Leégett villanymacska

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 10. 29., p – 19:56

Mi marad a Jaguárból, ha feltöltöd árammal? Porsche.

Mintha meg soha az eletben lithium akku fel nem robbant, meg nem gyulladt volna.

Az onygilkos audikrol, meg bombikrol nem is beszelve. Jo azok legalabb menet kozben egnek le, amikor van is bennuk valaki.

Amugy elektromost a tesla tud gyartani, mindenki mas csak kapkodik mert jo a love oszt csak lesz valahogy, mert muszaly muszaly muszaj lol

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Szerkesztve: 2021. 10. 30., szo – 06:45

Mert más meghajtás még soha, de soha nem gyulladt ki. Szerintem itt csak koncentráltabb a figyelem. Gyanítom darabra több bmw égett el autópályán. Az tény, hogy az elektromos alaposabban elég.

jo lenne talalni egy elemzest egy komplett auto porra egesenek karosanyag kibocsatasarol.

 

Erzesre egy elektromos auto 50 normal elegesevel lehet egyensulyban.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Töltés közben kigyulladt, és porrá égett egy villanyautó Székesfehérváron Több mint öt órán át tartott az oltása, mert az akkumulátor többször újra lángra kapott.

Nagyobb probléma, hogy öt órán keresztül "szórakoztatta" a tűzoltóságot, ami természetesen a mi pénzünkből működik.  Ha ez így marad, a jövőben nagyobb tűzoltósági gárdákra lesz szükség.

trey @ gépház

Ilyen helyre oda kell vinni egy bazi nagy tető nélküli konténert, a roncsot belerakni, és feltölteni vízzel, oszt' jónapot :-D :-D Aztán majd ha az egész kóceráj hőmérséklete beállt a környezeti hőmérsékletre (minden visszahűlt teljesen), akkor ki lehet venni az áztatóból a roncsot... Vagy rosszul gondolom...? :D

egy ego kocsit emelni nem egyszeru mutatvany, le is szakadhat.

 

Egyebkent a nemet tuzoltosag iranyelve, hogy a normal auto kigyulladasahoz kirendelt tuzoltoauto mennyisegenek a 6x-osat rendelik ki.

(a 6x az fejbol van, de most nem keresem ki ujra)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

... rosszul ... :)

alumíniumot, lítiumot, magnéziumot, ezek  elcseszett ötvözeteit //amit bármelyik autó is tartalmaz// nem oltasz vízzel, nem lötybölöd, locsolod, nem úsztatod, mert "kigyullad" a víz

...izé bomlik oxigénné, hidrogénné, aztán újra1esül ,//vagy a felszabaduló O2 tovább táplálja az égést// amíg a fém elég forró a vízbontáshoz ... persze mindez kellő hanghatás, gőz és lökéshullámok kíséretében :)

hab, por, homok, nitrogén a +oldás, a  CO2 nem jó a forró fém azt is bontja ...   szóval a könnyűfémek oltása nem 1szerű, és tényleg hosszú ideig tart

nem mondom, hogy próbáld ki otthon a termitreakciót, és locsold vízzel, //ez elég f@$zság// de van róla bőven videó a neten  :)

igen, ez az égő könnyűfémmel a gond, ha nagyon beindult, nem lehet megfogni, a környezetet lehet vízzel hűteni, hogy azt ne gyújtsa be ... a fémet + hagyják felügyelet alatt leégni

általában habbal oltható ... , porral lehet próbálkozni, de a 2 dolog 1ütt nem működik, mert a por +töri a hab zárt felszínét, és újra gyullad

célszerű a nagysebességű oltóval //itt 1 Mach felett van a vízcsepp becsapódási sebessége// lerobbantani a lángfelszínt //ez égő forró gázokból áll//, majd habbal teljesen lefedni, aztán reménykedünk ...

Akkor a holland tűzoltók valamit rosszul tudnak...:
https://www.vezess.hu/vezetunk/2019/03/30/hatalmas-kadba-meritve-oltott…

Meg a németek is érdekesen oldják meg:
https://villanyautosok.hu/2021/10/08/ez-lehet-a-megoldas-a-villanyauto-…

Illetve:

https://www.ujotsz.hu/li-ion-es-akkumulatorok-tuzeinek-veszelyei-es-meg…

Szóval igen, speciális oltóanyagot promotál az, akinek van eladó belőle :-)

habot látok az összes linkelt fotón :) a kádban is :) //a hab nem víz, vagyis nemcsak víz, a habszerkezet összeroppanása is energiát von el ahogy, kiválik belőle a víz//

ahogy írták elég sokáig kell az effektív oltás után "áztatni" , hogy a lítium visszahűljön, és ne induljon újra ...

a cellába vízinjektálás érdekes, itt is az áramlási sebesség végzi oltáskor a java munkát, mint a nagysebességű oltónál

a zselé is jó ötlet jobban fed, és jobb az energiaelnyelő képessége mint a habnak, viszont disznódrága

idővel biztos lesz a cellákat lehatároló autonóm belső oltórendszer, és igen vizet is fog tartalmazni ... többek között  :)

Mely statisztika az után készült, miután a bmw3-as szériát kettébontották, ez az egyik. A másik, hogy az ilyen leégős autók utasai közül hánynak volt esélye kimenekülni, és hányan égtek benn, mert villany nélkül csak extra trükkökkel nyílnak az ajtók...

Amit a foslákról olvastam, hallottam, nos, ingyen se kéne.

https://www.tesla.com/no_NO/VehicleSafetyReport

From 2012 – 2020, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 205 million miles traveled.
By comparison, data from the National Fire Protection Association (NFPA) and U.S. Department of Transportation shows that in the United States there
is a vehicle fire for every 19 million miles traveled.

Ez nem darabszamot nez.

https://www.nfpa.org//-/media/Files/News-and-Research/Fire-statistics-a… Ez az usa atlag. A sajatjukba meg azt hamisitanak amit akarnak ugye. De gondolom azert kozlik, mert tenyleg ennyivel jobb egyelore. Meg az USA autok atlageletkora 12.1 ev. A teslake meg kevesebb. Tehat siman hihetok a szamok.

Van egy 12V akksi is + van egy nagy akksi. Mind2 meghibasodasa eseten elso ajtokat ki tudod nyitni szokasos modon aram nelkul. Hatsokra meg van sarkadnal/ajtoban manualis vesznyito. Csomagtarton keresztul is ki lehet maszni. Ahhoz is van aram nelkuli nyito. Ezeket auto vasarlasakor elmondjak vagy elkuldik.

Eleg lett volna annyit irnod, hogy felsz az ismeretlen dolgoktol. Ez osztonos allati/emberi reakcio. :)

Ennél sajnos sokkal komolyabb a sztori: az első ajtókat sem bentről, sem kintről nem lehetett kinyitni, a holttestek a hátsó ülésen voltak (sérülten másztak át oda(!)), de sajnos a hátsó ajtókat (ugye ott valami eldugott vésznyitó van) sem tudták nyitni, köszönhetően a "biztonságosan eldugott" vésznyitóknak...

Meg olyan kretenek is vannak neha, akirol ugy kell hidraulikus erovagoval lefejteni a szar benzines tragacsat, annyira ragaszkodik hozza. Persze az is lehet, hogy csak az utkozes miatt deformalodik annyira az auto (hidegalakitas), es emiatt nem nyilik. Felteszem, ebben az esetben is ilyesmi tortenhetett. Fene tudja miert nem tortek ki az ablakot, a fejtamla alja pont erre valo ugye. Ha hatramaszni tudtak, gondolom ez is ment volna. (az mas kerdes, hogy ha a litium kigyullad, akkor gaz van, de ez a benzinessel sem egyszeru, a diesel a legjobb meg ebbol a szempontbol)

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Tehat 5 ajtobol 3 beszorult es 2 nyitasa nem volt ismert az analfabeta tulajnak es ablakot sem tudtak betorni. Furcsa, de nem lehetetlen :)

En sem ertem miert nem fert el a 2 hatso ajton is egy manual/huzalos nyito. Remelem az eset amirol beszelsz, ha igaz, akkor felhivja a figyelmet a problemara es vagy jobban tajekoztatjak irastudatlanokat, hasznalt auto vasarlokat, stb. Vagy raknak egy vesznyitot jobban lathato helyre.

De mivel en tudok olvasni, igy nekem a kovetkezo autom is Tesla lesz, hacsak nem jon ki vmi masik gyarto egy jobb "onvezeto"-vel :)

 

Meg ez a problema akkor majd jol meglatszik a baleseti es halalozasi statisztikaban es jol megnoveli gondolom. Kivancsi leszek hany vezetett kmenkent van halal, baleset es mi az atlag. Ha szarabb lenne a stat, mint a tobbi autonal, akkor lehet nem veszem meg legkozelebb.

Tehat 5 ajtobol 3 beszorult es 2 nyitasa nem volt ismert az analfabeta tulajnak es ablakot sem tudtak betorni. Furcsa, de nem lehetetlen :)

 

Egyreszt nem voltal ott, hogy pontosan lasd a szituaciot. Masreszt az akkumulator tuz amikor langrakap, par masodperced van osszesen.

Harmadreszt serulten hatramaszni nem egyszeru.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

De a foslát nem is kell vezetni, nemde...? Bár amíg ilyet csinál: https://www.youtube.com/watch?v=jH7YucSeJFo (erről a sw-verzióról downgrade-elni kell az előzőre, amíg nem javítják...) addig de, kell vezetni, és az autopilot nevű dolgát jól elfelejteni. (Jó, autópályán, ahol egy követő tempomat+sávtartó automatika is elég) talán tud jól dolgozni... Egyébként nézz utána pl. a Waymo-nak, hogy hol tart...

Az FSD nagyon keves embernek elerheto es amit linkeltel az egy kis hiba ahhoz kepest, amit csinalhat. Van ennel 10x durvabb. De ugye FSD az meg adatgyujtes es tapasztalatszerzes/tanulas fazisaban van es csak par megbizhato ember kapta meg. Annal 10mpre sem lehet elbambulni. Az nem kenyelmi feature most, hanem inkabb erdekes es egyben veszelyes tech cucc, amit onkentesek tanithatnak vezetni.

Nekem az "onvezeto" resze ami elerheto az csak a tempomat+savtarto+automata elozo feature. (FSD-t pont en nem tudnam kihasznalni, mert nem tekergek varosban) Ha vmi masik gyarto kiadna egy hasonloan magabiztos cuccot, addigra Tesla megint lehagyja automata update miatt :)

Waymo es az osszes lidar alapu dolog hosszutavon sztem halott. Rovidtavon meg sokkal jobb onvezetesre egy elore felterkepezett teruleten. Nem is lehet osszemerni FSD vel, annyival pontosabb. Raadasul waymoban van remote assistance, igy taxizasra is sokkal jobb.

Csak remelem, hogy FSD minel harabb kiforr, mert erdekes lehet.

Tehat nem derul ki mi volt es meg tart a feltaras :). Meg elejen azt mondtak, hogy autopilot volt a hibas, kozben nem is lehetett az uton bekapcsolni :)

Annyi biztos, hogy lepadozta es fanak csapta az autot az emberunk, majd meghalt. Majd nem tudta, hogy kell kinyitni az ajtot. Ezt hivjak termeszetes szelekcionak.

Attól még az ajtókat nem lehetett nyitni bentről. Egyébként az utascellának frontális ütközés esetén nem igazán lenne szabad olyan mértékben deformálódni, hogy az ajtót ne lehessen nyitni. Illetve de, csak akkor a törésteszten kapna rá mondjuk -1 csillagot, nem többet...

nem a telefon kocsi rossz, csak rosszul fogod :)

most akkor ez elektromos vagy belső égésű? mindenesetre nagy égés :]

nincs aláírásom