Mától az eSzemélyihez is hozzárendelhető a vasúti bérlet

Sziasztok!

Olvastam az alábbi cikket és feltűnt, hogy Magyarországon ragaszkodnak a személyes adataihoz bármit is veszel (buszbérlet, vonatjegy stb)

Bécsben vettem egy napijegyet és nem kért semmilyen azonosító számot (nem kell hozzá semmilyen személyes irat).

Teljesen élhető volt a megoldás. Appot letöltöttem, regisztráltam a használathoz (név, e-mail cím, jelszó), napijegyet kiválasztottam a fizetési módot, fizettem és volt app-ba integrált QR kódom.
Ja és van lehetőség arra, hogy akár másnak is vegyek jegyet.

Itthon ehhez eléggé el van maradva a gondolkodás. Még mindig a papír papírjának a papírja is kell. A közlekedési cég egyszerűen át tudná adni elektronikusan a cégnek a számlát, amire a számlát kiállította, ahol be is lehetne könyvelni. Ez ma már nem rakéta tudomány :)

Mit gondoltok mikor lesz hasonló rendszer Magyarországon?
(Leszámítva a korábbi szánalmas próbálkozásokat)

Forrás: https://itcafe.hu/hir/mav_berlet_eszemelyi.html

Hozzászólások

Napijegyhez Budapesten sem kell semmit bemutatni. Az tény, hogy papíralapú, de nem kell igazolványszámot megadni hozzá. És ha valaki szeret várost nézni, akkor ez az egyik legolcsóbb megoldás rá.

Egyszeri buszjegyet, vonatjegyet anonim lehet venni.
A bérleteknél pedig kell valami azonosító, hogy ne megosztva használják az utasok.

Nem értem az op gondjait. :)

"Ingyen", ahogy mindig az állam segítette ki a fővárost. Azaz aki vidéken lakik és sosem jár Pesten, több adót fizet, hogy az amúgy is bliccelő, hangoskodó, ritkán fürdő bajkeverők nehogy már meg legyenek büntetve.

Októberben utaztam villamoson. Az ajtótól, ahol fölszálltam, balra egy csöves teregette a szagait, nyilván nem éves bérlettel utazott, jobbra meg egy kiccsalád kan tagja hőbörgött valamit, a valószínűleg nőnemű tagja csitítgatta némi akcentussal. Lehet, hogy túlságosan hozzászoktam a kisvárosi élethez, de ezt napi szinten nem szeretném átélni, ha Magyarországra költöznék.

Ninc olyan hogy "az állam pénze", csak olyan van, hogy az adófizetők pénze. És a jól, piaci alapon működésbe teljesen belefér az, hogy az egy adott természetes személy által használható, egy ember utazási igényeit lefedő bérlet (amivel jóval kevesebb utazás történik, mint egy átruházhatóval) ára jóval kedvezőbb, mint a tetszőlegesen átruházható verzióé.

Hol írtam azt, hogy "az állam pénze"?

A második résszel egyetértek, csak amíg politikai döntés, hogy ki vezesse a céget és hogyan, addig nem lesz javulás, a BKV anyagi helyzetén nem változtat a bérletárak ilyen szintű variálása.

És vajon miből segítené meg az állam, te nagyonokos...? Mert ugye az volt az első. hogy: "A BKV-nek viszont bevételkiesés." Mire te: "És akkor mi van? Az állam úgyis megsegíti őket."
A bevételkiesés, illetve annak következményei milyen állami segítséggel orvosolhatóak...? Na ezért írtam, hogy az a pénz, amit állami oldalról ebbe kéne beletolni, az az adófizetők pénze, noch dazu ebben a kontextusban olyan sincs, hogy "az állam", csak olyan van, hogy az adófizetők.

És a törvénymódosítás hogy fogja a kieső bevételt pótolni...? Tényleg jíváncsi vagyok rá, hogy szerinted egy szolgáltatónak a költségeit hogyan fogja fedezni n darab paragrafus? Ja, hogy úgy, hogy a beszállítóknak előírják, hogy bofa súlyba, ha nem fizet a cég, ugyanígy a dolgozóknak is, hogy lehet menni közminkásként kapálni, ha a lósz@r szintű pérezéssel nem elégedettek. Csak azt nem tudom, ki fog akkor járművet vezetni, javítani, takarítani, menetrendet szerkeszteni, forgalmat szervezni/irányítani (tartalék mikor, hova, vonalról átvezényelni kit, mikor hova, satöbbi), röviden ki, és miből fogja működtetni a szolgáltatást?

Vonatjegyet appból nem. Kell hozzá név, lakcím, születési dátum. Ha több embernek vennél jegyet, akkor nevet és születési dátumot mindenkinek meg kell adni. Kész agyrém, vagy legalábbis akkor az volt amikor próbáltam. A fejlesztők szerint valami törvényi kötelezettség távol levő felek közti üzletkötés vagy mi esetén.

Az appot töröltem és továbbra az automatából veszem a jegyet. Ott sem ül senki velem szemben, mégse kell minden adatot megadnom.

A Wiener Linien online jegyvásárlásnál kéri a regisztrációhoz a születési dátumot.
(Viszont használhatod az appot, ha akarod, de ha inkább környezetszennyeznél, kinyomtathatod papírra a kódot.)

A 24 órás e-jegyet BKK-ra megveheted a “Mobiljegy” nevű appból.

A távolsági vasúti közlekedés a világon mindenhol viszonylati, van ugyan “mindentbele” jegytípus pár (Platina VIP START kártya, nemzetköziben az InterRail vagy a FIP), de ezek százezres tételek általában.

Sajnos a MÁV-STARTnak egyelőre nem sikerült megugrania az e-nyugtát így mindig kell egy számlaalany a MÁV appban annak pedig lakcíme van. Amikor legutóbb ki akartuk írtatni belőle az emailcím-név pároson túli kevésbé evidens elemeket, kisült, az új bankbiztonsági szabályok miatt kell a lakcím (szerintük).

A 72 óránál hosszabb érvénytartamú jegyek általában valamilyen okmányhoz kötöttek (nem feltétlenül hivatalos okmányhoz, Németországban pl a BahnCard is lehet az alapja), de nem mindig. Magyarországon a havi bérletek az állami és (kötelező) munkáltatói támogatások miatt van személyhez kötve, a diákbérlet ugyanis brutális kedvezményszint (90%), muszáj hogy csak diákigazolvány tulajdonosnak adják ki.

De Magyarországon is vannak nem személyhez kötött hosszú lejáratú jegyek, csak nem olcsóak :)

Megpróbáltam e-személyit igényelni tegnap.

Az Ügyfélkapu még mindig egy nagy kupac bűzölgő fos, az okmányiroda választó meg flash. LOL.

Nincs vmi shortcut, ami megkerüli az ostoba bürokratikus bullshitet és egyből az igényléshez dob?

Illetve érvényes sima személyit le lehet cseréltetni?

én a Bécsi vonatkozó aktuális appot kb 2 éve próbáltam utoljára, akkor még helyi lakos kellett a reghez legyél, örvendetes, hogy már nem feltétel

Ez amolyan koncepciobeli kerdes, hogy a tomegkozlekedesre hogy tekintunk. Van ahol azt mondjak hogy a tomegkozlekedes kozossegi erdek, a celja hogy csokkentse az autoforgalmat illetve hogy minel tobb ember engedhesse meg maganak a kozlekedest, ebben az esetben termeszetesen nem celja hogy profitot csinaljon, kozossegi fenntartasu (nyilvan a beszedett adokbol), es akar ingyenes is lehet, a berlet lehet atruhazhato. A masik valtozat az, amikor a cel csupan az hogy azoknak az embereknek akik nem tehetik meg az autohasznalatot (anyagi vagy epp dugo miatti lassusag miatt) nyujtott szolgaltatasbol profitot csinaljon (ebben az esetben is lehet tulajdonos persze az allam, nem ezen mulik). Ebben az esetben teljesen ertheto es rendben van szerintem, hogy a berlet nem atruhazhato, csak az hasznalhatja aki megvasarolta, vagy ha atruhazhato, akkor azert fizetni kell extra arat.