Sziasztok!
Olvastam az alábbi cikket és feltűnt, hogy Magyarországon ragaszkodnak a személyes adataihoz bármit is veszel (buszbérlet, vonatjegy stb)
Bécsben vettem egy napijegyet és nem kért semmilyen azonosító számot (nem kell hozzá semmilyen személyes irat).
Teljesen élhető volt a megoldás. Appot letöltöttem, regisztráltam a használathoz (név, e-mail cím, jelszó), napijegyet kiválasztottam a fizetési módot, fizettem és volt app-ba integrált QR kódom.
Ja és van lehetőség arra, hogy akár másnak is vegyek jegyet.
Itthon ehhez eléggé el van maradva a gondolkodás. Még mindig a papír papírjának a papírja is kell. A közlekedési cég egyszerűen át tudná adni elektronikusan a cégnek a számlát, amire a számlát kiállította, ahol be is lehetne könyvelni. Ez ma már nem rakéta tudomány :)
Mit gondoltok mikor lesz hasonló rendszer Magyarországon?
(Leszámítva a korábbi szánalmas próbálkozásokat)
- 1607 megtekintés
Hozzászólások
Majd egyszer
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Napijegyhez Budapesten sem kell semmit bemutatni. Az tény, hogy papíralapú, de nem kell igazolványszámot megadni hozzá. És ha valaki szeret várost nézni, akkor ez az egyik legolcsóbb megoldás rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszeri buszjegyet, vonatjegyet anonim lehet venni.
A bérleteknél pedig kell valami azonosító, hogy ne megosztva használják az utasok.
Nem értem az op gondjait. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A bérleteknél pedig kell valami azonosító, hogy ne megosztva használják az utasok"
Miert ne hasznalhatnak megosztva? Miert faj ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most trollkodsz ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert is?
Berlinben pl a haviberlet nemhogy atruhazhato, de este 8 utan es hetvegen plusz embert is vihetsz magaddal (pl akivel napkozben esetleg megosztod a berleted).
(de pl Becsben is atruhazhato a papiralapu haviberlet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
najó de ezek a hanyatló nyugat!
--
"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor maradjunk a V4 allamoknal :)
- Praga: 20% felarert atruhazhato (ami azert megsem 2 berlet, ugye)
- Pozsony: 25-30% (zonaktol fuggoen) felarert atruhazhato
- a lengyelek, haaat, azok meg a magyarokkal isszak a bort :)
Igazabol a koncepcio hianyzik en bloc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg nem vagy naprakész, nálunk már rálicitálnak:
Ingyen lesz a tömegközlekedés: Hódmezővásárhelyen, Budapesten (fokozatosan)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Budapesten (fokozatosan)"
14 éves korig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg a regisztrált álláskeresőknek. Ígéret volt bőven!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Meg a regisztrált álláskeresőknek"
+1
ez is benne volt :)
A diákság is volt ahol elhangzott, hogy az összes tanulónak, amire sokan felkapták a fejüket, majd valaki megkocogtathatta a vállukat, hogy ekkora barmok mégse lehetnek :D, majd konkretizálták a 14eves korig-ot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ingyen", ahogy mindig az állam segítette ki a fővárost. Azaz aki vidéken lakik és sosem jár Pesten, több adót fizet, hogy az amúgy is bliccelő, hangoskodó, ritkán fürdő bajkeverők nehogy már meg legyenek büntetve.
Októberben utaztam villamoson. Az ajtótól, ahol fölszálltam, balra egy csöves teregette a szagait, nyilván nem éves bérlettel utazott, jobbra meg egy kiccsalád kan tagja hőbörgött valamit, a valószínűleg nőnemű tagja csitítgatta némi akcentussal. Lehet, hogy túlságosan hozzászoktam a kisvárosi élethez, de ezt napi szinten nem szeretném átélni, ha Magyarországra költöznék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nomostan ha nem itt élsz, az egy dolog, és lehet, hogy ezért nem vagy tisztában az állami bevételek területi eloszlásával. De súgok: Nagyon-nagyon jelentős részét teszi ki az adóbevételeknek az, amit Bp. megtermel és befizet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komolyan kerdezem. Miert faj? Tobb ember tud vele egyszerre utazni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utasnak valóban nem fáj. A BKV-nek viszont bevételkiesés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akkor mi van? Az állam úgyis megsegíti őket. El kéne dönteni, hogy közérdek egy jól működő BKV vagy piaci alapon kell működnie, a kettő együtt sosem ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ninc olyan hogy "az állam pénze", csak olyan van, hogy az adófizetők pénze. És a jól, piaci alapon működésbe teljesen belefér az, hogy az egy adott természetes személy által használható, egy ember utazási igényeit lefedő bérlet (amivel jóval kevesebb utazás történik, mint egy átruházhatóval) ára jóval kedvezőbb, mint a tetszőlegesen átruházható verzióé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol írtam azt, hogy "az állam pénze"?
A második résszel egyetértek, csak amíg politikai döntés, hogy ki vezesse a céget és hogyan, addig nem lesz javulás, a BKV anyagi helyzetén nem változtat a bérletárak ilyen szintű variálása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt: "Az állam úgyis megsegíti őket."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szövegértési problémáid vannak? Nem írtam sehol azt, hogy az állam pénze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És vajon miből segítené meg az állam, te nagyonokos...? Mert ugye az volt az első. hogy: "A BKV-nek viszont bevételkiesés." Mire te: "És akkor mi van? Az állam úgyis megsegíti őket."
A bevételkiesés, illetve annak következményei milyen állami segítséggel orvosolhatóak...? Na ezért írtam, hogy az a pénz, amit állami oldalról ebbe kéne beletolni, az az adófizetők pénze, noch dazu ebben a kontextusban olyan sincs, hogy "az állam", csak olyan van, hogy az adófizetők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reszeled a fingot, de továbbra sem írtam olyat, hogy az állam pénze, állami segítséget írtam, ami lehet akár törvénymódosítás is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a törvénymódosítás hogy fogja a kieső bevételt pótolni...? Tényleg jíváncsi vagyok rá, hogy szerinted egy szolgáltatónak a költségeit hogyan fogja fedezni n darab paragrafus? Ja, hogy úgy, hogy a beszállítóknak előírják, hogy bofa súlyba, ha nem fizet a cég, ugyanígy a dolgozóknak is, hogy lehet menni közminkásként kapálni, ha a lósz@r szintű pérezéssel nem elégedettek. Csak azt nem tudom, ki fog akkor járművet vezetni, javítani, takarítani, menetrendet szerkeszteni, forgalmat szervezni/irányítani (tartalék mikor, hova, vonalról átvezényelni kit, mikor hova, satöbbi), röviden ki, és miből fogja működtetni a szolgáltatást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
olyan bevétel esik ki, amiért cserébe nem biztosan veszel igénybe aktívan szolgáltatást.
ez is egy ösztönző lehetne az élhetőbb városok irányába
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert akkor ha elkapnak az ellenőrök, azt mondod hogy "otthon felejtettem", és egy kölcsön bérletet mutatsz be?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van megosztható és nem megosztható bérlet, jelentősen eltérő árazással. Te olyat veszel, ami nem megosztható, onnantól ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az a bérlettipus egy természtes személy használatára van beárazva/kitalálva. Ha átruházható bérlet kell, akkor van olyan is - jóval drágábban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vonatjegyet appból nem. Kell hozzá név, lakcím, születési dátum. Ha több embernek vennél jegyet, akkor nevet és születési dátumot mindenkinek meg kell adni. Kész agyrém, vagy legalábbis akkor az volt amikor próbáltam. A fejlesztők szerint valami törvényi kötelezettség távol levő felek közti üzletkötés vagy mi esetén.
Az appot töröltem és továbbra az automatából veszem a jegyet. Ott sem ül senki velem szemben, mégse kell minden adatot megadnom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Wiener Linien online jegyvásárlásnál kéri a regisztrációhoz a születési dátumot.
(Viszont használhatod az appot, ha akarod, de ha inkább környezetszennyeznél, kinyomtathatod papírra a kódot.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szuletesi datum a nyugdijaskedvezmeny miatt van
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 24 órás e-jegyet BKK-ra megveheted a “Mobiljegy” nevű appból.
A távolsági vasúti közlekedés a világon mindenhol viszonylati, van ugyan “mindentbele” jegytípus pár (Platina VIP START kártya, nemzetköziben az InterRail vagy a FIP), de ezek százezres tételek általában.
Sajnos a MÁV-STARTnak egyelőre nem sikerült megugrania az e-nyugtát így mindig kell egy számlaalany a MÁV appban annak pedig lakcíme van. Amikor legutóbb ki akartuk írtatni belőle az emailcím-név pároson túli kevésbé evidens elemeket, kisült, az új bankbiztonsági szabályok miatt kell a lakcím (szerintük).
A 72 óránál hosszabb érvénytartamú jegyek általában valamilyen okmányhoz kötöttek (nem feltétlenül hivatalos okmányhoz, Németországban pl a BahnCard is lehet az alapja), de nem mindig. Magyarországon a havi bérletek az állami és (kötelező) munkáltatói támogatások miatt van személyhez kötve, a diákbérlet ugyanis brutális kedvezményszint (90%), muszáj hogy csak diákigazolvány tulajdonosnak adják ki.
De Magyarországon is vannak nem személyhez kötött hosszú lejáratú jegyek, csak nem olcsóak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megpróbáltam e-személyit igényelni tegnap.
Az Ügyfélkapu még mindig egy nagy kupac bűzölgő fos, az okmányiroda választó meg flash. LOL.
Nincs vmi shortcut, ami megkerüli az ostoba bürokratikus bullshitet és egyből az igényléshez dob?
Illetve érvényes sima személyit le lehet cseréltetni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbálj meg a Központi Időpontfoglaló alkalmazás oldalon egy időpontot foglalni. A Kormányablakban nekem gyorsan cserélték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Thx, idén nálunk már nincs szabad időpont :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármelyik kormányablak/okmányiroda jó lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, de vicces és egyben szomorú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Én úgy tudom, hogy a fogadó kapacitás csak egy részét lehet online foglalni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézz be személyesen is, mert online max 50%-ot adnak ki az időpontokból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én a Bécsi vonatkozó aktuális appot kb 2 éve próbáltam utoljára, akkor még helyi lakos kellett a reghez legyél, örvendetes, hogy már nem feltétel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez amolyan koncepciobeli kerdes, hogy a tomegkozlekedesre hogy tekintunk. Van ahol azt mondjak hogy a tomegkozlekedes kozossegi erdek, a celja hogy csokkentse az autoforgalmat illetve hogy minel tobb ember engedhesse meg maganak a kozlekedest, ebben az esetben termeszetesen nem celja hogy profitot csinaljon, kozossegi fenntartasu (nyilvan a beszedett adokbol), es akar ingyenes is lehet, a berlet lehet atruhazhato. A masik valtozat az, amikor a cel csupan az hogy azoknak az embereknek akik nem tehetik meg az autohasznalatot (anyagi vagy epp dugo miatti lassusag miatt) nyujtott szolgaltatasbol profitot csinaljon (ebben az esetben is lehet tulajdonos persze az allam, nem ezen mulik). Ebben az esetben teljesen ertheto es rendben van szerintem, hogy a berlet nem atruhazhato, csak az hasznalhatja aki megvasarolta, vagy ha atruhazhato, akkor azert fizetni kell extra arat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni