Sziasztok!
Régóta keresem a megoldást, eddig nem jártam még sikerrel.
Van egy nagios szerver, benne sok host. Ezek 90% saját, többi külső ügyfél szerver.
Vannak előre elkészített service-k, ezek vagy egyedileg hosthoz vagy hostgroup-okhoz vannak rendelve.
Hogyan tudom azt megtenni, hogyha a felveszek egy külső szervert, ahhoz a hosthoz beállítom az ügyfél mail címét kontaktnak, akkor az ahhoz a hosthoz rendelt servicek riasztásai is az ügyfélnek menjenek? Jelenleg csak a host up/down üzenet megy az ügyfélnek, a service státuszok nem.
Ezt jelenleg csak úgy tudom megtenni, ha a meglévő service-ből új service-t készítek más néven, ott a service-hez más kontaktot adok meg és azt rendelem az ügyfél hostjához.
Ügyfelenként viszont nem szeretnék ennyi egyedi service-t létrehozni, ha nem muszáj.
Mi a megoldás?
- 172 megtekintés
Hozzászólások
Nincs megoldás vagy hülyén tettem fel a kérdést? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Nem tudom, hogy lehet beállítani a "mezei" nagiost a fent leírtak szerint.
Van egy másik szoftver, ami nagios-t használ a háztető alatt: "Checkmk Raw", ami tudja ezt ott "Contact Groups" -nak hívják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem conf-olok Nagios-t, nagyon régen láttam, így csak ötlet: config nem kezel változókat? service template nem eszi meg és örökli a $host_contact, vagy hasonló paramétert?
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni