Elektronikus ügyintézés az ÉMÁSZ-nál

Sziasztok!

 

Több hasonló tartalmú topic is volt itt a közelmúltban, ezért bátorkodom én is feltenni egy inkább jogi kérdést.

IANAL, de tudomásom szerint az ELMŰ-ÉMÁSZ elektronikus ügyintézésre kötelezett közmű szolgáltató. Volt egy hasfájásom, aminek a rendezéséhez szükséges formanyomtatványokat letöltöttem, kitöltöttem, kinyomtattam, aláírtam (biztosra akartam menni, mert még mindig vannak ügyintézők, akik az elektronikus aláírás mibenlétét nem értik), bescanneltem, ÁVDH-val hitelesítettem és beküldtem nekik az e-Papír szolgáltatáson. (Tripla azonosítás.)

Kb. két hét múlva kaptam egy másik levélbe hanyagul beleszerkesztett választ, amiben jelezték, hogy a beküldött dokumentumokat csak papír alapon fogadják el, legyek szíves postázni a honlapon megadott címre.

A kérdésem egyszerű: van erre lehetőségük? Vagy ragaszkodhatok az elektronikus kapcsolattartáshoz?

Az e-ügyintézési törvényben van egy kivétel, miszerint olyan esetekben, amikor mindenképp eredeti papír alapú példányra van szükség kötelezhetnek annak benyújtásra, de vitatom, hogy a "Nyilatkozat és kifizetési kérelem" és az "Adóelőleg nyilatkozat költségekről" dokumentumok ilyenek lennének...