Minőségi szerszám (nem)

Felkerültek az autóra a nyári kerekek. Mekkora hír igaz? :))

https://imgur.com/a/Al9H0Kq

A lényeg: az album lentebbi képein ugyanaz látható, amit már tavaly is megfigyelhettem: nagyáruházas kerékkulcs, beszarva. Háát, ezzel mát több kerékcsavart nem kell meghúzni. Bazz mára az is valami, ha nem spiáterből van ahhahah? A nyele bezzeg kemény mint az állat, szóval majd jó lesz valamire, amit még egyébként nem találtam ki. Ha másra nem, agyonverni aki ezeket a fosokat legyártotta. Vagy azt, aki a beszart kerékkulcs hírére vesz nekem egy ugyanilyet. Megint :D

Szar szerszámmal dolgozni az nyilván olyasmi, mint fasz nélkül baszni. Szóval ha útszélen állva kellett volna lekapni a kereket valamiért, akkor beszoptam volna tövig. Amit látsz a *második* csavar után megtörtént, az anyag feladta a harcot.

Ui apósom 20 éves *gyári* Opel kerékkulcsával pöccre ment minden, pedig rendesen megkínáltam, békebeli vízvezetékcsővel hosszabbítva.

Hozzászólások

Nincs hozzá gyári? Az általam ismert Skoda/VW/Audi/Seat modellekhez (legalábbis, régebben) atombiztos kerékkulcsot adtak gyárilag. Múltkor a kolléganőm pözsóján sikerült az első csavarnál eltörni a gyári pözsó kerékkulcsot, oda is adtam neki ajándékba az előző autómból megmentett példányt.

Bemutatómodell autót vettem, ami csili-vili meg minden, hiszen meg kell szédüljek tőle. Mondjuk pótkerék meg ilyen szarságok nem jártak hozzá, csak az a retek defektjavító szett - aminek ha csak nyomait meglátja a gumis a kerékbe fújva, akkor vigyorogva integet. Búcsúzóul, dehát mégiscsak azonnal az üdvözlés után. Elbasztam, mert már későn észleltem az esetet és utána kezdtem vakarózni, így a lezárt tranzakció után rögtön kaptam is volna 70e Ft-ért pótkereket, további pénzért emelőt meg ilyen szarokat. Idegen felnivel persze, más típusú gumival meg mittudomén mivel. A defektjavító habot meg a kompresszort elajándékoztam, rendeltem kerülőúton pótkereket meg a fene tudja mit, csakhát kimaradt a VW kerékkulcs a csomagból. Nem reklamáltam meg, és mielőtt vettem volna egyet az autósboltból.. (jajj) hát nem ezt kaptam ajándékba a rokonságtól? :D

Valami beteg dolog lehet ez, mert előtte is kaptam egyet csak más irányból, ahhahaha. Mint ahogyan régen kaptam a pizsamákat karácsonyra. Ez utóbbi hasonló emlékek megvannak másnál is? A kurva életbe :)))

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Meg tudom érteni. Én úgy voltam vele, hogy biztosan ott van. Eddig minden kocsimban volt, kérés nélkül. Meg sem fordult a fejemben, hogy nincs. Felhajtva a hátsó szőnyeget ott volt a helye üresen :D a hátfal felé pedig ott volt a túlméretezett tároló benne a habbal, kompresszorral meg anyám tyúkjával. Beszoptam, főleg amikor szóltam, hogy tegyünk már bele pótkerék szettet: a konfigurátorban látom, hogy 30e Ft felár. 5 miskán felüli listaárnál ez már teljesen lényegtelen összeg.

Mivel utólag és teljes papírozás után szóltam, ehhez az autóhoz már csak egy másik listából lehetett választani, ami amúgy fasza fulláras (összesen 70e felett) és nincs beleszólásod abba, hogy milyen abroncs lesz a felnin. Szóval ez a kettő együtt már kívül esett a komfortzónámon. Utólag kb 3 nap alatt megoldottam máshogyan, máshonnan, csak az a retek csavarkulcs ott maradt a feladónál.

Ui utálok a saját hibámból tanulni.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nekem ~80E km megtétele alatt ha kétszer volt pótkerék az autó alatt, és ebből csak egy volt "must have", a másikat simán meg lehetett volna oldani fújni - menni - fújni - menni ciklussal.
Az új kocsimhoz választani lehetett, hogy tolatókamera vagy pótkerék, úgyhogy most pótkerék nélküli autóval járok, pedig anno én is úgy tanultam, hogy a sofőr után az autóban az első a pótkerék (és a szükséges körítés), a második a pumpa, az utasok-csomagok csak ez után jönnek :-)

Évente egyszer lemegyek az Isztriára autóval. Baromira nem díjaznám, valahol a horvát faluvilágban kellene gumis után kajtatni. Itthon majdnem mindegy az assistance miatt, de ha valamit meg lehet oldani önerőből 10 perc alatt, akkor nem szeretnék ilyesmire hagyatkozni.

--
trey @ gépház

En kb masfel eve defektet kaptam a ceges kocsival. Felhivtam a flottakezelot, hogy akkor most nekiallok kereket cserelni, mondtak, hogy nem nem, en nem cserelhetek rajta, majd jon a szerelo. Az ezt koveto masfel oraban egy buszmegalloba felrehuzodva dolgoztam, mire megjott A Szerelo, aki 10 perc alatt kicserelte, majd tovabbi husz alatt megirta a jegyzokonyvet.

Ja, ez Budapesten volt. Ha Teljes Europaban kapnek valahol defektet, valszeg megb-szna az unalom (vagy az ehhalal) az ut szelen, mire valaki odajonne segiteni.

El kell menni a szerszámboltba, meg kell venni a rendes szerszámot.

--
Gábriel Ákos

Jep, kénytelen leszek, hiszen apósomnak vissza kell adjam a kerékkulcsát. Csak addig meg ne tudja valaki, hogy megint elszabtam egyet, mert még megelőz és lesz egy friss ajándékom XD

Ui szerintem ebből valami jobb nyomatékkulcs lesz, legalább nem csak érzésre fogom csinálni.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Miért nem használsz 1/2"-os ütvecsavarozót? Életem legjobban elköltött 18e forintja volt.

Nem rossz otlet, de csak akkus johetne, hiszen a lepcsohaz elott nincsen aram. Raadasul ezt azert idonkent ellenorizni kellene, mert utkozbeni defekt-kerekcserenel nem lenne jo lemerult akkuval elohuzni :)

Viszont lehet aposomhoz viszek egyet, igy mindenkinek lesz kulcs az autoban vesz esetere, az elektromos szerszam pedig lesz kozos, a muhelyben tarolva - a kerekcsereimnek fele naluk tortenik. Csak valami normalis anyagu 17-est kell venni hozza. Te kaptal hozza olyat, ami kemeny?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> Nem rossz otlet, de csak akkus johetne, hiszen a lepcsohaz elott nincsen aram

Parkside-bol volt. Nekem ilyen "pici" van, az csak 80Nm. Az a bitfejtartos nyolcszogletu.
Lemaradtam a 1/4" 180Nm-es valtozatrol 100EUR volt.
Ezek evente egyszer vannak akcioban, szoval nem erdemes lemaradni.
En megvettem mindegyiket (20V Xtreme vagy mi a fene a marketingneve), van furobol 8 db, szogbelovo, utvecsavarozobol 2, akksis flex, agvago, stb.

Az akksis flexet szerettem a legjobban, sajnos nem reagal a bekapcsolo gombjara. Egy evig hasznaltam. Teljesen atvette a vezetekes flex szerepet. A legjobb flex volt.
Lesz idom szetszedem, megcsinalom.
Letiltott, ha beszorult a flexkorong. A normal flexnel vagy kikapja a kezedbol, vagy
ha eleg erosen fogod, akkor szetrobban a flexkorong.

Szoval a lenyeg, hogy a 80Nm-essel lehet csavarni, csak kezzel kell meginditani.
Az 1/4" lenne az igazi (180Nm). Lerongyolsz a kocsihoz vagy 2 potakksival es kicsereled.

A parkside furok (akksis) elnyuhetetlenek, most is volt 14kHUF-ert vagy 2 hete.
De a 20kHUF koruli tud utvefurni, teglara jo.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Egyszer azt mondta nekem egy ezzel foglalkozó tag, hogy 130Nm-rel kellene tekerni. Ez ugyebár egy 1000mm hosszú erőkar végére akasztott 1300g súly lenne. Ha nem igaz, majd kijavítanak. Hiszen én ezt kissé keveselltem akkor is és most is: több oka is lehet annak, hogy a csavarszárak az azonos nyomaték ellenére nem egyformán lesznek meghúzva, ami nagyobb nyomaték esetén kevésbé lesz igaz.

Én azt szoktam csijnálni, hogy letakarítom a kitekert csavarokat, majd a szárakat finoman újrakenem grafitzsírral. Érzésre megkapja a 180Nm-t, tehát a ~400mm-re hosszabbított kart durván 40 kilóval nyomom. Ez a csavar behajtásakor az első recsegéssel kb egybeesik (mármint nem töréstől eredően :D).

Szóval jó lenne a 180Nm, majd ránézek. A lényeg úgyis a 17-es kulcsnál lesz, ha nem reped, nem csavarodik, nem kopik és nem deformálódik az nekem süti lesz.

Köszi!

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ha fizikából az emlékeim nem csalnak, akkor 1000mm*1300g tömeg esetén csak ~13Nm lesz. 1m*13000g esetén lesz meg a keresett ~130Nm. Valójában magyarországon az átlagos 9,81m/s^2 gravitációs gyorsulással számolva 1m*13kg*9,81m/s^2=127,53Nm lesz ;).

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

A másfeles vízzel sem lenne gond, csak kell egy jól megtermett 10 méteres cső a kulcsra, habár ez önmagában is túlhúzná...

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Mint írtam, lesz ismét normális kerékkulcsom a kocsiban. Az akkus (ha valóban lesz) pedig megy vidékre, közös használatba. Ekkor apósom is magának cserélné a kereket, mert jelenleg csak az tartja vissza, hogy utál kulcsokkal tekergetni. Megteheti, hiszen megcsinálom neki. Így viszont nem kellene tekergetnie jeah :D

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> Szóval jó lenne a 180Nm, majd ránézek

Gondoltam szolok, hogy most lesz. Valami hihetetlen modon le lesz akciozva a ra kovetkezo heten a tobbi dolog. Szerintem modellvaltasra keszul a lidl es ezt kisopri vagy nem tudom felfogni, hogy a turoba lehet 14kHUF-ert adni egy furot akksival.
Nekem van belole 6 (napi hasznalatban), es meg egyet se tudtam tonkrevagni. Egy kicsit batar:(

Noh mindegy, a 400Nm-es utvecsavarozojuk eddig franciaknal volt (akksi nelkul) es a nemeteknel (ott 100EUR), szoval szerintem nalunk eddig a legolcsobb.

En 3500-ert vettem anno az elemlampa+USB toltojuket (kovi het), noh azt konkretan telefontoltesre hasznalom 3meteres kabellal, es tenyleg minden nap. Arrol megy zene, youtube, etc. Nem is ertem, hogyhogy nem az osszes powerbank elemlampa is egyben.

Egyedul az akksis flex ment eddig tonkre, sajnos. Mar raszanom magam, hogy szetszedjem, es megmutsem.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ha gumis teszi fel a papucsot, nem biztos hogy az a 180Nm elég lesz leszedni.

Anno hosszabbított gyári kerékkulcsból nem egy tönkrement a cserébe, utoljára a 350Nm-es ütvecsavarozó vagy 8 ütéssel indította meg, miközben a házilag és márkaszervízben felrakottnak alapból max 2 ütés elég.

Az azért látszik már a leszedésnél, hogy mennyire szakszerűen csinálják, de várakozás közben érdemes figyelni, hogy más autóin hogyan megy a le/föl. Ahol nincs a közelben sem nyomatékkulcs (nem, a levegős ütvecsavarozó nyomatékhatárolása nem az), ott érdemes inkább meggondolni magadat, és illedelmesen elköszönve távozni. Én már hagytam ott ilyen okból gumist - amikor rákérdezett a bambája, hogy miért, akkor elmondtam neki, de láthatóan nem értette meg, hogy a "megtépni min' tállat" miért nem megfelelő módszer...

Olyan, aki nem nyomatékra húzza?

Nem tudom. Én az elmúlt 12 évben nem Magyarországon élek, hanem olyan országokban, ahol az időjárás olyan, hogy az emberek nem cserélnek évente 2-szer kerékgarnitúrát.

De amikor Magyarországon éltem még, nem emlékszem, hogy mikor láttam utoljára olyan gumist, aki nem egy jó hosszú nyomatékkulccsal húzta meg a végén.

Persze fene tudja, lehet, hogy az elmúlt 12 évben elterjedtek a nyomatékkulcs nélküli gumisok.

Gondoltam leirom, vegulis kicsereltem mar a kerekeket egy ideje.
Nekem bejott. Mindegyiket meginditotta,
igaz valamelyiknel kezzel is kellett egy picit csavarni a kulcsot, az pont eleg volt neki.
Egyiknel se kellett kerekkulcs.

Vettem meg akkor akksis dekopirfureszt is. Az lett a legjobb vetel. Kenterbeveri a vezetekest.

Ezek vannak a lidlis akksis gepek kozul:

- akksis furo (5db), meg egy se ment tonkre, napi hasznalat. Egyetlen baja, hogy 2.5mm-nel kisebb furohegyet nem tud befogni.

- akksis flex (tonkrement vasarlastol szamitva 10 honap mulva, de kicsereltek)
Szerintem gagyi a konstrukcioja, a motor sajtolt (nem szetszedheto), a motor tengelye es a kupfogaskerek kozott (ami a flexkorongot hajtsa) egy gumi gyuru van (tengelybol is kiall 2 tuske, meg a kupfogaskerekbol is, a gumigyurun meg 4 lyuk van).
Ilyet meg csak gagyi gepekben lattam, ahol nem volt kozpontos rendesen a motor tengelye, es igy "oldottak" meg. Egyebkent is eloregszik (a gumi).
Viszont ha beszorul letilt, ami iszonyat jo.

- utvecsavarozo, jo-jo, de nem eleg eros. 80Nm aszem, de nem hajtja be a betonba valo 18cm hosszu tokcsavart (ablakhoz valo). Csak nagy kinlodasok aran (tobbszor oda-vissza kell jaratni).

- 150mm atmeroju kezi korfuresz. Sztem ultragagyi. Igaz a deszkat elvagja keresztben.

- multifunkcios rezgovago. Ezt csak kiprobaltam, meg nem volt olyan elethelyzet, hogy ne fertem volna oda rendesen, es ezzel kellett volna kinlodnom.

- Matracfujo igazabol egy nagy ventilator, en port szoktam lefujatni vele, mondjuk csiszolas elott. Matracot eleg lassan fujja fel egyebkent (probaltam). Meg hosegben jo lesz magamat fujni vele.

- kompresszor. Nagyon popec. 0.1baron belul mer is, es elore beallitott erteknel lekapcsol. Egyik teligumim szarakodott, es minden reggel fujkaltam, mielott lecsereltem:) De vizvezeteken kiprobaltam, es 2 nyomasmero orat is feltettem a csore, es tenyleg 0.1 baron belul eltalalja az erteket.

- porszivo. Autot lehet vele porszivozni. Az ilyen shopvac (muhelyporszivo) kicsinyitett valtozata. Mar a shopvac is kicsi (az igazi a porlerazos hilti lenne).

- agvago (kerti florebest markan fut). Igazabol egy gagyi lancfuresz egy bot vegen.
Nekem bejott. De nem agat vagok vele... :)

- fuszegelynyiro. Ezt nem vettem meg, mert a muanyag kespenge nagyon rafizetos felallas.

- nagy utvefuro. Ezt se vettem meg, mert amihez tenyleg utve kell furni, arra az akksi keves. Probaltam akksis makitat, ami kimondottan utvefurt, de inkabb behoztam a kocsibol a Dewaltomat. Az csak bohockodni jo.

- szurofuresz. Lemaradtam rola, de majd beszerzem, amint lesz akcioban. Iden varhato:)

- tuzogep. Popec. Szogbelovonek hasznalom. Ablak szegelylecet belovi. Bar mehetne bele 6mm-rel hosszabb szeg. (32mm-es megy csak bele, es 38mm az elterjedten hasznalatos)

- 400Nm nyomatekkulcs. Amirol itt szo volt. Nekem bejott.

- elemlampa es usb tolto. Napi hasznalatban. Telefont altalaban itt toltom, mert estenkent elfelejtem radugni otthon. Valami 3000Ft volt. Nagyon megerte. Az elemlampaja is jo, mobilom egy kicsit erosebb. De ha sotet van a mobil+ez bevilagit egy szobat.

Szoval a lidlis akksis (a 18V-os, marketingneve: 20V) cuccok nekem nagyon bejottek.
A vezetekes cuccaikat is probaltam, de eddig mindet visszavittem (allvanyos furo (nem volt derekszog, hajlott az asztal), rezgocsiszolo (muanyag talp, eldeformalodott kb. az elso csiszolasnal), szalagcsiszolo, utvefuro (ebbol aszem 10-et vettem, de mar mind tonkrement) stb, stb).

Ne higgy az index-nek. Azok csak ujsagirok.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én áttértem a négyévszakos papucsokra (Firestone). A franc fogja évente kétszer cseréltetni, tárolgatni. De ennek tudatában is használom az autót. Mondjuk ezen a télen kb semmi se volt.

szerk.: korai volt a váltás, mert még 0-6 fok között van éjszaka a hőmérséklet.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Igen. Amúgy a tekintetben majdnem lényegtelen, hogy délben ilyeneket mértem Debrecenben már 1+ hete. A kicsit sem olcsó téli Nokianokat pedig nem nyalnám le. Mondanak még egy-két kisebb fagyot erre hétre most hallom, dehát reggel fél 8-ra annak már híre sem lesz, én pedig akkor kezdek.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az a négy évszakos olyan, mint a kínai svájci bicska: sok dologra tűnik alkalmasnak, de egyikre sem jó igazán. Oké, egy jó négyévszakos a sz@r minőségű téinél jobb télen, meg a sz@r minőségű nyárinál is talán tud jobb lenni nyáron, de a középkategóriás évszakos gumik bármelyik négyévszakosat sz@rrá verik a teszteken.

Személy szerint én úgy állok ehhez a témához, hogy 3 gumiszettet kellene tartani. Téli, négy évszakos és nyári.
Téli a hidegben, nyári a melegben, a négyévszakos meg jó a tavaszi-őszi átmeneti időszakra. Csak ezt nem olcsó fenntartani. Szóval jó a téli+nyári kombó is :)

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Nekem a téli-nyári gumival mindig az volt a bajom, hogy a téli gumi igazából hóra van kihegyezve (értsd: ott jön ki igazán az előnye). Tesztekben is ezt nézik leginkább, ott jönnek ki a brutál különbségek. Csakhogy nálunk gyakorlatilag nincs hó. Nem tudom statisztika szerint mennyi a havas napok száma, de 15-20 nap köré saccolom, és ez sem azt jelenti, hogy az utakon hóban közlekedünk, mert azt kb azonnal eltakarítják. A legrosszabb eset, hogy pont hóesésben mész valahova, amikor még nem takarították el. Idén nekem ilyen egyszer volt, 5Km-en, az is inkább csak latyakos víz volt, tehát nem egy letaposott csúszós hófelületem közlekedtem, mint szupi ADAC téligumi tesztekben. Ami itt számít télen, az a hideg útfelület (ebben is pár hónap ami necces az egész évből) és a víz (eső, maximum latyak). Erre egy jó nyári/eső mintázatú és a anyagában hideget is bíró gumi lenne az ideális. Sok év cserebere után ezeket így átgondolva most én is 4 évszakosra váltok. Már vannak olyan gumik, amik a nyári oldalról közelítik meg a kérdést: legyen olyan, ami nagyon jó nyárinak (plusz az átmenetekre, szárazon, esőben) és anyagában/mintázatában legyen benne annyi tartalék, hogy jó legyen hidegben is, és valamennyire hóban is (=jobb mint bármelyik nyári vagy olcsó téli, megkapják a téli minősítést). A Michelin Crossclimate Plus és a Bridgestone AllWeather A005 között vacillálok (de asszem az utóbbi lesz a befutó).

Én úgy vezetem télen az autót, hogy tudom hogy nem valódi téli gumim van, így lassabb sebességgel, nagyobb követési távolsággal, esetleg autópálya elkerülésével közlekedem. Jeges, hóviharos időben el sem indulok, és nem szoktam elhagyni a Budapest-Győr-Fehérvár tengelyt, tehát semmi hegyvidék.
Az, hogy nem rendes nyári-téli váltót tolok nem anyagi oka van, hanem az, hogy feleslegesnek tartom ebben az országban. Az elmúlt 5 tél teljes p.csafüst volt.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Melyik az jobb?

venni egy garnitúra 4 évszakos gumit, és lecserélni mondjuk 3 év múlva, mert elkopik,
- vagy -
venni egy garnitúra téli és egy garnitúra nyári gumit, és lecserélni mindkettőt mondjuk 6 év múlva, mert elkopik.

Oké, a téli-nyári garnitúra ára nem pont ugyanaz, a téli-nyári futásteljesítmény sem pont ugyanaz, és a téli-nyári kopásának aránya a futásteljesítményre vetítve sem pont ugyanaz, de azért nagyságrendi különbségek nincsenek.

BTW, azt szoktam mondani - nyilvánvalóan némi sarkítással - hogy a gumi az autó legfontosabb alkatrésze, mert azzal maradok az úton.

Az attól függ, hogy amikor nem használod, akkor hogy tárolod. Ha kint áll a napon, akkor ugyanúgy öregszik mint használat közben (mármint az anyaga) vagy még jobban. Az uv sugárzás a gumi ellensége. Jól tárolva (sötét, hűvös helyen) szerintem pár évig biztos nem romlik jelentősen a minősége, ennek ellenére én sem vennék több évig tárolt új gumit, ha lehet teljesen frisset is kapni.

Új gumit szakszerű tárolás mellett a gyártástól számítva 5 évig el lehet adni újként. Tehát 5 évig jó kellene legyen.
A tapasztalatom az, hogy 7-8 évig jó egy gumi, bár az újabb keverékek mintha hamarabb pusztulnának.
Nálam általában 3 év alatt elfogynak úgyis, szóval kb. egyszerre van vége a mintának meg a keveréknek.

--
Gábriel Ákos

Arra akartam kilyukadni, hogy attól hogy két szett gumid van és fél-fél évekig használod, attól még 5-6 évente cserélni fogod mindkettőt. Nyilván jót tesz neki hogy az idő felében pihen, de nem hibernálódik le.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

A legjobb téli gumi van olyan jó, mint egy külön közepes téli/nyári szett. És egyre javulnak. Az utóbbi 5+ évben 4 évszakos gumikon gurulok, megveszem az aktuális év legjobbját, mikor lekopik. Gyakorlatilag semmi diffit nem érzek. Pedig megyek évi 25ekm körül, bár így 40 felett már vastagon nem feszegetem a fizika határait. A 15ekm-es szervíz perióduskor pedig centírozás, és első-hátsó csere van.
Amikor/ha leesne 30 centi hó/jeges az út, akkor meg úgysem megyek sehová, nem ér annyit.

Az igazán dühítő nem is az, hogy a szerszám tönkremegy, hanem ha azt használod, még a csavarfejek mintázatát is koptatja, aztán csak holmi jedi trükkökkel lehet kiimádkozni a csavart.

Ugyanilyenem volt, egyszer egy gumis sózta rám párezerért, hogy ez jó lesz nekem. Már az első használatnál éreztem hogy szar, a második - harmadik használatnál meg már eldeformálódott és elrepedt (!).

Én azt nem értem, hogy egy ilyen kulcsot hogy a francba lehet normálisan használni? Ki volt az az állat, aki ezt kitalálta?
Egy rendes keresztkulcsnál jobbat nem találsz.

Asszony kocsijában volt olyan kulcs, hogy kb 1cm anyag volt a legvékonyabb részén. Na, ezt frankón megtekertem, elgörbült, ahogy kell. Akkor ott vertem volna szét az illető fején, aki ezt legyártatta.

Nagyáruházas? :-)

Egy normál szerszámboltban:
- Szeretnék venni egy pumpafogót.
- Egyszer szertné használni, többször vagy dolgozni vele?
Ugyanez arányosan pl. 2000/5000/16000Ft. :-D

Biztosan nagyáruházas, mert láttam már Tescoban, Lidlben, Aldiban meg a fene tudja hol. Akitől ezt kaptam annak a Lidl a barátja, szerintem onnan van. Akarom mondani *volt* :)

Amikor láttam a Tescoban valami 2-3e Ft volt talán, de nem mernék rá megesküdni. Egy jobb keresztkulcs ami még 10 év múlva is az marad, valami 7-8e Ft. Ami az "unokának" is meg fog felelni, az 20e. Szóval az arányok még stimmelnek is, de egy gyári kerékkulcs amúgy általában 6e Ft mindenütt.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS