NAV Online számla

Klikku, klikku, , megad, megad, klikku.

Létrehoz, klikku, klikku, elment, majd a technikai felhasználóval próba connect.

5 perc volt az egész.

Hozzászólások

+1

Több időt tartottam fenn neki, de gyorsan megvolt.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Pont gondoltam rá hogy most simán lehetne cégeket megkeresni hogy beállítod nekik 5k-ért a számlázójukat.

"láb az ajtóban" technika, utána ha gond van valami mással, már lehet téged hívnak majd szervizelni :)

Válasszuk szét a dolgokat:

- online számlázás beállítása online számlázásra képes számlázóprogamban vagy szolgáltatásban (pár perc, ötezer)

- online számlázás képességének hozzáadása számlázóprogamhoz vagy szolgáltatáshoz (pár nap-hét, mit tudom én, nem láttam még számlázót belülről, nyilván nem ötezer)

Ha szamlazz.hu-t használok, kell akkor is valamit csinálni, vagy automata a folyamat?

jAzz

Én a NAV Online számlázóját fogom használni. Szerintem tökéletesen rendben van.

Másrészt találkoztatok már ezzel az útmutatóval?

https://www.nav.gov.hu/data/cms511097/SZAMLAZO___kitoltesi_utmutato_202…

Nem nehéz feladat, csak KÖTELEZŐ és egészen tegnapig nem tudtam róla,
Telefonon érdeklődve mondták, hogy még akkor is kötelező beküldeni, ha a NAV saját rendszerét használod.  

Amúgy ez zseniális. A NAV Online Számla rendszerrel összekötöd a NAV Online Számlázót és ezután még be kell jelenteni a NAV által fejlesztett ÁNYK-n keresztül a NAV-nak ezt a tényt... Mintha a többi infóból nem tudnák összerakni :D Ez aztán az egyablakos ügyintézés, csak annál az egy ablaknál elég sokszor kell sorbanállni...

Keresztkérdés egyébként, hogy az online számla rendszerben miért kell az ügyfélkapun túl egyáltalán ehhez a rendszerhez külön felhasználónevet+jelszót létrehozni, miért nem mehet a dolog simán ügyfélkapuval? Azt értem, hogy a másodlagos felhasználókhoz ennek talán van értelme, de így az elsődleges felhasználónak belépéskor két pár felhasználónevet+jelszót kell beírni.

Az ugye megvan, hogy ez egy 6 éves rendelet, és általában a számlázóprogramokra vonatkozik, függetlenül attól, hogy az adott szoftver képes-e a NAV-nak online adatot beküldeni vagy sem.

Sok problémát látok abban, hogy a NAV lassan azt is tudja, hogy kamillás vagy levendulás papírral törlöd ki, de azt, hogy nincs egy rakat kivétel a vonatkozó rendeletben, nincs közöttük.

Első hozzászólásom nem panaszkodásnak szántam, inkább csak figyelemfelhívásnak.
Az, hogy a számlázók, pénztárgépek, kávéautomaták, szállásadók be vannak kötve közvetlenül a NAV -hoz szerintem egy nagy pozitívum. Ezek az adózó szempontjából problémát nem jelentenek, sőt, van közvetlen hozadéka. (Nekem tetszik!!!)

Később az ANYK űrlap láttán (a plusz munka miatt) előjött belőlem egy pici szarkazmus, ami mára már elmúlt