Per indult újabb tűzesetet okozó Apple termék miatt

 ( trey | 2019. január 3., csütörtök - 11:24 )

Pert indított egy sértett, mert állítása szerint a MagSafe csatlakozó felgyújtotta a lélegeztetőkészülékének oxigénmaszkját. Súlyos arc- és koponyaégési sérüléseket szenvedett.

Részletek itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

tutira rendeltetésszerű használatról volt szó... :)

Megvolt köztük a szikra, ahogy az Apple cuccok és közted.

:)

"a defective MagSafe adapter ignited the oxygen in the mask she wore"
Nem az oxigénmaszkját, hanem a maszkban lévő oxigént gyújtotta be.
Gondolom miközben éppen viselte, ha már megsérült, na de azt leírja valaki valahol, hogy mégis hogyan lehetséges ez?

Az oxigént meg lehet gyújtani? Oxigén-dioxiddá ég el?

Pontosan, OOˇ2, ami egyszerűsítve Oˇ3, azaz ózon. Az ózonlyukat akarták vele foltozni, de szerintem ez így nem rendeltetésszerű használat. :Đ

---
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.

Az anyagok éghetősége erősen függ az oxigén koncentrációjától: https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20070018178.pdf

A maszk miatt magas volt az oxigénkoncentráció, ezért már egy apró szikra tüzet tudott okozni. Hogy a haja, esetleg maga a maszk gyulladt ki ettől, az passz.

Egy “sérült magsafe csatlakozó” , még jó, hogy rá van írva, hogy ha sérült akkor be használd tovább (pont mint az összes elektromos kütyüre)

Az angolban ez jelentheti azt is, hogy hibátlannak tűnt, és pont akkor romlott el, ezáltal tüzet okozva.

"mert állítása szerint a MagSafe csatlakozó felgyújtotta a lélegeztetőkészülékének oxigénmaszkját"

Mégis hogy a jó mikulásban került az oxigénmaszk olyan közel a csatlakozóhoz, hogy az fel tudjon gyulladni?

A kábel vége csak úgy magától nem szikrázik. Az egyedüli eset, amikor szikrázhat, az "bedugáskor", vagy eltávolításkor lehet. Ekkor viszont valahogyan arccal is ott kell lenned 1-2 centin belül.

Szóval ez kb csak akkor lehet, ha rajta fekszel a laposon és a párnád szétpattintja a MagSafe csatlakozót. Ez viszont nem tűnik rendeltetésszerű használatnak.


Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

El tudom képzelni, hogy a mágneses cucc odacsattant valami fémalkatrészhez, aztán a tiszta oxigénben bármilyen kis szikra tüzet tud okozni.

--
https://iotguru.live

magsafe 1 villásdugója nekem is mindig szikrázik csatlakoztatáskor (nem földelt dugó, viszont földelt dugaljba), de gép oldalon még soha nem tapasztaltam ilyet!

Gép oldalon is előfordul(ha), legfeljebb nem látható méretű. Oxigéndús környezetben viszont már ez is elég lehet a tűzhöz. Habár a szikra és a maszk között kb zéró távolságnak kell lenni, ami normál használat mellett kizárt dolog. Vagy legalábbis elég kicsi a képzelőerőm ahhoz, hogy el tudjam képzelni, hogy a páciensünk arcán levő maszk lángra kapjon. Tényleg csak a rajta fekvés az egyedüli tippem. Pl a maszkon volt valami fém bigyó és erre rácuppant a csatlakozó.


Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Ha tiszta oxigént lélegez be, akkor a kilélegzett levegőben is rohadt sok oxigén lesz még, vagyis a környezetében is létrejöhet veszélyes koncentráció. A haja meg simán lelóghat odáig, hogy begyulladjon.

Elolvasva az eredeti beadványt:

"shot off a spark causing her oxygen mask to ignite"

Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy maga a maszk gyulladt meg. Ez pedig akkor sem következik be, ha az egész helyiség 100%-os oxigén tartalmú, ha a maszk nem ér bele a szikrába.


Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.