[mások által dekódolva] Nem értem ezt a KRESZ szabályt

 ( Zahy | 2019. augusztus 5., hétfő - 10:55 )

Itt van ugye a hatályos KRESZ: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM . No ennek 27. § pontjában van szó a követési távolságról. Viszont a (2) / a) számomra érthetetlen. Idézet:

===
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

...

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha

- a vezető előzésre készül fel,

- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy

- az úton az előzés tilos,
===
Hogy kell ezt érteni? Ha a vezető előzésre készül az úton amin tilos előzni, akkor rámászhat az előtte menőre?????

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szerintem ezek vagy kapcsolatban vannak. tehát ha a vezető előzésre készül fel, vagy az úton előzni tilos, vagy.

+1, de azt egy kicsit csücskösnek érzem, hogy nem kell követési távolság, ha előzni tilos.

Az idezet kicsit szerencsetlenre sikeredett...
A teljes szakasz:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

(2) * Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha

- a vezető előzésre készül fel,

- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy

- az úton az előzés tilos,

Így már mindjárt más. :D

Ezt figyelmen kívül hagytad:


(2) * Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Erre vonatkoznak a felsorolt kivételek.

+1

Ráadásul ez a 3 kivétel a 27. § (2)-höz tartozik, nem az (1)-hez, nehogy mostantól hirtelen mindenki kitalálja, hogy két vagy több forgalmi sáv esetén nincs szükség a követési távolság betartására.

Szerk.: ok, többen is megelőztek (pun intended) szerencsére.

Leegyszerűsítem: ha belerongyolsz valakibe hátulról akkor mindenképpen te k.rtad el. :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Naponta kb. 10x megesik, hogy betartom a követési távolságot, a mögöttem levő jármű előz, majd visszatérve behúz elém, jóval az előírt követési távolságon belül (értsd: előttem 0.5 méterre). Ha helyre akarom állítani a korábbi biztonságos követési távolságot, akkor fékeznem kell, megőrjítve a mögöttem haladót. Ti hogyan kezelitek az ilyen helyzetet?

Adaptív tempomattal, majd visszaelőzéssel. ;)
Egy idő után megunja, és kétszázhússzal elhúz az üzemképtelen wartburgjával, míg kikerülök a visszapillantójából.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

az adaptív tempomat legfeljebb három alkalommal fog belefékezni, ezt követően az autód megáll a pics*ba, te meg mehetsz rendkívüli pályaalkalmassági vizsgálatra.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

what? :D

en rendszeresen megyek nagyobb tavot adaptiv tempomattal, siman fekez, gazt ad, amikor es ahanyszor szukseges

milyen auto ez?

igazad van. elfelejtettem azt az apróságot, hogy az adaptív tempomat épkézláb esetekben dolgozik, míg az extrém helyzetek megoldását az intelligens fékasszisztensnek adja át (már ha nem lépsz a fékre időben). ez utóbbira gondoltam, mikor a három esélyről írtam.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

> ez utóbbira gondoltam, mikor a három esélyről írtam.

mondjuk az igy is uj info volt, akkor thx, jo tudni

ezt féktávolság-lopásnak hívják (még a helyszínelő rendőrök is). egy esetleges ütközés nyomaiból nagy eséllyel megállapítható ez (mert 5%-ban lehet esélyed felvenni a paraszttól a megfelelő távolságot), de biztos ami ziher legyen legalább egy (tőled független) szemtanú is. ezesetben akár még bíróság elé is kerülhet a delikvens, talán az agresszív közlekedési magatartás miatt is (ezt nálunk csak pár éve kezelik a jogszolgáltatásban).
felénk egyébként a helyszínelő rendőrök szeretik és figyelembe veszik a dashcam felvételeket.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Hallottam olyan sztorit is, hogy a rendőrök közölték, őket sajnos nem érdekli az ilyesmi, köv.táv. és punktum. De lehet hogy csak gyorsan le akarták rázni a melót.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Nem. Az előző autós mögött haladó nem tartott megfelelő követési távolságot és pont. A "féktávlopás" a vezetni nem tudók mentsége/meséje, hogy nem ők baszták el. Mert ugye a a KRESZ úgy szól, a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy minden felmerülő váratlan vezetési helyzet kivédhető legyen.
Tipikus vezetni nem tudók által elkövetett hiba, mikor úgy előznek, hogy kilómétereket autóznak a megelőzendő autó seggében. Valójában, az előzni akaró autónak semmi keresnivalója az adott sebességhez tartozó követési távolságon belül, egészen az előzés megkezdésének pillanatáig. Ennek a hülye szokásnak az oka, hogy girhes, fostalicska kocsikkal akarnak a megengeedett sebességgel haladó autót előzni, miközben a seggük alatt is épp csak annyi lóerő van, hogy tartani tudják a sebességet.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

egy aprócska tényt felejtesz el:
míg haladsz a külső sávban, a belsőből eléd b*szódik valaki, az autód orrától minimum fél, maximum öt méteren belül. teszi ezt úgy, hogy a külső sávban sem haladnak gyorsabban, esetleg már lassul az autósor. ez a féktávlopás, nem az, amikor a sávváltás után elhúz előled.
a féktávlopás akkor is megáll, ha előzés esetén b*szódik be eléd a veréb, feltéve hogy nem tud/akar előled elhúzni.

persze lehet egyszerűen lerendezni minden ilyen esetet azzal, hogy mert nem tartottál követési távolságot (az eléd beb*szódó verébtől), csak ez hosszú távon nem volt/lesz nevelő jellegű. illetve nem vagy kötelezhető fékezésre. lassításra talán, de fékezésre nem.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Indexelt, vagy nem indexelt?
Adaptív, defenzív vezetés lényege, hogy mindig a legszarabb helyzetre próbálsz felkészülni. Ha előz valaki elveszed a gázról a lábadat. Ha villog előtted lévő indexe, elveszed a lábad a gázról. Ha indexel valaki, hogy bekanyarodjon abba a kereszteződésbe, ahonnan kikanyarodsz, megvárod, míg elkezdi a manővert.
A vezetés lényege, hogy egyben megérkezz az úticélodhoz. Hogy mikoraz nem számít, hacsak nemaz életed függ tőle. Az esetek 99.999%-ban nem függ.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

update a fentebbi gondolatomhoz.

a cikkben szereplő körforgalomban egyetlen darab haladási sáv van (mert a korábbi felfestés elkopott, s nagyon okosan nem pótolták, mert túl kicsi a párhuzamos közlekedésre, illetve még így is akadnak olyanok, akik a belső ívről kanyarodnak ki belőle). még ha a teherautós gyökér (aki még az M86-on lassítás helyett dudál meg a gázt tiporja hogy sávot válthasson) szándékosan is fékezett a körforgalomban -büntető jelleggel-, ezt elkerülni nem nagyon lehetett volna.
mondjuk én őt is javasolnám előállításra, mert a tachográfja biztos többet mutatott 70 km/h-nál az ütközés előtti 500 méterre lévő M86-on. kiindulási pontnak jó. ha meg mágnessel húzott, akkor meg ugye okirathamisítás. de ezek a rohadék cikkek nem szólnak arról, hogy a magyar királyi rendőr (osztrák/német/olasz/francia/benelux mintára a tachográf kiolvasásával és elemzésével kezdi az ilyesmiket.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Te sem kaptál még büntetősatut, ugye? Mert akkor tudnád, hogy elfogyhat az a követési távolság a legjobb akaratod ellenére is úgy, hogy te nem tehetsz róla.

Ave, Saabi.

De, több alkalommal is. Mindig a satuzós jött ki belőle hülyén, mert az esetek 90%ban előttem 5-6 méterrel állt villogó féklámpával. A legszebb az volt, mikor a Hűvösvölgyi úton jöttem befelé, hegyesre rakott Barkassal és az nagyongizda Golfos csávónak nem tetszett, hogy feltartom az előírt 50-es tempóval. Valamivel a villamos kocsiszín előtt kielőzözz, majd megpróbált bűntetni. A manőver olyan jól jött ki, hogy az utána kettővel jövő rendőr is tapsolt örömében. Az első tapsolásnál, ugrott a gyerek jogsija,a másodiknál a forgalmi, rendszámmal együtt. Két órával később, mikor visszafelé mentem, már rendszám nélkül szomorkodott a koromgyár.
Mi a titka a dolognak? Használni kell a tükröt. A büntetgetős köcsög, messziről virít. Ilyen ha előzni kezd, masszívan elkezdek lassítani. Ez már alapból meg szokta zavarni az agyatlanokat, mert a manőver megkezdésekor úgy számol, hogy állandó sebességgel haladsz tovább és ehhez tervezi a bevágást és a satuzást is.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

> A büntetgetős köcsög, messziről virít.

+1, elkepeszto, hogy mennyire latszik az arcukon is ezeknek az embereknek a frusztracio

Szerintem már a baleset másnapján érdemes egy levelet írni az ügyészségnek, amiben valamit kifogásolsz a helyszínelésben, akkor talán máshogy áll a rendőrség az ügyedhez.

az ugyeszsegnek? biztos ez? :)

A leírásod alapján Neked nem volt szándékod előzni.
Aki téged megelőzött az vélhetően még tovább is előzni szándékozik.
Kicsit lemaradsz, amíg a következőt is megelőzi, majd újra mehetsz az előtted levő autó után követési távolságra.

Abból indulok ki, hogy nem az én tisztem megnevelni őket. Pont annyit fekezek amennyit muszáj és leszarom, H köcsög módra vágott be. Segít, hogy amint elkezdenek előzni, elvesztem a gázról a labam, így általában fékezni nem is kell.

"Segít, hogy amint elkezdenek előzni, elvesztem a gázról a labam"

Én is így szoktam, ez nagyon jó defenziv módszer, mert sokkal hamarabb be tudja fejezni az előzést, te meg sokat nem vesztesz. De néha látom, hogy néhány emberszerű képződmény ilyenkor inkább rágyorsít... :(

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Amikor az isten barma előzni kezd, elveszem a gázról a lábam és eleve akkora követési távolságokat hagyok, hogy bőven beférjen elém.
A másik, hogy éveken át, mikor Pestre jártam, felraktam a kocsi tetejére egy, piros zászlós, 4-5 betonvasból álló köteget. Pusztán, nevelési célzattal. Volt egy-két barom, akinek így is sikerült megcsíkozni a motorháztetejét.
Manapság elég egy kamerának látszó matrica a hátsó szélvédő belső oldalára.
Igazándiból, német módszerrel, méretném és bűntetetném a követési távolság be nem tartását.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

"Igazándiból, német módszerrel, méretném és bűntetetném a követési távolság be nem tartását."
a véda alkalmas lehet(ne) erre (is). de nincs elég sűrűn elhelyezve, valamint a pályarendőrség bedarálásával együtt más hasznos zsandári dolgok is mentek a levesbe. pl a megfelelő hozzáállás, hozzáértés. ezekből csak elvétve látsz manapság.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

> Volt egy-két barom, akinek így is sikerült megcsíkozni a motorháztetejét.

lol, eleg jo otlet, ki kene probalni :D