Webshop rendelés fail

 ( fejesjoco | 2018. november 18., vasárnap - 21:09 )

A "hülye-azért-nem-vagyok" online webshopban rendeltem valamit, kártyás fizetést választottam. Továbbított a "teknős logós bank" oldalára, amit már sokszor használtam, de most kivételesen az asszony kártyájával fizettem. Beírtam mindent, fizetés, jóváhagyás, hajrá. (Amúgy itt miért kérdezik meg a kártyát kibocsátó bank nevét? A "Matolcsy Kisebbik Bankja" is elfogadásra került már korábban.)

Bejött az asszony bankjának ("német első") a felülete, ahol azt írta, hogy extra ellenőrzés van, küldtek egy SMS-t, írjuk be a kódot. Na, az a telefon pont nem volt bekapcsolva. Bekapcsoltuk, szokás szerint lassan bootol az Android ezen a régi telefonon (de megjegyzem, hogy az Android P rengeteget fejlődött), és még bootolás után is percekig tartott, mire megjött az SMS.

Ekkor már >5 perc eltelt, gondoltam, hogy gond lesz... Beírom a kódot, erre megjelenik egy angol hibaüzenet még az ellenőrző oldalon belül: session invalid, please try again. Gomb nincs. Frissítettem F5-tel, ugyanez jön be. Fail 1.

Akkor megnyomtam a vissza gombot, visszajutottunk a kártyás fizetős oldalra, ahol már be van írva a kártya, és a jóváhagyás gombra kell kattintani. Na azt megnyomtam ismét ahogy előbb is, megint bejön az SMS ellenőrzős oldal. Most már hamarabb megjön az SMS, beírom, és kiírja immár magyarul, hogy a kód rossz, vissza leszek irányítva a kereskedő oldalára, próbáljam újra. Fail 2.

A kártyás fizetés elején találom magam, ahol újra be kell írni a kártyaszámot. Úgy voltam vele, hogy az se érdekel, ha többször vonják le, de én ezt most mindenképpen kifizetem. Beírtam hát megint a kártya adatait. Megint SMS ellenőrzés, beírom a kódot, elfogadja. Visszajutok a "teknős logós bank" oldalára, ahol egy piros X-et ábrázoló kép fogad mindenféle magyarázat helyett. Van egy export gomb, ami letölt egy XLS fájlt (kép itt, nem töröltem belőle semmit), oszt' ennyi. Fail 3.

Még nyomkodok valamit, már nem tudom, mit, bejön egy újfajta hibaüzenet (kép itt). Fail 4.

Feladom, visszamegyek a "hülye-azért-nem-vagyok" boltra. A rendelés ott van, de nincs odaírva, hogy a státusszal gond lenne, újra fizetni nem lehet. Fail 5. Ezen a ponton feladtam és írtam az ügyfélszolgálatnak.

Na és azért tettem fel ezt ide, mert egyszerűen szánalmas, hogy a 3 részes fizetési lánc egyik pontján sincs lehetőség hibázni és javítani. Ha valami kicsit is félremegy, borul az egész. Tipikus esete annak, hogy a fejlesztő végignyomkodta hibátlan adatokkal (happy path), és tesztelés lezárva, minden működik.