CN vs. HU

Rövid és tanulság nélküli történet az ügyfélkezelésről...

Kellene egy daughterboard egy laptopba, mert az egyik korábban okésnak tartott gyártónak a jó édes anyját, kitalálta, hogy mekkora poén egy katasztrofiális csatlakozóval (amire bizonyíték, hogy a laptopra rákeresve ebay-en azonnal az a felforrasztható csatlakozó jön fel pár ezer példányban...) egy daughter boardra tenni a SATA csatit és a hangchipet, hogy aztán egy szalagkábellel egy _másik_ daughter (granddaugter?) boardon legyen egy USB port, egy kártyaolvasó meg egy füles jack.

Irány a kereső, tök jó, van magyar webshopban, utolsó darab, délelőtt rendelve másnapra itt lesz, képen megnézve még a revision is stimmel, tök jó, kosárba, megrendelés. Másnap ide is ért, felbontom, hábazmegezamásikboard. Néztem a megrendelőt, azon valóban IO (tehát a másik) board szerepel, de ennyire nem lehetek hülye, nézzük meg újra a képet. A termék még mindig kinn van (tényleg jó/rossz/a képpel inkonzisztens névvel), már azzal, hogy nincs raktáron és véletlenül kép nélkül...

Mivel hivatalosan is elfogyott az országban az összes, B terv, ebay. Rákeres, kis kínai megtalál, buy it now. Kis kínai 10 percen belül három üzit küld, hogy nézzem jól meg a képet, ha nem vagyok biztos, inkább írjam meg a Product Number-t, meg egyébként is írjam meg az alaplap típusát, hogy biztosan kompatibilis legyen. Megválaszolom neki. Pár órán belül újabb üzenet tőlük, hogy sajnos az utolsó rev 2-es boardjuk rossz állapotban van, küldhetnek-e 3.2-est. Persze, küldjetek. Egy órán belül megkaptam a tracking kódot.

Tanulság? Az nincs. Vagy talán az, hogy ha eladóként valamit elrontottál és erre rájössz (mert rájöttek, törölték a képet), inkább küldj egy e-mailt. Egy rendelést bukj, ne egy ügyfelet.

====================================================

Update: Múlt hét csütörtökön megjött az új board, tegnap be is szereltem a gépbe, tökéletesen megy. Úgyhogy délután kaptak feedback-et (tényleg pozitívan írtam róluk, mert kiemelkedően segítőkészek voltak), este 11 körül (vagyis nem automatizált válasz) pedig csipogott a telefonom, hogy új üzenet az ebay-en, amiben megköszönték, hogy ennyire pozitívan írtam róluk - közel 61 ezer értékelés után veszi azt a tényleg másfél percnyi fáradtságot, hogy megírjon egy ilyen üzit. És mit kommunikál ezzel? Hogy az üf. nem addig üf., amíg átadja a pénzt, utána is az. Az üf.-ben meg annyi marad meg, hogy na, ezek jó fejek, hajlandóak voltak tenni egy kedves gesztust, amivel _semmi_ közvetlen hasznuk nincs. És az üf. (én legalábbis) ha legközelebb motherboard alkatrészre lesz szüksége, először náluk fogja legközelebb megnézni. _EZT_ a hozzáállást hiányolom a magyar vállalkozásokból [tisztelet a kivételnek, mert olyan is van].

Hozzászólások

vagy azert, mert itthon nincs felulet ahol reportolhatod, es azt a nep is latja, igy nincs tetje. ebayen meg ott a negativ feedback, a kinaiak meg felnek attol mint ordog a szenteltviztol.

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

A kínaiak kezüket lábukat összetörik az 5 csillagos értékelésért. Lehet hogy egy csomó hulladékot árulnak, de azt meg tudni kell elkerülni :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Magyar webshopot nem kérdezted, hogy mi legyen? Vagy nem olyan nagy tétel, hogy visszaküldéssel nem is éri meg kínlódni?

Kb. pont a határon van a megéri szórakozni vele dolognak, ha még kinn lett volna a kép, visszaküldtem volna (de így, hogy nekik sincs raktáron [tehát ugyannyit kéne várnom] és hogy az esélyét is elvették, hogy bizonyítsam, hogy ők [is] hibásak, inkább hagytam - buktak egy vevőt).

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Meg sem nezem mashol mar regen. Ali, ebay, mar eun belul kuldenek szinte mindent.
Lengyel, cseh, spanyol cimekrol. Biztos nincs vam afa loturo.

Alapesetben én is, de modt sürgős lett volna. Eddig itthon online vásárlás csak itt a Hup-on és az eanalógnál volt problémamentes. Ami valahol szomorú... Ebay eddig mindig rendben volt.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)