Bejelentették az Unreal Engine 5-öt

Címkék

  • Lélegzetelállító
  • "PC", iOS, Android mellett futni fog Mac-en is
  • Linux támogatásról egyelőre nincs hír
  • 2021 elején érkezik a preview kiadás, a full kiadás kicsit később

Részletek itt.

Hozzászólások

"Alig" fejlődött valamit a technológia a Wolfenstein 3D óta :D

Több mint 16 milliárd háromszög, csak egy szobron.

trey @ gépház

Nagyjából ugyanaz, mint az előző xbox bejelentésénél - bár ezúttal nem égtek akkorát - de ismét csak üres rizsa volt, rizsa hátán, esetleg egy-két trailer, gameplay alig, ami meg volt, azon meg kb. semmi "nextgen"-t nem lehetett látni, az ember simán hihette, hogy ez nem a series x-en, hanem egy one x-en fut; azaz semmire nem lehetett rámondani, hogy következő generációs lenne.
Hogy a sajtóban mi jelent meg az egy dolog - nyilván az ms-tábor ajnározik, az ellentábor fikázik, a kevés semleges pedig egyelőre fanyalogva tartózkodik - de az elég beszédes, hogy a debütálásban segédkező gamecégek (pl. Valhalla) és maga az ms is azóta csak magyarázkodnak a különféle interjúkban, hogy mi volt ez, pl., hogy a nagy elánnal berahangozott "The Mediumból" - ami állítólag majd maxra kihajtja az új platformot - miért nem lehetett semmit látni. De a legjobban talán maga a hivatalos anyag fogadtatása beszél, a voterek közel fele elégtelenre ítélte a produkciót, hogy ez így egy nagy semmi, de a kommentekből ítélve a pozitív szavazók is inkább csak megelőlegezték a bizalmat az új platformnak, mintsem a videót +1-ezték volna. A játékosok csalódtak, hogy ekkora hírverés után ezzel áll elő az ms.

Azt nem tudom, hogy maga a konzol milyen lesz, de az előző konzol sem a hardware miatt bukott meg, hiszen a memóriát leszámítva (DDR3 vs. GDDR5) nem sokkal maradt el a PS4-től; a körítés buktatta meg azt a konzolt is. Nem tudom, hogy a Sony és az Epic direkt mostanra időzítették ezt a bejelentést, vagy sem, de jobbkor ki sem jöhettek volna vele.

Ezt nem egeszen ertem. A bejelentes szerint az engine futni fog az osszes jelenlegi es osszes next-gen konzolon, szoval nem tudom pontosan hol kene latni a beegest. De meg ha valamilyen csoda folytan nem igy lenne, a gamerek valasztasat nem az egy szoborra juto poligonszam fogja eldonteni.

> Ezt nem egeszen ertem. A bejelentes szerint az engine futni fog az osszes jelenlegi es osszes next-gen konzolon,

Én is leírtam, hogy lesz mindenre. Nem erről volt szó.

> szoval nem tudom pontosan hol kene latni a beegest.

Lásd egyel feljebb: a bemutatóval égett be az ms.

> De meg ha valamilyen csoda folytan nem igy lenne, a gamerek valasztasat nem az egy szoborra juto poligonszam fogja eldonteni.

A körítés dönti el, hogy mit kapnak a konzolzól. És egyelőre abból amit az ms mutatott, azt a következtetést vonhatták le, hogy "semmi újat".

Nem ilyen egyszeru a helyzet, hogy TFLOPS magasabb (ami egyebkent 12 vs 10), az a tflops mennyiseg eltero feldolgozo egysegen van, ps5 eseten 36 CUs at 2.23GHz mig xbox x eseten 52 CUs @ 1.825 GHz, szoval ahol ki tudja hasznalni a jatek a tobbszalat rendesen ott erosebb lehet xbox, azoknal a reszeknel ahol kevesbe ott inkabb a ps. De ezen felul memoria sem ugyanaz attol hogy 16GB mindketto, ps5-ben egyseges 448 GB/s sebessegre kepes, xbox x eseten 10G gyorsabb 560 GB/s viszont maradek 6G meg lassabb 336 GB/s, ssd tekinteteben meg kozel ketszer gyorsabb lesz ps5-ben (tippre ezert is keszult UE5 demo ps5-on): 5.5GB/s (Raw) vs 2.4 GB/s (Raw)

> Hardverileg amugy az Xbox-ok erosebbek valamicskevel a PS-nel, nem? Legalabbis nekem One X vs PS4 Pro eseten ugy tunt (6 TFLOPS vs 4.2 TFLOPS). Viszont az elerheto jatekok es elsosorban az exkluziv tartalmak erosen hianyoznak.

Először is, amit írtam, az az induló felállásra vonatkozott, ahol az xbox 1.3 TFLOPS-ot produkált, a pedig PS4 1.84-et.
Másodsorban, a PS4 Pro tud "felesbe" is dolgozni, ahol kétszer annyi műveletet tud elvégezni és úgy 8.4 TFLOPS-ot produkál és mivel a lebegőpontos műveletek egy jó részénél nem feltétlenül szükséges a 32-bites pontosság, így nyugodtan átlagolhatunk és belőhetjük 6.3 TFLOPS-ra a teljesítményt; onnantól csak optimalizáció kérdése, hogy mennyit préselnek ki a konzolból, de az elméleti csúcs mindenképpen több, mint a latest xbox-é.
Harmadfelől a TFLOPS az csak a feldolgozás sebességét takarja, ami önmagában semmit nem jelent; az xboxban sem az a 0.5 TFLOPS-os margin volt a bottleneck, hanem a DDR3-as memória: amíg a PS4 a kezdetektől fogva GDDR5 memóriával volt felszerelve, addig az ms csak 4 év késéssel eszmélt rá, hogy ez így nem jó, és jött ki a model x-szel, amikor a konzol már régen megbukott.

De akkor miért Unreal a neve? :))

Nem semmi amúgy.

Én azt nem bírom ép ésszel felfogni, hogy egy ilyen részletgazdag környezet megalkotása (ahol a játékban egyébként kb. csak végigrohansz) mennyi emberóra lehet, és hogy ez megéri...

Az editor aláddolgozik egy rakás "generátorral"; nem kell minden szirszart neked a helyéreálmodni és tenni. Ne kérdezd, hogy milyenekkel, mert nem értek hozzá. Viszont az editor bővíthető is, mindenféle custom vacakkal, tehát ha kijön és rászabadulnak az őrültek, akik értenek is hozzá, akkor még több ilyen munkamegkönnyítő cucc lesz benne. IMHO, annál a résznél, ahol a csaj végigrepül a völgy fölött, a terep kb. 90%+-ban generátorral készült, hiszen csak dísznek volt ott.

Egy AAA játék költségvetése ma már a filmekkel összehasonlítható, sőtt... 

Fura ez a világ, mert mindig jobb kell, viccesen fogalmazva az a játék ma már ha a lónak a micsodája nem megy össze akkor "szar". Ezután a demo után, ha nem néz így ki egy következő generációs játék, majd azt a kritikát kapja, hogy "szar". 

Ez nagyon nincs jól, nem véletlenül virágzik az indie, de ettől a tény az tény. 

Meg erdekes es nem sokadik rokabor jatekokat adnak. Igaz neha ok is visszanyulnak a regi szep idokbe a jatekmechanikaert, de hat a "ki nevet a vegen"-nel meg nem szuletett jobb jatek. :D

Ezen felul neha vizualisan is sokkal elvezhetobbek, mint a tobmillio dollarert real-time shraderekkel telebaszott szarsagok. 

Meg van hogy honapokig/evekig figyelnek a vasarlokra es nem csak a DLC arazasaval foglalkoznak.

Meg ilyenek....

Persze ez nem viragzas, de mar az is valami, hogy a mezo kicsit tobb szinu viraggal van tele :D

Én úgy értettem, hogy lehet jobbak az ötletek indie területen (egyetértek), de közben megélhetési oldalról kb. aranyásás. Rendszeresen nézem a gog.com, itch.io, gamejolt.com oldalait, főleg ahogy írtad a művészeti irányok miatt, sokkal érdekesebbek számomra is, mint az ultrarealizmus, de ahogy látom nagyon kevés lesz tényleg nem hogy sikeres, de egyáltalán megtérülő befektetés.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

jaja, errol szolt az utolso mondatom. Tokeletesen egyetertunk.

Bar az is igaz, hogy a nagy csinnadratta nelkul kijovo indie-kre nem kell annyit kolteni. Szerintem az UBI tobbet kolt marketingre, mint fejlesztesre (jo, hat ok mondjuk csak belepnek az editorba es megnyomjak a "geneate new game" gombot es kivalasztjak a temat, mondjuk "middle age fps" :D)

Bar tuti hogy nem gazdagszanak meg szegeny indie felesztok ha csak nem kapja fel oket valami iatt a mainstream :D

Fun-fact: Egyes filmeket/sorozatokat ma már Unreal Engine-el, real-time renderelt led fal előtt forgatják:

Over 50 percent of The Mandalorian Season 1 was filmed using this ground-breaking new methodology, eliminating the need for location shoots entirely. Instead, actors in The Mandalorian performed in an immersive and massive 20’ high by 270-degree semicircular LED video wall and ceiling with a 75’-diameter performance space.

The technology and workflow required to make in-camera compositing and effects practical for on-set use combined the ingenuity of partners such as Golem Creations, Fuse, Lux Machina, Profile Studios, and ARRI together with ILM’s StageCraft virtual production filmmaking platform and ultimately the real-time interactivity of the Unreal Engine platform.

https://youtu.be/gUnxzVOs3rk?t=55

Azért mondjuk egy Heroes Of Might and Magic III vagy egy King's Bounty Warriors of the North vagy a Legends klasszisokkal szórakoztatóbb mint egy sakk vagy egy malom. Kár, hogy a III utáni HOMM-ok már hulladékok voltak, és hogy a King's Bounty sorozat óta nemigen csinált senki jót ebben a műfajban.

A 4-es is megvan, de valahogy annak a hangulata nem jött be. Az 5-ösben pedig az nagyon nem tetszett, hogy a hatszög alakú mezőket felváltotta a négyszög - amit aztán érthetetlen módon utána is megtartottak. A mai napig nem értem miért volt jó ez. Vajon az engine tervezői nem tudtak leprogramozni egy hatszög alakú pályát ? Vagy csak nem volt idejük ? A 3D sem igazán tett jót neki - őszintén szólva amíg meg nem láttam a King's Bounty sorozatot úgy gondoltam, hogy ezt 3D-ben nem is lehet normálisan megcsinálni. Aztán láttam hogy de, lehet...

Új nagy játékok között is van jó, pl Anno1800, de monjuk más stílusból a Spiderman, a God of War  is remek játékok, lehet AAA-ban is jót csinálni. Tény viszont, ha nem lenne indie, akkor pár gyöngyszemmel szegényebbek lennénk. Sosem voltam a kizárólagosságnak nagy híve.  De ha már klasszikusoknál tartunk akkor a Warcraft1-2, Starcraft, a Starcradt 2 az ilyen köztes dolog nem nevezném klasszikusnak de újnak sem, viszont nagyon jó. Régi klasszikusokból végtelen a sor. A probléma azzal van, hogy sokszór a mai AAA-ból sok esetben kiveszett valami, de azért évente van 1-2 olyan játék a nagyoktól amit azért érdemes megvenni, idén tippre a Cyberpunk ilyen lesz, de majd meglátjuk. Azért van bőven game amivel lehet játszani, kb minden stílusból és nem is feltétlenül drágák, lásd Subnautica, Foundation, Cliff Empire, Anno1800, Frostpunk... stb. 

Miért ne lenne ez így jól? Te is pont ezt fogalmaztad meg: remekül dübörög kb. minden a piacon ami JÓ játék. Legyen az pixelgrafikás kamu retro gyöngyszem, vagy full realisztikus AAA cím.

Szerintem ez így tök rendben van, aki ezen kesereg, az nem is játszik igazán, mert aki akar, az biztosan megtalálja a számítását minden stílusban mostanában. Elég csak a Nintendo címeire ránézni, 60 EUR-okért adnak el játékokat minimális erőforrásokkal rendelkező zsebkonzolra. Hozzáteszem, hogy mindezek mellett ezek cefet jók, mindegyik egy mestermű a maga nemében. És a piac nem húzza le, nem csak az aktuális Assassin's Creed kell neki, hanem nagyra értékel minden mást is ami jó (a szar meg általában gyorsan elsüllyed). Szóval ők is ugyanúgy pénzzel fűthetnek, mint azon játkok készítői akiknél a sysreq. ott kezdődik, hogy vegyél 200kHUF-és GPU-t.

Úgy a Commodore éra óta nyomok játékokat, hol többet, hol kevesebbet, mostanában inkább (nagyon) kevesebbet. Amikor kitört a karantén, örültem hogy lesz idő belecsapni pár címbe, ami kimaradt, és szerettem volna vele játszani. Ez sikerült is viszonylag jól, viszont az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ha teljes listán végig szeretnék menni, akkor ahhoz úgy 20 évnyi karantén kellene még :)

" Elég csak a Nintendo címeire ránézni, 60 EUR-okért adnak el játékokat minimális erőforrásokkal rendelkező zsebkonzolra. "

Nem veletlenul nincs Nintendo zsebkonzolom, pedig idonkent eszembe jut, hogy jo lenne, de ilyen platformra ugy 9k HUF lenne a teteje, amit ujonnan aldoznek, nemhogy PC-s/konzolos AAA cimekkel osszeferheto aron (amennyit szinten nem vagyok hajlando egyebkent kiadni).

Amint végigjátszanál egy Zeldát, vagy a Mario Odysseyt, "shut up and take my money" felkiáltással mennél a következő Nintendo címért. Én sem értettem, a gyerkőc miatt férkőzött be a dolog a háztartásba, de azóta nem ereszt :) Elképesztő mélységek, színvonal és tartalom van ezekben a játékokban, nem véletlen, hogy ilyen vason, ennyi pénzért is el tudják adni őket. Ami patkányság inkább, az az, amit néhány kiadó művel: előrángatnak kiöregedett AAA címeket, portolják, majd nevetséges árakon akarják őket eladni a store-ban (mindeközben ugyanezeket a játékokat 10-20 USD alatt dobják már utánad szinte bárhol PC-re, vagy más konzolokra). 

Felig igazat adok, annyiban nem nyert, hogy regebben mar nem egyet ezek kozul konkretan vegigjatszottam (ugye a Nintendo ismert szokasa, hogy az uj platformra portoljak a mar meglevo cimeiket), vagy akar korabbi reszeket mind Zeldabol, mind Mariobol, es azzal egyutt, hogy nagyon szorakoztatoak voltak, messze nem ernek meg nekem 60EUR-t, legfeljebb 20-30-at.

Es ezeknek az ara, amennyire lattam, meg csak nem is csokken 1-2 evvel a megjelenes utan, ez kulon rossz huzas. Ha veszel egy Switch-et, vagy Lite-ot, nagyjabol 2-5 jatek utan mar tobbet koltottel a jatekra, mint az eszkozre, ami borzaszto rossz arany.

Ha veszel egy Switch-et, vagy Lite-ot, nagyjabol 2-5 jatek utan mar tobbet koltottel a jatekra, mint az eszkozre, ami borzaszto rossz arany.

Ez a konzoloknál elég standard dolog, nem véletlenül kapsz egy konzolt jóval olcsóbban, mint amennyiért össze tudnál építeni egy hasonló PC-t. Pedig ugyanazokból az alkatrészekből van.

Annyi "könnyítés" van azért, hogy a játékok a használtpiacon is nagyon jól tartják az árukat, mi rendszeresen cserélgetünk, így nem kell mindent megvenni, és a polcon tartani amikor már ki van maxolva. Egyébként a 60 EUR inkább listaár (vagy online store-os ár), itthon jó helyen vásárolva 16-18eFt-ért kapod meg a nagyobb neveket a megjelenéskor, aztán ha pár évet ülsz rajta, akkor 12eFt körül tudod eladni (ha gyorsan letudod akkor 14-15-ért), vagy ennyiért számolják be cserealapnak. Így nézve (és figyelembe véve a játékok minőségét) azért nem annyira rossz már a helyzet.

Nem szamitva a mostani extrem arfolyammozgast, a 60 eurot a magyar 16-18-as savnak gondolom, eleve ebbol indultam ki.

Es ez nezpont kerdese, nekem ezek a jatekok nem ernek ennyit (ahogy mondtam, PC-jatekert sem adok ennyit, a kezikonzolokat pedig, minoseg ide vagy oda, nem teszem veluk azonos polcra, bocs, tehat eleve nem kene ugyanakkora savban lennie), igy a hasznalt 12-t is sokallom, mikor a realis uj arat latnam 10k kornyeken, igy 6-7k lenne a hasznalt ar. Mindegy, ez mar preferencia kerdese, kinek mennyit er meg, nekem ennyit nagyon nem.

Annyit még hozzátennék, hogy a kézikonzol dolog itt azért nem úgy értendő mint egy 3DS vagy a PSP/Vita esetén. A Zelda BOTW-t pl ember legyen a talpán aki handheld módban játsza. Amúgy lehet úgy is, de szerintem nem érdemes (mint ahogy egy Witcher3-at vagy GTA5-öt is elég kényelmetlen lenne úgy nyomni). A legnagyobb élményt szerintem ezek a játékok TV-re kötve adják. Én egyszer használtam próba jelleggel kézi módban összesen, a fiam meg pár havonta szokta, de ő is csak autóban, ha hosszabb útra megyünk (és engedjük neki).

+0,5

Ha egy húszezres játékkal csak száz órát játszol, már sokkal-sokkal olcsóbb, mint megnézni egy filmet a moziban. (Vagy cigizni, kávézni, stb., tetszőleges pénztemető függőség) Ha sikerül valami szemetet megvenni (sajnos elég gyakori, ha megjelenés környékén vásárolsz), akkor nem éri meg, nyilván.

szerk: amúgy teljesen értelmetlen minden játékot megvenni a megjelenéskor, ha pár hónapos csúszással vásárolsz, már a fele pénzt megspóroltad

Annyival egeszitenem ki, hogy a tobbseg szemet, alig par ora alatt vegigjatszhato a jatekok nagyobb resze. 100 orara nem mondanam, hogy "csak", mert keves az az offline jatek, ami ma nyujt ennyit (szamomra csak az letezik, nem jatszom egyaltalan online), tobbnyire a jo szerepjatekok, amik meg jellemzoen nem keszulnek.

En pont nem veszek megjeleneskor semmit, jo lesz az 1-2, vagy akar tobb ev mulva is, jellemzoen 4-5e Ft-nal tobbet nem koltok jatekra, azt is evente legfeljebb 2-3 alkalommal.

Szerkesztve: 2020. 05. 14., cs – 10:11

A blogon írják hogy az UE4-es projekteket exportálni lehet majd UE5-be, igyekeznek visszafelé kompatibilisek maradni. Ezt én impliciti Linux supportnak is értelmezem, UE4 jelnleg támogat linuxot.

Egyébként ez a polygonszám nem is egy hanem kb. két nagyságrendet ugrik a mostani polygonszámokhoz képest, el sem tudom képzelni, hogy csinálják. Még ami érdekes, hogy egy PS5-ben vajon milyen GPU van ami képes erre, többet tud-e mondjuk egy RTX 2080-nál - és ha nem, akkor mégis ennyi lehetőség van új algoritmusokba és kell-e minden áron a hardvereket fejleszteni?

Ilyenkor mindig eszembe jut az, hogy a ketchup gyártó abból él, ami a tányéron marad, nem abból, amit megettél. Az engine dolga nem az, hogy mindent kiszámoljon, hanem az, hogy tudja, hogy mit nem kell kiszámolni, kitakart tárgyrészeket, mintavételezés áldozatául eső részeket, ...

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Az UE mindig is gyúrt arra, hogy crossplatform legyen; egyértelmű, hogy menne PC-n is, N féle operációs rendszeren. Hogy most csak PS5-re jelentették be, az valószínűleg egy Sony/Epic paktum eredménye, később lesz ez mindenre. Mindenre is. Már amin lesz értelme, mert az "elfut" és a "hasít" között azért elég erős különbségek húzódnak meg.

Nem PS5-re jelentették be hanem PS5-ön demózták. Inkább arra pórbáltam rákérdezni, hogy vajon miért nincsenek már most legalább kipróbálható techdemó szinten ilyen részletességű és gyorsaságú megjelenítők. Több ilyen sokmilliárd polys modellel meggyűlik a baja minden más általam ismert 3D-s proginak.

MacOS aztán nagyon fontos.

Egyáltalán lehet ahhoz kapni rendes GPUt?

Emlékeztek még az Euclideon Unlimited Detail Enginere? Igaz, hogy egészen más technológia, de nekem annak idején az volt hasonló döbbenet.

Szerkesztve: 2020. 05. 14., cs – 16:23

Ez mind szép és jó, csak a játékok 90%-a nem így fog kinézni amit készítenek vele. Esetleg majd 4-5 év múlva.
De akkor már lesz még újabb engine.
Ha megnézünk egy Unreal Engine 4-es techdemót, az is kibajól néz ki, de alig van játék ami legalább olyan jól néz ki.

Én nem vagyok egy nagy gamer, úgy hogy ha van évente egy-két jó AAA játék, az már bőven elég nekem. Sőt, a TLOU2 lesz az első játék amit teljes áron (megjelenéskor) fogok megvenni. (nekik semmi közük az unreal engine-hez)

Érdemes lehet megnézni a régebbi verziók alakítását.

UE3 very early demo - (2004) https://www.youtube.com/watch?v=1m7T5ay_8DI
UE3 early demo - Mass Effect (2006) https://www.youtube.com/watch?v=q6yCw29JnQk
UE3 late demo - Batman: Arkham Knight (2014) https://www.youtube.com/watch?v=bLGCrgpJmOw
UE4 early demo - Gears of War 4 (2016) https://www.youtube.com/watch?v=uUY1h-HkKFs
UE4 late demo - Star Wars Jedi: Fallen Order (2019) https://www.youtube.com/watch?v=8939aURV9Dc
 

Érdekesség, hogy az UE3 kiadásakor a DirectX 9.0c és a Windows XP volt a "mainstream", de később a DirectX 11 támogatást is megkapta a velejáró tesszelációval együtt.
 

Gentoo was compromised on GitHub:
"And what did the hackers do? Downgrade the CFLAGS in the ebuilds or what?"

lehet valahonnan letolteni demo projekteket unreal engine 4-hez? felraktam mac-re a developer editiont, kiprobalnam miket tud, megneznek par a fentihez hasonlo jellegu scenet, de nem nagyon talalok semmit :(