Kellene egy daughterboard egy laptopba, mert az egyik korábban okésnak tartott gyártónak a jó édes anyját, kitalálta, hogy mekkora poén egy katasztrofiális csatlakozóval (amire bizonyíték, hogy a laptopra rákeresve ebay-en azonnal az a felforrasztható csatlakozó jön fel pár ezer példányban...) egy daughter boardra tenni a SATA csatit és a hangchipet, hogy aztán egy szalagkábellel egy _másik_ daughter (granddaugter?) boardon legyen egy USB port, egy kártyaolvasó meg egy füles jack.
Irány a kereső, tök jó, van magyar webshopban, utolsó darab, délelőtt rendelve másnapra itt lesz, képen megnézve még a revision is stimmel, tök jó, kosárba, megrendelés. Másnap ide is ért, felbontom, hábazmegezamásikboard. Néztem a megrendelőt, azon valóban IO (tehát a másik) board szerepel, de ennyire nem lehetek hülye, nézzük meg újra a képet. A termék még mindig kinn van (tényleg jó/rossz/a képpel inkonzisztens névvel), már azzal, hogy nincs raktáron és véletlenül kép nélkül...
Mivel hivatalosan is elfogyott az országban az összes, B terv, ebay. Rákeres, kis kínai megtalál, buy it now. Kis kínai 10 percen belül három üzit küld, hogy nézzem jól meg a képet, ha nem vagyok biztos, inkább írjam meg a Product Number-t, meg egyébként is írjam meg az alaplap típusát, hogy biztosan kompatibilis legyen. Megválaszolom neki. Pár órán belül újabb üzenet tőlük, hogy sajnos az utolsó rev 2-es boardjuk rossz állapotban van, küldhetnek-e 3.2-est. Persze, küldjetek. Egy órán belül megkaptam a tracking kódot.
Tanulság? Az nincs. Vagy talán az, hogy ha eladóként valamit elrontottál és erre rájössz (mert rájöttek, törölték a képet), inkább küldj egy e-mailt. Egy rendelést bukj, ne egy ügyfelet.
====================================================
Update: Múlt hét csütörtökön megjött az új board, tegnap be is szereltem a gépbe, tökéletesen megy. Úgyhogy délután kaptak feedback-et (tényleg pozitívan írtam róluk, mert kiemelkedően segítőkészek voltak), este 11 körül (vagyis nem automatizált válasz) pedig csipogott a telefonom, hogy új üzenet az ebay-en, amiben megköszönték, hogy ennyire pozitívan írtam róluk - közel 61 ezer értékelés után veszi azt a tényleg másfél percnyi fáradtságot, hogy megírjon egy ilyen üzit. És mit kommunikál ezzel? Hogy az üf. nem addig üf., amíg átadja a pénzt, utána is az. Az üf.-ben meg annyi marad meg, hogy na, ezek jó fejek, hajlandóak voltak tenni egy kedves gesztust, amivel _semmi_ közvetlen hasznuk nincs. És az üf. (én legalábbis) ha legközelebb motherboard alkatrészre lesz szüksége, először náluk fogja legközelebb megnézni. _EZT_ a hozzáállást hiányolom a magyar vállalkozásokból [tisztelet a kivételnek, mert olyan is van].
- SzBlackY blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1321 megtekintés
Hozzászólások
vagy azert, mert itthon nincs felulet ahol reportolhatod, es azt a nep is latja, igy nincs tetje. ebayen meg ott a negativ feedback, a kinaiak meg felnek attol mint ordog a szenteltviztol.
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kínaiak kezüket lábukat összetörik az 5 csillagos értékelésért. Lehet hogy egy csomó hulladékot árulnak, de azt meg tudni kell elkerülni :)
--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyar webshopot nem kérdezted, hogy mi legyen? Vagy nem olyan nagy tétel, hogy visszaküldéssel nem is éri meg kínlódni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. pont a határon van a megéri szórakozni vele dolognak, ha még kinn lett volna a kép, visszaküldtem volna (de így, hogy nekik sincs raktáron [tehát ugyannyit kéne várnom] és hogy az esélyét is elvették, hogy bizonyítsam, hogy ők [is] hibásak, inkább hagytam - buktak egy vevőt).
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy visszavették volna. Jártam már úgy, hogy rossz termék érkezett, de aztán mégsem kellett a jó sem, szó nélkül visszavették a terméket, és a számlámra is visszautalták néhány napon belül a pénzt (magyar webshop).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet?
Magyarországon nincs olyan törvény, hogy online vásárlástól elállhat a vásárló x napon belül, és olyankor az eladónak vissza _kell_ vennie a cuccot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, van. (és néhány a szokásosnál is taplóbb cégtől láttam már, hogy ezt úgy kommunikálja, hogy ez az ő kedvessége...)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
cegkent nincs elallas, itt viszont nemazt kudtek amit kert az op, tehat hibas teljesites, kerhetne cseret.
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is igaz. Viszont továbbra se mentesíti a topiknyitót, hogy meg sem próbálkozott rendezni a magyar webshoppal a helyzetet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg sem nezem mashol mar regen. Ali, ebay, mar eun belul kuldenek szinte mindent.
Lengyel, cseh, spanyol cimekrol. Biztos nincs vam afa loturo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapesetben én is, de modt sürgős lett volna. Eddig itthon online vásárlás csak itt a Hup-on és az eanalógnál volt problémamentes. Ami valahol szomorú... Ebay eddig mindig rendben volt.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért vették le a magyar webshopról a képet, mert utolsó darab volt, és már eladták (neked). Minek nézegesse más a nem kapható terméket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor miért hagyták kinn magát a terméket?
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni