltem. Megbízni vmi ismeretlen kókány etikushekkert h. szerezze meg a fontos jelszavakat, dokumentumokat VS ott van széfben minden fontos, asszonyban megbízol hogy akkor fér hozzá, ha te már nem mozdulsz. Így a megdöglésed egy egyszeri szomorú esemény mellett nem egy évekig tartó kínlódást idéz elő mellékesen.

Nem kell hacker. Beboot live, felmount és chroot és átírja a root/superuser/admin jelszót. Reboot. Majd már adminként felderít. kb 1 perc és megvan a php webapp config, abban az sql jelszó és user.  Akinek ez 10 percnél tovább tart fizikai hozzáférés esetén az alól ki kell rúgni a  széket és elzavarni.

Kicsit vonatkoztass el a saját céged onprem futó szerverén a root jelszótól.

Pl. volt ez a csóka Mark Hudson, mikroszoft. Meghalt 2014-ben, a családja nem tudta a jelszavait, és egy csomó céges rendszerhez, technet bloghoz csak az ő msft liveID-ja volt az admin, így nem tudták átvenni a kollégái a rendszereket további üzemeltetésre. A mikroszoft meg vmi belső policy miatt a halála után sem adott  hozzáférést a saját kollégáinak sem a fiókjához.

A lezáratlan ügyeidet így problémás az örökösöknek végigvinni. Vagy pl. adsz kölcsön valakinek pénzt, és eldugod a kölcsönszerződés papírját valahova. Aztán másnap elpatkolsz. Ha az ügyvéded nem szól az örököseidnek, hogy van egy ilyen kintlevőséged, honnan fognak tudni róla? Az adós nyilván nem fog rohanni az örökösökhöz (ha egyáltalán tudomást szerez az elpatkolásod tényéről), hogy tudtukra adja visszafizetnivalója van feléjük.

felmount és chroot és átírja a root/superuser/admin jelszót

Nálad nincs olyan, hogy titkosított partíció? Ott aztán próbálhatsz bármit, vagy brutal force van (ha gyenge a keypass), vagy ismert sebezhetőség (nagyon ritkán) vagy így járás esete forog fenn.

Most ezek után mindenki gondolja át, hogy mi történne vele, ha meghalna...

Kódok, jelszavak, hozzáférés, kint levőségek - pornó újság az ágy alatt..

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Regen atgondoltam. Durva eredmeny lett. Sokmindent valtoztattam.

Mondjuk vagyonom felehez igy sem fernenek hozza. Mas sem. Az kb. netto nyereseg lenne valahol valami yachtlakonak, aki tobbet kolt szendvicsre. Szobeli elmondas megvolt, de abban biztos vagyok, hogy nem ment at a masik oldalak "vincseszterkatedraljaba"...

Ferfi 40 felett mar erre kell keszuljon.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Én részben arra jutottam, hogy cégre kellene mindent csinálnom, mert annak a könyvelése tartalmaz minden vagyon. Mindaddig jó ötletnek tartottam, amíg nem hallottam a  céglopásról. Vagyis valaki cégét simán átírják, majd továbbértékesítik. Mire visszaperled kiürítik.

Egy nem honos pacakot igy szabaditottak meg par milliardot ero cegetol. Volt egy "kis hiba" mert az ugyvezeto mint olyan megbizottkent tulajdonosi jogkort gyakorolhatott amikor nem volt keznel a tulajdonos. Egyik nap rajott, hogy akkor o a ceget akar el is adhatja. Eladta, meg aznap 1 forintert. Mire a tulaj visszajott a cege ures volt. Birosag az ugyirat tanulmanyozasa soran arra jott ra, hogy ez papir alapjan teljesen jogszeru tortenet volt.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Azért ez úgy indul, hogy van egy ügyvéd, aki összejátszik a cégtolvajokkal és elég csúnya bűncselekményeket követ el, pl. az eladó tulajdonosokat hamisan azonosítja / hamis személyit ismer el valódinak ... stb. Azután az egész csomagot ő tölti fel a cégbíróságnak.

Elvileg üzletrész értékesítésekor is közleményt kell megjelentetni a cégközlönyben, vagy ha úgy lett megadva a társasági szerződésben, akkor a társaság honlapján -> ehhez akkor fel kell azt törniük, és gondolom, hogy a megjelenés az előfeltétele annak, hogy a cégbíróság bejegyezze az eladást. Amíg nincs cégbejegyzés, addig nincs cégkivonat sem, anélkül meg nem férnek hozzá a bankszámlához.

Persze nyilván van olyan, hogy ezt végig tudják csinálni, de nem annyi az egész, hogy írnak egy hamis adásvételit.

És persze sokkal jobb lenne, ha pl. lenne a Cégbíróságnak olyan szolgáltatása, hogy feliratkozhat a tulajdonos a saját cégének a változás eseményeire, és ha valaki próbálkozik, akkor le tudja állítani még a bejegyzés előtt.

Na azért ez árnyalja a sztorit, h. kell egy sáros ügyvéd is a lopáshoz.

Amúgy a cégközlönyben az én cégemet érintő bejelentésekre lehet vmi automatával szűrni? Vagy minden magyarországi cégtulaj azzal indítja a reggelt, hogy a kv mellett az aznapi 500-600 oldalnyi közlönyben CTRL+F-ezik a cégének a nevére? Minden hétköznap? Egész évben? A cég teljes fennállása alatt?

Sajnos a magyar közszféra digitalizációjának ez a legnagyobb problémája és alapjaiban hibás koncepciója, hogy a tömeges / automatizált adatelérést nehezítik / fizetőssé teszik. Ez van a cégadatoknál, a tarhely.gov.hu-nál, Földhivatalnál (ahol alapból nem adnak ÁFÁs számlát, csak sokkal drágábban a Takarneten keresztül), EESZT-nél... stb.

Elvileg van pl. az Optennek cégfigyelő szolgáltatása, de még ha meg is bízom a szolgáltatás minőségében (ugye itt az időkomponens nagyon nem mindegy), nehezen emésztem meg, hogy miért kéne nekem a nyilvános adatok (ráadásul a saját adataim) automatizált eléréséért egy cégnek fizetnem...

Nemsokára az EESZT is fizetős lesz?

A rólam/én tulajdonomról tárolt céges/földhivatali/miegymás adatoknak az elektronikus hozzáférése ingyenes kellene legyen, bármilyen korlátozás nélkül. Azt sem értem a földhivatali változásértesítő miért egy havi előfizetéses konstrukcióban működik, miért nem lehet egy sima email értesítőt kérni. Az ingyenes tulajdoni lap lekérdezés már úgyis megoldott a tulajdonos azonosításával.

Az egy másik dolog, hogy most már a céginfó is fizetős lett, nem élhetek kedvenc hobbimnak, hogy hazatérés után ahol jártam lekérdezgetem a cégek ingyenes adatait, de mondjuk ebben is jó lett volna ügyfélkapus hitelesítés után mondjuk éves 20/havi 2 ingyenes lekérdezést meghagyni, de nyilván egyszerűbb volt odadobni egy cégnek az üzemeltetést, hogy mostantól fizetős az egész.

A rólam/én tulajdonomról tárolt céges/földhivatali/miegymás adatoknak az elektronikus hozzáférése ingyenes kellene legyen

Tudomásom szerint az ingyenes.

Az kerül pénzbe, hogy valaki megcsinálta a cégközlöny parse-olását, mindezt saját infrastruktúra üzemeltetése mellett, ami küldi az értesítéseket, rezsit kell utána fizetni, üzemeltetni kell, stb. Te is megcsinálhatod, és akkor "ingyen" lesz. 

Az egy másik dolog, hogy most már a céginfó is fizetős lett

Ez nem jó hobbicélra? https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegkereses Ingyen van, és ez a hivatalos.